Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lokii

    aktív tag

    válasz tasiadam #39 üzenetére

    Hát kevésbé GPU igényes játékban , Unciv esetében Pl nagyon nagy világ esetén

    Minden másban ugye játék válogatja , Pl Pojav Launcher is tökre jól lenne skálázható , ha felbontást is lehetne,legalábbis GPU fronton Warthunder mobileban lehet , de ott kötelezően 2400x1080pt kell használnom. Ez ugye 2018as MP 76 MP4 , egy 2021es strapa nagy akksis telefonban. Van még Unciven , Java Minecrafton kívül példa de nem jut eszembe nagyon. Asphalt Legends unite is jól fut de ott szerintem GPU többet számít

    GTA5/Social club: Dunna8 , Need for speed world:0DARIUS0 , Battle.net: Dunna#2926 steam barát kód 112529047

  • hapakj

    senior tag

    válasz tasiadam #39 üzenetére

    Hát ööö minden? :D Mivel az az általános végrehajtó egység és futtatja az OS meg minden appot? Itt nem a nagy számítás igényű dolgokra kell gondolni, mint a 3d grafika (GPU) vagy AI (NPU) hanem minden másra, ami alkalmazáslogika. Pl böngészőnél a javascriptek futtatása. Egyébként a kamera valszeg nem igazán használja, mert arra van dedikált DSP vagy az NPU.

    Kisebb AI feladatok elvégzésére a CPU is alkalmas lehet, pl Apple Silicon chipekbe az NPU mellett, még a CPU magoknál is vannak AMX vektorfeldolgozók.

    Szerintem amúgy leginkább a sok magos CPU-k a bullshit, ami tényleg csak arra jó, hogy benchmarkban jól szerepeljünk, mert úúú a multicore pont magas lesz. De ritka az olyan alkalmazás ami tisztán kiterhelné a CPU coreokat maxon. Ezekre a feladatokra ott az NPU vagy a GPU. Ezért logikusabb részemről amit az Apple csinál. A piac legjobb Performance Core-jaiból 2 db az alkalmazások futtatására és 4 db efficient core a háttérbe tett alkalmazásoknak és az OS-nek.

    Szóval a CPU összességében marha fontos, mer az csinál kb mindent. A Single core pontszám fontos, mert attól lesz pörgős a telefon. A multicore pont meg csak farokméregetésnek jó.

Új hozzászólás Aktív témák