Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Soká

    senior tag

    válasz 4Grider #65 üzenetére

    A garanciavesztés nem hülyeség szerintem, de megdumáltuk :)

    Ezt a cikket idebiggyesztem, hátha valaki talál benne magának valami érdekeset...
    http://www.origo.hu/techbazis/20140731-egy-magyar-mobil-csak-penzert-lehet-szabad.html

  • Soká

    senior tag

    válasz 4Grider #63 üzenetére

    Végtére is nem teljesen off, amiről beszélgetünk, mert a legális függetlenítés a téma.

    A példád szerintem eléggé sántít. Úgy jobb volna, hogy te eladtál egy házat egy komplett fűtéssel én viszont kitaláltam, hogy kiszerelném belőle a fűtést és mondjuk beállítanék egy cserépkályhát. Én el tudom képzelni, hogy egy ilyen átalakításra garanciális szempontból nemet mondjak, mert ez ütközik a ház építésének eredeti koncepciójával.

    Ha nem lenne a törvényes tiltás a maszek függetlenítések ellen, akkor akár azt is mondhatná a szolgáltató, hogy ő nem vállalja a függetlenítést, neki ehhez semmi érdeke sem fűződik. de miután az állampolgár kötelezve van, hogy hozzá forduljon, így a cég is kötelezve van, hogy a feladatot elvégezze. De nyilván senki nem kötelezi arra, hogy ez mennyiért és milyen feltételekkel végezze el.
    nem vagyok ügyvéd - és magam ellen beszélek - de bizony szerintem a szolgáltató "kimagyarázhatja" hogy a függetlenítés olyan műszaki eljárás amely garanciavesztéssel jár. Ha egy mosógépből kiszereltetem a nemtudommilyen "leszabályzó" alkatrészt, csak hogy gyorsabban, magasabb hőfokon működjön a gép, az is garanciavesztéssel jár.

    Én festőművész vagyok. Mondjuk. Eladok egy festményt, amin ott van a szignóm. Jön a koma és azt mondja, hogy szeretné, ha eltüntetném róla a szignómat. Oké, megteszem a kedvéért, főleg ha fizet érte, de ezek után vállalnom kell azt, hogy az a kép az én kezem munkája?

  • Soká

    senior tag

    válasz 4Grider #61 üzenetére

    Nem akarok hosszú meccset játszani, de akkor mutasd meg a jogszabályi helyet. Például arra vonatkozóan, hogy neki kötelessége függetleníteni a telefonomat.
    valószínűleg meg is tagadhatná. tehát vegyem úgy, hogy megteszi azt a szívességet, hogy a felár ellenében függetleníti, de előre szól, hogy ez garanciavesztéses ügylet. Ebben az értelemben a dolog jogszerű a részükről, úgy gondolom.

    Ugyanakkor nem teljesen tisztességes. Mert a függetlenítés díja, nem az elvégzett munka ellenértéke (egy perces művelet) , hanem az elszenvedett üzleti hátrány. de ennek semmi köze ahhoz, hogy ők eladtak egy telefont, aminek az árában benne volt például a szervizköltség is.
    Azért mert függetleníti a telefont attól még jogi értelemben nem szükségszerű, hogy abba bele kerüljön egy idegen SIM. Értelme ugyan nincs a függetlenítésnek ha nem akarom telefonként használni de elvben nem zárható ki, hogy én mondjuk csak internetezésre akarom használni a kütyüt, azzal az opcióval, hogy ha netán valamiért kell, akkor akármilyen szolgáltató kártyáját tudja fogadni.

    A szolgáltató részéről ott sántít a dolog, hogy ha garanciát sem vállal a munkájára, akkor még a magamfajta jámbor jogkövetőt is eltéríti attól, hogy a legborsosabb megoldást szorgalmazzam.

    Egyébiránt voltam egy gsm boltban, de nem volt benne sok köszönet.

  • Soká

    senior tag

    válasz 4Grider #59 üzenetére

    Én annál többet már nem tudok tenni, hogy most felhívtam a telenor ügyfélszolgálatát, elmondtam a kínomat, az ügyintéző megvárakoztatott, konzultált valakivel és állította, hogy ugrik a garancia, mondván, hogy ha én más szolgáltatón keresztül használom a telefont, akkor azért ők nem tudnak garanciát vállalni.

    Most Viktor vagy te jössz és próbáljátok valahogy bizonyítani az állításotok helyességét. :) :)
    Nem a jogosságát, hanem a létezését.

    Ezt persze viccből mondom, de kétségtelen tény, hogy a Telenor ellenében nehezen tudok bizonyítékként két nicket felsorakoztatni az igazam bizonyítására. Értitek...?

  • Soká

    senior tag

    válasz Viktor0610 #57 üzenetére

    Én nagyon egyetértenék azzal, amit mondasz, éppen csak ennek pont az ellenkezőjét állította a Telenor ügyfélszolgálatán az illetékes. Most akkor kinek higgyek?
    Lehet, hogy még egyszer felhívom őket ez ügyben.

    szerk: Az "anomáliát" nem okozhatja az, hogy ez a telenor "sajátmárkás" készüléke?

  • Soká

    senior tag

    szerk: Hogy ne aludjon annyira a topik:

    egy hónapja vettem egy telenoros telót 15.000Ft-ért. Aztán jött egy magentás ajánlat és 15 év után szolgáltatót váltottam. Megkérdeztem a Telenornál, hogy mennyiért függetlenítenék a készüléket. 7.500Ft volt a válasz és hozzátették, hogy ez garanciavesztéssel jár. Amit csak azért nem értek, mert ha már vagyok annyira becsületes hogy hozzájuk viszem vissza, kifizetem gyakorlatilag azt a különbözetet amit az eleve független készülékért fizettem volna, elvégeznek egy szolgáltatást, akkor az miért jár garanciavesztéssel?
    Az volt a válasz, hogy mert abba ezek után "akármilyen" más kártyát is beletehetek... Amit én kicsit álságos válasznak gondolok, hiszen ha egy független telót veszek, akkor senki nem szab feltételeket, hogy melyik szolgáltató SIM-jét használhatom...
    Gyakorlatilag kifizettetnek velem plusz 7500Ft-ot ami mögött fizikai értelemben munka nincs, hiszen be kell pötyögni egy függetlenítő kódot, és még meg is spórolják maguknak az esetleges garanciális javítások terhét is. Szerintem ez nem fair így. Arra pedig semmiképpen sem terelik a jónépet, hogy becsületesen próbáljon eljárni. Úgyhogy szétnézek...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés