- Yettel topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Bluetooth-headsetekről általában
- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ez nem feltétlen van így. Ha megnézed mondjuk az Unigine cross platform tesztjeit, ott alig lesz különbség a két rendszer alatti OpenGL eredmények között. Persze az egy kis teszt környezet, nem egy nagy játék. Játéknál az OpenGL3+ fölé nem igazán mennek mert egyrészt nincs normális fejlesztő eszköz, nehezen használható a hiba kezelése az ogl-nek, valamint a 4-es verziónál még az implementációk is gyártó függőek. Abu cikkeit olvasd el, jól kifejtette az okokat. Pl: [link]
*ezért nem néznek ki azonosan, mert nem tudnak megvalósítani mindent.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mac OS nem ugyanazt a DRM-et használja, mint a Linux disztribúciók. A DRM az egyik legnagyobb fék a Linuxnál, hihetetlenül rossz a hatékonysága és alapvetően megnehezíti a hardver kihasználását.
A Valve szerint a Linux DRM egy fos, nem véletlen, hogy egy alternatív rendszeren dolgoznak. -
nem haragszik meg a Linuxos közösség, csak elmondja, hogy a Linux nem játékra lett fejlesztve.
ha szántani akarsz, akkor sem mindegy, hogy melyik Lamborghinidbe ülsz bele, pedig a traktor meg a sportkocsi is szénhidrogént éget, négy kereket hajt és kormányt tekergetsz, mégsem egészen ugyanaz a céljuk.a Linux évtizedes lemaradásban van a Windowshoz képest, amit már szinte a kezdetektől játékplatformnak is számoltak, míg a Linux sosem volt az. majd lehet, hogy 15 év múlva, megfeszített munkával igen.
-
#85552128
törölt tag
Ahogy az OpenGL-ből is volt jóval újabb verzió amikor a L4D2-t elkezdték portolni, csak valamilyen oknál fogva maradtak a réginél (ha jól tudom stabilitási gondok, ami miatt gyakran crashelt a program)...
Egyébként én itt nem a Civilizationt hoztam fel, hanem a te L4D2-es példádra reagáltam, hogy miért is lehet gyorsabb ha egyáltalán tényleg az. A frissítések amiről te beszélsz csak runtime frissítések nem bír akkora jelentőséggel mint egy verziófrissítés ezért is írtam, hogy egálban kellene hasonlítani és nem egy 10 éves motort használó játékkal (amúgy a Valve a CS:GO-nál is sikeresen elérte néhány frissítéssel, hogy 30-40 FPS-es dropok vannak a semmiből amit egy update később kijavít egy másik meg még rosszabbakat hoz).
Az megint csak kifogás, hogy DriectX-re írták azért csúnyább: a BF4-et, Thiefet, Sniper Elite III-at is DX-re írták mégis gond nélkül át tudták írni egy gyökeresen más API-ra (Mantle) úgy, hogy nem lett rosszabb a grafikai minőség (3 játék, 3 különböző motor). -
assemble
addikt
válasz
#85552128 #26 üzenetére
DX9.0c-bol is ha jol remlik, nem egy frissites jelent meg 2004 ota, sokszor egymas utan alig honapokra egymastol, szoval azert nem ilyen egyszeru ez. Plusz ezzel problemad van, de azzal nem, hogy a civilization-t eredetileg windows-ra irtak es dx-re optimalizaltak, amit aztan egy kulso ceg csinalta meg ebbol a portot linux/opengl-re. Hat, szoval azert ez sem teljesen mindegy
-
King Unique
titán
Ezek a hozzáértő IT-guruk, akik otthon is több rendszert nyüstölnek, a multiboot valóban jó megoldás.
Csak a userek nagy része nem ilyen és attól, h nincs fent gépén 3-4 db OS, még lehet vki értelmes. Mert értelmesen felméri, milyen célra, milyen szoftverekre lesz szüksége, v épp játékok terén melyik OS elégíti ki az igényeit, és ehhez választ oprendszert, pl. Windowst. Nekem is munka, újra tovább tanulgatás, néha egy kis játék célra szoftveresen semmi nem indokolja igazán a Linuxot, azt csak azért használgatom, mert érdekel vmi új, vmi más, amolyan felfedező típus vagyok.
Aki meg csak netezik + társai, annak nem feltétlenül kell WIn, de sokan mégis azt használják, mert azt szokta meg, tanulta suliban, neki az könnyebb stb, ezt is meg lehet érteni. -
Dr. Akula
félisten
Majd jön pár linuxfanboy és megmagyarázza hogy ez tulajdonképp nem bug hanem feature...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Otthon dualboot van, tartok egy Win7-et játékra, meg van mellette Linux is. Zenehallgatásra a Linux a nyerő, egyszerűen jobban szól vele a hangkártyám. Szóval nem kell elragadtatni magunkat, megfér a két rendszer egymás mellett békében. Max az ember lusta váltani közöttük mikor este valamit csinálna még munka után.
Ahol csak netezés meg skype, stb. kell, oda nem indokolt a Windows, rakok egy Debiant. Munkahelyen kellett egy Linuxos gép is a cross platform appok tesztelésére, oda is tettem Debiant.
-
rgranc
aktív tag
Egyetértek abban, hogy felesleges az oprendszerháború (nem akarok senkit sem minősíteni azzal, ha azt mondom, hogy hülyeség).
Nekem a desktop gépen Windows 7 van, azon vannak a játékok. Laptopon Linux van, azon dolgozok.
(Ja és HTPC is van, azon is Linux, mert legtöbbször hetekig fut leállítás nélkül, azt nálam Windows soha nem szerette.) -
#85552128
törölt tag
A Left 4 Dead 2 Windowsos portja a 2004-es DirectX 9.0c-s API-t használja, a Linuxoshoz meg minimum OpenGL 3.0-t kérnek ami 4 évvel később 2008-ban jelent meg. Szóval ha már hasonlítani akarnak valamit, akkor nem úgy kell hogy valamiből jóval újabbat, a másikból meg jóval régebbit veszünk elő... Egy DirectX 11.x vs OpenGL 4.x érdekesebb lenne.
Egyébként nemrég a Valve panaszkodott, hogy mekkora problémák vannak az OpenGL-el, az meg, hogy a Civ. Beyond Earth és a Metro játékok is jóval alacsonyabb részletességgel futnak Linuxon mindent bizonyít csak nem az OpenGL és a Linux játékra alkalmasságát. A Valve is msot az OpenGL-Next-re vár mint az aktuális messiásra ami majd ismét "földbe döngöli" a DirectX-et.
Lehet szidni a DirectX-et, de valahogy pár hónap után mindig arra lyukadunk ki, hogy mégsem olyan rossz az... -
assemble
addikt
Megkerestem az eredeti cikket amirol beszeltem
After this work, Left 4 Dead 2 is running at 315 FPS on Linux. That the Linux version runs faster than the Windows version (270.6) seems a little counter-intuitive, given the greater amount of time we have spent on the Windows version. However, it does speak to the underlying efficiency of the kernel and OpenGL. Interestingly, in the process of working with hardware vendors we also sped up the OpenGL implementation on Windows. Left 4 Dead 2 is now running at 303.4 FPS with that configuration.
Faster Zombies! -
Ed3r_X_
nagyúr
Na de grafikailag is voltak ott? Mert pl. a Metro szegényesebb Linuxon.
De nem vitatom, lehetséges persze. De nem egy játékos platform, az biztos.
-
assemble
addikt
a Mac OS X operációs rendszer alatt sokkal hatékonyabban kezelhető a videomemória.
Valami forras/info errol? Valahogy ketelkedes benne, a mac mindig is ultraszar volt jatekokra, a linux pedig egesz jol teljesit, a windows-t is megveri sok esetben a valve szerint.
-
devast
addikt
Értelmes ember egyébként sem használ csak linuxot, vagy csak windows-t. Mindkettőt használni kell, úgy a fasza
ps: szeretem a én mindkettőt, de mivel mostanában az idő a legszűkebb keresztmetszet nálam, ezért inkább windows server (2012 r2 egész jó) mint linux variánsok (centos és társai). -
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
dynamicrossh #7 üzenetére
Jajj, de böki a szemem ez a megfogalmazás. Komolyan nem értem mi baja itt egyeseknek azzal, ha valaki Windowst használ. Illetve fordítva, Linuxot. Szíve joga, neki az tetszik, az megfelelő, de ne minősítsük már a másik tábort ilyen módon, ha lehet.
Azért mert én játszani szeretek, és nem jön be a Linux, rossz ember vagyok? Próbáltam a Mint-et, nem az igazi nekem. Számomra fapados, a programjaimnak jobban megfelel a Windows. De nem állok neki itt minősíteni 1-2 Linux fant.
-
Szatyor95
senior tag
CPT.Pirk: Nálam nagyon küszködött, bármit csináltam. Catalyst meg sajnos az enyémhez már nem jár, örülhetek hogy normálisan megy.
ftc: Nem hogy örülnél, így is majdnem Mandrake-t írtam.
-
Sontir Fel
őstag
Ez csodás hír, de inkább az V. részt kellene rendbe tenni, hogy ne fagyjon szét multiban. Fizettünk érte nem keveset
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Hmm, meg nem igazán a Linuxos közösségen múlik az OpenGL, az sokkal inkább egy iparági dolog. Nézd meg mennyi cég van benne a mögötte álló Khronos Groupban.
Szatyor95: KDE alatt többféle grafikus mód is beállítható, de se Intel, se AMD hardveren nem találkoztam gondokkal. A Catalyt driverben pl. van beépített "szaggatás mentes asztal" opció.
-
Szatyor95
senior tag
Elvileg néhány év múlva már egy teljesen újraírt OpenGL-t fogunk viszont látni, ami szintén egy Low Level API lesz. Ha jól rémlik, 2018-ra tervezik véglegesíteni. Sok idő, de mivel lényegében a mostani se jó sok mindenre, így nem nagy kockázat.
A felület sebessége és folytonossága függ magától a felülettől. Nekem pl. a Cinnamon teljesen simán fut, míg a Unity közel sincs ehhez. A KDE-vel még rosszabbak a tapasztalataim.
A sok disztribúcióval kicsit vitáznék. Jó, hogy sok féle rendszer van. Persze az ilyen névtelen vackok nem kellenének, de jó dolog, hogy nem csak Debian, OpenSUSE, Gentoo, Red Hat, Fedora, Arch, és Mandriva van, hanem tudsz válogatni. Bár az se lenne egy utolsó megoldás, amit a Debian kitalált. A lényege az, hogy letöltesz egy minimális méretű csomagot, és telepítés közben választod ki, mit szeretnél felrakni. Igaz, így az offline telepítés kilőve, de nem hiszem, hogy ez sok embert érint aki Linuxos. Ezáltal elég lenne mondjuk 10 féle disztribúció is talán.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az OpenGL next-es híreket követted? Pár év mulva érkezik, nem lesz visszafelé kompatibilis (azaz teljesen új alapokra kerül) és a pletykák szerint az AMD szeretné, ha a Mantle adná hozzá az alapot. Olyan kb. fél éve került elő, hogy teljesen újra kell írni az OpenGL-t, hogy megfeleljen a mai elvárásoknak.
-
Hakuoro
aktív tag
válasz
huskydog17 #9 üzenetére
Szerintem a linuxos közösségnek el kellene dobnia az openglt. Valami teljesen új, modern grafikus API-t kell fejleszteni a linuxra. Ennek ami most folyik egyszerűen nincs értelme. Így sem jön játék rá, nem vesztenénk sokat, de legalább 4-5 év múlva lenne egy biztos alap.
Nemrég kipróbáltam a következő KDE bétáját, a Plasma 5-ot. Felhasználói szempontból még nem tökéletes, de gyors és szép, csak az a fránya 'tearing' ne lenne.
Ráadásul a Cairo dock és a Compiz is bugos (Intel igp-vel) és alapvetően túlbonyoltott. Nem rajongok a Windowsért, de el kell ismerni , hogy a felhasználói felület gyorsabb, átgondoltabb és legtöbbször mentes az ilyen-olyan szemrontó villódzó bugoktól.
Ez még jobban mutatja a probléma súlyát. Sajnos amíg nem lesz egy stabil grafikus alrendszer, nem lesz változás. Sajnos ma még totális fejetlenség uralkodik a linuxosok körében. Tengernyi disztróval próbálják lefedni ugyanazt a szűk "piacot". -
Glenda
addikt
válasz
dynamicrossh #7 üzenetére
Hát az én időmben még voltak olyan vérpistikék, akiknek szintén nem volt életük és egész nap Linux disztrókat próbálgattak. Aztán leírták, hogy na ez, ez most a király.
Persze én Debianosként röhögtem rajtuk. Főleg miután háromnaponta formatálták a winchestert. Igazából az én életem se volt sokkal szebb testing/sid-en, dehát fiatal voltam, van aki punk akar lenni, én openszorsz szabadságharcos akartam.
-
huskydog17
addikt
Az SCS viszont semmilyen butítást nem csinált az Euro Truck Simulator 2 Linuxos verziójánál és ma jelentették be a Mac OS X béta verzióját. A Linux és Mac verziók minőségben egyeznek a Windows-os 1.15-ös verzióval.
Tudom, a két motor messze nem ugyanolyan, csak érdekességképpen hoztam ezt fel, hogy nem minden játékot butítanak vissza Linux-on.
Ha jól tudom, akkor a Prism 3D motor továbbra is D3D9-et használ Windows alatt, ehhez pedig bőven jó az OGL 2.x verzió. Sőt tovább megyek, a Croteam a Serious Engine 4-hez a D3D11-et használja alapértelmezett API-nak, de Linux-on és Mac-en ők is OGL 2.x-et használnak, viszont az egyik programozójuk beszámolt arról, hogy még ennél az ősrégi OGL verziónál is a pokolt járták meg.
A szakember csak annyit mondott: nincs az a pénz, amiért hajlandó lenne újabb OGL verziót használni, a 2.x-el is volt épp elég kínszenvedés. -
O_L_I
őstag
válasz
dynamicrossh #7 üzenetére
Tehát aki modern játékokkal szeret játszani kinlódás nélkül az mind nolife vérpisti?
-
Szatyor95
senior tag
Amíg nem kezdenek valamit az OpenGL-el, addig ez szerintem így is fog maradni. Jelen formájában a Linux nem tud versenyezni a játékosok szemében a Windowszal. Igaz ez a speciálisabb felhasználás több területére is. Lásd: CAD-CAM. De minden másban már fel tudja venni a versenyt, van amiben lényegesen jobb is végfelhasználói szemszögből. Csak sajnos sokan vannak azok, akiket én csak Wondows-szindrómásoknak hívok. Rájuk jellemző, hogy amint Linuxot látnak, jön az "ez szar, nem lehet használni, jajj de bonyolult, működj már, holastartmenü" kombó.
Egyébként Wine alatt nekem a kedvenc játékaim 90%-a hibátlanul fut.
-
saelin
veterán
Ez van sajnos. Nekem is ubuntu van fent, de már évek óta nem kínlódom játékokkal rajta. Ha játszani akarok, akkor váltok win-re és kész. Nem is éri meg mókolni wine alatt, mert csak fut, de tele van buggal, kifagy, csúnya, winhez képest xar a teljesítmény és mindezt, csak rontja a drm. Egy online/mmo játékot sem tízperc beüzemelni stb...
Próbálgattam a linux steam kínálatot, de mint írtam jobban jár az ember, ha játszani windows-on játszik vagy konzolon.
-
szilagyiv
senior tag
Előre is bocs a Linuxos közösségtől, DE, eltelt 20 év és még mindig itt tartunk! 1% játék már fut Linuxon is, csak szarabbul...
-
Zedz
addikt
"A windowsos verzióhoz képest persze lényegesen rosszabb a Linux és a Mac port is, de legalább fut."
Ez nagy átlagban manapság így néz ki:
A konzolos verzióhoz képest persze lényegesen rosszabb a PC port, de legalább fut. ( Vagy néha még futni sem fut, khm khm AC Unity ).
Új hozzászólás Aktív témák
ph A Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth windowsos verziójához képest sok a butítás, és a sebesség sem olyan jó, de legalább működik.
- Yettel topik
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- Tudományos Pandémia Klub
- Elektromos cigaretta 🔞
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple asztali gépek
- Diablo IV
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- (új, bontatlan) Kingston 8GB DDR4 3200Mhz CL22 (Foxpost:+1400Ft)
- Új állapotú ASUS TUF Gaming A15 FA507NU - Ryzen 5 7535HS, 15.6FULL HD 144Hz, 1TB SSD, 32GB
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Tuningold PC-det most! Szupergyors G.SKILL RAM AKCIÓ Kèszleten!
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 6 i7-8650u 8. gen 4 mag 8 szál. 16GB a legjobb üzleti.
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest