- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Egyedülálló akkumérettel futott be a OnePlus Nord CE5
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- A OnePlus Nord 5 sem sokkal marad le akkuméretben
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Új hozzászólás Aktív témák
-
namaste
tag
válasz
Petykemano #70 üzenetére
Csak a saját véleményem, szerintem tudatos döntés. Lásd most a Vega M-et, 20/24 CU és 32/64 ROP, kíváncsi vagyok mennyi különbség lesz köztük. Ha akartak volna, korában is kihozhattak volna valami hasonlót.
-
namaste
tag
Igen, a SIMD16 vektor egységek így működnek.
A bekötés az csak a leíró betöltése és tárolása a skalár regiszterekben, illetve ha szükség van az erőforrásra, akkor regiszterekben lévő leírót elküldi a textúrázó vagy a load-store egységnek.
Pontosan erről van szó, a skalár egység egy kis része a CU-nak, ezért nem tehető felelőssé a magas fogyasztásért. A funkcióit az NV hardverek különféle részegységei ugyanúgy ellátják."Persze ha csökkentik a feszültséget, akkor először a skalár egységet kapcsolják le, ugye?"
Ezt nem kell komolyan venni, nyilván nem így működik. Arra akartam utalni, hogy a magas fogyasztásért inkább a magas feszültség tehető felelőssé.Már az első GPU-k is parancslistával működtek. Az NV1 (1995) gyakorlatilag csak textúrázni tudott, még semmi T&L, shader, vagy compute nem volt és az elvégzendő feladatokat parancs bufferbe kellett beírni.
A Kepler GK110-ben van Grid Management Unit és Work Distributor a compute feladatokhoz, a Fermiben csak Work Distributor.
Az Intel IGP-k leírása publikus, megnézném hogyan dolgozik össze a CPU-val.
Az AMD azért erőlteti az async compute-ot, mert raszterizálásban illetve ROP-ban korlátos, ezért ha grafika számolása közben compute feladatokkal is tudja etetni a CU-kat, akkor növeli a kihasználtságot és a teljesítményt. -
namaste
tag
Az ismert részegységekben (regiszterek, LDS, L1, L2, GDS) a Fiji 23 MB SRAM-ot tartalmaz, a Vega hozzátesz +2MB L2-t, így 25 MB jön ki. Ezekhez még hozzájönnek a különféle várakozási sorok és bufferek.
Nem a skalár egység miatt van a magas fogyasztás. Persze ha csökkentik a feszültséget, akkor először a skalár egységet kapcsolják le, ugye?
A bekötésnél pontosan hogyan segít a CPU? Mert renderelés közben (pl. texturázás) nincs idő a CPU-hoz fordulni.
#19
A HBM nem fogyaszt nagyságrendekkel kevesebbet mint a GDDR5, az legalább 100-szoros szorzó lenne. Valójában csak 3-4x az arány.
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z390 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest