- iOS alkalmazások
- Google Pixel topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a OnePlus 2
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
Üdv, mint tudjátok Atuska75-től Favorit váltót veszek a Felicámba. Ha leszedi a rudazatot, simán be lehet tenni a Feliciába?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz >>>W!nman* #11195 üzenetére
A Remix gyártott gyújtást keresed ha jól sejtem ?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #11169 üzenetére
Sziasztok!
A kérdésemre tényleg senki nem tud semmit?
A Skodákban van Hall-os gyújtás? És ilyen az alaplapjuk, mint amit linkeltem?Nagyon szükségem lenne a segítségetekre!
Üdv.
-
peti_s
addikt
Üdv. A gázpedál a Favoritnál néha lassan jön vissza. Lehet h csak be kéne olajozni, hol lehet? Köszi előre is. üdv. peti_s
-
Tom5
addikt
-
Elvagyok
senior tag
válasz zso136l #11183 üzenetére
Szia.Én írtam.Az Ecseri út Metro megállóban a jobb oldali lépcsőn feljössz a felszínre és ahogy bal felé olyan 45 fokban nézel,látsz panelházakat.Az első lépcsőház pincéjébe lemész és jobbra,kb.2-3M.-múlva balra és ott az üzlet.A tulaj felesége az eladó,Velem korrekt volt.A láncfeszítős vezérmű fedél Neki van,Én úgy tudom hogy 2000 Ft. körül van az ára.Telószámot nem tudok.Egyébként nem tudom hogy Favorithoz jó-e,azt tudom hogy Skoda 120 GLS és társaihoz jó!!Laci.
[ Szerkesztve ]
Soha többé ...
-
Tom5
addikt
Milyen és mennyi olaj kell a feliciába? Konkrét márkát ajánljatok, lehetőleg biztos forrásból. Előre is köszi.
-
zso136l
csendes tag
Sziasztok!
Olvastam nemrég, hogy valaki tud favira vezérműlánc feszítős szerkezetről ami megvásárolható. Viszont én nem tudom hogy hol lehetne ilyet venni és mennyibe kerülne a dolog... Esetleg valakinek van képe róla ? Vagy valami infó erről ? Visszaolvasva nem találtam róla semmit..
Válaszokat előre is köszönöm! -
gs20
tag
válasz peti_s #11176 üzenetére
Először van egy kondicionálási szakasz, ami kb egy perc, növelt fordulaton (2500 környéke), ez a bemelegedés, átszelőzés miatt kell.
Aztán mérnek alapjáraton, meg emelt üresjáraton (2500-3000 között) emissziót.
Kb fél-fél perc. Szó nincs 10 perc üveghangról...Az a dízelnél van, ahol alapjáratról padlógázzal fel kell pörgetni leszabályzási fordulatra többször egymás után, és az átlagból számolja a K értéket.
E=MZ²
-
Tom5
addikt
Ma reggel munkába jövet kb 5km után egy halk pattanás és a két első izzóm elszállt. Tompított volt és refi. Volt nálam izzo, kicseréltem őket. Csere után a műszerfalam intenzívebben világít és ha alapjáraton megy a kocsi akkor elhalványul az első világítással egyetemben. Azt mondják generátor fesz szablyzó hiba, tipikus Felicia betegség. Utánanéztem nem nagy tétel és még talán én is kitudom cserélni. vélemények?
-
peti_s
addikt
Néha járok a Nemzeti közlekedési hatóság felé, és hallom h folyamatosan úgy vizsgáztatják az autókat, h 5-10 percen keresztül leszabályzásig pörgetik a motorokat. Ezt úgy teszik, h van-e diagnosztikai gépük, amit rákötnek az autóra, és az a gép padlózik. A Favorit is hozzájuk szokott menni, mellettünk a 0 km-s Fiat Pandát is így kínozták, de a Favoritban nincs semmilyen számítógép, így a vizsgabiztos tartotta a lábával az emelt fordulatszámot, 2800 körül. A Feliciában meg vmi már van, akkor mi lesz műszakin? Nem szeretném ha 5-10 percig letiltáson menne. Köszi előre is, üdv. peti_s
-
vecsepapa
csendes tag
válasz JossyFavo90 #11174 üzenetére
Amit még nézz meg nekem még gyári volt sztem a cső ami a tanktól jön a fém benzincsőig. Kb egy méteres vászonborítású cső. A vászon alatt "elporlott" és ott ment el a benyám. Részben felszívta a vászon, menet közben meg felcsapódott a tabk aljára. Álló helyzetben nem láttam alatta semmit.
Ez akkor derült ki mikor fetettük az uj ac-t és nem akart elindulni az autó.
Furcsa is volt a végére hogy 1500 ft-ból 20 kmt mentem el"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
vecsepapa
csendes tag
válasz JossyFavo90 #11170 üzenetére
A 2 féle tömítés azért van mert 2 féle ac van a rövid meg a hosszú karú.
Nekem is először a hosszú karos volt felpumpálható vastag tömítéssel.
Mikor cserés volt nem volt időm megvárni még megjön a hosszúkaros így vettem ré egy uj pumpát az nem volt pumpálós meg vékony tömítés kellett hozzá. Ill kicsit faragni kellett rajta hogy fölmenjen.A pumpám nekem akkor maradt lent mikor ki voltak repedezve a benzincsöveim. Csere után működött a manuál pumpálás is
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #11170 üzenetére
Szét kell borítani az AC-t leszedni és megnézni úgy, hogy mit csinál egy új membránnal.
HA nem megy vissza az nem feltétlen membrán szakadás.Renault power
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz rob210 #11168 üzenetére
Hát az biztos hogy el van szakadva, mert van ugye egy manuális pecek a pumpán és amikor lenyomom, ott marad nem jön vissza mint ahogy anno...
Vagy valami rúgó tört volna el benne, de akkor miért szakította volna el a membránt...
Ha már kopott úgy hogy dolgozhatna túl, inkább lassabb lenne szerintem.
Mert ugye ez olyan elven működik, hogy van egy benyúló rész a motorhoz amit egy bütykös tengely mozgat.
A pumpa felszerelve úgy van, hogy tömítés+távtartó+tömítés.
Nos azon gondolkodtam most el, hogy ez a távtartó több méretben is kapható, mert mikor kértem a pumpához tömítést láttam vékonyabbat (nekem vastagabb van) de lehet ez típusoként változik, de mivel nekem már vastag van fent, ezért ugye távolabb van az a bizonyos benyúló rész a bütyköstengelytől és így nem dolgozhatna rá, csak ha közelebb lenne, akkor lenne gyorsabb. De ha butaságot mondok, szóljatok, de így gondolom, biztos szedtétek már szét az AC-t.
Van igazság a gondolatmenetemben, vagy nem? -
>>>W!nman*
tag
válasz rob210 #11164 üzenetére
Már bent van és működik, de amit ki szeretnék deríteni az az, hogy ez Valóban -valamilyen- Skodához gyártotta valaki, vagy sem!?
Ha igen, esetleg kapható-e valahol? Esetleg gyári?
És a legvégső, ahova ki akarok lyukadni: szerezni vezérlő harangot! Mondjuk ha minden kötél szakad, esztergályos, de jobb lenne "gyári", préselt...
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #11167 üzenetére
El lehet kopva a pumpa és túldolgozik azaz átszakítja a membránt, de megmondom őszintén én még nem találkoztam ilyennel.
Renault power
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali emberek! Okoz még meglepit nekem a sárga veszedelem... :/
Szóval nemrég olyan gondom volt, hogy hirtelen megnőtt az üzemanyagfogyasztásom amit az elgyengült AC pumpa membrán végett volt. Utána egy darabig semmi gondom nem volt a kopott kupolungon kívül, de a múlt héten megint előjött ez a hiba... Na ezt nem értem, gyári új membrán-t vettem bele, nem is valami utángyártottat és 2-3 hétig bírta folyamatos használat mellett.
Erre ki mit tud mondani, mert ez nekem magas?
Vagy gyárilag hibás lett volna a membrán?
Vagy a pumpát kellene lecserélnem? -Amit le is akarok új gyárira amint lehet...
De érdekelne előtte erről más véleménye! -
Atuska75
tag
Mérjél rá megkapja-e a 12V-ot, valószínű olyan gondja lesz hogy ingadozik az áram vagy folyamatosan nincs meg neki a kellő tápellátás.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz >>>W!nman* #11163 üzenetére
Szerintem helyettesíthető vele, de mérget venni nem mernék rá.
Renault power
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #11153 üzenetére
Sziasztok!
Ehhez senki nem tud semmit?
-
gs20
tag
válasz peti_s #11152 üzenetére
Hát, nem tudom.
LEhet én vagyok a hülye, de a corr gomb nem tudom mire való.
Saját logikám szerint beállítom: set+hour set+min gombokkal az időt, szépen mutat. Pl. tegnap 15:26-ot. Elmegy az idő rajt 16 óráig addig mér is, de akkor átugrik 15:00-ra, és onnantól kezdve nem mér tovább. Tegnap este is 15:00-t mutatott, meg ma reggel is...E=MZ²
-
rob210
nagyúr
válasz Mici80 #11156 üzenetére
40 es vagy 50 es a kipufogó már nem emlékszem, tehát autósboltban kipufogósnál és vas műszaki barkácsban.
De mivel azok kicsit más kialakításúak.
Javaslom a kipufogóst, bemész jó napot egy ilyen bilincset szeretnék erre és erre az autóra, odaadja felteszed öröm boldogság.Renault power
-
Atuska75
tag
-
rob210
nagyúr
-
Mici80
tag
Egyik visszatérő probléma szokott lenni még, hogy állandóan széthullik a kipufogóm a középdob után az utolsó toldásnál. Itt van egy toldás a csőre kell ráhúzni egy tágabbat és egy bilincs fogja. Hiába tettem már rá másfajta bilincset vagy húztam meg jobban mindig leugrik róla...
Ötlet van erre?
---
-
>>>W!nman*
tag
Sziasztok!
Ebben tudnátok segíteni, hogy Skoda-e?
http://daciafanclub.comyr.com/images/cikkek/elektromos_gyujtasok/hall04.jpgAhogy néztem neten, kb teljesen azonos méretre/furatra a gyújtáselosztó, mint a Dacia 1300/1310-eseké. (Én egy 1310 TX kombi tulaja vagyok.)
Itt van még némi kép, milyen szépen passzol:
http://daciafanclub.comyr.com/index.php?link=elektromos_gyujtasokA helyzet az, hogy ~5éve kerestem ezt a Hall-os szettet Daciához, mire múlt hétvégei veterán börzén -véletlenül- találtam egy dobozban pár ilyen alaplapot. Rotort sikerült azóta szereznem, de vezérlőharangot nem. Annak legyártását szeretném elkerülni, így ha Skoda szett lenne, remélhetőleg harang ügy megoldódhatna... (Ha akad valahol eladó.)
Ha viszont nem: esetleg tudnátok helyet, ahol elvállalják precízen a legyártását a harangnak? A 60°-onkénti 30°-os kivágás talán nem is annyira vészes, mint a harang tetején található 3 rögzítőcsavar lyukainak pozíciója.
Üdv.
-
Mici80
tag
válasz Sanyo91 #11144 üzenetére
Elég nehéz... Én így tapasztalom legalább is. Eddig egy bontót találtam ahol lett volna de az teljesen el volt már rohadva...
Két lámpát vettem eddig (6000Ft volt a két darab), mert megcsókoltam a villanyoszlopot és egy picit összetörtem a gépet... A lámpán meg a vas merevítőn kívül mindent meg tudtam menteni... A műa lököst is megfoltoztam...
Majd lesznek nemsoká előtte/utána képek!
---
-
Tom5
addikt
link
Pár kép a nyáriasított állapotról. -
gs20
tag
Hülyét kapok...
Beállítom a digitális órát (set+hour, set+min gombokkal) látszólag jól is működik, de mégse. előző beállítás óta pont 8 óra alatt pont 4 órát ment rajta az idő.
A CORR gomb amúgy mire való? Arra még nem jöttem rá.E=MZ²
-
rob210
nagyúr
Renault power
-
gs20
tag
Alakul a paripa!
Most elég sokat mentem vele (legalábbis hozzám képest...), 600 km amiből 230 tökig pakolva, 230 utánfutózva, 100 üresen, 40 város, a fogyasztás 6.7-re jött ki. Még egy gyújtáselosztó cserével megpróbálkozom, mert bár pontosan lett belőve a gyújtás, de marhamód be-be csörög (arra gondolok, h esetleg már nem biztosítják a gyári karakterisztikát a röpsúly-rugók).Közben bekerültek a Felicia ülések, a gyári tesla óra a belső tükörhöz, és a Blackline csomagtérkárpit, ami rohadt sokat dobott rajt belül.
Következő lépés lesz a színezett üvegek berakása jövő héten
E=MZ²
-
Mici80
tag
válasz Atuska75 #11141 üzenetére
Nem semmi! Ilyen fém lökhárítót sehol nem lehet kapni!!! Kb: 3-4 hónapja vadászom. Azóta csak a műa. lökös van a gépemen. Frusztrál a gondolat, hogy ha nekimegyek valakinek csúnyán összetöröm. Kínomban már azon gondolkodtam, hogy amiket levágtam tartókat az eltekeredett profilról ráhegesztek valami zártszelvényt azt felrakom azt...
---
-
Atuska75
tag
Na uraim akkor a továbbiakban senkinek semmi? Darabolom és megy a méhbe.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
-
Atuska75
tag
Skoda Favorit szívósor+ karburátor eladó hibátlan, működőképes állapotban. 2000 Ft + posta az ára.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz peti_s #11134 üzenetére
Benne van a kocsiban a Felicia műszerfal és működik a fordulatszámmérő pedig Favié a váltó. Elméletileg semmi nem kell hozzá mert a blokk is ugyanaz, tehát így ahogy van mehet bele. A spoiler szerintem akkor legyen a kettő között 1.500 rendben? A szállítás lehet úgy lenne a legjobb ha érte jönnél mert, ilyesmit a futár csak raklapra téve visz el úgy meg nehéz és nagy tehát drága is. De megnézem mik a lehetőségek.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
peti_s
addikt
válasz Atuska75 #11132 üzenetére
Köszi a választ, 10K-ba kerül nekem oda az oda-vissza út, a posta nem tudom mennyivel lenne olcsóbb, amelyik kényelmesebb, olcsóbb azt választanám. A váltóhoz még lehet h pár dolog kell, majd a többiek segítségét is kérném, h mi kell még ahhoz h beszerelhető legyen a Feliciámba. Illetve, a fordulatszámmérő a Feliciánál tudtommal a váltó alapján megy, ez megoldható-e a Favorit váltóval is? Spoiler ha a lökös fényszórómosóval 2K, akkor ez is 1-2K körül korrekt sztem.
-
-
Atuska75
tag
válasz peti_s #11131 üzenetére
Hátsó spoilerre mondj egy árat postával együtt, a váltó hibátlan nagyon szépen veszi a sebességeket. Legyen mondjuk 7000 + posta vagy elviszed személyesen.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Atuska75 #11122 üzenetére
Nem ebből akarok meggazdagodni tehát egy kis ízelítő az árakból:
-Belső óra 1500 ft
-napellenzők a fekete tartóval és tükörrel együtt 1500 ft
-Felicia műszerfal óracsoporttal együtt 6000 ft
-Felicia kormány 1500 ft
-Felicia ülések 5000 ft kompletten (két első és osztott hátsó)
-zöld hővédő üvegek 2000 ft
-első lökhárító lámpamosóval 2000 ft
-hátsó lökhárító 1000 ft
-első lámpa (makulátlan) 1000 ft.
-futómű alkatrészek stb.stb...Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Az utolsó képen a pótkeréktartó takaró látható ami ritkaság.
Alulról a harmadik kép lényege az ablakmosó tartály amin 3 motor van, 1 az első szélvédőhöz, 1 a hátsóhoz és 1 a lámpamosókhoz.[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Uraim! első lámpamosó, tetőcsomagtartó, váltó, féltengelyek, csomagtérajtóra szárny, ablaklégterelők, gyári pótkeréktartó fedél, zöld színezett hővédő üvegek, belső óra ami a tükör fölött van. stb.stb Ma vagy holnap teszek fel képeket.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Srácok van egy Favorit Black Line felicia cuccokkal, mindene eladó gombokért. Felicia műszerfal, Felicia kormány, Felicia kerekek, Felicia ülések, gyári ködlámpa, immobiliser, riasztó, központizár, stb, stb. Bármi kell szóljatok.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
szabol85
csendes tag
Bocsánat, bocsánat, hogy ilyen ritkán olvasom el a kommenteket, de visszavittem apósomnak az autót. Én örököltem/kaptam egy Fiestát és nagyon örülök hogy nem kell vele olyan szinten foglalkozni mint a Favoval.
De még eladó igen és hamarosan rakok fel képeket. Privátban annak a két embernek aki kért, ha jól számoltam.
-
gs20
tag
válasz rob210 #11113 üzenetére
Hát igen. Mikor megláttam: Te Úr Isten, mi ez????
Majdnem sarkon fordultam, de, gondoltam, ha már itt vagyok, autókázok egy kört, több tapasztalat lesz.A hölgy beindította, akkor megint azt mondtam, hogy ÚRISTEN, olyan skodahangot addig még nem hallottam. Sehol semmi olajszivárgás. 58000 km volt az autóban. Amúgy kb 10 megnézett autó után választottam ezt. Voltak jónak mondott 90-91-esek amiken minden skodabaj előjött, volt porrá rohadt, de újrafestett silverline, és volt két 94-es glx amikről két dolog derült ki: valamikor jól meg volt törve, és rendőrautó volt valaha. Szóval 5 éve sem volt egyszerű jó favoritot venni.
Nem tudom milyen festék került rá a gyárban, de elég rendesen levedlett, ilyen felületi rozsdák voltak minden élen. Durva rohadás viszont nem. Meg lett véve elég jó áron, sok műszakival, új akkuval és gumikkal. De ami a legdurvább: papíron második, valóságban első tulaj (először a vállalkozása nevén volt, ami aztán megszűnt), új korától minden alkatrész és szervízszámla lefűzve, minden rendszeresen írva - könyvelő volt a hölgy Még az 1991-ben berakatott autórádió minden papírja, garanciajegye is megvolt.
A hibák: volt egy antenna a jobb első sárvédőbe fúrva, meg egy kis lyuk a jobb hátsó sárvédőben. Meg egy lyukas kormányporvédő, egy rossz világításkapcsoló, és elgyengült csomagtérajtó gázrugók.
Ezeket akkor javítottam, és átfestettük az autót még 2009-ben.
2013-ig jó volt, nagyobb gondok nélkül, aztán akkor cseréltem vezláncot motortakarítással együtt, a 20 év női vezetése rosszul beállított kuplunggal sajnos a váltót kinyírta, szóval volt egy kuplungozás meg váltócsere, és cseréltem a hátsó kerékíveket, meg a küszöböket, és javítva lettek a hátsó tornyok. A lakatolást én csináltam, ahogy a festést és üregvédelmet is, egyedül az alvázvédelem került pénzbe mert aknám nincs.A képen látható futórozsdák sehol sem jöttek elő festés után újra, egyedül az első sárvédőkön van egy-egy kis felhólyagosodás, de azt majd tavasszal megoldom koranttal meg neolux sprével.
Más: a múltkori 10 literes fogyasztásgondom megoldódott, bár nem tudom mitől: egyszerre csináltam a végén csomó mindent. Most hétvégén elővettem az autót, tökig megrakva (pár száz kg motoralkatrésszel, ül a hátulja rendesen) evett 7.1-et.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #11108 üzenetére
Ha nincs elrohadva és ahogy nézem ezek még csak rozsdásodások, akkor érdemes vele foglalkozni ha már rohadás is van akkor lehet valóban nem érdemes 100+-t rádobni.
A nem gyári fényezést azokra a teületekre értettem amik foltosak.
Pont ott jött ki ahol az előző tulajnak is.
Egyébként szerintem érdemes lenne vele foglalkozni, mert összességében egyben van az autó és nem keveset költöttél rá így is.
Eleve a gázszett sem volt olcsó.Renault power
-
peti_s
addikt
válasz Retro DJ #11108 üzenetére
Viszont ha korrektül megcsinálod, akkor tudod h egy ideig nem lesz vele gond. Én most szedtem szét a kocsit, jelenleg két réteg rozsdaátalakító-alapozó lett felvíve, és egy réteg Hammerite. Holnap erre jön a glett, majd arra fújom a végső réteget. Majd ha kész van, csinálok képeket.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz rob210 #11107 üzenetére
Miért ne lenne az... Pontosan tudom, hogy hol volt javítva.
Lehet megkérdezek egy szakit, de most inkább arra hajlok, hogy magam csinálok egy "fedő" festést, mert nem biztos, hogy 2 év múlva már újból le akarom vizsgáztatni.
A komoly lakatolás, javító fényezés is inkább a 100e közelében lenne (de lehet, hogy keveset is mondtam)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
... és a fekete leves
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Itt az autó messziről!
Retro