- Google Pixel topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a OnePlus 2
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Unihertz 8849 Tank 3 Pro - ezzel lehet vetíteni
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ramsess
csendes tag
válasz bringasisti #11599 üzenetére
Teljesen korrekt! Ehhez nem is tudnék hozzátenni semmit.
Most ezt a szitut tessék elképzelni meleg időben is.
Az alkohol tényleg nem hivatott az alapjárat beállítására,
de ennek hiányában a vizes benzin nem alapjárat ingadozást okoz? -
bringasisti
Topikgazda
válasz Ramsess #11598 üzenetére
A fatengelyes világban télen a vizes benzin miatt valóban minden tankolás után 1 dl alkoholt öntöttünk a benzinbe. De ezt nem az alapjárat miatt csináltuk hanem azért mert az alkohol megkeresi a benzinben a vizet és összekeveredve vele nem engedi a vizet megfagyni. Mivel a benzintank legmélyebb pontja az áteresztő csavar amin keresztül a tankból a csőbe folyik a benzin ha ott megfagyott a víz alkohol nélkül éjszaka, reggel volt meglepi. Ezt akadályozta meg az alkohol, nem az alapjáratot hivatott biztosítani.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Retro DJ
aktív tag
-
gs20
tag
Karbitalp, és elosztó csere kipipálva.
Olajcsere is megvolt, de...
5w-40 olaj ment bele (eddig 10w volt) viszont belejött a szar szűrőkre jellemző kopogás induláskor. Korábban lada utángyártott, és vika szűrökkel jelentkezett ez. (hosszabb 1-2 nap állás után 1-2 másodperc kemény kopogás induláskor.)Mahle olajszűrő van fent, nem gagyi, de mégis kopog. Milyen szűrőt vegyek, amivel nem csinálná?
E=MZ²
-
morca6711
újonc
Sziasztok Skodások! Ma volt időm, éd szétszedtem a hátsó ablaktörlő motort, ami kb egy hónapja nem műkszik. A szétszedéssel nem volt gond, ám amikor a tekercset is kiszedtem szomorú látvány tárult elém.A tekercs teljesen fekete, és erős égett "szaga" van, és néhány helyen a műanyag is meg van olvadva. Szerintem teljesen leégett. Nincs valakinek egy darab a polcon? Ha nincs akkor megyek a bontóba! Köszi!
-
bringasisti
Topikgazda
-
Pszicho7
újonc
Sziasztok.
Már írtam régebben az alapjárati probléma miatt. A lényeg a lényeg, hogy ha denaturált szeszt (kicsi mennyiségben) öntök az autóba tankolás után, egyáltalán nincs alapjárati hiba. Ha kihagyom akkor pár km megtétel után a szokásos kuplung benyomásos leállás jön elő. Mi lehet a probléma?
Köszi
-
gs20
tag
válasz darius #11587 üzenetére
Az idő annyira nem szorít, van még két hetem indulásig.
Ha azt nézzük, a gyárinak mondottnak nem is olyan vészes az ára.
Nekem pont az a fajta utángyári volt amit linkeltél, mondom, 3 hónapot sem volt fent, egyszerűen elvált a gumi a lemezről.
Most ezzel szemezek, ilyen van itt boltban, a srác dícsérte, csak fura, hogy a ?gumi? része az olyan kemény hogy körömmel nem tudom megnyomni:
http://skodapatika.hu/spd/047129928/Skoda-Favorit-es-Felicia-karburator-talp-tomites-k
De majd meglátjuk mit tud
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
darius
tag
Létezik gyári karbitalp szép pénzért, találtam utángyártottat is.
Gondolom szorít az idő. Drukkolok, hogy időben elkészülj a kocsival! -
gs20
tag
Kicsit nekiálltam rendbe szedni a Favit, mivel kénytelen leszek ezzel menni nyaralni (Horvátország, tökig pakolva, utánfutóval, össz kb 2000km).
Vízpumpa tegnap cserélve, gyújtáselosztó cserélve, olaj, szűrők cserélve.
Viszont a karburátor alatti talptömítésem meghótt, levált a gumi a fémlemezről.
Gyári kibírt 19 évet, utána vikát kaptam, azon 3 év után szétszedéskor ilyen nyúlóssá kezdett válni a gumi, kicseréltem nem tudom milyen márkára, semmi szöveg nem volt a fóliázott zacsin. Ez kb 3 hónapja van fent, kuka.Gyakorlatilag ott tartok, hogy a vika minőségnek is örülnék. Boltban ugyanezt a noname-t adnák megint.
B verzió, hogy létezik fix közdarab (nem gumi, hanem valami kemény műanyag (bakelit?) van a lemezek közt.
Egyrészt jó, mert nem döglik el a gumi, na de nem véletlen kaphatott gyárilag gumit (rezgéselnyelés?).Valaki használ ilyen fix karbialátétet? Vagy van valahol normális minőségű gumi emberi áron?
E=MZ²
-
peti_s
addikt
válasz peti_s #11582 üzenetére
No, véraláfutásos tenyér után kiszedtem az egyiket, Champion RC89PYC a típusa. Nem tudom mikor csere érett egy gyertya, de a fémen ahova megy a szikra már van egy kis kör alakú mélyedés. Maga a gyertya szép barnás színű, semmi lerakódás nincs rajta. Milyen legyen az utódja? Ezek közül választanék ha megoldható lenne. Egy kis jó hír a kocsiról, az utolsó átlagfogyasztásom 5,92 liter lett, 400 km városon kívül, 250 városon belül.
Köszönöm a segítséget, üdv. peti_s[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Hali, mpi-s felicianal hogyan tudom megnezni a gyertyakat? Rajta van a gyujtotrafo. Koszi elore is udv peti_s
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #11574 üzenetére
Nem pont így kell beállítani. Mindig előbb a keveréket állítjuk. Utána az alapjáratot. A keverék határozza meg az egyenletes járást, nem az alapjárat.
-
boken
senior tag
válasz bringasisti #11573 üzenetére
Köszönöm szépen, ezt mentem mindenképpen, de szept végén nyugdíjba vonul szegény, most lent voltunk, édesapám vitte az autót a szerelőhöz, kb 300 méterre, ott kihúzatta 300 méteren 120al és a szerelőnél már volt alapjárat. Lekopogom azóta hibátlan, de a tanácsot mentettem. Köszönöm
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
bringasisti
Topikgazda
Miután a probléma többször febukkant szerintem mindenkinek. Ezek öreg autók és ezt így kell tudomásul venni. A kesztyűtartóban két csavarhúzó egy marokcsavarhúzó és egy 100*3.5 ös ha jól emlékszem, de ha kell megnézem. A gázbovden melletti hernyót addig csavarom mig a motor folyamatosan tud forogni. Ekkor a jobb kerékdob felöli hernyó csavart addig piszkálom mig a fordulat a max- ra áll. Ha nagy a fordulat akkor a bovden melletti csavaron visszaveszek, és a kerékdob felölin megint max- ra állítom. Ezt addig folytatom mig a fordulat egyenletes és megfelelő nem lesz. Mindig a kerékdob felöli keverékképző csavarral kell a végső beállítást megejteni
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
-
boken
senior tag
Sziasztok,ismét Balaton most földvár és ismét itt ér hiba.
Bolond fejjel teletankoltam a favit(vagy 4 éve nem volt teletankolva),és valószínűleg belekerült valami a rendszerbe mert egyik pillanatról a másikra elment az alapjárat,ami azért gáz mert 5 méterenként kellene lassítani vagy megállni a gyalogosok miatt,és állandóan újra kell indítani.Talán emlékeztek hogy total analfabéta vagyok hozzá,de ha jól körül írjátok egyszerű dolgokat meg tudok nézni.Valaki itt azt mondta hogy valamilyen fúvóka van eltömődve,a légszűrő alatt,azt kiszedtem de nem láttam hogy el lenne dugulva.
Holnap megpróbálunk elmenni fateromékhoz kb 70 km,hátha ott megtudják csinálni.De ha van ötlet akkor megnézem én is.
Mindenkinek előre is köszönöm.Zoli
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Willis++ #11558 üzenetére
Fújd körbe féktiszítóval a karburátort miközben jár a motor, ha változik valami a motor járásán, ott tömítetlenség van. Valahol falsot szív. Vákuum csövek és a gumi talp az elsődleges gyanusítottak. Ha ez nem hoz eredményt akkor gyujtás probléma. Afékrásegítő csöve is okozhatja.
[ Szerkesztve ]
-
Willis++
csendes tag
válasz rob210 #11564 üzenetére
Köszi, kimérem őket akkor.
Viszont a hiba gyorsan, 1-2 hét alatt alakult ki. Nagyon gyengén ingadozó alapjárat mindig volt, mióta megvettem, tíz éve, de ez a rángatás akkor kezdett kialakulni, mikor a karbit kitakarítottuk, meg az elosztót helyretettük. Esetleg fals levegőt szívhat valahol, az okozhat ilyet? Úgy volt a történet, hogy kitakarítottuk a karbit, aztán összerakás után felakadt az úszó, nem is gyúlt a motor. Aztán el lett véve a karbi egy ismerős szakihoz ()szintén favija van), aki átnézte, beállítgatta, és ahogy vissza lett téve, utána lett egyre rosszabb ez a rángatás. -
Willis++
csendes tag
válasz bringasisti #11563 üzenetére
Na, azt még nem néztem, kicsi hangja van, 110e km van benne.
-
Willis++
csendes tag
válasz bringasisti #11561 üzenetére
Ezt is próbáltam, sajnos nem hozott eredményt.
-
Willis++
csendes tag
Sziasztok!
Egy '90-es Favi gazdája vagyok, és van egy problémám, amivel nem tudok már mit kezdeni. Nevezetesen, hogy erősen ingadozik az alapjárat, illetve amikor menet közben alacsony fordulaton tartom, nagyon elkezd rángatni. Amúgy gyorsításkor, terhelés alatt simán megy, nem ráz, és nem is füstöl, nem zabál. Most lett belőve a gyújtás, új gyertyákkal bír, karburátort kitisztítottuk, minden vákuumcsövet, benzincsövet kicseréltünk, mégsem javul. Szelephézagok rendben vannak, kompresszió minden hengernél szintén OK. CO csavart próbáltuk a fórumban leírt helyzetbe állítani, de az sem javított rajta. Merre keresgéljünk? -
gs20
tag
válasz Mágus2 #11553 üzenetére
Érdekes... A gyújtásmodul (elektronika) nem melegszik?
A rádióra meg nekem egy billenőkapcsoló a megoldás.
Én úgy kötöttem be, hogy a kapcsolóval választható, hogy 15-ösről (vezérelt szál) vagy 30-asról (állandó +) kapja az áramot a rádió. Évente 1-2 alkalommal kell hogy kulcs nélkül akar rádiózni valaki, akkor a rádió alatt lévő kapcsolót át kell kapcsolni és megy kulcs nélkül a zene, egyébként meg alapállásban a kulcs vezérli.E=MZ²
-
wladymir
csendes tag
válasz bringasisti #11535 üzenetére
Nem titok.Én lakatoltam a küszöböket,hátsó sárvédőket,első tornyokat,meg egy két apróságot.Utána alapozás dinitrol.Majd szépen beálltam a garázsba,és lefújtam
Minden anyagárba és szabadidőbe került,na meg némi balhéba asszonnyalA sárfogók iszonyatosan öregessé teszik a favit,és inkább dolgozok majd vele,minthogy nézegessem őket.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mágus2 #11550 üzenetére
Mikor a Remix ben dolgoztam akkor kezdték a Lada gyújtáselektronikát fejleszteni,és szempont volt hogy kikapcsoljon. Tulajdonkép a 90 es Favinak is tudni kellene, de miután a vadi új elektronika megállt alattam semmibe nem vagyok biztos. Jobb nem kipróbálni
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #11549 üzenetére
Elektronika, favoritban? Ebmer, hol élsz? A 90-esben biztosan nincs.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
morca6711
újonc
Üdv skodások! Rádió csere után vagyok, és szeretném, ha csak akkor működne a rádió, ha ráadom a byújtást. Mit tanácsoltok honnan vegyem a vezérelt +12v-ot? Előre is köszi! 94-es Favorit kombi!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #11540 üzenetére
Az alapjárati elrezeg? Soha nem hallottam róla. A keverék állító szokott, ha megfárad benne a gumigyűrű.
Loctite kék menetragasztó a barátod. Minden autósboltban kapható.
-
bringasisti
Topikgazda
-
Mici80
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mici80
tag
150.000 óra szerint. De maga a motor jól húz. Pörgős nem csörög zörög. Meglepően jól megy.
---
-
Mici80
tag
Azok 3 hónapja lettek cserélve...
---
-
Mici80
tag
Üzemelegen is ingadozik. 500-600-at forog saccra. De akkor is úgy, hogy megugrik, utána csökken majd mikor épp leállna akkor megugrik vissza. És igy 2-3szor, utána leáll. De ma reggel meg szinte egyáltalán nem volt alapjárat... A pucolás óta 30 kmet mentem vele, ha erre érted.
[ Szerkesztve ]
---
-
Mici80
tag
Ma reggel egyáltalán nem szivatott. Csak gáznyomásra indul. Egyáltalán nincs alapjárat... Egyből megáll, ha elengedem a gázt...
---
-
Mici80
tag
Na emberek köszönöm az eddigi segítséget.
Annyival kerültem bentebb, hogy hidegen van alapjárat (már amennyire). Bemelegszik a motor akkor viszont nincs vagyis van hogy egy kicsit még jár a motor, de nagyon keveset forog, úgy saccra 4-500-at de érdekesen. Egyszer jobban forog, utána leesik, majdnem lefullad /de nem nyúlok a pedálhoz/, magától felugrik.
Ezt megcsinálja lámpánál, 3-4-szer kábé és utána fullad le... Van, hogy meg se kell állnom, ki teszem üresbe és még meg sem álltam, elősször kigyullad a generátor lámpája, aztán az olajnyomásé hirtelen csend lesz...
De van amikor olyat csinál, hogy megállok a lámpánál egy 10 mp-ig van alapjárat nem ingaozik és csak utána.További teendő?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
---
-
Tom5
addikt
Sziasztok.
Ilyen fejegységhez milyen fantomtáp kell?
Skoda felicia és ugye szar a rádióvétel. -
Atuska75
tag
Azért mielőtt szétkapja a karbit érdemes lenne megnézni az alapjárati szelepet hogy, működik-e ha nam akkor kap-e áramot. Ha ez mind rendben akkor kapja szét és pucolja meg.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11512 üzenetére
Nyilván hazaérve az a tiszta sor.
De ha pest közepén elmegy az alapjárat, valamit tenni kell (tapasztalat)
Általában a karbiban az alapjárati fúvóka a legkisebb keresztmetszet, tehát ha azt megkerüli, jó eséllyel megeszi a motor a koszt.
Ez Favoritnál 2x, és kispolskinál is bevált nekem.
De persze, otthon szétszedés a biztonság kedvéért. (ahol egy kosz van, ott több is lehet)Ahogy írtam, ez gyorssegély hogy hazaérjen az ember.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11509 üzenetére
Út közben nekem bevált gyorssegély, ha csak az alapjárati fúvóka dugult el, hogy első körben alapjárati fuvit kivenni, kifújni. Ha nem abban volt a kosz, akkor visszatenni, motort elindítani, és járó motornál elkezdeni kihajtani az alapjárati fuvit. (közben gázt tartani, hogy ne álljon le, mert belefulladna a sok benzinbe. a koszt amit fel szokott kapni a fúvóka, szépen el fogja szívni maga mellett.
E=MZ²
-
gs20
tag
Eladtam a teherautómat, úgyhogy a Favorit lett elővéve munkára is.
Egy pozitív és negatív tapasztalat:+ megrakva, utánfutóval sem ment fel nagyon a fogyi. Az átlagos 7-7.2-es fogyasztásom csak 7.95-re ment fel, holott azt hittem 10 alatt nem áll meg.
- ami nagyon negatív, hogy rohadtul nem megy, és rohadtul erőtlen. sík úton negyedik padlógáz, ha jött egy leheletnyi domb akkor vissza 3, és kinyomni a szemét továbbra is. Gyorsulás? az nem igazán volt. Pedig nekem már rövid váltó van fent a 136 motor mellett.
Nagyon nem utánfutózáshoz lett kitalálva ez az autó...
E=MZ²
-
Mici80
tag
Üdv!
Kezdő favoritosként lenne egy olyan kérdésem, hogy a Jikov karbin hol vannak az állítócsavarok?
Be kellene állítani az alapjáratot mert szinte egyáltalán nincs. Piros lámpához megyek szinte egyből megfullad sebességben és üresben, hidegen is. Olyan mint ha egyáltalán nem szivatna...
Illetve a lyukas kipufogó okozhat alapjárati problémát?
Tippek ötletek vannak? 1990-es 136-os favim van.
Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
---
-
bringasisti
Topikgazda
válasz wladymir #11504 üzenetére
Félreértettem amit írtál, azt hittem hogy a vízszintes hatos csavart is megbontottad és ott próbálod helyzetbe hozni az elosztót. Mikor a leírást írtam elfelejtettem mondani hogy mikor a leírtak szerint a gyújtáselosztó helyzetben van akkor kell az olajpumpa fedelét szerelni. Örülök hogy sikerűlt
BENEFON DELTA--------N8
-
wladymir
csendes tag
Nohát megoldódott.Elba..tam szétszedésnél,de szerencsére ismerős tudta mi a helyzet és megcsinálta nekem.
Amugy az olajszivattyú tengelye tényleg forgatható,az nincs kötésbe semmivel,a gyujtásoszlop hajtja.
A vezérlésnél rámfért a segítség és köszönöm. -
Atuska75
tag
válasz bringasisti #11500 üzenetére
Nem "beszóltam" (többek közt mert nincs itt semmi amibe "be" lehetne szólni. Egyszerűen csak rákérdeztem hogy, ha ilyen jól tudsz valamit akkor miért nem fejted ki: Az hogy csak tőmondatokat írsz inkább tűnik kötekedésnek mint normális hozzászólásnak.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
bringasisti
Topikgazda
Azt mindenképp még hozzátenném hogy ha a motor túlszívja magát és beköpi a gyertyát akkor a karburátorba kis láng visszacsaphat de ez max 5 centi, ezért egy arasznyira tartsuk az üveget! Azért denszesz és nem sebbenzin vagy foltbenzin mindkettő könnyűbenzin mert a benzinnek szűk a keverési aránya az éghetőséghez, a denszesznek mindegy
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
- Flair Signature
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 - ELEKTROMOS ROLLER