Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz Xmister #121 üzenetére

    Nem tudom mire gondolsz, ill. én sem programoztam jó 10 éve assembly-ben már, de azért annyira emlékszem, hogy lehetetlen olyan optimalizációkat fordítóba belerakni, ami akár algoritmus szinten optimalizál. Márpedig az alacsony szintű optimalizáció sokat nem ér.

    A másik rész amivel nem akartam bezavarni, de csillaggal odaírtam és ide azért vonatkozik, hogy láthatod: ma sem a (dirveres) optimalizációval van a baj. Dx-en, főleg egy kis cpu mellett ha egy belépő vga-t quad SLI-re cserélsz akkor sem tudsz több teljesítményt kipréselni belőle. Szóval nem is csak optimalizáció kérdése. Az egész high level struktúra erős korlátokat tartalmaz ami a kihasználtságon látszik.

    Persze ettől még a két fenti dolog egyszer összeállhatna: algoritmikusan optimális kód + jó low level optimalizálás. Automatikusan. De erre sok esélyt nem látok. Plussz maga a kód felépítésre is csak bizonyos hw struktúra esetén jó. Tehát eleve nincs olyan, hogy jó kód. Önmagában.

    Na mindegy. Ennek esélyén lehet vitatkozni, de az utóbbi 5-10 év mindennel az ellenkezőjét támasztja alá.
    Nézd meg hol tartunk.
    Egy jelenlegi gamer gépben van:
    - 100+ gflops i7 proci
    - 5-900gflops igp
    - 2-5tflops dgpu

    Cpu-ból ennek a töredékét használjuk ki, cserébe cpu limites az összes dx-es program akármilyen erősebb vga mellett. Az igp parlagon hever, a dgpu-ban pedig van egy 30-40%-os kihasználtság... 2000 draw call-al.
    Már túlmentünk minden határon, a jelenlegi hw-nek is a töredékét tudjuk kihasználni, az új hw-k meg nem nagyon fejlődnek ugrásszerűen már sehova.
    Szerintem egyértelmű, hogy hol a hiba. Sw oldalon.

    De más napnál világosabb példa is van: Én már alig játszom, de 10-15 éve a stratégiákat szerettem. Most ha elő kéne venni vmi jó stratégiát akkor kb. ugyanazokat a 10-15 éveseket lehetne előkapni érdemben.
    Vicc.

  • arn

    félisten

    válasz Xmister #121 üzenetére

    Ez a visszafele kompatibilitS csapdaja, idovel ugyanugy gatja a fejlodesnek.

  • sb

    veterán

    válasz Xmister #116 üzenetére

    Épp ez az, hogy pont nem ez fog történni.

    Most a játékfejlesztők véres verejtékkel optimalizálnak majd. Kódolnak 2x annyi ideig, 2x annyian, ami extra költség lesz. Ez az amiben kételkednek páran (nem feltétlen neked címzem, de te is említetted), hogy ezt meg fogják-e tenni.

    Szerintem nincs más út.
    Erre írtam, hogy lehetne abba is bízni, hogy 1db compilert meg drivert megírnak egyszer és utána az majd minden leoptimalizál a fejlesztők helyett, ezzel megspórolva az extra munkát. De ez vágyálom, ilyen soha nem lesz.

    Röviden summázva szerintem a 3 lehetőség:

    1. Magas szintű, "olcsó" kódok + összetákolt driverek/fordítók + minden évben duplázódó teljesítményű hw-k. Ezzel lehet fejlődni*, de csak a hw-k nyers fejlődése miatt. Ez volt az utóbbi 10 évben.
    2. Magas szintű, "olcsó kódok" + kevésbé fejlődő hw-k + brutálisan jó compilerek. (nagyon leegyszerűsítve és kicsit elvonatkoztatva a dx-től)
    Ez nem létezik, soha nem is fog. A munka megkerülése lenne, amit elvégez a compiler.
    3. Alacsony szintű, drága kódok + buta driverek/compilerek (mert minden hw-re úgyis hw közeli kód keletkezik) + kevésbé fejlődő hw-k.

    A 2. mese habbal, az 1. működött egy ideig, de már rég nem megy, marad a 3. út.

    *Csak zárójelben, hogy ha a hw-k tovább fejlődnének akkor se lenne amúgy egyenes arányú fejlődés, lásd a DX11 cpu limitjét... alárakhatnánk a jelenlegi csúcsnál 5x gyorsabb vga-t is, akkor se lenne jobb. De a fő ok, hogy nem is tudnak 5x gyorsabb vga-t előhúzni a kalapból már.

  • sb

    veterán

    válasz Xmister #112 üzenetére

    Egyrészt szerintem ez a teljesen egyedi optimalizáció hw-nként túl van lihegve. Az architekturális alapok egyezni fognak itt is.
    Másrészt majd kevésbé töredezik szét a hw gyártók. Tehát ha lenne más, nagyon eltérő architektúra akkor kizárásos alapon nem lesz.

    Ez egy egyensúlyi játék, majd beáll a dolog.
    Egy biztos: "ingyenebéd" itt nincs. Eddig volt egységnyi munkája a játékfejlesztőnek, de mellette volt jelentős driverfejlesztési munka és hw fejlesztési/gyártási költségek. Cserébe kaptunk X/3 teljesítményt (ha igazak az átlag 3x hatékonysági mutatók a low level api-k hpu kihasználtságára. vagy még kevesebbet, ha a cpu+gpu-t együttesen nézzük)

    Most a driveres munkát megspórolják. A gyártás(technológia)i költségek jelentős részét is - részben ez is volt a kiváltó ok, hogy drága átállással, csíkszélesség-csökkentéssel nem jön brute force a 2x új generáció ma már hw-ben. Cserébe a játékfejlesztői/fragmentáció-optimalizálási munka megnő. De mondjuk kijön a gpu-ból X teljesítmény az X/3 helyett.

    Szerintem ez arányaiban jó, és épp ez a lényege: ezzel lehet most előrelépni. Csíkszélességgel nem nagyon, forradalmi új architektúra se jön évek óta. Ha minden maradna a régiben akkor várhatnánk a kevés rajzolási parancsos, ugyanúgy kinéző COD20-at, NFS18-at... stratégiát meg pl. véletlenül sem.
    Szerintem hamar maga alá temetné az egész, még épphogy működő PC gaminget.

    Többet fejleszteni/optimalizálni több eredményért meg mégiscsak jobban megéri mint más munkát keresni.

    szerk:
    Vagy vissza lehet térni high levelre és imádkozni, hogy:
    1. Brute force sikerül csíkszélességgel duplázni a teljesítményt továbbra is rövid időn belül... aminek így elég a töredékét kihasználni.
    2. Olyan intelligens compilereket/drivereket gyártani amik a high level, tökegységes kódból minden hw-ra optimális, 90%-os hatékonyságú kódot fordítanak bármire, bármikor, további befektetett fejlesztési munka nélkül.

    Szerintem eléggé könnyen belátható, hogy a világbékére is nagyobb az esély.

  • arn

    félisten

    válasz Xmister #103 üzenetére

    A 90es evek vegen teljesen pariban volt a ket api, volt, hogy parhuzmosan jott mindegyikre a stuff.

    De a dx csak az egyik dolog, a masik, hogy nem fognak x fele hwre x fele apira alacsony szinten fejlesztgetni. Most nagy a hurraoptimizmus, de amikor majd szettoredezik a dolog x ev alatt, visszasirjak azt, amikor egyfele kellett menni, a tobbi meg a gyartok dolga volt.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Xmister #103 üzenetére

    Igen, ha a Vulcan API-t használják, akkor kb. csak a régi X11 drm jelent problémát, de azt meg előbb utóbb cseréli a Wayland. Ha az meglesz, akkor még annyi munka sem lesz egy játék portolása Linuxra, mint most a Vulcan mellett.
    Mondjuk még esetleg a VGA driverek szólhatnak majd bele ebbe a képbe.

  • arn

    félisten

    válasz Xmister #91 üzenetére

    Ezek az elonyok korabban is megvoltak, pedig akkor a dx es a win sem volt eppen egy matyohimzes. Most a win sokkal hasznalhatobb, mas oprsznek eselye nincs, max ha vmi elotelepitett cucc, amihez sose kell nyulni, de ugy meg sok vizet nem zavar.

    A dxet akkor lehetne megingatni, ha a wint is hatterbe szoritod vagy sokkal rosszabb alternativa. Az ie meg mindig jelentos taborral bir, pedig aztan amit az ie10 elott muveltek, az kriminalis. De errol most szo nincs, idoben kapcsoltak.

  • GeryFlash

    veterán

    válasz Xmister #71 üzenetére

    Igen, a becslésem rossz volt, de azt tartom, hogy disztrónak nevezni a droidot hülyeség, főleg hogy ha olyan kontexusban van a dolog, hogy a Linux lenyomja a Wint, mert az android terjed...

    Yutani: Pedig így van, röhejes az Intel IGP szoftvertámogatottsága, javulgat ezt nem vitatom de sehol nincs a két VGA gyártóhoz képest. Hogy mennyit pénzt ölnek bele, azt nem lehet tudni, de az eredménye nem látszik meg.

  • GeryFlash

    veterán

    válasz Xmister #57 üzenetére

    Lehet, ettől még nem lesz disztró. Amúgy azt vizsgálni, hogy a maga a kernel kódban hány %-ban hasonlít, vagy az, hogy a néhai Dalvik mostani ART mekkora különbség a kettő között szerintem hülyeség, utóbbi egész egyszerűen akkora különbség a gyakorlatban... Ettől még persze a két kernel lehet nagyon hasonló, de disztrónak nevezni...

    Jack@l: Igen, egy szép ideális világban persze. Csak hogy az emberek döntőtöbbségének virágbolti win7-e van, azt meg nem fogja frissíteni az MS ;]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés