Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz sekli #3 üzenetére

    Ezt elfelejtettem linkelni: smallluxGPU
    Ez is úgy működik, de algoritmikailag valahogy megoptimalizálva. Ez egy bizonyos -- több elterjedt 3D-animációs programcsomag rendererjeként alkalmazható -- LuxRender "kódmag-kivonata", aminek egyes legszámításigényesebb részeit már átírták OpenCL-re. Valamilyen előnye bizonyára van, a gyorsabb módszerekkel szemben... Pl. a videóban olyan minőségű és élethűségű animációk vannak, amit én máshol még nem láttam...

    (#4) mrgg: Ma már nem biztos, hogy menne... Jópár éve már csak kisebb mikrokontrollereket programozom, szintén ASM-ben, de nincs benne sok matek. (Legutóbb úgy 5 éve kellett egy kicsit C-ben melóznom, PC-n.) Szóval, csak nosztalgiából elevenítettem fel...

    (A "még ha csak egy gömb+talaj+ég is" semmi esetre sem Lenox munkáját minősítette -- én sem éppen egy nap alatt írtam meg a sajátomat --, hanem arra vonatkozott, hogy ez kevesebb számítás igényel, mint ha sok-sok poligonból állna. De így sem semmi, hogy ilyen 60 fps-ekkel fut!)

    mrgg: OpenCL driver fent van? Gondolom, az ahhoz is kell, hogy CPU-n fusson. Vagy nem, Lenox?

  • dezz

    nagyúr

    Ezt nézted már?: smallpt
    Van már OpenCL port is: SmallptCPU/GPU
    Érdekessége, hogy nem visszafelé követi a fényt, hanem a lámpától indítja a sugarakat. :) Így kicsit lassú, de úgy 10 óra alatt :D meglehetősen élethű eredményt ad.

    Talán ennek továbbfejlesztése a SmallLuxGPU v1.5 (OpenCL). YouTube
    (Érdemes 720p-ben nézni!)

    ps. egyébként már az AMD-től is tölthető olyan videokártyadriver-csomag, amiben benne van az OpenCL driver is.

  • dezz

    nagyúr

    Radeon HD5750 Passive (700 MHz GPU/1150 MHz mem): ~40 fps
    De lehet, hogy procilimit van (Athlon64@2.5 GHz), mert az 100%-on megy közben.

    Real-time ray-tracing (még ha csak egy gömb+talaj+ég is), és 0 hozzászólás? Hát hogy van ez? :N

    Nem teszed be aláírásba? Pl.: "OpenCL real-time ray-tracing - blogom - eredményeket várunk a topikban!", vagy ilyesmi.

    Nagyon komoly ez az egész... Fél-egy-két TFLOPS at hand... Nem olyan rég szuperszámítógépek tudtak ennyit... Meg néztem pár forrást az AMD developer csomagban... Ezzel akár hobbiból is össze lehet hozni érdekes dolgokat...!

    (Kár, hogy a mai fiatalok többsége csak játszik egész nap... Régebben azért jobban kiéltük a kreativitást...)

    Apropó, '87 körül én is írtam egy ilyen gömbös ray-tracert, de nem ám C-ben, hanem 68k FPU ASM-ben (A500+030+882 :) ), úgy akkori mércével egész gyors volt, néhány gömbbel pár perc alatt végzett -- 320x256-ban. :D Ja, előbb tudott textúrákat, mint az akkori ismert ray-tracerek. Animokat is tudtam menteni vele, a klubban ("Csoki") kicsit néztek, hogy ezt meg mivel csináltam... Valahol itt eszi az enyészet egy 3.5"-es floppyn... 24 éve... Basszus! (Azért most engem nem úgy kell elképzelni, mint egy ősz aggastyánt, tizenéves koromban csináltam, meg rajtam amúgy is kevésbé fog az idő. :D )

Új hozzászólás Aktív témák