- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Úszáshoz szánt fülhallgató a Xiaomitól
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Nem nyílnak a Foldok?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Alpi.
addikt
Tegnap csináltam egy kis összehasonlító videót, bedobom ide is.
[Skellige, a lesi erdeje RT on vs. off] -
a The Last of Us esetében az volt a titok, hogy az egyik showrunner ugyanaz a Neil Druckmann volt, aki a játékot is kitalálta, a másik pedig az a Craig Mazin, aki egyrészt ilyen senki által nem nézett dolgokat csinált, mint a Csernobil sorozat, másrészt meg nagy rajongója volt a játéknak.
érdemes meghallgatni a kapcsolódó podcast-sorozatot, ahol ők ketten beszélik ki az egyes epizódokat, tényleg nagy tisztelettel nyúltak az anyaghoz. (és az a Troy Baker a műsorvezető, aki ugyebár Joel játékbeli szinkronhangja)
ezzel szemben ott a Witcher sorozat, amelynek showrunnerje többször nyilatkozta, hogy őt nem érdekli se a játék se a könyv
-
-
#57018880
törölt tag
Még párszor meg kell néznem az összehasonlításokat, eddig kb ennyit szűrtem le:
Régebbi AA eljárások, fókusz elemek/tárgyakon jobb élek, de cserébe rosszabb kontraszt, környezet szaggatottabb élek.
NV DLAA - fókusz elemek kevésbé sima élek, viszont jobb kontraszt, környezet sokkal jobb élek és jobb kontraszt: élénkebb fények.
Igen, valami szuper screen cap kellene mert a Youtube tömörítés eléggé bele rongyol
.
(^ha nem) Majd kijavít valaki
-
janos666
nagyúr
Az én benyomásom az, hogy az utóbbi 1-2 hotfix és ez a patch csak rontott a dolgokon. Azonos beállításokkal (ami nyilván úgy jön ki, hogy az RT mindig off, az összes post-processz hülyeség mind kikapcsolva, és az utolsó két Detail opción kívül a többi nem Ultra+ hanem sima Ultra):
DX11 2160p (natív) ----- 76 fps - [kép] (Ph átméretezős kép)
DX12 1440p (DLSS Q) - 57 fps - [kép] (Ph átméretezős kép)
Nehogy már ne lehessen ezzel a játékkal stabilan >=60fps-t összehozni 1440-es render felbontással egy RTX3080-on. Annak idején egy GTX1070-el játszottam vele natív 1080p--ben (a régebbi kártya fele ennyit fogyaszt úgy, hogy kevésbé energiahatékony), és többnyire megvolt a 60 fps, csak itt-ott dobálta le 45-re a tripple-buffer V-Sync (akkor még nem volt G-Sync kijelzőm). -
Nagynozi
aktív tag
Próbálgattam egy kicsit a játékot, mind DX11 és DX12 módban. Tapasztalatom Ryzen 7 5800X3D-vel, 32GB 3600 mhz RAM-mal, Giga RTX 3080 12GB OC-val, hogy DX12-ben nem kell bekapcsolni az nVidia Reflex-et és a frame time grafikon nagyon szép, mondhatni normális. RTGI Performance + minden RT bekapcsolva, Ultra+ minden, DLSS Quality 1440p-ben kaptam talán egy pár fps-t, de ami van az konzisztens, nincsenek nagy ugrálások benne és sokkal folyamatosabbnak hat a játék, mert nincs stutter.
DX11-ről egy keveset. 1440p szintén TAUU, Ultra+ minden és ami miatt én kiválónak tartom ezt a módot, mert ez előtt a patch előtt hátrányt szenvedett a DX12 módhoz képest SSAO téren. Most megkapta a HBAO+, csakúgy, mint a DX12, így a játék kapott egy "mélységet", szerintem bizonyos esetekben az SSAO vs. HBAO+ ég és föld. Érdemes lehet így játszani, főleg, hogy a gépem autómatikusan rányom HDR-t minden játékra, így a DX11 mód, főleg, hogy kapok 100 fps-t nagyon élhető és szép játékélményt ad. Le a kalappal CDPR előtt, mert csak odafigyelnek a nyavajgásokra. -
Szabi®
addikt
Nálam az 1.30-nál számtalanszor "sötétben" játszom, mert nappal is esik, és sötét. Ha felszabadítasz egy övezetet és az "emberek visszatérnek" akkor sötétre vált, aztán jönne a meditáció, ami szintén sötétbe "visz" . . . Már a tizenakárhanyadik végigjátszás után, elég depresszív így az egész. Ezt egy kicsit elcseszték sztem a készítők.
De láttam régebbről más is panaszkodott itt erre. -
Biga123
addikt
Visszatérve a stutter re , próbáltad játékon belül levenni az egér érzékenységét a minimumra?
Nekem az sokat simított az egér mozgásokon. Neked is olyan mintha fordulásoknál dadogna be.
Persze érdemes a dpi t felvenni az egérben, h ne kelljen kihúzni a világból ha meg akarsz fordulni. -
#57018880
törölt tag
Ez majdnem minden játékban gond ahol több nehézségi szint van. Általában pont azért ilyen mert a legtöbben a gazdasági, util és supportra ritkán feljesztik a karit, viszont támadás, védekezést igyekeznek minél magasabbra húzni. Így aztán persze "túl könnyű", akkor a fejlesztők nyomnak egyet a nehézségen, akkor meg már "legyen már jobb a loot is, ha megcsinálja a +nehézségen" - végtelen spirál - . Singleben annyira nem irritáló, de engem Onlineban nagyon zavarnak ezek a ciklusok.
CDPR szerintem úgy van vele, hogy aki akar nehézséget az megoldja magának, aki meg 1shotolni akarja a fél mapot, az megoldja magának, aki balancolt játékot akar, az meg nem figyeli annyire, én pont ezért bírom őket. Az első végigjátszásom feléig kb azt sem tudtam, hogy lehet pakolni még a mutagénekkel % bónuszt, pont jó volt a nehézség úgy, miután raktam rá attack bonuszt, általában már érezhető előnybe kerültem..
-
nekem pont az tesztett, hogy világ leghíresebb, legsikeresebb, mindenhol elismert witcherjeként, végre nem egyszál fa... fakarddal kell a monsták ellen mennem
sokkal reálisabbnak érzem, hogy igenis Geralt a keménycsávó, aki azért mostanra összespórolt némi rendes hardverre - ha már profi szörnyvadász
-
-
Biga123
addikt
Ez az ? Fake Hairworks
A fölső séro odab@sz -
-
akerbis
aktív tag
Egy időre akkor még örömömet lelem benne. Nem is pazarolom különben így se, tegnap az az Elf barlangos küldi akkora élmény volt, hogy fel kell dolgozni.
Csak akkor töltöm be, ha olyan hangulatban vagyok. Figyeltek a részletekre is a CD PROJEKT-es srácok.
12-ben futtatom, most be van lőve egész faszára. 11-ben nem is tudom hogy lehet indítani.
-
Alpi.
addikt
[Ez optimalizált RT-vel] , de fake Hairworks modok nélkül, azaz alap Hairworks-el.
Novigrad-ba még nincs is olyan óriási különbség (ott máson is kínlódik a cpu.), de Velen-be nagyon durva !
-
#57018880
törölt tag
Szemöldöke nem annyira bejövős, az arc többi része okés. Még picit csiszolnék az arcon a szem környékén. Ami még furcsa volt, hogy W1-ben full világítós fehér a haja, ami persze gondolom csak valamilyen bloom + bevilágítás túlshadelésből jött ki.
A második rész szaturáltsága azért nem tudom hogyan jött össze a fejlesztőknek, következő játékra megy rá a reshade, hogy valahol a W1-W3 közé essen
-
-
#57018880
törölt tag
CA, Blur, Bloom kombó helyettesíthető egy kis ráiszogatással, de akkor meg minek a többi setting ultrán
Én a lens flaret bent szoktam hagyni itt-ott eléggé hatásos, DoF is általában ha nem tekerték túl, szokásuk a fejlesztőknek túlparaméterezni.
Vignettet fejből nem is tudom mikor hol jelenik meg. Nálam még amikor elérhető a noise és sharpen van alacsony vagy kikapcson, mert eléggé "artifactos jpeg" hatást tud előidézni.
-
Nagynozi
aktív tag
Majd Novigrad-ban fog az a frame time sünivé változni, de amúgy valamit javult, de nem szignifikánsan. Nem tudom, hogy lehet egy ilyen jellegű problémát megoldani. DX11-ben íródott játékot DX12-re fordítani egyáltalán megoldható, vagy, ahogy sokan mondták "real time" történik a fordítás és emiatt van például, hogy Novigrad-ban még mindig leesik 60-80%-ra a GPU usage, pedig semmi olyan nem történik, ami ezt indokolná.
-
Biga123
addikt
Úgy néz ki nálam az engine.ini mókolás bevállt.
Körbelovagoltam a gyümikertet , de semmi lagg , semmi kiugró frametime, elértem kb a sima frametime grafikont.
RTSS is múkodik, ha már ott van a d3d11on12.dll akor legyen is ott, lehet van valami dolga.
Most 45-65 FPS között mozgok (RT on DX12) egyelőre laggmentesen, játszható, kiváncsi leszek nagyvárosi környezetben esetleg harc közben, kiderül. De most nekem minden frankó, nincs crash, lagg semi.
A éjszakai holdfény nekem is nagyon adja.#25424Redneck : RT nélkül DX11 ben kb igen
#25423pandras83 : Pár hsz el előtted van a megoldás: #25420Alpi.
-
janos666
nagyúr
Az a baj, hogy nem csak az RT és DLSS, hanem még a HDR10 mód is csak DX12-vel működik (mármint ebben a játékban, nem törvényszerűen mindben). Pedig ez legalább egy olyan feature, ami elhanyagolható teljesítménykülönbség mellett látványos különbséget tud produkálni (megfelelő megjelenítőkkel, amik tényleg képesek megjeleníteni és jól kezelni a tágabb színteret). De az én szememnek még ezt is elrontották egy kicsit, mert nagyon kicsattanóan színessé teszi a játékvilágot (ahogy nézem mások screenshot-jait, a patch eleve szaturáltabbá teszi a színeket SDR-ban is, és HDR-re váltva erre rápakolnak még egy lapáttal).
Pedig ha engem kérdeztek volna meg, már az elégséges next-gen update lett volna PC-re, ha kap egy jó HDR10 képmódot, és egy "placebó" paraméterekre húzott Ultra+ opciót a játék (semmi ray-tracing és hasonlók, így maradhatna a DX11 is, stb).
-
CJ4567
nagyúr
A render latency a sima ultra beállításnál azért olyan alacsony, mert a globális 140FPS korlátot elérte, és még maxon se pörgött a kártya.
Nem gondoltam volna, hogy DX11 alatt ultrán azon a helyen olyan könnyen el fogja érni a 140FPS-t, azért se kapcsoltam ki a korlátot, aztán lesokkolt, ezért inkább feltettem ultra+-ra, ott meg már az FPS miatt kisebb a render latency. Tipp, ha nagyon érzékeny vagy az input lag-ra: Ne engedd a videókártyát 100%-ban dolgozni, nagyon sokat levág az input lag-ból, ha 90% körül, vagy alatta dolgozik a kártya. Az NV Reflex+Boost pont ezen elven működik, nem engedi 94% fölé a GPU-t.
Na igen, a matek néha nem jön ki. Pl. én 3070-el bekapcsolom a RT-t, ami bekapcsolja magával az RTGI-t, az már egyből vág az FPS-ből, viszont utána bekapcsolhatom mellé a másik három opciót, és az FPS alig változik, és ahogy írod, DLSS quality alatt sincs masszív FPS növekvés, csak ha tényleg sokkal lentebb mész. Ahogy elnéztem, a játékbeli beállításokkal játszva 1080p-n ki tudnék hozni 60FPS-t RT mellett, viszont RT nélkül meg van bőven annyi FPS, hogy 1080p fölött mehetne a játék.
-
shotika
őstag
"Igen, a legtöbb beállítás követi, a többi kb. 1 lépcsővel magasabb szintet ad, mint az előző verziónál és itt van ultra plus is. Emiatt kell óvatosan bánni a csúszkákkal, mert ha mindent ugyan úgy felpattintunk, mint eddig (mert bírta), az már alapból egy jóval magasabb beállításnak fog megfelelni. Ehhez jönnek a nagyobb textek, az összehasonlíthatatlanúl változatosabb, szebb, dúsabb növényzet, 1-2 plusz vagy javított eljárás, ami már azonos grafikai beállítások mellett is jelentős plusz terhet jelent.
Te ezt simán megugrottad és látod, már high mellett is szebb, mint az előző.
Mindeközben szétsírják a forumokat amiatt, mert játszhatatlan lett a játék, pedig nem is használnak RT-et.... "Ez szép és jó, csak ezt nem így közölték az update-ben. Sehol egy betűvel nem írják, hogy az Updatelt verzió egy adott high beállítása nem azonos a régebbi változatéval.
-
CJ4567
nagyúr
Előző verzióval nincs összehasonlítási alapom, mert akkor még egy 1070-em volt, viszont az új verzióban DX11 és DX12 között akkora a teljesítménybeli különbség nálam, hogy DX11 alatt ultra+ -on, kimaxolt hairworks-el több FPS-em van, mint DX12-ben ultrán, hairworks nélkül.
Itt van mérésem, nem a legjobb helyen, ezt tudtam épp akkor összehozni.CPU kihasználtság az a baj, hogy 22H2 miatt bugosan van jelentve, de a GPU kihasználtság mindent elmond. (Meg kiakadt a 140FPS korlátnál ultrán, HW nélkül a tesztjelenetnél.
)
-
#57018880
törölt tag
Igen, nekem is letöltött végre, mászkáltam 1 órát, Blood and Wine fősztori utánról maradt mentésemmel. Nálam minden ok, kivéve, hogy RT bármivel használhatatlan a 3050, de erre igazából számítottam, majd a 4060/70 kártyámon akkor jövőre
.
+ Nekem láthatóan jobban néz ki, FHD ~High settingen is, RT off, Reflex off, Blur, Bloom,CA stb, amiket auton lenyomok azok off.
+ Új kamera mód szuper
+ Quick cast szuper- Nem tartotta meg a bill. kiosztásomat, ezt annyira nem is értem miért nem
- A kis fahidakat Toussaint területen Roach nem igazán tudja navigálni, elakad előtte, erre nem emlékszem, hogy gond lett volna -
Alpi.
addikt
"D3D11On12 has not been optimized for performance. There will likely be moderate CPU overhead compared to a standard D3D11 driver, minimal GPU overhead, and there is known to be significant memory overhead. Therefore it is not recommended to use D3D11On12 for complicated 3D scenes, and it is instead recommended for simple scenes, or 2D rendering."
Ez speciel nem túl jó hír...
-
Én csak simán ráengedem a modolt verzióra, lássuk, mi történik.
Ha nagyon elkeffentődik, majd jöhet a clean install.
Igazából PS5-ön vagyok kíváncsi az update hatására, mert ott eddig gyalázatosan gyenge volt a grafika, ezért ott gyorsan le is tettem.
PC-n eddig is szép volt, megnézem, mennyit esik az FPS a korábbiakhoz képest 4k-ban. -
#57018880
törölt tag
Kíváncsi vagyok mennyire bírják majd a fájlszerverek a terhelést, legutóbb mikor csekkoltam 40mil eladásnál jártak, plusz potenciálisan aki most a frissítés miatt veszi meg. O__o
Szinte mindenhol láttam amúgy -80%-on a bejelentés óta, talán sikerült mindenkinek bevásárolnia, szerintem a teljes árát is megéri.
-
VTom
veterán
én is használtam sok modot, de olyanokhoz már nem volt szerencsém, amikben csúszkák voltak, meg ilyen szinten nyúltak bele a játékba.
Nekem egyébkénk az is sokat jelent, hogy beletették a választható kameraállást és a kikpcsolható minimap-et
Minden open world-öt kikapcsolt mappel játszom, ha kell a térkép, előveszem, megnézem, megyek tovább. A felfedezés része az élménynek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Megkérnénk minden topiklakót hogy a játék történetéhez kapcsolódó hozzászólásoknál használja a Spoiler kódot!
- Interactive Brokers társalgó
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- DUNE médialejátszók topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Hobby elektronika
- Nintendo Switch
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- Házimozi belépő szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest