Hirdetés
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Prohardver app (nem hivatalos)
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- MWC 2025: Kezünkben a Sonim új hőkamerás strapamobilja
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
A szennyezés nem érdekli a cégeket, de majd az fogja, ha nem lehet újonnan dízelt venni. Az angoloknál például ennek a határideje 9 év múlva van, és 14 múlva már hibridet sem lehet elvileg.
Amúgy postai autónak ez is jó, vannak ilyen kisebb autóik is a kiszállítóknak, másrészt meg ha nagyobb kell, akkor valami ilyesmi megoldások lehetnek megfelelők idővel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
CHAOS AD 76 #14 üzenetére
Szervizes/munkas autonak idealisabb, de pl. postas/futar autonak a transporter/tranzit sem idealis. A komolyabb csomagszallitos cegek egyedi autot terveztetnek maguknak, hogy gyorsabba valjon a kiszallitas, es a sofor egeszsegere is gondolnak, mert az nekik se jo ha a fajos hata miatt nem megy dolgozni a sofor. Olyan ahol elorol is hozzaferheto a csomagter, akar kiszallas nelkul is atadhatoak a kisebb csomagok, konnyebb ki/be szallni, ergonomikusabb, csillapitott az ules, stb.
-
Somatom
veterán
válasz
CHAOS AD 76 #14 üzenetére
Ráadásul a két autó nem ugyanaz a kategória. A Kangoo VW megfelelője a Caddy, nem a Transporter.
-
CHAOS AD 76
csendes tag
válasz
noPublicFG #6 üzenetére
Elvileg igen, gyakorlatilag nem (tapasztalatból hallottam).
1.A most "tesztautóként" használt elektromos Kangoo-k raktere sokkal kisebb, mint a nagy számban használt VW Transportereké. Ergo, ahhoz, hogy a mostani mennyiségű csomag ki legyen szállítva, jóval több autó kéne, jóval több sofőrrel.
2.Nincs meg a megfelelő infrastruktúra. Egy budapesti csomagkézbesítő bázison 60-70 kézbesítő dolgozik egyszerre, ez ugye ugyanennyi autót is jelent. Nem látom, hol lehetne ezt a mennyiségű autót tölteni. -
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem sehogy, de nem latok bele a gyartok zsebebe, igy nem tudom hogy csak extraprofitra hajtanak vagy tenyleg nincs mozgasteruk az arakat tekintve. Jelenleg ugy tunik, hogy az autogyartok sajat maguk jelentik az egyik legnagyobb akadalyt a novekedeshez. Talan tul sokan is vannak.
Azt mondjuk abszolut nem tartom problemanak, ha nem sikerul 2030-35-re
csodat tenniuk. Senki nem varja el toluk ezt, csak az EU-ban par politikus.Az is lehet hogy a jovo nem a sajat tulajdonu szemelyautokban van.
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy az autogyaras lobbi leszolt, hogy ne akarjon mar konkurralni veluk meg a posta is, mikor igy se tudjak kinek eladni az elektromos furgonjaikat. Inkabb engednek kicsit az aron, meg beszall a kormany is. Mas szempontbol meg valoszinuleg eleve veszett fejsze nyele volt nekivagni a fejlesztesnek, gyartasnak tudas, tapasztalat es ilyen kis szeria eseten, ahol mar az anyag/alkatresz beszerzes oldalan is hatranyban vannak a volumen miatt.
-
Tigerclaw
nagyúr
Naluk nem az autokkal volt gond, hanem azzal hogy sajat maguknak gyartjak kenyszerbol. Nem talaltak megfelelo beszallitot tobb palyazati kor alatt sem - valoszinuleg a magas ar miatt - igy egyedul fogtak bele kvazi manufakturalis alapon. Mivel mas nem rendelt toluk, a gyartas nem erte meg.
Egy Amazon megengedheti maganak, hogy elektromos flottara valtson presztizsbol... meg azert is mert a biorobotjainak semmit se fizet. A ceg tobbsege viszont minden euroert, dollarert harcol, igy naluk egyszeru matek az autovasarlas. Akkor valtanak majd elektromosra ha jobban megeri, vagy muszaj valtaniuk.
-
Somatom
veterán
válasz
noPublicFG #6 üzenetére
A német postának 9000 Streetscootere van, mégis kihátrál a project -ből.
[ Szerkesztve ]
-
Mi használunk egy dízel motoros tranzitot. Naponta összesen 20 kilométert mozog.
Amolyan mozgó raktár. Télen nagy hidegben a 9-10 kilométeres úton nem tud annyira felmelegedni a motor, hogy tisztítsa önmagát a részecskeszűrő. Hetente egyszer 20 perc kétezres fordulaton, DPG regeneráció. Büdös és hangos beavatkozás.
Egy elektromos autó sokkal jobb lenne helyette, de ki kell futni a lízingnek. -
-
Szerintem szuper dolog , ha ilyen kis céges autó kellene városban munkára, simán elgondolkodnék rajta .
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Juhaszatti #2 üzenetére
Nincs elektromos autom, igy nem tudom, hogy hagyomanyos autohoz kepest milyen idokozonkent vannak kotelezo szervizciklusok, es az akkor cserelt(?) dolgok es a munkadij olcsobb-e a hagyomanyos autokhoz kepest. Tehat hogy tenylegesen olcsobb-e, ritkabb-e a kotelezo karbantartas.
Az viszont biztos, hogy ha arban gyengebb mint egy dizelmotoros, nem nagyon fog fogni. Munkagep, igy minden a megbizhatosag, olcso fenntartas, alacsony ar korul forog.
-
moleculez
veterán
El-tek-erik
-
Juhaszatti
addikt
"Pl. az extra gyorsulas, csendesseg, vagy a fustmentesseg, stb. a cegeknek semmit se szamit."
Viszont a cégeknek nagyon sokat számíthat az egyszerűbb felépítésből adódó ritkább karbantartásigény, és esetleg magasabb rendelkezésre állási idő.
A hatótáv tűnik ezesetben karcsúnak nekem is, főleg megpakolva tényleg közel sem lesz a gyári adathoz. -
Tigerclaw
nagyúr
Ez egy izgalmas kategoria az elektromosok kozott, mivel a cegeknel aztan kiemelten fontos az ar/ertek arany es semmit nem szamitanak az olyan a fun faktorok amiert egy maganember meg 1-2 milliot megad az e-auto kedveert. Pl. az extra gyorsulas, csendesseg, vagy a fustmentesseg, stb. a cegeknek semmit se szamit.
Kisebb jarmuparknal a cegeknel lehet presztizs/image szerepe az elektromos autoknak, meg talan haszongepjarmuveknel is, de ez ritka.
A sovanynak tuno hatotav szerintem elegseges lehet, ha a telephelyen fixen jut tolto minden autora, de szokas szerint nem mindenkinek valo. Attol hogy valaki tobbet megy naponta es varni sincs ideje meg vannak rengetegen akiknek ez is eleg.
Persze jo lenne tudni hogy a hatotav uresen egy zsoketermetu soforrel merve vakkuumban, lampa futes, legkondi nelkul ennyi, vagy figyelembe vettek hogy ezek haszongepjarmuvek. Lehet hogy ki kellene dolgozni ezekre is valami standard meresi modszert (ha meg nincs). Pl. 70-80% teherrel megpakolva, futes vagy legkondi hasznalataval, milyen a hatotav, nehogy vasarlas utan deruljon ki, hogy a 265 csak 165 valodi hasznalatban.
Mondjuk ilyen autok eseten mar az utolagosan beepitett "butorzat" eseten is extra fontossa valik, hogy konnyu legyen az a polcrendszer, szerszamtarolo, vagy hogy lehetoleg ne a tetore keruljon a letra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma E-Tech Eletric néven érkezik, jóval erősebb lesz, és relatív kicsi akkumulátorból ígér 265 km-es WLTP hatótávot, és a villámtöltőnél sem kell majd órákat időznie.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest