Új hozzászólás Aktív témák

  • floatr

    veterán

    Sziasztok!
    Nemrég telepítettem a 18.04-et, mivel a régi rendszerem darabokra hullott. Sajnálatos módon hibrid videokártyás laptopom van, ami 16.04-el működött, most viszont elég lehangoló teljesítményt nyújt. AMDGPU driverre kapcsolva még lassabb is, mint a csoffadt integrált GPU, és ez sajnos pl játékoknál is látható.
    A korábbi rendszernél több nagyságrenddel jobb teljesítménye volt az AMD-nek. Ötlet...? A neten eddig nem sokat találtam

    A rendszer ilyen:
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Haswell-ULT Integrated Graphics Controller (rev 0b)
    Subsystem: Toshiba America Info Systems Haswell-ULT Integrated Graphics Controller
    Kernel driver in use: i915
    Kernel modules: i915
    --
    09:00.0 Display controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Topaz XT [Radeon R7 M260/M265 / M340/M360 / M440/M445] (rev ff)
    Kernel driver in use: amdgpu
    Kernel modules: amdgpu

    Ha GPU-t váltok:
    $ DRI_PRIME=1 glxinfo | grep "OpenGL renderer"
    OpenGL renderer string: AMD Radeon R7 M260 (ICELAND / DRM 3.23.0 / 4.15.0-44-generic, LLVM 6.0.0)
    $ DRI_PRIME=0 glxinfo | grep "OpenGL renderer"
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Haswell Mobile

    Tehát elvileg kapcsolható az AMD GPU. Viszont sem a glxgears, sem más nem megy jobban:
    $ DRI_PRIME=0 glxgears
    309 frames in 5.0 seconds = 61.698 FPS
    $ DRI_PRIME=1 glxgears
    303 frames in 5.0 seconds = 60.422 FPS

    Illetve:
    $ DRI_PRIME=0 glmark2 --fullscreen
    =======================================================
    glmark2 2014.03+git20150611.fa71af2d
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: Intel Open Source Technology Center
    GL_RENDERER: Mesa DRI Intel(R) Haswell Mobile
    GL_VERSION: 3.0 Mesa 18.0.5
    =======================================================
    [build] use-vbo=false: FPS: 599 FrameTime: 1.669 ms
    [build] use-vbo=true: FPS: 597 FrameTime: 1.675 ms
    [texture] texture-filter=nearest: FPS: 594 FrameTime: 1.684 ms
    =======================================================
    glmark2 Score: 596
    =======================================================
    $ DRI_PRIME=1 glmark2 --fullscreen
    =======================================================
    glmark2 2014.03+git20150611.fa71af2d
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: X.Org
    GL_RENDERER: AMD Radeon R7 M260 (ICELAND / DRM 3.23.0 / 4.15.0-44-generic, LLVM 6.0.0)
    GL_VERSION: 3.0 Mesa 18.0.5
    =======================================================
    [build] use-vbo=false: FPS: 128 FrameTime: 7.812 ms
    [build] use-vbo=true: FPS: 128 FrameTime: 7.812 ms
    [texture] texture-filter=nearest: FPS: 129 FrameTime: 7.752 ms
    =======================================================
    glmark2 Score: 128
    =======================================================

    és még:

    $ dmesg | grep amdgpu
    [ 2.277847] [drm] amdgpu kernel modesetting enabled.
    [ 2.283455] amdgpu 0000:09:00.0: enabling device (0000 -> 0003)
    [ 2.296609] amdgpu 0000:09:00.0: VRAM: 2048M 0x000000F400000000 - 0x000000F47FFFFFFF (2048M used)
    [ 2.296611] amdgpu 0000:09:00.0: GTT: 256M 0x0000000000000000 - 0x000000000FFFFFFF
    [ 2.296698] [drm] amdgpu: 2048M of VRAM memory ready
    [ 2.296699] [drm] amdgpu: 3072M of GTT memory ready.
    [ 2.297367] amdgpu 0000:09:00.0: amdgpu: using MSI.
    [ 2.297393] [drm] amdgpu: irq initialized.
    [ 2.297414] amdgpu: [powerplay] amdgpu: powerplay sw initialized
    ...
    [ 1765.814997] amdgpu: [powerplay] can't get the mac of 5
    [ 1765.816519] amdgpu: [powerplay] VBIOS did not find boot engine clock value in dependency table. Using Memory DPM level 0!
    [ 1795.716603] amdgpu: [powerplay] VI should always have 2 performance levels
    [ 1795.777238] amdgpu 0000:09:00.0: GPU pci config reset

Új hozzászólás Aktív témák