- iOS alkalmazások
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- One mobilszolgáltatások
- Megjött a Honor szuperakkumulátoros mobilja
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
con_di_B
tag
Igen, arra nincs ilyen jellegű megoldás, de az nem is alias jelenség, ergo nem anti-alias-szal akarod megoldani. De van más, amit meg az anti-aliasing-gal akarsz megoldani, akkoris ha retina display-ed van.
Ezeknél az FXAA/TXAA dolgoknál azon megy az izmozás, hogy van egy rögzített felbontásod, azon megcsinálják a deferred shadinget, és utólag mit lehet hackelgetni, hogy ne legyen ocsmány. Lokalizálni próbálják az éleket (vagy nem), aztán mosogatnak jobbra-balra, ami egyébként egy aluláteresztő szűrő, és akkor hátha jobb lesz.
És hát lehet aluláteresztő szűrővel is, de akkor azt még a mintavételezés előtt kéne, nem utána, mint ezek. Szóval a szekpticizmusodat értem, de nem általánosságban az AA-val van baj, hanem egyes megoldásaival.
És egyébként ezek sem esnek az en bloc baromság kategóriába, csakhát ha deferred shading van, akkor deferred shading van, ami van, abból kell főzni.
-
con_di_B
tag
A frekvencia tartományban az történik, hogy ha nem volt elég magas a mintavételezés a frekvenciához képest, hogy egy periodikus tulajdonság miatt a már nem mintavételezhetően magas frekvenciák "visszakanyarodnak" a spektrum aljára, fals alacsonyfrekvenciás összetevőkként feltűnve. Ez az alias jelenség. Ennek semmi köze a szemed érzékeléséhez, vagy direktben a monitor felbontásához.
Ezért ha csinálsz egy gigabrutál felbontású monitort, akkor sokkal magasabb frekvenciahatáron túl lesz tapasztalható az alias jelenség, de lesz olyan petabrutál magasfrekvenciás jel/él, ami még azon is aliasos lesz. És szerintem azt pont látni fogod, mivel alacsony frekvenciás zajként jelenik meg.
Gondolj a hangra. Papíron nem hallasz 20kHz fölött, szóval elég a 40kHZ-es mintavételezés, de kell egy 20kHz-es aluláteresztő szűrő is a mintavételezés elé, különben bejön az alias, és azt már hallani fogod.
-
con_di_B
tag
Ebben az esetben ha nem csinálsz semmit akkor elvileg az történik, hogy az az él vagy az egyik, vagy a másik pixelhez fog tartozni, aminél durvább aliast nehéz csinálni, de az MS Paint is kiválóan alkalmas a feladatra.
Ha túlmintavételezed, akkor az fog történni, hogy az egyes pixeleken belül nem "vagy átmegy rajtam a vonal, vagy nem" stílusban fog előállni a fekete-fehér eredmény, hanem a véletleneloszlás szerint vett k darab minta között lesz m fekete, és n fehér minta (k = m + n), és ha jól sikerült az elosztás, akkor ez egy n/m faktorú lineáris interpoláció lesz a két szín között.
Magyarul megnézi, hogy adott pixelt mekkora mértékben szeli ketté ez a vonal, és aszerint fog előállni a végleges színe. Ha telibe találja, akkor fekete lesz, ha egyáltalán nem, akkor fehér, és a kettő között valamilyen szürke. Ez valamilyen értelemben mosás, de nem ilyen TXAA stílusú dolgokra kell gondolni.
Az meg, hogy közelről meglátod magának a monitornak a felbontását, az nyilván igaz, de az nem maga az aliasing probléma, azzal nem lehet mit csinálni. De ezeknek az algoritmusoknak nem is célja.
-
con_di_B
tag
AA azért kell, mert a képernyőre vetítésnél az él egy olyan nagyfrekvenciás összetevő, amit ha túl alacsony felbontással mintavételezel, akkor ugyanolyan aliasos lesz, mint bármi más. (Lásd Fourier analízis.)
Ahhoz, hogy ne legyen aliasos, vagy aluláteresztő szűrő kell az adott területre (mint némelyik AA), vagy túlmintavételezés, mint pl. a néhai supersampling AA volt.
A lényeg az, hogy elég magas "frekvenciájú" éllel tetszőleges rögzített felbontást ki tudsz akasztani, az ultimate megoldás az az adaptív túlmintavételezés, de azt a deferred shading nem igazán fogja kultiválni.
Kevésbé frekvenciaorientált megközelítésben szólva, az alapprobléma az, hogy ahol él húzódik meg, ott amikor levetíted pixelekre a jelenetet akkor az élnek vagy erről vagy arról az oldaláról fogsz mintát venni, és egyik sem igazán reprezentálja azt a színt, aminek ott ténylegesen lennie kéne, ezért egy pixelnyi területen belül körbe kéne még lövöldöznöd valamilyen egyenletes véletlen elosztással az élt és a mintáknak valamiféle "átlagát" venni.
De ahhoz, hogy ne legyen aliasos a kép, nem kell feltétlenül retinafelbontású kijelzőkben vagy taknyolós AA-kban gondolkodni, ez volt a mondandóm lényege.
-
Löncsi
őstag
De ahhoz hogy ne legyen recés él, VÉGTELEN számú pixeles monitorra lenne szükség ami nincs, max közelíthető. Akkor inkább egy jó AA kell helyette. Az AA problémája hogy a végső pixelek diszkrét módon jelennek meg, ezt kell hatékonyan elmosni.
De mind1 nem vitatkozom itt senkivel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- BESZÁMÍTÁS! 32GB ADATA XPG Lancer RGB 7200MHz DDR5 garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion 5 15ITH6H Gamer notebook - i7 11800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB W11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest