Új hozzászólás Aktív témák
-
morfondőr
addikt
válasz
TommyGun #17640 üzenetére
Azt mondják, hogy a TV hangszórójától minden jobb!
Ne adj az én véleményemre, én csak lelkes kezdő vagyok! Van itthon egy házimozi erősítő egy 5.1.2 atmos rendszerrel, ami azt jelenti, hogy a mennyezetben van +2 hangsugárzó. A legnagyobb baj, hogy a tartalomgyártók mindenre rányomják az atmos plecsnit, de nagyon kevés olyan film van, amiben legalább néhány jelenet erejéig igazán "megszólal" az atmos. Én egy soundbar-tól nem várnék atmos csodát, inkább csak annyit, hogy szebben szól, mint a TV és kész. De persze próbáld ki, hallgasd meg!
És hogy a kérdésre is válaszoljak: ha nem küldi át (passthrough) a soundbarnak a TV érintetlenül a hangot, akkor szinte biztos, hogy csak sztereo lesz, mert maga a TV fogja lekonvertálni (vagy a plex szerver). -
enginev3.0
félisten
válasz
TommyGun #17636 üzenetére
Az hogy a kép HDR a hang meg dolby nincs összefüggés
Van képnél is Dolby meg hangnál is, kettőnek nincs köze egymáshozAz hogy mit játszik le a plex, azt hiszem a tv-n múlik, ha tv nem kezeli a dolby vagy dts hangot akkor a plex sem fogja
De ezt könnyű kideríteni, keress egy Atmos vagy DTSHD hanggal rendelkező videót és indítsd el, aztán a plex szerveren látod hogy átalakítja a hangot vagy sem, ez csak így fog kiderülni
Illetve talán még annyi opció van, hogy a TV-re rákötöd optikán vagy hdmi-n a soundbar-t akkor a tv beállításokban állítsd be hogy 1:1-ben küldje át a hangot a soundbarra és akkor talán a tv tudása nem befolyásolja, nekem így van, bár én szerintem még sosem néztem DTS hangú filmet, mert kb minden EAC vagy AC3 van rakva és még EAC-n se mindig van atmos, inkább csak az angol hangon
-
-
Murdock1981
tag
válasz
TommyGun #2277 üzenetére