Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz GodGamer5 #151 üzenetére

    Konzoloknál nincs (értelmetlen) HBCC, mivel egy koherens memória van.

    Hitetetleneknek: (:DDD)

    Ez a HBCC sokak számára olyan, mint az NVIDIA TurboCache vagy annak ATI megfelelője, a HyperMemory. De nagyon nem ugyanaz. :D

    A TurboCache célja a költségkímélés volt. Tesco gazdaságos memória méret és sávszél (tehát nem turbo), ami kb arra volt elég, hogy a framebuffert tartalmazza, tehát az adatok a rendszermemóriában voltak, és ez ugye a PCIE-n keresztül ment át a GPU-ba. Rettenet rossz valami, nem csoda, hogy csak a kisebb GPU-knál terjedt el, mert ott nem volt akkora a büntetés.

    A HBCC nagyon más, mégpedig azért, mert itt tényleg gyors a cache, és nem csak a framebuffer fér bele. Továbbá nem az a célja, hogy több memóriát emuláljon a GPU mellé, hanem hogy minél kevesebb felesleges adat legyen a VRAM-ban. Hisz a jelenlegi probléma az, hogy alkalmazástól függően csak 30-60%-a van kihasználva a VRAM-nak. Nem kell a HBCC miatt több sima RAM, mivel HBCC nélkül az adatok ugyanúgy benne vannak a rendszermemóriában is, a HBCC csak azt menedzseli, hogy a RAM és a VRAM között minél kevesebb másolás legyen.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz GodGamer5 #144 üzenetére

    Azért nem hiszem, hogy olyan gyorsan nőni fog a VRAM igény. Még ha 1-2 csúcskártyára felkerül parasztvakításnak valami 10+ GB VRAM, nem lesz játék ami igényelje, vagy csak 1-1.

    Jövőre is elég lesz a legtöbb játékhoz a 4-6GB, ha nem akar valaki 4k-s felbontással játszani. A casual playereknek meg a 2GB is. Én jövőre is 2GB-os GTX-950 -el fogok játszani FHD-ben és egyik játék sem reklamált még nálam a VRAM mérete miatt. Szóval erősen függ, hogy melyik játékkal, milyen felbontással, milyen textúra méretekkel játszol.

Új hozzászólás Aktív témák