Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Predatorr

    őstag

    válasz hallador #19 üzenetére

    Jók lesznek ezek a Ryzenek 2 év múlva. Addig valahogy csak elvegetálok az elavult, ósdi 2600X-szel, 32GB DDR4 RAM-mal, PCI-Ex3.0 RTX 2080-nal és 2500MB/S SSD-vel... :(((

    "Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

  • opr

    veterán

    válasz hallador #19 üzenetére

    Vegfelhasznalonal mit keresne 64 magos EPYC, vagy akar csak Threadripper?
    A cegek meg, akinek kell a teljesitmeny, szerveriparhoz es a limitalt ellatashoz kepest meglepoen gyorsan allnak atfele ra. Meg a hagyomanyosan nagyon intel parti jatekfejlesztok kozott is egyre tobben vesznek Threadripperes workstation-oket es/vagy EPYC-es compile/renderfarmokat, mert egyszeruen annyira gyors es ahhoz kepest olcso, hogy hiaba hasznalt mindig intelt, szajhuzgalva ugyan de megveszi az AMD-t, mert nincs mas realis valasztasa. Es ez nem egy legbol kapott urban legend, hanem szemelyesen latom es tapasztalom, kb mindenhonnan ez az info jon ujabban, legyen az SONY, XBOX, vagy fuggetlen studio/kiado termeke (pl EA egyre tobb studioja is atall).

    Es ezek a cegek most meg szajhuzgalva vesznek AMD-t, mert sose volt nekik, igy kockazatkent elik meg a dolgot, de minel tovabb tokol az intel azzal, hogy vegre lerakjon valamit az asztalra, ami nem csak gamerjozsi szamara versenykepes, annal inkabb ra fognak jonni ezeknel a cegeknel a beszerzok, hogy semmi baj nincs az AMD alapu rendszerekkel, mint ahogy jelenleg is az atallasrol mindenhonnan azt hallom, hogy zokkenomentes, es el vannak ajulva a teljesitmenytol es az ar/ertek aranytol, meg a brutalisan arazott TR 3990X-nel is (amirol ugyan nem nagyon jon valamiert sok cikk, pedig akkora siker, hogy folyamatosan out of stock, gyakorlatilag a legnagyobb gatja az elterjedesenek az, hogy nehez beszerezni, varni kell ra, pedig ez nem eppen egy banyaszcucc).

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #26 üzenetére

    "Ez itt a prohardveren szokott nagy mondás lenni, hogy így meg úgy meg amúgy, meg minden is agyonver, csak az ide írók 99.999 %-a velem együtt nem látott olyan embert, akinek ilyen processzora lenne."

    Pont holnap jon at haver, akinel a ceg vegul raallt, hogy a Dell WS helyett epitett vizes TR3990x + gtx3090 legyen (mert a Dell, akivel szerzodese van a cegnek barom modjara nem arul valamirevalo AMD-s WS gepet, legalabbis mikor vettek meg nem arult), majd elmondom neki, mennyire exkluziv klub tagja, biztos orulni fog. :D

    Amugy igen, bizonyara azert nem lehet kapni, mert senki nem veszi, mert draga es ott porosodik a raktarban. Csak ez mindenki szerint ego, ugyhogy inkabb odairjak, hogy out of stock. :U

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #28 üzenetére

    Nekem egyelore eleg a distributed build meg a 8 xeon mag. A szavaidat meg nem kiforgattam, csak hulyeseget irtal, most arra megis mit lehet valaszolni? Hulyesegre hulyeseggel, jo kedellyel, mas ertelmes megoldas ugy sincs.

    ui.: Nem nagyon mutatok ilyen vallalatot? Most mondtam egy teljes ipart, ami kezd ezekre atallni, mert mashogy nem lesz versenykepes. :U

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #30 üzenetére

    Mint irtam szamomra egyelore eleg a 8 magos Xeon, en mas reszlegen vagyok (r&d), mi foleg proof of concept-eket gyartunk, oda nem kell threadripper, amikor meg de, azt megoldja a distributed build (vagy ott hagyom estere dolgozni es kesz).
    Jatekfejlesztoket irtam. Az, hogy nem erted, es lathatoan fingod nincs, mert ilyen baromsagokat irsz valasznak, mint hogy "lehet ennél hatékonyabb pl VGA alapú renderelés", aminek zero koze van ahhoz, amit irtam, azzal nem tudok mit kezdeni. Ennel konkretabban meg akkor tudnek mondani, ha azt is leirnam, hogy konkretan melyik jatekon milyen fejlesztonek mennyit jelentett, de ezt nem fogom megtenni.
    De igazabol nem is tudom minek beszelek veled, tudom, hogy faj, ha valaki nem az "intel a kiraly, mindig is az volt, mindig is az lesz, ha szar akkor is" mantrat nyomja.

    Az meg, hogy mennyi tapasztalatom van... Tobb, mint 10 eve dolgozok C++ fejlesztokent, sokszor sok-sok millio soros kodbazisokkal. Szerintem tudom, hogy mennyit szamit a processzor ereje professzionalis felhasznalas eseten (rohadtul nem mindegy, hogy egy forditas 8 ora vagy 30-45 perc - ez volt konkretan a 8 magos xeon es a 64 magos TR aranya), es nem mondok olyan baromsagokat, hogy egy 4000 dollaros CPU annyira draga, hogy nem veszik meg, mert tudom, hogy ahol tenyleg szukseg van ra, ott az arat ket het alatt visszatermeli, ahol meg nincs, oda meg minek venne barki. De lathatoan van ra szukseg, annyira, hogy gyakorlatilag a gyarbol azonnal fel van vasarolva ez a szerinted senkit nem erdeklo termek, amit meg senki nem is latott eloben.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #32 üzenetére

    És árulsz olyan brand workstationt, ami tr3990-nel van szerelve?

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hallador #37 üzenetére

    Pedig a Threadripper nagyon sikeres sorozat. Gondold bele magad egy cég életébe. A legfontosabb számodra, hogy gyorsan szimuláljon bizonyos feladatokat, gyorsan rendereljen, gyorsan fordítson le kódokat. Minél több magod van, annál gyorsabbak ezek a feladatok, de istenigazából sok magot eddig csak a Xeon és az Epyc vonal adott. Ezek azonban nem olcsók, mivel vannak olyan szolgáltatásaik, amelyekre rendelésnél, szimulációnál, programkód fordításánál nincs szükséged. Jó dolgok ezek a biztonsági funkciók, de csak 2000 dollárt fizetsz értük pluszban, és semmi hasznát nem veszed ezeknek. A Threadripper pont ide lő. Nem kéri el az AMD azt az extra 2000 dollárt, amivel többe az EPYC kerül, cserébe megadja neked azt a teljesítményt, amivel olyan gyors lesz a render, szimuláció, kódfordítás, mintha EPYC-et vennél.

    Az Epic Games elég részletesen leírta, hogy miért érte meg nekik lecserélni a fejlesztői gépparkjukat Threadripperekre. [link] - ugyanazokat a feladatokat sokkal gyorsabban megcsinálják, mint régen.

    A kódfordításnál számít, hogy milyen nagy a kód. Otthoni hobbiprojektekre elég egy 8-16-magos Ryzen is, de az igazán nagy projekteknél óriási előny a 64 mag. Akár egy órán belül is eredményt kapsz, nem kell a munkád végeztét azzal zárnod, hogy elindítod a fordítást, aztán majd holnap reggelre kész lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • opr

    veterán

    válasz hallador #37 üzenetére

    Ha nem 3990 volt, nincs értelme beszélni róla. 3970-et/50-et nem nagyon viszik, mert a terméknek relative kevés értelme van, max valami nagyon speciális esetben lehet jó választás. Azokból van is a polcokon is szarásig, nem kell a kutyának se.
    Azért, mert vagy nem az a helyzet, hogy minden utolsó mag és hz számít, amikoris minek szivatnád magad tr-el, ha ott a jól bevált xeon, olyan választékban, hogy van célgép mindenre IS, vagy az a helyzet, hogy tényleg a világ teljesítménye se elég, de akkor meg 3990-et fogsz venni (ha tudsz - van/elérhető), mert hamar visszahozza az árát.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #45 üzenetére

    Teljesen másról beszélsz, mint mi. Te szerverekről, cloudról, virtualizációról beszélsz, mi meg a fejlesztőkről, főleg játékfejlesztőkről. Olyan szinten más iparág a kettő, hogy kb annyi közük van egymáshoz, hogy x64.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Darmol

    senior tag

    válasz hallador #32 üzenetére

    Szervereket is, laptopokat is, gémer gépeket is.
    Eladsz ilyen nagyságrendekben.
    És ezek IT támogatását is te végzed.
    Egy igazi polihisztor vagy. :K

    Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

  • opr

    veterán

    válasz hallador #48 üzenetére

    Distributed build systemeket szokás használni inkább, mert kell a lokális teljesítmény elég nagy része kell munka közben is (tehát amikor konkrétan Te dolgozol, nem a gép). Ez úgy működik, hogy mindenkinek van egy workstation, x maggal.
    Amikor valaki buildel/compile-ol/akármi, tehát kell a kraft, akkor ebbe beszáll azoknak a kollégáknak a gépe egy szintig, akiknél éppen üresjárat van. Ha mindenki dolgoztatja a vasat, akkor meg mindenki használja a lokális erőforrásait és kész.

    Azért így van megoldva, mert a rendszer rugalmasabb, skálázhatóbb, modulárisabb, mozgathatóbb (ez pl most a covid szitunál nagyon jól jött), és nincs "single point of failure". Egy ilyen fejlesztés nem állhat meg azért, mert kiesett a szerver, vagy elment a net, vagy bármi hasonló.
    Drágább, mint egy darab erős szerver, az tény, de erre a felhasználásra sokkal jobb is.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #55 üzenetére

    Az a vicces, hogy amúgy annyira egyszerű a használatuk (nyilván a fejlesztésük más tészta), hogy bárki, bármikor kb otthon is össze tudja kattintgatni 20p alatt. (Nekem itthon pl incredibuild + swarm van unreal engine mellé.) A fejlesztő nagyon nem rendszergazda, üzemeltetés távol áll tőlünk, és hála égnek ezt tudják a rendszerek fejlesztői is. :DDD

    Ha érdekel a téma, az incredibuild, sn dbs, epic swarm, google scale, bazel kulcsszavakra érdemes rákeresni, vannak YouTubeon is fasza videók, egyszerű de érdemleges magyarázattal, animációkkal, mindennel. Cégek nagyon szeretni szokták, de meglepően kevesen ismerik és használják ki a lehetőséget. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #55 üzenetére

    Elfelejtettem leírni, még azt hozzá akartam tenni, hogy azért is fontos, hogy lokálisan is ott legyen az erő, mert a skálázódás teljesen más szintű.
    Pl lokálisan dupla annyi, de elvileg magonként azonos erejű proci magonként azonos mennyiségű memóriát feltételezve ideális esetben hozhat bőven több, mint kétszeres gyorsulást is (négyszeresre is láttam már példát - ez az egymásra váró, egymástól függő modulok gráfja miatt lehet), viszont a hálózaton oda-vissza küldözgetés, crc ellenőrzés, stb akkora overhead, hogy már a másfélszeres gyorsulás is jó eredmény akkor is, ha minden más azonos. :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #60 üzenetére

    Ebben bőven lehet ráció. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #60 üzenetére

    Ha gondolod, nagyon szivesen leírom a magyarázatát a skálázódás furcsaságának is. Ha itt már nagyon off, akár privátban.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz hallador #63 üzenetére

    Jó szórakozást! :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hallador #45 üzenetére

    Cloudra eleve EPYC-et vesznek, mert ott számítanak az EPYC képességei. A Threadripper ezt a réteget nem is célozza, mert nincsenek benne azok a szerverpiacra való biztonsági képességek, amelyeket egy cloud provider például igényel. Ellenben ezekre mondjuk egy nagyobb szoftvert fejlesztőnek nincs is szüksége. Nekik csak az a fontos, hogy ha lefordítják az alkalmazást, vagy renderelnek egy jelenetet, esetleg végeznek egy szimulációt, akkor annak 1-2 órán belül legyen eredménye, ne pedig 8-10 órán belül. Ezért hozta létre az AMD ezt a sorozatot, és ezért fog az Intel is visszajönni a HEDT-re, mert látják a Threadripperek eladásait. Az Intel ott szúrta el, hogy a HEDT-t mindig is a játékosokra tervezték, mert a cégeknek a Xeont akarták eladni. A HEDT-vel le is álltak, mert a Ryzen mainstream szinten jobban megérte, így a saját HEDT-jük bedőlt, azt a játékosok már nem vették. Ellenben nem látták, hogy mekkora igény van az ilyen sokmagos, szerversallangok nélküli platformokra, mert bizony egy cégnek azért számít, ha nem 10 óra alatt készül el a feladattal a gép, hanem 2 óra alatt, és ezért sokszor nem hajlandók kifizetni a szerverholmik árát, de a középutat a Threadripperrel simán vállalják. Ha nem lenne erre óriási igény, akkor az Intel nem hozná vissza magát a HEDT-re, ahonnan pár éve kivonultak.

    A szerverekbe az AMD is az EPYC-et kínálja, nyilván a TCO-t figyelembe véve van egy rakás alternatíva.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hallador #75 üzenetére

    Nem igazán. Egy Threadripper 3990X 4000 dolláros listaáron megy, míg egy kisebb teljesítményű EPYC 7742 7000 dollár. A Threadripperrel kihozol nagyobb teljesítményt csak egy szem EPYC 7742 árán, és akkor utóbbihoz még kell egy rakás komponens, hogy működjön. Ez azért egyáltalán nem mindegy azok számára, akik szart se tudnak kezdeni a SEV-vel, amiért az EPYC annyira drága.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hallador #77 üzenetére

    Akkor azért viszik annyira a Threadrippert, mert nem 50-70000 dollár. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hallador #79 üzenetére

    Te a Threadripper Próról beszélsz, ami egy külön kategória a Threadrippereken belül, ahol egy csomó pénzbe kerülnek a GuardMI képességek, amelyek nem mindig szükségesek.

    A Lenovo ráadásul sokáig exkluzív gyártója volt ennek a vonalnak. Kvázi ők találták ki, míg az AMD üsse kő alapon belement, és kaptak pár hónap exkluzivitást, amivel megtámadták a professzionális piac egy kisebb részét, ahova nem volt igazán jó egyetlen korábbi platform sem. Egyik cég sem kockáztatott nagyot, mert a fejlesztések olcsók voltak, az igény pedig még komoly árazás mellett is megvolt.

    De ettől még nem kötelező Pro Threadrippereket venni, ha nem használnád ki a GuardMI-t, és akkor sokkal olcsóbban van meg ugyanaz a teljesítmény. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Hoplitész

    junior tag

    válasz hallador #26 üzenetére

    Nem úgy van, hogy az azonos teljesítmény Intelből sokszorta drágább, mint az AMD szerverprocija?
    Ha olcsó, nagy teljesítményű szerver, akkor ma már AMD - legalábbis mindenhol ezt fújják -, ezért emelkedik az AMD aránya globálisan.

Új hozzászólás Aktív témák