- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
DraXoN
addikt
Az az optimalizálás sokszor kézzel történik.
Néha nincs is olyan szintű hardver amikor még fejlesztenek, vagy a használt motor se képes olyan mértékben címezni a memóriákat. Rengeteg játék használ régi motort még mindig, hiába új a cím, csak egy 10-15 éves alapokkal rendelkező dolgozott-foltozott motor van alattuk amit az elmúlt pár évben alaposabban átírtak, hogy jobb legyen DX12-ben vagy Vulkan-ban (valamelyikük jobb esetben.. és ténylegesen átírt futószalaggal, nem csak "effekt miatt" mint az első DX12 motoros játékok).
De visszatérve az optimalizálásra, kézzel történik, hogy "mi töltön be". És mivel PC-n az adatbusz eléggé lassú, sokszor előre töltik a dolgokat, majd ha tényleg kell akkor menet közben valamit raknak be és vesznek ki.. De sajnos ez nem biztos, hogy jól van implementálva. Könyen lehet a beakadás az adott gép szűk keresztmetszete valahol (lassabb PCIE mint a tevezett? Lassabb háttértár. De simán lehet hanyagság, vagy akár az is az ok, hogy a gép túl gyors, így a "letesztelt adatbetöltés" rosszul viselkedik ha rossz ütemben, túl gyorsan érkeznek meg az adatok... de csak spekulálok).Ami biztos, a programozáskor az optimalizálás mindig időigényes lenne, és az is, és drága, és a kiadó nem feltétlen látja értelmét egy szinten túl "már jól fut, miért égessünk erre több pénzt és további hónapokat"? Lehet lehetne jobb, de lehet a motor nem épp a legjobb és többet kéne kézzel "hackelni", hogy jó legyen, és akkor se biztos, hogy minden jó lesz, mindenhol, minden esetben.
-
ergoGnomik
tag
Minden játékot rail shooternek kell megírni.
Akkor nem kell a szoftvernek megküzdenie komoly erőforrás ütemezési problémákkal.
Miből gondolod, hogy ha a játékos csapat összevissza a játéktérben és -időben, akkor bármilyen program képes lehet 100%-os pontossággal előre jelezni a mozgását? És mi a garancia arra, hogy egy adott játékkal senki sem fog olyan gépen játszani, amin változatos okokból egyszerűen nem lehetséges mindig hiba nélkül dinamikusan betöltögetni a szükséges tartalmakat?
-
DraXoN
addikt
Ez nem új probléma, lassan 15 éve létezik. Kb. mióta a konzolok memóriakezelése különbözik, a játékok meg csak "konzolportok".
Attól elvileg ezzel az optimalizálás lehet egyszerűbb... cserébe:
gyorsabb háttértár kell, és több rendszer memória.. meg jó lenne közös címtér GPU és CPU memóriának azonos elérési idővel (és sebességgel).. De utóbbi platform felépítési okokból nem lehetséges (bár a közös címtér igen, de vannak erős korlátok akkor is).
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 notebook - Ultra 5 135U16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics W11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H87I-PLUS H87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B550M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Rampage SHIVA FSP 700W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest