- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Hamis órák itt nem kívánatosak, semmilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dzsana
senior tag
válasz
cserix #64786 üzenetére
Mivel új az óra, attól hogy elemet cseréltél, felesleges nyomáspróbázni. A hátlap tömítést ilyenkor szilikonzsírral illik bekenni, odafigyelni, hogy jól álljon a helyén a hátlap felhelyezése és meghúzása közben. Ezeket a játékszabályokat betartva, nem szabad, hogy probléma legyen vele.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64614 üzenetére
Mocskos világ ez, minden a pénzhajhászásról és a lehúzásról szól, nagyon anyagias világban élünk. Pedig én hiszem, hogy ha valaki tisztességesen és jó áron dolgozik, az hosszabb távon kifizetődőbb, mert a rossz munkának előbb-utóbb híre megy. Csak sajnos tájékozatlanok az emberek, nem mennek utána a dolgoknak, és ezért tartunk itt.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64605 üzenetére
Ja, és ebben az a durva, hogy autószervizekben is simán megcsinálják, kiszámlázzák olajcserekor a drága olajat, meg az olajszűrőt, és beletesznek egy olcsóbb olajat, és a szűrőt le se cserélik! És ez márkaszerviz, nem sufni műhely, konkrét példát tudok rá!
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64599 üzenetére
Azért azt tisztázzuk, hogy én nem azt mondtam, hogy nem tanulta meg, vagy bármelyiknél is jobban értek hozzá! És nem is lehet általánosítani, mert azt is mondtam, hogy nagyon ügyes kollégák is vannak, de sajnos sok a trehány. A legtöbb esetben a hozzáállással van a baj, nem a hozzáértéssel, tudja, mit kellene csinálni, egyszerűen csak lusta, és nem kínlódik vele! Átverik az ügyfeleket, nagyjából pontos legyen, ne álljon meg, azt kész. Hogy hosszabb távon milyen károkat okoznak vele, nem érdekeli, nem foglalkozik vele. Meg sokan nem is ilyen másodperc pontossággal figyelik az órákat, csak saccolónak használják, és rá sem jönnek, hogy nem normálisan lett leszervizelve az adott óra. Én ilyet nem tudnék csinálni.
-
Dzsana
senior tag
válasz
csabulaxi #64590 üzenetére
Így van, az órás iparban a kuplung az egyértelműen a közkerék és a negyedes kerék kapcsolata. A másik, amit írtál, az automata motorrugónál van, de semmiféle tengelykapcsolóról nincs szó, és nem is a motorrugó elszakadását hivatott megakadályozni, hiszen a rotor egy picike alkatrész, ami nagy nyomatékot nem fejt ki, el sem tudná szakítani azt az erős acél szalagot. Ha nem volna benne ez a csúszófék, vagy más néven szabadonfutó, akkor egyszerűen a rotor a forgása következtében megpróbálna ráhúzni a motorrugóra, de nem sikerülne neki, és egyszerűen megállna, nem forogna körbe, de nem szakítaná el a rugót. Viszont minden ilyen ráhúzáskor megsietne az óra, ezért kell bele ez a szabadonfutó. Ha egy sima kézi húzós órát teljesen felhúzol, és utána ráfeszítesz még felhúzás irányába, gyönyörűen látszik, hogy gyorsabban kezd el forogni a járat. Remélem így érthető.
-
Dzsana
senior tag
Nyugi, én befejeztem, kimérgeltem magam, azt hiszem talán lehetek büszke arra, amit teljesen önerőből elértem, és persze, hogy eldurran az agyam, ha valaki ezt megkérdőjelezi. Túl sok volt mostanában a nyomás rajtam, de az én hibám, mert nem tudok senkinek nemet mondani, és mindenkin segíteni akarok, de besokalltam, ezt már nem bírom. Be kell osztanom jobban az időmet, és meg kell merjem mondani a kedves ügyfeleknek, hogy várni kell egy kicsit, és nem szabad azon erőlködnöm, hogy mindenkinek mindent azonnal, mert abból egy káosz lesz. És inkább órákat fényképezzünk, mint azt, amire Te gondoltál!
-
Dzsana
senior tag
válasz
aischylos #64573 üzenetére
Vannak segítőim, köszönöm, de látom nem sikerül befejezni, így akkor én megteszem! Elnézést kérek mindenkitől, tök hülyeségeket irkáltam, felejtsétek el, s nyugodtan igyátok olyan ember/ek szavait, akik semmit nem tettek itt le az asztalra, semmit nem tudtok róla, azt se tudjátok kicsoda, én viszont itt voltam, vállaltam magamat, lehetett hozzám fordulni, és segítettem, akin tudtam, de ezek szerint rossz úton jártam, tanultam belőle, ide nem ez kell. Sok sikert!
-
Dzsana
senior tag
válasz
Dzsana #64569 üzenetére
Ja, és még egy dolog, ha már itt tartunk, a gyenge, semmit nem érő órás tanfolyamomon egyik téma volt az órák lehetséges hibái, és ott bizony az egyik téma az volt, milyen jelenséget okoz, ha csúszik a kuplung, s hogyan javítható. Egyesek mosakodása szerint ugye az automata motorrugóját vélik kuplungnak, de annak meg pont az a feladata, hogy csússzon. Akkor ezek az emberek a feltett kérdésre azt fogják válaszolni, hogy nem baj, ha csúszik a kuplung? Itt le is zárhatnánk a történetet, és tényleg nem kellene szétrombolni ezt a topikot. Tudom, hogy s8 ehhez szokott az irányjelzős topikjaiban, mert ott sajnos nap mint nap ez megy, de itt nem lenne jó.
-
Dzsana
senior tag
válasz
phranxinatra #64558 üzenetére
Nincs harag, de ha már így megszólítottál, akkor megpróbálom elmagyarázni, hogy megérts. Egy teljesen ártalmatlan kérdéssel próbáltam rávilágítani arra, hogy az nem lesz jó, amit írt, és ahelyett, hogy kifejtette volna a véleményét, egyből rám támadt. Ha leírta volna, hogy mire gondol, akkor talán nem lett volna ez a félreértés, továbbá nem is csak az elírásról van szó, mert ha jól írja elsőre, akkor sem jók szakmailag az összefüggések. És itt lehet most lovagolni a szavakon, hogy a Magyar értelmező kéziszótár mit mond, meg milyen német eredetű jelentése van, bele lehet magyarázni mindent, de egy hozzáértő órásnak ha azt mondod, hogy kuplung, az bizony csakis egyetlen egy dologra gondolhat, arra, amire én, és amire Antal Péter is, akit s8 el is ismer. De erre csak tovább erőltette a dolgot, mert nagyon fájt volna neki beismerni, hogy tévedett, és akkor még előjött ilyen márkaszervizes haverokkal. Igen, elszakadt a cérna, és persze, hogy ezek után nem tudok jó indulatú lenni az ilyennel. És igen, valóban nem szívlelem az ilyen embert, aki azt gondolja, hogy mindenhez ért, és hozzászólási kényszere van, mert ő mindenkinél mindent jobban tud. De itt előttünk még semmit nem tett le az asztalra, csak a szájkarate megy. Annyiszor kértem már, hogy amiben nem biztos, azt ne erőltesse. És akkor még jön Mariner az összefoglalójával, ami tele van csúsztatásokkal, és téves következtetésekkel, és itt most a szakmai dolgokra nem is térnék ki, mert azt már körbe rágtuk, de hogy leszóljon, hogy én csak 2-3 éve csinálom... Kívánom, hogy vigye olyan óráshoz az óráit, akik 20-30 éve a szakmában vannak, akik után mégis dolgozom. És itt sokszor nem is a hozzáértéssel van a baj, hanem a trehánysággal, lustasággal. Mikor én személyesen megkérdeztem a huszonéve praktizáló órást, hogy legyen kedves segíteni tanáccsal, hogy ő hogy teszi vissza a Novodiac incabloc rugót, mert én mindig kínlódva, erre nagy kerek szemekkel rám nézett, s visszakérdezett, hogy visszatenni? Ő ki se veszi, csak alulról beolajozza. Na az az óra biztosan soha nem lesz pontos, egyrészt mert ki sem takarította a köveket, másrészt a rászáradt olajra ráolajoz, szépen feloldva a szennyeződéseket. És most minden nagyképűség nélkül írom, hogy akinek megcsináltam az óráit, olyan visszajelzéseket küldenek, hogy ilyen pontos még sosem volt az órája, meg már három órásnál is járt vele, stb. s mégsem lett jó, én meg a szaros 2 éves gyakorlatommal megcsináltam. És nem dicsekvésből írom, de most is egy olyan Doxa automatát csináltam meg, amit a tulaj szerint kint Németországban sem tudtak megcsinálni, legalább is az a három órás, akinél próbálkozott. Igaz, két hónapba telt, de a két éves gyakorlatommal megcsináltam, és csak azért, mert akartam segíteni, és nem elhajtani a gazdáját. Akaráson múlik az egész! És még valami. Maga Vályi Huba mesélte, hogy a márkaszervizesektől nem kell hasra esni, pláne a mai világban, mert a nagy óragyártók márkaszervizei nem is javítanak már, hanem fogja, és kicseréli a szerkezetet. Hát ahhoz nem kell nagy tudás, betanított munkások azok is. Na ennyit a márkaszervizesekről, és most ezzel nem lenézni szeretnék senkit, de nem fogok elalélni, mert beírta, hogy elszaladt egy márkaszervizes haverjához. Tudom, hogy van ott nagyon sok jó szakember is, de mivel, mint ahogy eddig sem derült ki semmi konkrétum s8 hozzászólásaiból, így most sem, hogy hol járt, de talán most nem is ez a lényeg. Ezt a mester-nem mester dolgot már a többiek megválaszolták helyettem, és akkor is leírtam, hogy minden tiszteletem Hantos úré, nagyra tartom, sokkal több mindent tud, mint én, csak a fogalmakat tisztáztam, és akkor sem volt semmi rossz szándék bennem, ez csak Mariner részéről volt egy rossz szándékú felemlegetés. Én mindenkihez segítőkészen álltam/állok hozzá, ez ezután is így lesz, de ha egy szakmailag hozzá nem értő ember elkezd kóstolgatni, azt bizony ezután sem fogom hagyni, ez van. Én leszek a fórum RTL Klubja.
-
Dzsana
senior tag
válasz
TimeCenter #64553 üzenetére
Ez is jó, de szerintem a fényképekből jobban érthető. Egy biztos, egy életre mindenki megtanulta!
-
Dzsana
senior tag
válasz
dionaea #64549 üzenetére
Most ez a divat. A Poljot Journey órámon elsőre nem is látni, hol a dátum ablak, nem hogy a dátumot!
-
Dzsana
senior tag
válasz
Ereshkigal #64546 üzenetére
De van, csak egyszerűen már elfáradtam, nem bírom. Mikor megy a melóhelyen is a baszogatás, meg most ott is nagy a feszültség, lehúzom a 9 órámat, s utána fogok nekik itthon, fáradtan. Még tegnap előtt lapátoltam össze az órákat, de két napja nem nyúltam hozzájuk, már nem látok ilyenkor. Majd kipihenem magam, feltöltődök, s újra belevetem magam. No meg sajnos az én hibám is, mert a hülyeség nagyon tud fájni, de még az egyik kis társunk délelőtt priviben írta, hogy ne vitatkozz hülyékkel, mert lesüllyedsz az ő szintjükre, és ott legyőznek a rutinjukkal. Baszki, még a végén igaza lesz, de sajnos ilyenkor nagyon genya tudok lenni, és nem hagyom magam. Amikor már ilyen izzadságszagú a történet, akkor nem tudom visszafogni magam, elnézést ezért. Pedig próbáltam az elején visszafogni magam!
-
Dzsana
senior tag
válasz
vadászcsiga #64543 üzenetére
ronin-Mariner korporésön!
-
Dzsana
senior tag
válasz
vadászcsiga #64540 üzenetére
Nimfas Corporation
-
Dzsana
senior tag
válasz
vadászcsiga #64538 üzenetére
Ja nem, olaszok. Dehogy, németek.
-
Dzsana
senior tag
válasz
vadászcsiga #64534 üzenetére
Ölég drágán mérik őket!
-
Dzsana
senior tag
válasz
Gempas 70 #64524 üzenetére
Ja, látom, emlékszem, hogy a Couturier-t árulták két félével is, de végül csak kvarcot vettem. Tudom-tudom.
Viszont látom, hogy a dinoszauruszos Tissot-ba is rakják, meg Swatchokba is. Erről jut eszembe, érdemes automata Swatchokra vadászni, mert pár ezer Ft-ért rá lehet szaladni, s ETA 2824-2-es van bennük, alkatrésznek, komplett werk cseréhez, stb. kiváló.
-
-
Dzsana
senior tag
válasz
BAti77 #64491 üzenetére
Ja, a jobb szélső, rózsaszín hátterű képen látszik, hogy a chronograph kerekei sincsenek csapágyazva. Mondjuk azt is ritkán használja az ember, tehát az sem fog elkopni. Bár a Poljot 31689-ben sincs csapágyazva, az enyémben ki is kopott, utólag meg kellett csapágyazni. Az előző gazdája biztos sokat méricskélt.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Dzsana #64489 üzenetére
Mondjuk így matekolva a 15 kőből olyan sok nem juthatott az automatikába!
Horgonynak van két köve, az biztos, plusz a két csapágyköve, a billegőnek a vezető kővel együtt 5, ez eddig már 9, meg akkor ezek szerint a három fogaskerék van csapágyazva a két oldalon, s meg is van a 15. Ja, ezt inkább hagyjad.
-
Dzsana
senior tag
válasz
BAti77 #64487 üzenetére
Ettől a csak 15 kőtől nem kell megilyedni, mert automata óráknál az automatika sok kis kerekét is agyon kövezik, és így keletkeznek ezek a nagy kő számok. Igazándiból ott nyomaték nem nagyon van, tök fölösleges agyon kövezni. Régen még a középkerék furatát sem kövezték, mondván, hogy nincs csapágyasra hajtva, hiszen 24 óra alatt egyszer fordul körbe. Nem egy 70-80 éves zsebórámnak sem kövezett a közepe, s hibátlan a mai napig. minimális műanyag lehet benne, én sem tudom, hogy mi, mert kívülről nem látszik.
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64480 üzenetére
Na, nem mint ha elbizonytalanítottál volna, de most már csak beütöttem a gugliba a kérdést, és láss csodát, az általad is elismert Antal Péter honlapján mit találtam? Na mit találtam? Az oldal alján pont ő is a Wostokról beszél, s le is van fényképezve az általam is bemutatott kuplung. TOUCHÉ!
Esetleg megoszthatnád, hogy melyik márkaszervizet kerüljük el.
-
Dzsana
senior tag
válasz
BAti77 #64482 üzenetére
Pár éves mechanikus chronograph szerkezete ez a Tissot-nak, a 7750-esnek egy olcsóbb kiváltóját szerették volna ezzel megalkotni, hogy felvegyék a versenyt. Nincs annyira agyon csapágyazva, mint a 7750-es, és műanyag alkatrészeket is tartalmaz, mindezek ellenére jól teljesít. Mikor a Couturiereket nézegettem, akkor volt 7750-essel, és ezzel a werkkel szerelt változata is, és jóval drágább volt a 7750-es. Meg a PRC200-as automatákban is ez van. Nehéz mit mondani, hogy bátran vehető-e, mert még csak 3-4 éve van a piacon.
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64480 üzenetére
Akkor a márkaszervizes haverod szerint a kézi húzós órákban nincs is kuplung? LOL, legalább egy kicsit gondolkodnál; nincs több kérdésem!
engedd el, ebből már nem tudsz jól kijönni. Halkan megsúgom, hogy minden órában van kuplung, viszont nem minden óra automata ám! Na ezt értelmezd!
gprspéter testvérünknek köszönhetően egyenlőre hozzám került ez a szépség, ETA 1120-al szerelve, 37 mm-es tokban:
-
Dzsana
senior tag
-
Dzsana
senior tag
válasz
Sungoo #64476 üzenetére
Acél tokosban lenne igaz, bár nem tudom, hogy arra a lünette az stimmelne-e.
Deskdriver, szabad tudni, mennyiből jött ki a facelift?Van ilyesmi búvár kinézetű gyárilag is, csak egy kicsit le van harcolva. És ha minden igaz, ez acél.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Dzsana #64470 üzenetére
És akkor a mai nap főszereplője, tadam:
Itt látható a közkerék, a negyedes kerék, háttérben a csapágylemezzel:
A közkerék tengelye cső, a hosszabb felével kell átfűzni a csapágylemezen, belülről:
A túloldalon kibukkanó végére kell ráhúzni a negyedes kereket, ezek csúsznak el egymáson. Itt csak mellé raktam, hogy látható legyen:
S így néz ki beépítési helyzetben:
Erre megy még rá az órakerék, ami alacsonyabb, és arra az óramutató, a negyedes kerékre pedig a perc mutató.
A Wostoknál máshogy néz ki, ott össze van szerelve egybe, és benne van az egész a híd alatt.
Maga a kuplung így néz ki:És íme a helyén:
Ja igen, most egy ETA-t nem szedek szét, de mint ahogy korábban említettem, ott középen látható, hogy a negyedes kerék alján van egy kis horony, és arra rá van húzva alúlról az az ezüst színű tengely nélküli fogaskerék, közepén három körömmel. Tisztítás után fontos a körmökhöz olajat rakni, mert különben megszorul:
-
Dzsana
senior tag
válasz
csabulaxi #64462 üzenetére
Nyugi, nem kontárkodsz bele, semmi baj, csak egyszerűen el kell fogadni a tényeket, mert a tények bizony makacs dolgok.
Bati77, köszi, igazad van.
Csabi, azon a Skeleton órán nem látszik a kuplung rész, és a Monsteren sem az. Ami azon a képen látszik, az a hornyos kerék, és a gyors dátumváltó kerék. Sikerült pont egy olyan részt mutatnod, ami pont nem általános, mivel ez nem húzható koronáról, mert a többinél a hornyos kerék a körmös kerékkel van kapcsolatban. Majd mindjárt fényképezek, vagy keresek egy képet, hogy legyen képes magyarázat is. -
Dzsana
senior tag
válasz
csabulaxi #64458 üzenetére
Hát nem, fogalmam nem volt! Már Te is kezded? Régi órákról beszélt, meg kuplungról, képzeld, nem jutott eszembe a rég órákról sem az automata rugó, sem a szabadonfutó, mint ahogy Neked sem jut eszedbe a fagyiról a lángos. Elnézést, hogy nem vagyok gondolatolvasó! És azt is kifejtettem, hogy nem csak elírásról van szó, mert ha szabadonfutót ír, az se jó, nem csak elírásról van szó, hozzá nem értésről, amit aztán okoskodással próbált palástolni. Én finoman rávilágítottam, de leokádott, na én azt meg nagyon nem szeretem, és nem is hagyom. De hogy milyen dedóban vagyunk már! Csak értelmezni kellene a szöveget, általános iskolás feladat! Áh, így elrontani ezt a jó kis fórumot! Milyen érdekes, hogy a legtöbbször vele van probléma, és nem csak nekem! Csabi, légyszi, ne állj be a sorba!
-
Dzsana
senior tag
válasz
Mariner #64442 üzenetére
Nem, ő kuplungot írt, s bármilyen órásnak mondod, még az elemcserés órás is tudja, hogy mi az a kuplung, s eszébe nem jut a motorrugó. Kettő, azt írta, hogy régi óráknál nem volt kuplung, ami a kettőtök fordításában ezek szerint azt jelentené, hogy nem volt szabadonfutó, ami megint hülyeség, mert a mai kézi húzósokban sincs, nem csak a régiekben, az csak az automatákban van, az meg nem volt régen. Akárhogy is, ez már büdös, csak utólagos magyarázkodásnak tűnik, kár ezen ennyit rugózni, tisztáztuk a fogalmakat, most már
-
Dzsana
senior tag
Szabadonfutó! Hú gyerekek, itt aztán van kavarodás rendesen! Az s8-as régi órákról beszélt, meg kuplungolt, közben kiderül, hogy automata órákról beszél, meg szabadonfutóról, szóval ebből is látszik, hogy nem igazán ért hozzá, csak kapizsgálja, a kettőnek semmi köze egymáshoz. Na ilyenkor vagyok pipa igazán! Akkor tisztázzuk, a kuplungnak a negyedes kerék és a központ kerék kapcsolatát hívják. A központi kerék a csapágylemez belső oldaláról van bedugva középen, és a külső oldalán kikandikál. A számlap alatt erre van ráhúzva a negyedes kerék, erre megy a perc mutató, és a negyedes kerékre van ráhúzva az órakerék, erre megy az óramutató. Centrálos esetén a másodperc tengely a központi és a negyedes kerék csövében bukkan elő a werkből. Ha egy órán laza a kuplung, az azt jelenti, hogy a negyedes kerék furata kikopott, és könnyen elfordul a központi kerék tengelyén, olyannyira, hogy elcsúszik. Ilyenkor azt látni, hogy késik az óra, holott lehet, hogy a werknek semmi baja, tök pontos, csak nem tudja úgy meghajtani a negyedes kereket, mint ahogy kellene. Ilyenkor jön a játék, hogy óvatosan, vagy dörzsárra felhúzva, oldalcsípővel összébb nyomjuk, vagy csak oda koppintjuk az asztalhoz. Ha meg sok lesz, vagy elreped a negyedes kerék, és mehet a kukába, vagy lehet feldörzsárazni. Vannak olyan werkek. pl. a Wostokok, ahol egy centrál trib van csak középen, és mellette van egy közkerék, és arra van ráhúzva a kuplungkerék. Ennél a negyedes kerék a számlap alatt laza illesztéssel van felhelyezve. Továbbá pl. az ETA werkeknél, Doxa 103-nál, stb. a negyedes kerék aljához körmökkel csatlakozik egy fogaskerék, na ezeknél ez a kuplung. Ennél az állítás nehézkes, némelyik típusnál lehet hajlítani a kis körmökön, de pl. az Omegánál sucks, mert ott csak cserélni lehet, és 10.000 Ft-tól indul a történet. Na remélem, most már világos! A másik a szabadonfutó nem egy nagy történet, a motorrugó vége ott nem vissza van hajlítva, hanem a végére rá van pontzozva mégy egy szalag darab, egy kb. 2-3 cm hosszan, és ez éppen hogy nem akad meg a ház falán, hanem nekifeszül, és ha teljesen felhúzódik a rugó, akkor elcsúszik a rugóház falán, és egy kicsit ilyenkor visszaenged a rugó. Kézzel húzva lehet is hallani, hogy mikor csúszik el, s pár húzás után ismét és ismét elcsúszik.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64405 üzenetére
Te, ez az a werk? Én nem így emlékszem rá. Meg igaz, a kilncs rugót nem láttam, mivel az nálad volt, de a helye alapján nincs ekkora, mint ezen a képen.
-
Dzsana
senior tag
válasz
TimeCenter #64400 üzenetére
Értem. Sajnos a hamis Tissot-khoz adnak garijegyet is, és számlát is. Ráírja az eladás dátumát, a referenciaszámot, és rányomja a bélyegzőt, mást nem is kér a garikártya. Mondjuk az általad említett márkákat szerintem nem igazán hamisítják. Tényleg, ti találkoztatok már hamisított Tomival, vagy Casióval?
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64397 üzenetére
Hát nem ilyen kockacukor szedő szerű tünemény, az biztos!
Általános fogócsipesznek szinte tűhegyes végű csipeszt használok.
Na, mondtam én, hogy hiányzik valami a Prim-ből, örülök, hogy végre összeállt! nagy mák, hogy megtaláltad! Nekem van egy pár alkatrész, ami elszállt, valahol ott van a 8 négyzetméteren, de nem találom azóta se, pedig volt már, hogy kipakoltam az egész szobát. Egy Pobeda óra mutató, egy ETA kilincsrugó, egy Slava naptárrugó, egy Wostok motorrugó, meg egy pár incabloc rugó ismeretlen helyre távozott.Egyszer egy komplett lyukas kő-fedő kő páros tűnt el, és pár nap múlva ott volt az orrom előtt. Azóta se tudtam megfejteni, mi történhetett.
-
Dzsana
senior tag
válasz
TimeCenter #64396 üzenetére
Akkor ha jól értem, azt nem is vizsgáljátok, hogy aki eladta, az hivatalos forgalmazó-e, vagy sem?
-
Dzsana
senior tag
válasz
vadászcsiga #64391 üzenetére
A sorrendet mindenképpen meg kell egyszer valakinek mutatni, hogy mi után mit vesz ki a szerkezetből. Pont tegnap beszéltem a feszültségmentesítésről, azt is töbféleképpen kell elvégezni, máshogy kell szétszedni egy sima hagyományos kézi húzos, mint egy emelt hidasat, vagy egy külső centrálkerekeset, máshogy kell beállítani, megolajozni a kuplungot egy centrálosnál, mint pl. egy Wostok 2209--nél, de máshogy kell az ETA werkeknél is, hasonlóan a Doxa 103-hoz, a Slavahoz, vagy néhány fajta Omegához. Szóval sok-sok trükk van a különböző werkeknél, de valóban sok-sok gyakorlással lehet ezt csak megtanulni. De mindenképp kell az elején valaki, mert ha veszel egy werket, rögtön az elején eltörsz benne valamit, utána nem lesz min gyakorolni. Azt meg anyagilag finanszírozni, hogy egy csomó werket bevásároljál.... Én eddig egy gátkerék csapját törtem el, még a második alkalommal egy Poljot 2408-ét, meg egy Pobeda billegőt, mert lusta voltam újra kivenni, és a tőkét akartam megigazítani. így végül csak ki kellett venni.
Ha Omega lett volna, akkor biztos kiveszem. Egyébként érdekes, mert tudom, hogy mi van a kezem alatt, s egy Omegát, Tag Hauert, IWC-t, stb., teljesen más hangulatban szervizelek, mint egy olcsóbb, gyakoribb szerkezetet. Olyankor áthangol rá az ember, ajtót becsuk, lányaimat kizárom, rádió finoman szól, s átszellemülök.
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64388 üzenetére
De, mert becsapsz másokat, és most is csak mosakodni próbálsz! Mindenki értette, és hidd el, mindenki tudja, és látja, hogy milyen vagy, nem ez az első eset!
Ereshkigal, egyébként már én is gondolkodtam ilyen fórum talin! Más fórumok szoktak ilyet rendezni. Igaz, néha van itt is minitali, de egyszer lehetne nagyobb is. Elhozná mindenki a kis gyűjteményét (én nem vállalom
), beszélgetnénk, csereberélnénk, tanulnánk ronin mestertől!
-
Dzsana
senior tag
válasz
dionaea #64385 üzenetére
Én nagyon vártam, amikor fent voltam Pesten az Órabörzén, de nem jött el. De egyébként nincs baj, csak az emberi gyarlóságot rühellem. Senki nem tévedhetetlen, én is szoktam tévedni, nem is keveset, de akkor nem erőltetem tovább a dolgot, Mindegy, ne is foglalkozzunk vele, csak szét offoljuk a topikot, szerintem mindenki megértette, s végül nem lett félre vezetve senki. Pont Von Tóth kérte valamelyik nap, hogy jó lenne több szakmaiság is ide, de akkor legalább ne vezessünk félre senkit. Ildikó is szeretne tanulni, sőt, órát is szeretne szétszedni, akkor meg pláne óvatosan, és felelősségteljesen kell ilyen dolgokat leírni, egy pici mellé nyúlás, és máris törik valami. Még a végén valaki a kuplunggal akarná feszültségmentesíteni a werket.
Na de beszéljünk inkább órákról!
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64381 üzenetére
Ember, Te összehoztad a kuplungot a felhúzással meg a túlhúzással, de semmi köze egymáshoz! Még egyszer mondom, a kuplung nélkül is fel lehet húzni a werket, és el is törhet a rugó, rajta sincs a werken a kuplung, amikor szerviz után először felhúzzuk. s ne húzzál tovább, mert túl húzol!
Semmi köze a kettőnek egymáshoz! Mellényúltál, ennyi, próbáltam rávilágítani, hogy legközelebb tudjad, de Te ehelyett csak tovább rontod a helyzetedet. Tudod, ha csendben maradtál volna, okosabb maradtál volna. No meg amikor a hülyeség szorgalommal párosul..... Na, de én tényleg befejeztem, szerintem mindenki megértette a lényegét, sőt, Szabika még hamarabb is kimondta, mint én. te vagy a leggyengébb láncszem, viszlát.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64378 üzenetére
Ja, tudom ki ez, a két füle közé szorult a feje, és földig ér a lába!
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64373 üzenetére
Na akkor itt mindenki hülye, csak Te vagy a kisokos, mert mindenki azt érti, amit én, de hagyjuk, már kimérgeltem magam, ígérem, legközelebb csak a következő hülyeségednél szólok. A kuplungnak teljesen más a szerepe, semmi köze nincs a felhúzáshoz. Azt is megsúgom Neked, hogy a kuplung rajta sincs a werken, - persze kivéve a nem centrálos kuplungosokat, mint Pl. a Wostokok. - , amikor szerviz után először felhúzom a werket, a kuplungot csak az összerakás végén tesszük fel!
Szerintem ne erőltesd tovább, mert csak rosszabb lesz.
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64367 üzenetére
Segítek kisokos. Képzelj magad elé egy acél szalagot, az egyik végén egy téglalap alakú kivágással, a másik vége pedig vissza van hajlítva. A téglalap alakú kivágás akad be a rugómagon kiképzett körömbe, és ez fogja feltekerni maga köré az acél szalagot. A másik visszahajlított vége pedig a rugóház belső falán kiképzett perembe fog beleakadni. A fizika fogja megakadályozni a határig történő felhúzást. Hogy megértsd, fogj egy hurkapálcát, és egy szalagot, mondjuk virágkötöző szalagot. Az egyik rövidebb végét ragaszd oda hurkapálcikára, ez modellezi le, hogy bele akadt a rugómag körme, s kezd el feltekerni köré. Ha teljesen feltekerted, utána nem tudod tovább tekerni. Étöd-é?
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64358 üzenetére
Én nem kötözködöm, csak megint teljes határozottsággal állítasz baromságot. De még jó, hogy megkérdeztem, mert még valakit félre vezetnél. A kuplungnak semmi köze hozzá, a kilincs feladata, hogy a motorrugó ne forogjon visszafelé. Ráadásul egy zárt rugóházban húzod fel az acél szalagot, azt az ég világon nem tudod semmiben megakasztani. A rugó egyszerűen elfárad, és eltörik, felhúzás közben törik el, és nem azért, mert már teljesen feltekerted, és húzod tovább. Hogy kosztól megakadjon egy baromi erős, edzett acél rugószalag, ezt gondolom nem gondoltad komolyan.
-
Dzsana
senior tag
válasz
cserix #64334 üzenetére
Az elemcserével azért óvatosan, nehogy rövidre zárd. Hivatalosan antisztatikus padon, műanyag csipesszel kellene elvégezni a mutatványt. A Maxell-el jó tapasztalatok vannak, gyárilag sokan RENATA elemeket tesznek bele, de az hamar elveszti a töltöttségét. Picit lecsökken a feszkó, és feladja a harcot.
-
Dzsana
senior tag
válasz
tupacamaru #64330 üzenetére
150 Ft-os elemet ne tegyen bele, mert az savas, ezüst oxidos kell bele, de az is belefér egy ezresbe, munkadíjjal együtt. Egyébként meg ha garival hirdette az eladó, akkor meg szabhatja, mert nem tudja rá érvényesíteni, ha két éven belül történik vele valami, így jogosan jár a pénz vissza.
-
Dzsana
senior tag
Na, megy már ez az átkozott Szulejmán.
-
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64103 üzenetére
Igen, Misinek válaszoltam. De nőihez képest meg korrekt méret.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64091 üzenetére
Nem, szerintem az Elgin készítette, az pakolta be középre a billegőt.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64084 üzenetére
Ne is mondd, nálunk is kötelező műsor. Mondjuk én az órás asztalnál ülök olyankor, de hallom, s így is idegesít! :-)
-
Dzsana
senior tag
válasz
Szabikaa20 #64068 üzenetére
Nyaral a tököm, bár már ott tartanék!
Telehánytak melóval, s mivel két hét múlva valóban elhúzok 2 hétre Parga városába, ezért igyekszem, hogy még előtte kiszórjak mindent.
Von Tóth, a rotort, sőt, a komplett automatikát bármelyik óránál le lehet venni, nincs köze a járáshoz, az csak segít pluszban húzni. És akkor már kitérnék a feszültségmentesítésre is, a Seiko-nél le kell venni a rotort, utána az egyik csavarhúzóval a motorrugó mag csavarját húzás irányban tekerni, és ekkor a kis lemezke, ami a kilincs, elhúzható lesz, s így le lehet engedni a motorrugót. Vannak olyan werkek, ahol nem lehet leengedni, ott az a megfejtés, hogy ha pl. automata, akkor még a tokban ki kell venni a járatot, a horgonyt óvatosan, nehogy pofán verje a köveit a gátkerék, s szépen lassan leforog a kerékrendszer. Csak a járatot kell kivenni, s így az automatika is, és a mutatószett is fékezi a forgást. Közben rá lehet fékezni csavarhúzóval, vagy csipesszel akár a másodperc kerékre, akár a motorrugóra oldalról. Kézi húzós esetén is hagyjuk fent a mutatószettet, mert az is fékez, és olajozzuk meg a gátkerék csapját, mert különben megég, valamint szintén fékezzük meg indőnként vagy a kereket, vagy a motorrugó házat.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Ereshkigal #63190 üzenetére
Annyiért csak a tokot nyitom ki!
-
Dzsana
senior tag
El is felejtettem, hogy tegnap piacoltam egy Mondia frakk órát, most eszembe jutott, s gondoltam bele lesek, mégis mi lapul benne. A Mondiáról szerencsére sokan nem tudják, hogy a Mondia-Zenith-Movado holding tagja volt, és hát ez meglátszik a minőségen. A megjelenése és a számlapja kellemes két tónusú kávé barna-karammel kombó:
Nem kell megijedni, itt már szétbontottam, csak a kép kedvérét visszatettem a számlapot a tokba.
Viszont amit benne találtam, parádés, na itt meglátszik a holding:
Szerencsére kiváló állapotú, mint ha most jött volna ki a gyárból.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hozzászólásokban hirdetni!
Használjátok Hardveraprót erre!
A hirdetések linkjének megosztása is tilos!
- Háztartási gépek
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Need for Speed: Rivals
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen NAS-t vegyek?
- Windows 10
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen videókártyát?
- War Thunder - MMO Combat Game
- További aktív témák...
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest