- Magisk
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Tesztpadon az exynosos Galaxy Z Flip7 FE
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- One mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Videón a Z Flip7 méretes külső kijelzője
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
nagyúr
válasz
SunMount3r #9 üzenetére
Napi szinten dolgozok VR-al, mi konkrétan ha fix 120fps alá esünk, akkor ott baj van, javítani/optimalizálni/refucktorálni/újragondolni/bárányt áldozni és közben delfinpornó szövegkönyvet kántálni/tökmindegy mit, de valamit csinálni kell.
Ennek az oka annyi, hogy VR-ban minél kisebb a framerate, annál rosszabb az élmény.Erre egy jó példa: Ha van mondjuk VR környezetben előtted, tőled 2m-re egy tábla, amin nyomtatott szöveg van. Jelenleg ez egy elég bajos terület, igyekszik is kerülni mindenki, és inkább grafikai elemekkel megoldani a dolgot a HMD-k felbontásbeli és egyéb korlátai miatt (de a felbontás a legnagyobb korlátozó tényező).
Namost, adott ez a szitu: tábla, szöveg, VR.
Kísérleteztünk vele sokat, aztán a következő lett a konklúzió:
Ugyan a szemüveg felbontása csak 1080p, de ha a táblát szemeként 4k, vagy ahhoz közeli "virtuális felbontáson" rendereljük, tartva a fix 120hz-et, akkor a szöveg ezerszer könnyebben olvasható, nem zavaró, nem erőlteti annyira szemet.
Ennek az oka nagyon egyszerű: A fejed egy picit akkor is mozog, amikor nem "nézelődsz", csak bambulsz. Ilyen formán egy pixel a szemüvegben több valós pixelt is reprezentálhat/megjeleníthet, gyakorlatilag a fejmozgásnak megfelelően gyorsan váltogatva, hogy mikor melyik virtuális pixelből lesz valós pixel. Ha a frissítési ráta elég gyors, akkor az agyad megfelelően át lesz verve, és szépen összerakja magának, tehát az érzékelt felbontás nagyobb lesz, mint a valós. Ez 30, de akár még 60fps mellett is lehetetlen, nem működik, sőt, igazából irgalmatlanul zavaró, okoz mindent, mi szem-szájnak ingere, értsd ez alatt: szédülés, rossz konfortérzet, zavartság, extrém esetben hányinger akár pár perc alatt, stb. 90fps az elmegy kategória, 120fps már jó, ott már nincs a fenti tünetek közül jelen egyik sem, az igazán fasza a 240 fps lenne, természetesen egy ehhez passzoló kijelzővel, szinkronizálva, különben sz@rt se ér az egész, csak ugye olyan ma még sajnos nemvan.Persze ez a példa a nyomtatott szövegre vonatkozik, ami a legszemetebb dolog, amit VR szemüveg elé lehet rakni, egy játékban vagy egyébben a sima 60fps is elegendő lehet, de nyilván ott is összehasonlíthatatlanul jobb élmény az, ha a szemüveg frissítési rátája, és a renderelés szépen szinkronban van, vagy az egyik fixen egész valahányszorosa a másiknak.
Sajnos ennél sokkal többet viszont nem igazán írhatok le, ezt is csak azért, mert a szakmában nyílt titoknak számít az információ, mindenki erre keresi a megoldást, és egyelőre mindenki csak eddig jutott (mondjuk az ismert hardware-es korlátok mellett ez nem csoda, azért jutott mindenki eddig, mert ezekkel a szemüvegekkel eddig lehet).
Mocsok fáradt vagyok, szóval ha valamit nem sikerül értelmesen leírni, sorry, holnap korrigálom, illetve ha kérdés van, jöhet nyugodtan.
-
Kansas
addikt
válasz
SunMount3r #15 üzenetére
Annyira nem, hogy az amerikai kereskedelmi felügyelet(FTC) is és az EU is befenyítette már az Intelt ilyen miatt, dollármilliárdokat fizettettek ki velük bírságra meg az AMD-nek kompenzációra. De mivel ennek többszörösét folyósította az Intel kenőpénzként(pl. a Dell-nek), kétlem, hogy teljesen felhagyott volna a gyakorlattal.
Ha van megfelelő szintű érdeklődásed meg egy bő félórád, itt van egy elég alapos összefoglaló a publikusan hozáférhető információk alapján. Igaz, skótul... -
darealkilla
aktív tag
válasz
SunMount3r #19 üzenetére
10-15ms késés lehet a fejmozgás és a kép mozdulása között, hogy ne szédülj el, ehhez kb. 90Hz frissítés kell (90Hz: 11ms)
-
SunMount3r
nagyúr
válasz
SunMount3r #15 üzenetére
De ha a 30fps minimum már VR spec részeként van meghatározva, akkor azt már ők is mind 2 szemre külön-külön értik, nem? Tehát csak megvan az effektív 30fps. Az meg miért nem "elég"?
-
Ribi
nagyúr
válasz
SunMount3r #15 üzenetére
Mivel a 2 szemedre más képet kell adnia, emiatt tulajdonképp dupla felbontás.
-
Reggie0
félisten
válasz
SunMount3r #9 üzenetére
Mert akkor lenne belole ugy. Illetve ha tudnak rola, akkor mar nem is titkos ugyebar
-
Patice
nagyúr
válasz
SunMount3r #9 üzenetére
"... de miért nem "elég" a 30fps a VR-hoz?"
Mert két szemed van (remélem).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- BestBuy topik
- Milyen TV-t vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Opel topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Magisk
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest