Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    Igen ez az "elkopjúterizálódás" egyik velejárója.
    Amíg "fix" elektronika vezérelte az autókat / vagy még az se, addig nem voltak ilyen problémák.
    De amióta már egy kenyérpirítónak is saját op-rendszere van gyakoribbak lesznek az ilyen szoftverhez kapcsolódó problémák.

    Legjobb példám erre haverom Citroënen Xara Picasso-ja. Az autó alig volt 3-4 éves. Hazafelé menet két falu között egyszer csak leállt. Minden előjel nélkül leállt a motor, onnantól kezdve nem volt szervokormány, nem volt fékrásegítés de még a kijelzők se működtek. Aztán el se tudta indítani az autót. Trélert kellett hívni hozzá. Majd a szervizben kiderült, hogy a kocsi számítógépének a szoftvere hülyült meg. Frissíteni kellett és már ment is.

    Szerintem ez és mindaz ami ebből következik mocskosul nagy probléma. Minél több kütyüt vezérel számítógép olyan számítógép aminek a szoftvere nem célhardverre gyártott, annál több ilyen és hasonló probléma fog előjönni.
    Ha a fenti probléma mondjuk egy kanyarban 100-120-nál jön elő, akkor egy kevésbé rutinos sofőr biztos, hogy karambolozik egy jót! Holott az autó kifogástalan állapotban volt fizikailag, egyedül a szoftverrel volt gond.

    De ugyan ez látszik minden területen. A 3210-ben még nem volt olyan, hogy "loading... please wait". Nem volt lefagyás, se semmi hasonló. A mostani telefonok java részénél meg töltésre kell várni minden apróság után is! Lefagynak, szoftvert kell frissíteni és így tovább.

    Szóval nem vagyok abszolút fejlődésellenes, és egyetértek abban, hogy sok újdonságot hoz ez a mindenbe tegyünk számítógépet op-rendszerrel dolog, de megvannak a maga veszélyei is ennek.

Új hozzászólás Aktív témák