Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peterk

    senior tag

    válasz wortz #48 üzenetére

    A wp képes lesz megfelelő részesedést elérni. Csak a Nokia túl rossz helyzetben volt már ahhoz, hogy ezt kivárja. :)

    A Microsoft stratégiáját, időnkénti lépéseit kritizálók (a joggal kritizálók is) időnként elfelejtik, hogy attól, hogy egy cég mammutcég, még nagyon sok mindenben más pozíciói, hosszútávú érdekei, megközelítésmódja lehet, mint egy másik mammutcégnek. És mások a lehetőségei is adott esetben. Az Apple a kezdetektől fogva (még az első grafikus oprendszertől fogva) az innovatív, fiatalos, "yuppi" cég volt, eleinte több, aztán kevesebb sikerrel, majd már egészen eltörpülve. De mindig is viszonylag szűk termékvonallal, mindig is kompetitív piacon kellett érvényesülniük. Jött Jobs, kitalálta az "I" termékvonalat és újra divatossá tette a Mac vonalat, de a cég ma is azt csinálja, amit korábban, csak ma sokkal nyereségesebben, nagyobb léptékben: relative szűk termékpalettával, kompetitív piacon versenyzik.

    A Microsoft viszont más. Az MS egy szoftvermogul, méghozzá a világ legnagyobb szoftvermogulja. Sokkal szélesebb tevékenység-körrel, több piacon szerepelnek, mely piacok közül számos olyan van, ahol gyakorlatilag egyeduralkodók. Az oprendszer és az office piacot mindenki ismeri, de a nagyvállalati szoftverek területén (adatbázis kezelők, CRM, ERP, egyéb business solution, stb., rengeteg terület van), vagy pl. az üzleti alapú mobil megoldások (nem a blackberry-szerűekre gondolok, hanem a mobil adatgyűjtők, field service kütyük, stb, területén. Röhej, de még mindig az ősrégi wince 6-os rendszert futtató kütyük adják a piac 95%-át. Utálom is a helyzetet, mint a sz*rt. :) Mi ezen a területen is dolgozunk, és nem öröm 10 éves technológiára fejleszteni. De ahelyzet ez.)

    Lényeg a lényeg, hogy az MS birtokol olyan piaci pozíciókat az IT több szegmensében is, amit egyszerűen nem tud belátható időn belül elveszíteni. A többi terület az gyakran "ezt szolgálja", így az ottani működésben, tervezésben nem mindig úgy döntenek, ahogy egy olyan cég teszi, aki az adott területből akar megélni, vagy bezár. Az MS-nek pl. a konzol piac csak egy eszköz. Ha bejön, sikerül valami nagyon ütőset lerakni az asztalra, akkor az persze külön jó, de a lényeg a jelenlét. Jelen vannak, még akkor is, ha veszteséggel, de védve az igazán fontos piacaikat (technológiával, szabványokkal, millió más módszerrel.) Ők így közelítenek meg piacokat. Nem kitalálni akarnak új fogyasztási szokásokat, nem akarnak IPhone-t, okostelefont, tabletet, facebook-ot kitalálni. Ők azt teszik, hogy ha keletkezik egy ilyen piac, és az érintheti (akár áttételesen) az alap piacaikat, akkor beszállnak, hogy legyen megoldásuk. Nem biztos, hogy olyan jó, nem biztos, hogy annyira innovatív. De lefedik azt is, és kötik az alap-piacaikhoz. Ezért van az, hogy lomhák, hogy kevésbé innovatívak, hogy fafejűek időnként. Mert nem az a lényeg - legalábbis nem elsődlegesen -, hogy az RT bombaüzlet legyen, hanem az, hogy egyáltalán legyen. Volt egy légüres tér, nem volt megoldásuk, csináltak egy félmegoldást. És lett. Buktak, buknak rajta, de annyit elérnek vele, hogy jelen vannak. Idejük van, nem a cég sorsa múlik azon, hogy milyen gyorsan mekkora részesedést birtokolnak, ill., hogy milyen nyereségesen jutnak el a célhoz. Ha a piac nagyon fontossá válik, akkor előbb-utóbb mindenhol előjönnek a versenyképes megoldással. Lásd pl. cloud computing. Nem ők kezdték, nem ők találták ki, nem ők voltak az elsők, de fontossá vált, mert érinthette a base termékvonalaikat is, ezért rá is mentek nagyon keményen. És ma már gyakorlatilag a legkomplettebb megoldásuk nekik van az Azure-val a piacon. Pedig az is egy nyílt, sok szereplős piac. Mégis.

    Én a wp termékvonalban is ezt látom. Jól elvoltak a windows mobiljukkal, ami egy ősrégi, f*s, de mivel nem volt okostelefon piac, csak mobile computing piac, ott megfelelt az is. Aztán beütött az iPhone, touch screen, beütött a comsumer okoskütyü (telefon, tablet) boom, és ami fontosabb: elkezdte érinteni az alap üzletágaikat. Be kellett szállni. És beszálltak. Mivel idejük van, nagy veszély még nincs, a windows, office akkor is még jó ideig egyeduralkodó lenne, ha nem lenne wp, appstore, outlook.com, onedrive, office365. Ezért egyszerűen bétatesztelik a piacot. Nem gondolom, hogy tudatosan, de ha kényelmes helyzetben vagy, tudod, hogy a tét nem akkora, akkor ösztönös, hogy kevésbé koncentrálsz. Ők megengedhetik maguknak, hogy úgy "gondolkozzanak", hogy kidobják a terméket, megvetetik pár tízmillió emberrel, aztán elemzik a piaci reakciókat. Ha buknak rajta pár milliárdot, hát buknak. Lényegében mindegy, hogy K&F-re költenek-e el előzőleg pár milliárddal többet, vagy veszteségként írják le, ha a termék nem üt elsőre. Költség így is, költség úgy is.
    Szóval biztos vagyok benne, hogy rendberakják a wp vonalat is. Nem feltétlenül lesz a legjobb a piacon, de "elég jó" lesz. Mint az XBox. Az se feltétlenül jobb, mint a PlayStation - sokak szerint rosszabb -, de annyira bőven jó, amennyire nekik kell. Szvsz a WP már most is "majdnem elég jó". Olyan sokat nem kell alakítani már rajta, hogy jó legyen. És marhára nem a csempe lesz a lényeg. A népek a start menütől is rohadtul idegenkedtek az XP megjelenésekor, ma meg nem tudnak leszokni róla. :) Ha úgy alakul, akkor a csempéket is úgy megszokjuk majd, hogy aztán arról nem bírunk majd 10 év múlva leakadni. :)

Új hozzászólás Aktív témák