Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • namaste

    tag

    válasz Petykemano #70 üzenetére

    Csak a saját véleményem, szerintem tudatos döntés. Lásd most a Vega M-et, 20/24 CU és 32/64 ROP, kíváncsi vagyok mennyi különbség lesz köztük. Ha akartak volna, korában is kihozhattak volna valami hasonlót.

  • namaste

    tag

    válasz con_di_B #67 üzenetére

    Igen, a SIMD16 vektor egységek így működnek.
    A bekötés az csak a leíró betöltése és tárolása a skalár regiszterekben, illetve ha szükség van az erőforrásra, akkor regiszterekben lévő leírót elküldi a textúrázó vagy a load-store egységnek.
    Pontosan erről van szó, a skalár egység egy kis része a CU-nak, ezért nem tehető felelőssé a magas fogyasztásért. A funkcióit az NV hardverek különféle részegységei ugyanúgy ellátják.

    "Persze ha csökkentik a feszültséget, akkor először a skalár egységet kapcsolják le, ugye?"
    Ezt nem kell komolyan venni, nyilván nem így működik. Arra akartam utalni, hogy a magas fogyasztásért inkább a magas feszültség tehető felelőssé.

    Már az első GPU-k is parancslistával működtek. Az NV1 (1995) gyakorlatilag csak textúrázni tudott, még semmi T&L, shader, vagy compute nem volt és az elvégzendő feladatokat parancs bufferbe kellett beírni.
    A Kepler GK110-ben van Grid Management Unit és Work Distributor a compute feladatokhoz, a Fermiben csak Work Distributor.
    Az Intel IGP-k leírása publikus, megnézném hogyan dolgozik össze a CPU-val.
    Az AMD azért erőlteti az async compute-ot, mert raszterizálásban illetve ROP-ban korlátos, ezért ha grafika számolása közben compute feladatokkal is tudja etetni a CU-kat, akkor növeli a kihasználtságot és a teljesítményt.

  • namaste

    tag

    válasz Abu85 #59 üzenetére

    Az ismert részegységekben (regiszterek, LDS, L1, L2, GDS) a Fiji 23 MB SRAM-ot tartalmaz, a Vega hozzátesz +2MB L2-t, így 25 MB jön ki. Ezekhez még hozzájönnek a különféle várakozási sorok és bufferek.

    Nem a skalár egység miatt van a magas fogyasztás. Persze ha csökkentik a feszültséget, akkor először a skalár egységet kapcsolják le, ugye?

    A bekötésnél pontosan hogyan segít a CPU? Mert renderelés közben (pl. texturázás) nincs idő a CPU-hoz fordulni.

    #19
    A HBM nem fogyaszt nagyságrendekkel kevesebbet mint a GDDR5, az legalább 100-szoros szorzó lenne. Valójában csak 3-4x az arány.

Új hozzászólás Aktív témák