Keresés

Aktív témák

  • anaqer

    veterán

    Engem sem győzött meg... százezres kártya, galaktikus áramfelvétel és hűtés... és egy 9600Pro köröket ver rá?! WTF?! :F

  • anaqer

    veterán

    válasz Flashcash #85 üzenetére

    Hát az első ''hrmpf''-es hozzászólásom tényleg eléggé ''jólmegmondomafrankót'' jellegűre sikerült, pedig ez végképp nem volt célom. Az idézetekkel talán az lehetett a gond, hogy én takarékosságból mindig csak azt a szót / kifejezést / mondatot szoktam bemásolni, amivel nem értek egyet, és amivel igen azt kihagyom, mondván minek bólogassunk egyfolytában ... úgy tűnik ezt félre lehet érteni, máshol is jelentkezett már a probléma, majd kitalálok valami jobb metódust.... :)

  • anaqer

    veterán

    válasz Flashcash #79 üzenetére

    OFF
    Namégegyszer, utoljára.

    Ezzel a HSZ-sal mi a célod? Mert azon kívül, hogy engem ócsárolsz, hazugnak nevezel, és kifejezett rosszindulatot tételezel fel rólam, mást nem látok benne. ( Ha valaki talál szakmai részt is, vagy bármit aminek köze lenne a Parheliahoz, kérem szóljon. ) Ilyeneken nem szoktam fennakadni, ha FreeM kaliberű embertől jön, de ez szerintem méltatlan hozzád. Én kérek elnézést, nekem kellemetlen.

    Hogy a topicból kinek mi derül ki, kevéssé érdekel. Nem ''nyerni'' akartam, hanem megvitatni a Parhelia bukásának okait, érvekkel, kultúráltan. Az én hibám, mert egyrészt nem itt kellett volna, másrészt pedig úgy tűnik, kár is volt belekezdeni.
    ON

    Ha a Volari egy chippel tudná ezt, vagy ehhez közeli teljesítményt hozni, komoly jövője lehetne. Így viszont meggyűlik a baja mind a hűtéssel, mind a fogyasztással ( 70W ! )... de ha az ár esik eleget, és a driverek is érnek még, akkor még így is esélyes lehet annyira, hogy megérje később továbbfejleszteni. Jövő tavaszig kiderül, bár szerintem a DeltaChrome koncepciója ( egy chip, kis fogyasztás, nem csúcskategóriás elvárások, olcsóbb ár, multimédiás fícsörök ) anyagilag több sikerrel kecsegtet.

  • anaqer

    veterán

    válasz Flashcash #76 üzenetére

    1) Nem néztelek hülyének, ezért próbáltam EGYÁLTALÁN vitatkozni.
    2) Hogy te mit gondolsz, abból a TCP/IP-n csak az jön keresztül, amit elmondasz, amit leírsz.
    3) Ha valamit félre is magyaráztam, azért volt, mert félreértettem.

    ''Hol van ebben hogy ez a fő oka a lassúságnak? Legközelebb ne állíts olyat amit nem írtam le, és ne te mond meg hogy én mit gondolok. Ez is egy ok volt a lassúságra az architektúra mellett, de nem írtam azt hogy az egyetlen, ezt már te gondoltad csak hozzá.''
    Írtad volna le, hogy a chip maga is gyenge volt, nem lett volna félreértés. Ha csak felét írod le annak, amit gondolsz, ne csodálkozz, ha nem találom ki a másik felét, és ne sértődj meg, ha rosszul tippelek. Te engem lazán leokostojásozol, utána meg ilyeneken fennakadsz? Ez számomra nagyon kettős mércének tűnik.

    Ismét ne vágj ki darabokat a szövegből ahogy rádióban szokták amikor hamis interjúkat próbálnak gyártani.
    Na ez azért eléggé meredek... hogy is volt azzal a magyarázkodással és mítosszal... ?! Nem kicsit pofátlanság meglépni egy ilyet, aztán a másikat vádolni vele.

    Módosítok, most látom a második részét... kiemelések, sorra:
    1) Beírsz, hogy ''ennek nem sok értelme volt''. Magyarázat nélkül, érvek nélkül. Én találgassak, hogy minek, és miért nem volt értelme?! Te állítasz valamit, neked kell alátámasztani.
    2) Nincs kivágva, de nem is erre értettem, hanem az M&M-re, mint ahogyan azt le is írtam.

    ''Nekem nem az a célom...'' Ezek után sajnos nem vagyok meggyőzve.

    ***
    Direkt kértem, hogy érveket, ne személyeskedést.
    Ha tényleg nem megy, ne erőltessük.
    Többiektől bocs az offolásért.
    Vissza a Volarira.
    ***

    [Szerkesztve]

  • anaqer

    veterán

    válasz Flashcash #71 üzenetére

    Tehát ha egy jó minőségű gyártósoron, megfelelő anyagi háttér mellett készült volna a chip nagyobb órajellel, akkor nem lett volna nagyobb a teljesítménye, a 25-30%-os órajelnövekedés ellenére sem?

    Ne bosszantsál, persze hogy gyorsabb lenne. DE NEM ELÉGGÉ. Értem? Nézd meg, hogy mennyivel volt lemaradva a GF4-től, azt a különbözetet nem tudnád befedni 20-30 százalékos órajelemeléssel. Az órajel nem minden, ezt azért már nem kellene magyarázni, ugye. Igen, lehetett volna a Parheliaból is jó kártyát csinálni, de az órajel emelése ehhez kevés lett volna. Márpedig te ezt jelölted meg fő okként a lassúságra (#34), és én éltem a kétely jogával.

    Volariból azért kell két chip, mert egymagában gyenge, és mert egy chippel nem írhatnák, hogy 16 pipeline meg 4 vertex shader. Ami szép nagy szám, de mivel a teljesítmény saját bevallásuk szerint is csak kb. 70%-kal nő a duplázástól, elég félrevezető.

    A VGA iparban sem szokott rögtön ütőképes lenni az első termék. Megfelelő anyagi háttérrel, tovább lehetett volna fejleszteni a Parhelia-t is.

    A Parhelia MIÓTA első termék?! Körülbelül olyan újítás a G400 és társaihoz képest, mint a GF256 volt a TNThez képest, semmi több. Nagy lépés, de nem összekeverendő egy _első_ kártyával. Ha a Mystique-ről vagy az NV1-ről beszélnénk, akkor OK, de eddig nem arról volt szó...

    Más. Ha a Matrox úgy döntött, hogy nem éri meg versenyezni a két naggyal, minek csinálta meg egyáltalán a Parheliat? Menet közben találták ki, hogy jaj ez mégsem kell nekünk? Vagy inkább csak lassúúú volt a kártya, és szándékuk ellenére nem sikerült a betörés...

    Nagyon elszomorít, ha neked az jött le, hogy én nem hallgatok az érvekre, és vadul osztom az észt. A mítoszt és magyarázkodást én EGY KONKRÉT állításra írtam, ha ezt szövegkörnyezetből önkényesen kiemelve általánosítasz, az nem engem minősít. A konkrétan azt minősítettem M&M-nek, hogy a Parhelia azért volt gyenge, mert nem az ATi és az nVidia kártyái ellen szánták. Ezt tartom továbbra is, de ha elmondod, hogy hova pozicionálták eredetileg, ÉRVEKKEL, meg lehet győzni.

    Azzal érvelsz, hogy ha fejlesztettek volna még, akkor lehetne jobb kártyájuk. De 1) nem tették (lásd nagymami versus villamos) 2) ha tették is volna, maga a kiadott Parhelia-512 chip attól még nem lett volna jobb, tehát ez moot point, 3) ezt nem is vitattam.

    Ha valóban úgy vélném, hogy rajtam kívül senki nem érthet a VGA-hoz, akkor most nem ezt a választ olvasnád. Simán fognám magam, és rádraknék egy Matrox-fanboy címkét ( ismerős ez valakinek? ), aki nem bírja elviselni, hogy a kedvence által kiadott chip nem teljesített úgy, mint ahogy kellett volna, és mindenkit önfejűnek tart, aki kritizálni meri a chipet, továbbá ''hülyékkel nem vitatkozom'' alibivel próbálja menteni a menthetőt.

    DE mivel eddig nem ez a kép alakult ki rólad, meg vagyok győződve róla, hogy személyeskedés és ''vicces''ezgetés helyett érvekkel is alá tudod támasztani állításaidat. Ne ábrándíts ki, kérlek.

    Písz, Bádog Kalácsot, miegymás. :)

  • anaqer

    veterán

    válasz Bandit21 #67 üzenetére

    OFF
    OK, ezektől én is befordulnék. Javasolhatok egy kis bájglikúrát...? :)
    ON

  • anaqer

    veterán

    válasz Bandit21 #54 üzenetére

    Én is csak bemásoltam amit találtam... nem értem, miért lettél hirtelen ilyen defenzív...? Senki nem mondta, hogy te mondtad, hogy ők mondták, hogy valaki csalt... :)

  • anaqer

    veterán

    válasz _Volkovy_ #50 üzenetére

    ''We will take more intensive care to avoid confusion in the future and will fix that in the next driver release''

    A jövőben több figyelmet kívánunk fordítani az ilyesfajta félreértések elkerülésére, a következő driverben ''megoldjuk'' ezt a ''problémát''.

  • anaqer

    veterán

    válasz Asusfan #46 üzenetére

    A lényeg röviden : a benchmarkok és játékok nevei csak ''benne maradtak'' a driverben még a fejlesztési ciklus elejéről, ha átírjuk ezeket a sztringeket, akkor sem csökken a teljesítmény (tesztelték).

  • anaqer

    veterán

    válasz Flashcash #42 üzenetére

    Annak, hogy ellent mertem mondani neked? Vagy minek? ?F

    Nem az órajelen bukott el a dolog. Ha bírták volna hozni a TI4600 órajelét, azzal sem lettek volna kisegítve. A 4/4-es pipeline elrendezés eleve megfojtotta a chipet, gyenge volt a triangle setupja, a 256 bites memória előnye pedig a normális Z-tömörítés és occlusion culling hiánya miatt tűnt el.

    ''Tudnának ők nagyon jó kártyát építeni ha akarnának, de nem igazán éri meg versenyezni a 2 nagy gyártóval.''
    Ez mítosz, utólagos magyarázkodás. A Parheliát kifejezetten azzal a céllal csinálták, hogy a gamer piacra is betörhessenek, GF4 killernek reklámozták, stb. Az OEM-ekkel kapcsolatban igazad van, de az már piacpolitikai kérdés, és kevéssé függ össze a Parhelia kiegyensúlyozatlan arcitektúrájával...

  • anaqer

    veterán

    válasz Bandit21 #32 üzenetére

    “The .exe files listed in xrvkp.sys are only for developers’ analysis during beginning of the developing cycle. We left the file names in xrvkp.sys and have not removed since then. We will take more intensive care to avoid confusion in the future and will fix that in the next driver release,” commented Chris Lin of XGI.

    Furthermore, there is remark from editors of Volari Gamers web-site.

    “I have tried to rename the .exe files of benchmarks in order to see if there was any change of performance with such manipulation. Whereas NVIDIA drivers see their performance decrease with such a simple name change, I have seen no change in [XGI] performance when renaming the files,” said Xglider in his Volari V8 Ultra preview.''


    //xbitlabs

  • anaqer

    veterán

    válasz Flashcash #34 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy magasabb órajellel... nagyobb teljesítménnyel.
    Nem ugyanaz!

  • anaqer

    veterán

    válasz Flashcash #27 üzenetére

    Hrmpf! Vitték volna a Parheliát akár azon az áron is, ha a teljesítmény rendben lett volna... :U

  • anaqer

    veterán

    válasz rudi #16 üzenetére

    elvileg vertex shader kódból lazán lehet akár aniso filterezést is csinálni ahogyan a ''VGA.nfo-n olvasható elefántos példában írtam''

    Errm... ezt nem találom most sehogyan sem... a faelefántnál szó sem esik aniso-ról, ráadásul az PS2.0-ás példa, a kincsesládás-kupás példa pedig aniso megvilágításról szól, nem textúra szűrésről. Amúgy is furcsa lenne, ha textúrázási feladatot a vertex feldolgozási fázisban végeznénk, de lehet hogy csak elnéztem valamit... :F

  • anaqer

    veterán

    válasz fLeSs #1 üzenetére

    A 16 pipelinetól meg a 4 vertex shadertől nem kell hasra esni, ez ugyanis a valóságban kb. ''11,2'' pipelinet és ''2,8'' vertex shadert jelent ( na ezt hogy magyarázza ki Árpi? ). :)

Aktív témák

Hirdetés