Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kal-El #5377 üzenetére

    Az i1 Pro egy professzionális eszköz, nagyon más liga.

    A CC Studio egy 500 eurós eszköz otthoni fotónyomtatóhoz, az i1 Pro pedig egy 1800-3400 eurós (kiviteltől függően) high-end spektró printer profilozásra (zömmel szépművészeti LFP/proof nyomtatókhoz, meg digitális nyomdáknak), de az új i1 Pro 3 Plus a nagyobb apertúrával, meg speckóbb mérési módokkal már textileket és transzmisszív hordozókat is tud profilozni. Ez egy certifikált műszer, így vállalatirányítási rendszerekbe is bevihető.

    Sokak fejében egy drága monitorkalibrálóként él az i1 Pro család, de eredetileg printerhez kitalált spektrofotométer.

    Monitorra bőven elég a CC Display Plus, ha pedig kell a printer profilozás is, akkor a CC Studio lesz hozzá a belépő szint (a Datacolor SpyderPrint-et nem ismerem), de erre ráférne már egy rendes felújítás, kérdés mennyire van szándék ebben, mert amikor az X-Rite kiszervezte a teljes fotós/grafikus üzletágat a Calibrite cégbe, akkor viszont a nyomdai eszközöket megtartotta (ezért maradt náluk az i1 név).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kal-El #5375 üzenetére

    Mások. A ColorChecker Studio-ra gondolj úgy, mint egy printer profilozó eszközre, ami mellesleg monitort is tud, de az igazi célszerszám a ColorChecker Display lesz kijelzőre, azon van egy bazinagy optika, ami gyűjti a fényt a mérési felületről, pontosabb is, gyorsabb is.

    Saját tapasztalat, hogy az i1 Pro 2-nél közel kétszer gyorsabban végez azonos mennyiségű patch mellett az i1/CC Display, de még az i1 Pro 3-hoz képest is érezhetően fürgébb (pedig van a cégünknek sima és Pro 3 Plus is, nagyobb mérőapertúrával, de mi ezeket az esetek 99%-ban csak printerhez használjuk).

    A Calibrite ColorChecker Studio egy régi vas, korábbi elnevezései X-Rite i1 Studio és X-Rite ColorMunki Design/Photo és fogalmam sincs a hardveren valaha változtattak-e. De ez az egyetlen opció a Datacolor hasonlóan brutál régi megoldása mellett ha printert profiloznál, de az X-Rite i1 Pro-ra nincs keret.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz KTTech #5364 üzenetére

    Szögegyszerű Intel IGP-s laptop, külső monitorral, közelmúltig nem csinálta. De adok neki egy driver frissítést.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Inkább itt kérdezek rá, mint a Windows topikban, de találkozott már valamelyikőtök azzal a buggal, hogy minden újraindítás után elmászik a gamma? Érezhetően felhúzza a feketéket.

    Amikor az elkészített színprofilról átváltok bármire (például a generic sRGB-re), majd onnan vissza, akkor helyreáll a rend, de csak a következő újraindításig.

    Ez az irodai gépem, én leléptem 1,5 éve Mac-re, de pont ezek a Windowsos nyűglődések kicsit sem hiányoznak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz c41r0^ #5146 üzenetére

    Az a baj, hogy a színmenedzsmenthez való iparági hozzáállás teljesen elbaszott vagy hiányos, nincsenek kidolgozva azok a szabványok, amiknek már 10+ éve alapnak kellene lennie minden eszköz és OS gyártó számára. Oldja meg a felhasználó magának.

    A P3 színtér elterjedését segíti a mobilipar, de mire megyünk vele, ha közben sRGB anyagokat nézünk rajta "széthúzva" (túlszaturálva), mert hiányos a színmenedzsment alkalmazása.

    Saját mobilom: OnePlus 8T, az iparág egyik legjobban kalibrált kijelzőjével. Natural színmódban kétféle színteret kezel: sRGB és P3, látszik is amúgy Instagramon, hogy tényleg működik. De ha Display-P3-ra állítom a képmódot, akkor megszűnik a színmenedzselés. Miért? Tettem fel a költői kérdést. Mert szarva vagyon rája. A Natural beállítás pedig az OS-t is visszahúzza sRGB-re, pedig egy mobilnak jól áll, hogy az ikonok, grafikai elemek, stb olyan szépen, kellemesen szaturáltak (nem mellesleg a napfényben olvashatóságot is nagyban könnyíti).

    Ez ilyen sajnos. Az sRGB még sokáig itt lesz velünk, miközben a HDR terjedése miatt _muszáj_ a szélesebb színtér felé is menni. Na ezeket egyre jobban látjuk konfliktusban egymással, mikor a rendszernek/szoftvernek fingja sincs mit kezdjen egy beágyazott profillal vagy eleve nem is veszi figyelembe.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz c41r0^ #5137 üzenetére

    (Kicsit hosszú lesz, mert rizsázni is fogok, hátha valaki később a keresőbe beírja ezt a monitor típust, nem nagyon vannak róla tesztek).

    Én a napokban vettem egy LG 27UP850 monitort és előtte sok tesztet átolvastam a gyári gamut clamp (sRGB, P3, stb) módokról többféle gyártó és típus esetén, hogy ezek sok esetben limitáltak és le is tiltják a beállítások többségét (ami valahol érthető), mindemellett nem garantált a pontosságuk, szóval annyira nem érdemes rájuk hagyatkozni színkritikus környezetben, van lehetőség az OS-ben is gamut clamp-re pont azzal az eszközzel amit linkeltél, de tegyük hozzá, hogy ha pontos sRGB megjelenítést akarsz, nem úszod meg így sem a műszeres kalibrálást/profilozást, de valóban ez lesz a te megoldásod.

    Én az OS szintű gamut clampet azért úsztam meg, mert a monitor tud hardveres kalibrálást (2 db slot-ra, ami nem sok, de több a semminél), szóval van egy elég jól kalibrált sRGB módom. Most egy natív gamut és egy sRGB kalibrálás van elmentve a monitorba (meg a hozzájuk tartozó ICM profilok Windowsban), de gondolkozom rajta, hogy legyen inkább 2 db sRGB (egy 120cd és egy 100cd), de nem véletlen, hogy egy dedikált grafikai monitornál miért indul 4 darab slot-ról a történet, ha már ilyet tud egy monitor, marha hasznos. De egyelőre nem tudom mire lehetne használni a natív színteret (95% DCI-P3), az sRGB tartalmak csak sRGB-ben jelennek meg színmenedzselt alkalmazásokban, ha videót készítek az is Rec.709 (~sRGB) és ha videót nézek, akkor nem olyan vicces mikor a Rec.709 anyagot egyszerűen csak széthúzza és túlszaturált lesz minden. Majd egyszer jó lesz valamire mikor a P3 színtér kicsit elterjedtebb lesz... :D Nem ártana amúgy, én támogatnám, hogy dobjuk az sRGB-t.

    Mindenesetre megmértem a gyári sRGB módot és az avg. dE ~2 nem tűnik soknak, sőt egészen elmegy egy nem grafikai monitornál, amit eredendően nem professzionális munkára szántak, hanem otthoni szórakozásra, de ha azt nézem, hogy a max. dE ~6 volt, már nem olyan rózsás. Már ugye ami a színkritikus felhasználást illeti, viszont csak simán használni egy átlag felhasználónak ez bőven elég. De nem panaszkodom, ez nem egy grafikai monitor, hogy patent előre kalibrálással jöjjön, de általam kalibrálva viszont avg. dE 0,6 és max. dE 1,5 (nincs előttem a report a validálásról, most máshol vagyok laptopról, de valami ilyesmit nyögött) és homogenitásban is <10% volt az eltérés a centerhez képest (és amikor megnyalta alulról a 10%-ot, az is csak két mező volt szürke mintán). Nem olyan rossz egy consumer, otthoni monitortól (egy Dell U2311H-t váltott, minden minőségi paraméterben előrelépés).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Joshi #5121 üzenetére

    Van némi belelátásom a dologba, az X-Rite inkább a print ipari eszközökre akar koncentrálni (meg övék a Pantone is), már nyűg volt nekik a fotó/videó üzletág fejlesztése és mielőtt falhoz csapták volna, még ereje teljében megszabadultak tőle. Nem a gyártásra nem volt kapacitás, hanem a fejlesztésre/marketingre. De ügyesen csinálták, a Calibrite egy teljesen önálló új cég, ami mögött ott van a Lumesca (ők végezték eddig is az X-Rite és Pantone európai disztribúcióját és marketingjét), meg fejlesztőket és managereket is adtak az új céghez. Szóval a szakértelem továbbra is ott van, gyártás továbbra is az X-Rite-nál történik (most már bérgyártóként). Csak az új márkanevet kell megszokni.

    Az i1 nevet megtartották, mert az i1 Pro vonalat nem adták át, annak a rendeltetése eredetileg is print ellenőrzés volt, csak mellesleg tudott monitort is kalibrálni (az i1 Display sorozat volt a célszerszám erre).

    Megjegyzem: A Calibrite eszközök fillérre pontosan annyiba kerülnek, mint az X-Rite elődök. :) Hogy miért lett drágább itthon, annak több köze van ahhoz, hogy rájöttek az árverseny nagy huszárai, hogy jó lenne nem 2 ezer forintot keresni egy 100 ezres műszeren. Így is MSRP listaár alatt mennek itthon az ismertebb helyeken.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Csak egy elméleti kérdés:

    Pár éve még evidencia volt, hogy a megjelenítőt és a forrást (legyen itt ez egy videokártya a példa kedvéért) együtt kalibráljuk és konfig vagy VGA cserével új kalibráció szükséges. Ez még érthető volt analóg jel esetén, de a digitális kimenetekkel is áll még ez?

    Igazából csak a színprofil átvihetősége érdekel. Például hozok a haveromnak Bélának egy monitort, bekalibrálom és küldöm neki tovább a monitort meg a színprofilt amit ő majd a saját gépén használna (HDMI vagy DP kimenettel). Egyszerűbb így, mint az i1 Pro 3-ast is küldözgetni oda-vissza, átmenni meg nem akarok hozzá, mert bár finom sörei vannak, de járvány is van.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés