Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz vaakuum #23 üzenetére

    miért ne tudná. más device id-t kap, és a játékokban is joy 1 button 2 és joy 2 button 2, stb lesz

    sokan SC-znek két joy-al HOSAS módban

  • Menthirist

    veterán

    válasz SunMount3r #21 üzenetére

    A T.16000M egy joy, mégha van is rajta egy toló potméter "gázkarnak". A Hotas X gázkar + joy. Értelemszerűen ha szeretnél hotas érzést, akkor a 16000M nem lesz önmagában elég.

    A 16000M kétkezes, átszerelhető jobb és balkezesre, a hotas x nem. Ha jobb kezes vagy, akkor mindegy, ha balkezes, vagy HOSAS felálláson gondolkozol (dual joy), akkor itt a kettő közül csak a 16000M az alternatíva.

    A 16000M-ben HALL szenzor van, ez mágneses tér elvén érzékeli a mozgást, és a számítógép felé 16000x16000 fokozatot jelent az amúgy 256 helyett. Előny? Játékstílustól és persze kéztől függ, én nem vagyok egy sebész alkat, de stabilabbnak éreztem a mozgást a 16000m-mel mint a hotas x-el. Ugyanakkor szerintem fontosabb hogy közelebb álljon a joy ellentartása ahhoz, amit szeretsz, vagy gyárilag, vagy beállíthatóságilag. A hotas x-nél emlékeim szerint lehetett állítani a rugóerőt, a 16000m alapból szerintem elég kellemesen ellen tart. nem túl lötyögős.

    Tengelyek. Szerintem ez mindkettőnél azonos, lehet előre-hátra, jobbra-balra dönteni és csavarni a tengelye körül. Le-fel mozgást (a joy vonalában) legalábbis az én 16000m-mem nem tud, és a hotas x sem tudott emlékeim szerint, de ez eleve annyira fokozatmentes tudna csak lenni, plusz mindig le lenne nyomva ha rajta lenne a kezed, szóval szerintem nem is lenne értelme.

    Gombok... A 16000m-nek rengeteg van... a talpán. Ezekkel mindig úgy voltam, hogy ahhoz el kell engednem a gázkart vagy a joy-t, hogy lenyomjam, ami nekem nem teszi túl hasznossá, pláne rifttel a fejemen. Szóval én elsősorban a karon lévő gombok számát tartom fontosnak, abból pedig gyakorlatilag ugyanannyi van a joy-on, csak a hotas x-nél az egyik gomb elől van, amit a mutatóujjaddal érsz el (kissé kényelmetlen módon formában), míg a 16000m-nél hüvelykujjal éred el a legtöbbet.

    Szóval előny terén a 16000m-nél talán a jobb gyártásminőség (érzet, szubjektív) és a pontosabb szenzor van, aki balkezes annak a balkezesség, cserébe annyiba kerül önmagában mint a hotas x gázkarral. Hotas igény esetén venni kell a 16000m mellé egy gázkart is, ez van a TM-nek is (TWCS), vagy lehet bundle-ben venni a kettőt, sőt akár trióként a pedállal... Nagyobb összeg, mint a hotas x.

    Szóval én részemről úgy voltam, hogy a hotas x egy remek kis olcsó kezdő hotas, én 13k körül fizettem érte (40 euró), és nagyon jól eleliteztem vele, különösen szerettem a gázkaron lévő ruddert. Viszont egy idő után kicsit előre akartam lépni, és zavart hogy nem tudom egy adott távnál jobban eltávolítani egymástól a gázkart és a joy-t (a két oldalamra tenni), így vettem a 16000M-met, illetve szereztem be egy szar joystick-ú X65F hotas-t, amiből használom mai napig a gázkart. Na az már egy egészen más kategória, full fém, millió gomb. De csak így a gázkar kétszer annyiba került mint a hotas x (sőt talán 3x is megvan), szóval egyéni hogy kinek mennyit ér meg.
    Az biztos, hogy ha HOTAS-ban gondolkozol, akkor csak egy 16000M nem lesz elég önmagában. Szvsz a rajta lévő "gázkar" nem jó élmény, szóval kell hozzá egy külön gázkar ebben az esetben.

  • Menthirist

    veterán

    válasz Piftuka #16 üzenetére

    "A '90-es években, az analóg joystick-ek korában ez nem így volt."
    Érdekes, nekem anno a joyok hármasával törtek el akkoriban :D

    A 16000M nagy, és számomra masszívnak tűnik, alattam biztos nem törik el, de bizonyára ha nagyon tépném teljes testsúllyal, akkor tudnék benne kárt okozni :) De sok helyen, media markt és társaiban ki van állítva, meg lehet nézni, ki lehet próbálni a fogását.

    "Cyborg 3D" egy nagyon ötletes megoldás volt a maga kategóriájában,Csak éppen valami ótvar vacak minősége volt."
    Nah jah, ez van akkor, amikor a design felülírja a funkcionalitást és a tartósságot. Ezrt nem szerettem soha bennük.

    A T-16000M-nek nem kell külön szoftver, az x65f-nél is leginkább arra kell, hogy tudd mire mappolni az összes gombot, minden állapotában, beleértve az előtte lévő kontrol dobozt is
    http://flightcontrols.org/wp-content/uploads/2011/02/saitek-pro-flight-x65f.jpg
    https://www.gamesmen.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img5-25984.jpg
    https://i.ytimg.com/vi/OsvAtXoalpY/maxresdefault.jpg

  • Menthirist

    veterán

    válasz TeeBee73 #12 üzenetére

    Nem, azt külön írják. Szerintem az lesz, amit írtam, ezek a nem bináris kapcsolók (még a rudderrel is lehet finoman manőverezni, nekem anno elite-ben ezen az oldalazás volt, nagyon kézre esett). A többi gomb (beleértve a HAT switch-et, csak 0 és 1 értékekkel bír az adott irányban.

    vaakuum: azt szerintem elfelejtheted, bedőlt/becsődölt a saitek/mad catz, ami gyártotta volna (most a logitech-é)

    Piftuka: A T-16000M-nek HALL szenzoros érzékelője van, olyan mint a Warthogban, csak nem olyan pontos (a warthogban 0-65k közötti értékeket mér, a 16000M-ben 0-16k talán, míg ezeknél jellemzően 0-255) Szóval nekem a T-16000M érezhetően pontosabb volt, és át lehet szerelni balkezesre, akinek kell. A gázkar a Hotas X-nél nagyon könnyű úton jár, szinte semmi ellenállása nincs, pillanatokon belül lehet rángatni minimum és maximum között. Viszont a gombok, mégha nincsenek is túl sokan, kézre esnek. Mint említettem, nagyon szerettem, csak nem lehetett olyan távolságra eltávolítani a gázkart és a joy-t, ahogy én szerettem volna. Még szerencse hogy itt egy fórumtárstól le tudtam csapni egy x65F gázkarra (a joy rész nem működött, de ő is úgy vette meg, hogy hátha meg tudja javítani, a gázkar mindenesetre ettől független, és remekül megy, van rajta millió gomb plusz egy négyállású kapcsoló, amivel mindennek meg lehet változtatni a funkcionalitását. Csak az a fránya saitek driver ne lenne ilyen szar)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Daywalker #3 üzenetére

    előre-hátra: egy
    jobbra-balra: kettő
    tekerés: három
    le-fel húzás (? a hotas x ilyet nem tudott): négy

    mi az ötödik?

    A gázkar van még, de szvsz az is a negyedik. De tény hogy a hivatalos oldal öt tengelyt mond. Hacsak nem a gázkaron lévő ruddert veszi ötödiknek.

    Szóval szerintem nem a joy-ról, hanem a teljes hotasról van szó, és az előre-hátra, jobbra-balra, twist, gázkar előre-hátra és a rudder jobbra-balra tengelyekre gondoltak.

  • Menthirist

    veterán

    Én nagyon szerettem a Hotas X-emet (újonnan 40 euróért rendeltem a német amazonról). Nagyon kellemes kezdő hotas, csak azóta lecseréltem egy fokkal komolyabbra (Thrustmaster T-16000M joy és Saitek X65f gázkar)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés