Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KTTech

    veterán

    válasz #27070592 #149 üzenetére

    Egy dologra mérget lehet venni: a monitoron látott kép és a nyomtatott kép jó esetben is csak közelíteni fognak egymáshoz (ha végig tökéletes a CMS akkor is). Minden eszköznek más-más a színtere, a konvertálásokkor hol itt-hol ott veszik el valami.

    Arról nem is beszélve, hogy a nyomatokat eleve úgy kell(ene) korrigálni, hogy figyelembe vegyük az adott helyen levő világítást ahova kerülni fog...

    Akit érdekel mélyebben a dolog, ajánlom menjen el az Epson Printakadémia következő napjára. Igaz nem ingyenes (20E), de megéri az az infó, amit ott átadnak. Sok pénzt takaríthatunk meg, ha nem nekünk kell kikísérletezni, mi lesz a jó eredmény a nyomtatón... főleg nagyobb nyomat esetében.

    12-14 bit különbség: az átmeneteknél látszódik a dolog. Pl. egy naplementés képnél a 40D 14 bites színmélysége nekem szebb átmeneteket hozott, mint a 350D 12 bitje. Szintén jól jön az extra bitmélység ahhoz, hogy picit eltoljuk az érzékelőnk tartományát (pl. 40D-nél, 5DmkII-nél vagy 1D(s)mkIII-nál a highlight priority tone), így később égjen ki a kép.

Új hozzászólás Aktív témák