- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #75 üzenetére
Ha az MS annyira akarná ezeket PC-n látni, akkor áthozta volna őket a D3D12 mono API-ból a PC-s D3D12-be. De akkor ugye a konzol optimalizálásból eredő lényeges előnye csökkenne a PC-vel szemben.
Szeretik a PC-t no, de annyira azé nem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván nem. Az AMD-t is másfél évig győzködhették a fejlesztők, hogy ezeket hozza be PC-re. Mert amúgy egy ilyet kiadhattak volna két-három éve is. Ez már csak azon is látszik, hogy az előző évi GDC-n nem egy fejlesztő sírt azért, hogy ezek a funkciók nincsenek PC-re.
Szóval természetesen az egész azért született meg, mert a fejlesztők addig baszogatták érte az AMD-t, amíg megunták a hárítást és megcsinálták nekik. Fejlesztői könyörgés nélkül ilyet az életben nem csináltak volna. -
Abu85
HÁZIGAZDA
DirectX 11 és 12 esetében ez teljes egészében csak AMD GCN-en működik.
A Vulkan API-val a SPIR-V már eleve tartalmazza a readFirstInvocationARB-t, a ballotARB-t és a gl_SubGroupInvocationARB-t, csak nincs még olyan GLSL specifikáció, ami ezeket kihasználhatóvá teszi. De elvben a SPIR-V szabványossága miatt az a shader, amit az AMD-re lefordítottak és a fenti három funkciót használja futtatható Intel és NV hardveren is. A többi funkció viszont itt is csak AMD GCN-en működik.
Annyi adalék, hogy az NV a GDC-n mondta, hogy egy ballot shader kiterjesztést elérhetővé akarnak tenni DX12-re még idén, amihez ugyan nem lesz jó a konzolos shader, de a funkció legalább meglesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. A port önmagában mindenképpen megvan PC-re, ha az adott eljárás nem támogatott, akkor keresnek alternatív megoldásokat, de pont az a baj, hogy ezeknek az alternatív irányoknak az optimalizálására már nem marad pénz. Szóval sokkal célszerűbb a konzolra költött optimalizálást áthozni, csak eddig nem tudták megtenni, mert túl sok dolog hiányzott az API-kból. Most már meg tudják tenni. Kvázi azokból a dollárszázezrekből, amit betolnak konzolba a PC is direkten képes lesz profitálni. Lehet hogy nem a konzolos gyorsulás 100%-át, de annak a jó 70-90%-át mindenképp, ami már jobb a mostani 0%-hoz képest.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ami pénzt költött az adott fejlesztő konzolon effektekre, optimalizálásra, spéci trükkökre, stb., azt ezzel hozhatja PC-re. Nem mindet persze, mert a konzol még ennél is többet megenged, de a leginkább elterjedt funkciókat elérhetővé tették. Értsd azokat a funkciókat, amelyeket szinte mindenki használ konzolon.
Akik ezeket használják konzolon, azok az eredeti kód felhasználásával szimplán áthozhatják azt a sebességelőnyt, amit konzolon képesek biztosítani, és esetlegesen azokat az effekteket, amelyeket konzolra megírnak, de PC-re már nem tudják portolni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Kuponkunyeráló
- ASUS notebook topic
- Medence topik
- Filmvilág
- Autós topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128GB , Kártyafüggetlen
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- LG UltraGear Gaming Monitorok: KÉSZLETKISÖPRÉS -30%
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest