Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz rup1u5 #1664 üzenetére

    a kezel azt jelenti, hogy 4 giga memóriát képes kezelni az operációs rendszer, ami gyakorlatban némi címzési okok miatt 3-3.5nek fog látszani (vidkari, cache a prociban, cache dvdíróban, cache vinyókban, ram vidkarin, stb). ez lesz a teljes memória.

    indjts el egy blendet x86os rendszeren, csodálkozz, hogy miért csak 1670 mega memóriát (kb érték) használ a process a tskmngrben. ennyi memóriát ha látsz a taskmngrben lefoglalva, akkor a progi 32bit limites. ugye 2 giga memóriánál ez nem jön elő (mittomén, nyomtató driver, kernel, vidkari driver is eszik), 4 gigánál simán nézed, hogy a progi swappel, amikor még van min 500mega kihasználatlan memória. és néha másodpercekre megakad a stalker (főleg, ha lassú a vinyó, pl háttérben fut egy vírusirtó/torrent). szóval az 1670 mega a programonkénti/processenkénti megcímezhető memóriaméret (operációs rendszer feladata többek között a processek között az erőforrások felosztása, és 32bites otthoni windows ennél többet nem képes megcímezni/hozzárendelni). hiába van még üres memóriád, nem fog többet kapni a rendszer limitáltsága miatt.

    vannak technikák ezek kitolására -windows server editionoknál máshol van a limit, de az nem tartozik a tárgyhoz-, de alapvetően most otthoni környezetről beszélek, magyarul xp x86 és vista x86 (avagy 32 bites rendszerek) esetében ha beleszakadsz se fogsz több memóriát kihasználni processenként. tehát nem az a fő probléma, hogy nem lát fél-1gigányi memóriát, hanem az, hogy van még fél giga szabad memória (hardkór multitasker esete gamelés közben, kvázi worst case scenario), és gyakorlatilag kifutottál a memóriából, a játék meg sweppel. és ezért nem a memória cachelésének engedélyezése a hibás, mint egyesek hiszik.

    amelyik játékoknál (most csak gamer szemszögből nézem a dolgot) előjön az x32 korlát: Crysis: Warhead (lehet a simánál is, nekem most tűnt fel a dolog), Stalker: Clear Sky, Supreme Commander: Forged Alliance 20x20 feletti pályákon 3 vagy több AIval. és igen, ahol előjön, ott súlyos korlát lesz a teljesítményben. lehet, hogy több is (Stalker 1.005 előttiek is nagyon esélyesek töbek közt a memory leak bug miatt) van, nekem ezek tűntek fel eddig (nem minden játékot monitorozok közben, első kettőt tesztelésre is használtam, harmadik meg egyszercsak kilép, ha már sok ideje kifogyott a memória).

    ha nem hiszel nekem, indíts 32 biten egy blendet, és csodálkozz, hogy ha elvileg a teljes memóriát kéne stresszelnie, miért csak ~1670 megát foglal. és ha belősz mellé mégegy blendet, miért tud még foglalni memet. többek között emiatt kell bootról memtestelni x86 alól, a blend gyakorlatilag már 2gigánál se ér semmit, hacsak nem tényleg csúnya a bibi (szinte azonnal hal).

    BalaNce87: nem mindent kell újratölteni, viszont pár programnál nincs más választás (hardverközelieket, pl driverek és emulátorok pl daemon toolst kelleni fog). előnye, hogy nincs memlimit, magyarul nem fog swappelni üresen álló memória mellett. sajnos át kell térniük a programozóknak, méghozzá gyorsan, mert egész egyszerűen 32 bit nem elég. eddig lehetett halogatni, de ez a hónapban már a második memlimites játék, és egy 4870X2 mellett nem marad 2 giga rendszermemóriád se 32 biten...

Új hozzászólás Aktív témák