Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Citrone39

    csendes tag

    válasz Immolatiel #2 üzenetére

    Én kérek elnézést a Capcom nevében, amiért nem a kritikailag megbukott 6. résszel kezdték a felújítást, hanem a valóban jóra sikerült epizódokkal. Nem értem miért lenne jobb a világ, ha egy alapjaiban is rossz játékot újra előtúrnának a szemetesből ahelyett, hogy mindenki csak úgy elfelejtené.

    A sikeresebb részek felújításával pedig fel is tudják mérni, hogy mekkora az érdeklődés az IP iránt, és ennek fényében állhatnak neki a komolyabb munkát igénylő első résznek, mint ahogyan most az SH esetében is. Ha jól fogy a Fatal Frame 2 remake, akkor lehet lesz remake az egyből is. Ez a két IP ma már nagyon kikopott a köztudatból. Ha megkérdezel egy átlag huszon éves gamert, akkor azt se fogja tudni mi az a Fatal Frame, de a legjobb rész felújított verziója lehet egy jó kezdés lesz neki.

  • Silenzio

    addikt

    válasz Immolatiel #2 üzenetére

    Jack, igyekszem tényszerű lenni, de azt meg kell jegyezzem, hogy minimum véleményes a kommented, és van 1-2 tévedésed is. Először is 1997 óta tolom a szériát, mondhatni, veterán vagyok.

    1. A Capcom NEM a második résszel kezdte, hanem az elsővel. 2002-ben jött ki Gamecube-ra a REmake (nem remaster, remake), és a rajongók, és úgy általában a nagyközönség nagy kedvence is lett, főleg, mikor kijött belőle a HD Remaster 2015-ben. Nem igényel újrázást.

    2. Hogy tudsz lomha nyomorultkodásnak hívni egy olyan újrázást, amiben egy tank irányítást cseréltek le egy modernre? A 2005-ös eredetiben csak álló helyzetben lehetett lőni, a remake-ben sokkal lendületesebbek és nyersebbek az összecsapások, ami nagyon jól építi a feszültséget. A parry rendszer pedig a hab a tortán. Igenis megkockáztatnám a "skill issue"-t. Eleinte nekem is nehéznek, sőt nehézkesnek tűnt, de minden RE játék így működik, bele kell tanulni, utána már sétagalopp. Ez a szépsége, ezért érdemes végigtolni újra és újra, no meg a feloldható tartalmak miatt. Garantálom neked, hogy csak az irányítás és az ellenfelek animációinak összehangolása minimum fél évig volt fókuszban, annyira látszik, hogy rendesen le van fejlesztve. Hiba egy szál se.

    3. A RE6 még csak 12 éves, és finoman szólva sem igaz, hogy "nem hozta a számokat". Majdnem annyit adtak el belőle, mint az 5-ből. A RE7 irányváltása a rajongók és a sajtó fanyalgásának volt köszönhető. Itt azt is láthatod, hogy a REMake-ből is elkelt azért 9 millió darab, és azt is, hogy azért a RE6 jobban teljesÍtett a kasszáknál, mint a 7 és a Village. Másrészt, ami az alapoktól szar, azt nem fogják bolygatni. A RE6 egy tartalmas akciójáték, most azonban nincs fókuszban a vegytiszta eksön RE-éra.

    4. Az elmúlt 3 hétben vagy 5x végigtoltam a RE2-t (eredeti), és eltekintve attól, hogy az A és B történetekből nem lesznek alternatív szcenáriók, nem tudom, mit hagytak ki. Szerintem jól sikerült a remake eltekintve attól, hogy retardálttá silányította a két főhőst (Leon mindenkire fegyvert fog, aki nem hord egyenruhát, Claire mániákusan kajtatja Sherry-t, mintha az élete múlna rajta, cserébe az anyját átírták, már nem törődik vele, holott az eredetiben elsősorban anya volt, és a személyes tragédiája köré fonódott a sztori). Cserébe jóval hosszabb a csatornás rész, Kendo szerepe átértékelődött és kaptunk egy új helyszínt, az árvaházat. Másrészt sokra megyünk a B-történetekkel, Claire B-je annyiban más, mint az A, hogy Sherry nem fertőződik meg, Leon B-jében meg Adáról végül nem derül ki, hogy a G-vírusért küldték, egyedül Anette hívja kémnek, a nyakláncot Sherry miatt őrizgeti, szerelmet vall Leonnak, közli, hogy ő "csaj egy lány", csupa bullshit, amit Adától nem várnánk. Azt szokták mondani a swapping systemre, hogy a Claire A-Leon B a kánon, de ez baromság. Mindkét karakter A szcenáriója az, aminek egyedül van értelme, és nem kell fennakadni az "összeférhetetlenség" miatt, amikor már eleve egymás elől veszik el a tárgyakat és puzzle-öket. Egyedül a géppisztoly/táska választása, a két ujjlenyomat, a cable car meg a liftkocsi jelzi, hogy a másik fél is tevékenykedett a helyszíneken, máskülönben totál ugyanazok a megoldandó feladatok. Ezt a CV-ben csinálták meg értelmesen először.

    Oké, a RE3 kb. 30-40%-a valóban kimaradt, ez tény, de szerintem a RE4Make-kel sikerült kiköszörülni a csorbát hosszra és tartalmilag.

    Szóval értem én, hogy van egy jól artikulált véleményed, de attól még nem lesz feltétlenül igazad.

    #3ldave: Arra mennek, ezt szivárogtatásból lehet tudni.

  • ldave

    félisten

    válasz Immolatiel #2 üzenetére

    Ez is egy vélemény :)

    Konami érdekes módon a Silent Hill 2 remake sikere után az első részhez tér vissza egy teljesen új (SH f) mellett. A Capcom valamiért a remake sorozatában eddig elkerülte az első rész (sokadik) modernizálását. Remélem az 5 .helyett inkább Zero, Code Veronica irányba térnek majd el.

  • Immolatiel

    kezdő

    Érdekes, hogy mint a Konami az SH esetében, úgy ők sem az első résszel kezdik, hanem a nagyobb sikert aratott epizóddal. Ugyanaz a minta, vagyis itt elsősorban tényleg a kaszálásról van szó, nem pedig arról, hogy a játékaikat tegyék jobbá vagy Urambocsá' a pénzszámlálás mellett esetleg az embereknek akarjanak még adni is valamit. Azért mondom ezt, mivel játszottam az első két résszel és az elsőre valóban ráférne egy kis gatyába rázás, sokkal inkább, mint a másodikra. De mint mondtam, nem ez a szempont, hanem minél többet keresni minél kevesebb munkával, minél kevesebb energiabefektetéssel (ezzel mondjuk én is így vagyok, épp csak az én munkámnak - sajnos - semmi köze a művészethez vagy az alkotáshoz :) :( ).

    A Capcom-ot persze nem azért hagytam ki, mert ők jobbak lennének: annyi a javukra szól, hogy a második epizóddal kezdték, és bár abból is kihagytak fontos elemeket, a harmadik rész felújításán látszott csak meg igazán, hogy amúgy totál tesznek az egészre, nem lényeges se a minőség, se a rajongóik elégedettsége. A negyediknél a legkisebb erőfeszítést se tették, hogy az eredeti játékélményt adják vissza, egyszerűen összeházasították a remake-ek elemeivel (pl. a késelős mizéria, a dodge-olás meg az "realisztikusabb" irányítás), így lett egy roppant reszponzív kezelésű játékból egy lomha nyomorultkodás, aminek én személy szerint még a demóját sem voltam képes végigvinni (idiótábbak kedvéért: nem, ez nem a "skill issue" kérdése, nem kell ezzel a szokott módon, azaz érvek nélkül dobálozni :D ). Az elég hitvány hatodik RE viszont már tényleg kiáltana egy újragondolásért, de mivel az nem hozta úgy a számokat, ne nagyon számítsunk rá, maximum ha már tényleg minden másból kifacsarták az utolsó fillért, akkor pedig előadhatják, hogy ők mennyire szívükön viselik a játékaikat és a játékosokat, láthatjuk, hogy törődnek a fekete báránnyal is :) ).

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés