Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz
pusszycat #83 üzenetére
Eleinte bírtam a napot, az utóbbi években viszont egyre kényesebb vagyok. 40 fölött már jobban öregszik a bőröm és ki tudja, mi lesz az anyajegyeimből.
Szóval manapság már én is inkább ilyenekbe rejtem bundás habtestem. Csak előtte be kell húzni a pocit...
A strand tömege egyébként engem sem vonz. De egyszer gondoltam egyet, vettem egy kajakot (oké, kettőt, de "utángyártott" jóárasított turista kajakot), oszt asszonnyal lemegyünk a Balcsira, és a vízen evezve máris kevésbé zavar a tumultus.
Ja, a turista kajaknak van még óriási előnye: alacsony a merülése. Így amikor tavaly a Balcsi elég sekély volt, még a SUP-osoknál is zavartalanabbul siklottunk (a SUP-nak van az a... minek hívják azt a taréjt, ami nem engedi oldalra sodródni, svert?).
-
cinemazealot
addikt
Nem, a villanyautóknál nyilvánvalóan sokkal több mindenre lesz szükség. Csak rohadt kényelmes dolog nem gondolni arra, hogy ideje lenne radikális lépéseket tenni az ügy érdekében.
Ami most van az a struccpolitika vegyítve a Pató Pál uras attitűddel, amit a kényelmünk és az emberi méltóságunk fűt.
-
cinemazealot
addikt
Mondtam én olyat, hogy a fenti pitiáner probléma esetleges megoldása után elégedetten nyugdíjba vonulok? Vagy hogy rajtam kívül a másik ~7999999999 pitiáner humanoidnak nem szabad hasonlóan pitiáner problémákon gondolkoznia?
Egyébként nemcsak a fékpor lesz kevesebb, de a fékezést követő újra elindulás is kevesebb energia befektetését igényelheti majd (vagy bármi, amire fel tudjuk használni a fékezéskor "betakarított" mozgási energiát). Ha ez nem lenne igény, köthetnénk ellenállásokat is a fékezéshez használt generátorokra, mint amilyenek anno a szovjet metrókon voltak (és amitől olyan komfortosan meleg volt a metróban még télvíz idején is).
Csak ugye ki akar állandóan fűteni, ha lehet az elektromos energiát másra is használni...?
-
cinemazealot
addikt
Nézd, én a Föld emberi populációjának ~1/8000000000-ad részét képezem, ami szerintem kellően piti érték ahhoz, hogy ilyen piti dolgokon gondolkozzak.
Ugyanakkor kb. 2 milliárd belsőégésű motoros autó pöfékeli körbe a bolygónk légkörét, így ha egy ilyen piti problémát sikerül megoldanom (ami könnyen és olcsón kivitelezhető, és nem teszi próbára az ember híresen súlyos lustaságát), akkor szerintem az elég komoly (pozitív) hatással lehet a környezetünkre... és úgy globálisan a jövőnkre nézve. Személy szerint valahogy sokkal inkább agyalok ilyen és ehhez hasonló piti dolgokon, mint azon, hogy hol érdemes népirtásba kezdeni.
A túlfogyasztás napjáról is pont nemrég olvastam: itthon kb. egy hónapja értük el. Szóval megyek is, keresek egy kellően magas kilátót, ahonnan a mélybe vethetem magam.
#54 Donki Hóte
Így-Így!Az a fránya emberi kényelem és büszkeség. Mert milyen snassz már Zoomon klímakonferenciát tartani... megáll az ész.
Egyébként a téma érdeklődőinek: van Környezetvédelem topic. Ott is van, hogy egymás torkának esünk.
-
cinemazealot
addikt
Ja-ja, ezt már olvastam nemrég.
De akkor mixeljük a témaindító témát (autók) és a környezetvédelmet.
Egy ideje azon gondolkozom, hogy hogyan lehetne hatékonyan összegyűjteni a járművek (jellemzően szgk) fékezésekor fékbetétek által hővé és porrá dörzsölt mozgási energiát. Az aksi nehéz (ráadásul utastérben vagy tetőn tárolása körülményes, ezenkívül drága és önmagában is környezetszennyező), így a gyárilag nem hibrid (és nem is elektromos) autóhoz DIY (ki tudja hogyan) hozzábarkácsolt generátorral termelt energiát esetleg super kondenzátorba lehetne gyűjteni? Vagy egy abszolút súrlódásmentes lendkerékbe (ami szintén nagyon nehéz)? Hogy aztán a következő indulásra rásegítsen? Vagy hazavihessem és arról üzemeltethessek valamit?
-
cinemazealot
addikt
válasz
Donki Hóte #43 üzenetére
És melyik a jobb? A 10 méter széles gázolajos-kátrányos, karbantartás híján folyton kátyúsodó, ezáltal idővel porosodó és minden jármű futóművét tönkre tevő, hőtároló aszfaltcsíkok, vagy a 2-3 méter széles zúzottkő ágy a beton talpfákkal és rozsdásodó acélpárral?
Nyilván minden településre kivitelezhetetlen a vasúti hálózat kialakítása. Nem is erről beszélek. Az ideális szerintem az lenne, ha a kamionok nem kényszerülnének az autópályákon kívül pl. a kisebb településeken áthaladó főutakra. Ez nyilván akkor kivitelezhető, ha a nagyobb mennyiségű teher szállítása nagyobb csomópontok között hatékonyabban lenne megoldható, és elkerülhető lenne, ha az eredetileg kis teherbírásra tervezett és ritkán karbantartott aszfaltot járhatatlanná roncsolnák a gépszörnyek. Legyen elég kisebb teherautókkal róni ezeket az utakat! Ez itthon nyilván egészen addig nem opció, amíg itthon a vasúti teherfuvarozás akadályoztatva (vagy épp leépítve) van és kizárólag a közúti közlekedés lelkesítésében érdekelt minden infrastruktúra fejlesztő.
-
cinemazealot
addikt
válasz
Donki Hóte #37 üzenetére
Erről beszéltem, hogy amíg nincs megfelelő sínhálózat, addig ez kivitelezhetetlen.
Csak ugye amíg minden talpalatnyi földet inkább leaszfaltozunk, nem is fog változni semmi. De nem akarom szétoffolni a témát. Csak kibuggyant belőlem a közúti közlekedés erőltetése, a hazai közutak katasztrofális állapota és a benzinárban és útdíjakban felszámolt közterhek meg nem térülése közti ellentmondás fájdalma.
#39 Somatom
Pontosan. És nyilván egy hipermarket raktárába sem olcsóbb egy tehervonatot (vagy annak csak néhány szerelvényét) beterelni.#42 Somatom
Igenis, értettem. -
cinemazealot
addikt
válasz
Donki Hóte #32 üzenetére
Persze, hogy nem praktikus. Az egész közúti teherfuvarozást át kéne cuccolni sínekre (ha lenne hatékonyan kialakított vasúti hálózatunk és jó áron betervezett pályahasználati díjaink). Viszont ezzel a véleményemmel meg Somatomot haragítom magamra, úgyhogy inkább csak gyönyörködöm a MAC-ben, mint gépészeti műremekben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Ingatlanos topic!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Tálaljuk a februári hardverlevest
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- További aktív témák...
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Epson Expression 12000 XL Nagyformátumú A3 szkenner
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged