Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Urby66

    aktív tag

    válasz EQMontoya #7 üzenetére

    Pár dologra reagálnék:
    MasterMark: A cikk egy átlagos játékos szemszögéből vizsgál, akiről feltételezhető, hogy nem érdekli mi történik a háttérben. Csak telepít, frissít és játszik. :)) Egyébként igazad van, érdemes lenne megvizsgálni a sebezhetőségek előtti BIOS és Windows verziók mellett mennyit változnak az értékek. Ezzel azért nem akartam foglalkozni, mert én úgy olvastam az igazán jelentős különbségek pont a HT intenzív esetekben (pl. adatbázis kezelés) figyelhetők meg. Játékok alatt a hatás kevésbé mérhető.

    EQMontoya:Ha végigolvasod a cikket látható, hogy pont nem írtam le a HT-t, ráadásul én bekapcsolva is hagytam. A cikk csak a játékok alatt mérhető FPS-t vizsgálja, semmi mást nem vesz figyelme. Ahogy írom is a jól párhuzamosítható feladatok (tömörítés, töltési idők...) során egyértelmű a HT előnye.

    jokeph:Köszönöm az elismerést. Mivel nem multizok ezért a PUBG és a CS teljesen hiányzik az életemből. A StarCraft 2 érdekesebb lehet, mivel a sok útkeresés és az MI inkább processzort eszik. Ráadásul nem friss cím, érdekes lenne látni mit tud kezdeni ennyi maggal.

    Vesa:Tulajdonképp véletlenül kötöttem ki a rendszer mellett ami videokártya nélkül 50K-ba került csak. Ráadásul még volt rá majd egy év garancia is. :DDD
    Szeretem, mert strapabíró, jó összerakott gép, csak a ház kialakítása még a "régi" iskolát követi ez miatt nem tud olyan csendes lenni mint szeretném, ha jól át akarom szellőztetni. A processzorok elég olcsók hozzá, de sajnos az alaplapok árai még mindig 30K körül vannak.

    Joshi: A gépész dolgot nem azért hangsúlyoztam ki, hogy lássátok nekem ilyen is van. :W Egyszerűen arra akartam utalni hogy egy informatikai problémát nem szakmabeliként fogok megközelíteni. Egy informatikai területen mozgó kollégának talán suta, és logikátlan lehet a cikk végén tett megállapításom, a gondolatmenet ahogy az eredményeket értékelem. Erre próbáltam utalni azzal, hogy hangsúlyoztam nincs semmiféle informatikai képzettségem.

    Dilikutya:Köszi! Kicsit én is unom már, hogy mindenki a fogyasztásról papol. Ok, van ahol van értelme, de ahogyan írom is a számítógépes játék, a szórakozás szerintem nem az a terület.
    Ok, ez kicsit off, és szerintem a téma maga megérne egy teljes vitaindító cikket főleg a mostani klímaváltozás központú világban.

    EQMontoya: Nekem annyira nem tűnt halknak. A táp például az őrületbe kergetett mert kb. minden ötödik indítás után hangosan felzúgott pár másodpercre. Mivel jelentős melegedést nem tapasztaltam ezért kicseréltem egy kisebb teljesítményűre így béke van és továbbra sem melegszik.

    [ Szerkesztve ]

  • Urby66

    aktív tag

    válasz SityiSXT #45 üzenetére

    Erre én is gondoltam, de már így is annyi mérést végeztem, hogy őszintén a pokolba kívántam az egészet.
    A teljes tesztet 96 mérés eredményeinek alapján írtam. Persze ennél jóval többet végeztem el, mivel volt, hogy nem rögzítettem, próbálkoztam, újramértem. A legtöbb játéknál nem volt beépített benchmark ezért ott kézzel kellett végigmenni, ugyanazon a szakaszon minimum hat alkalommal. Ahol volt beépített benchmark ott "csak" ülni kellett előtte és indítani, leállítani az afterburner mérést. És persze ez után még mindent táblázatba foglalni grafikonokat készíteni. Agyrém.... :(

  • Urby66

    aktív tag

    válasz kolopele #49 üzenetére

    A 4K gaming kapcsán:
    Én most "kényszerből" ideiglenesen egy 55-ös 4K tévén játszom és sajnos nem tudok 1 méternél távolabb ülni tőle. :W Igen, ez csak az én szubjektív véleményem, de azt mondom, hogy 1080p felett FPS játékban nem látok különbséget még ilyen köezről nézve sem. Azaz igen, mert 4K-nál kisebb felbontás alatt megvan a 80-120 FPS. ;]
    Ok, mondjuk a Frospunk azért észrevehetően jobb 4K felbontásban de ott ugye elég statikus a kép és nekem elég az a 40-50 képkocka másodpercenként.

    Az élettartamról:
    Készültem egy cikkel amiben az órajelek emelésének hatását mérem. Egyenlőre ebből nem lett semmi de bemásolom ide az élettartamról szóló részt. Általánosságban én azt gondolom, hogy a jól méretezett tápellátás, hűtés esetén nem szabadna, hogy észrevehetően csökkentse a HT használata az alaplap élettartamát. Persze a tuning már kicsit árnyalja a képet. Szóval a cikkrészlet:

    "Elsőként nézzük meg mi a véleménye az Intel-nek a Xeon processzorok tuningolásáról. Az általuk kiadott whitepaper-ből idézek: “ Professzionális feladatokhoz, mérnöki, pénzügyi, vagy érzékeny adatok feldolgozása esetén a tuningolás következményei katasztrófálisak lehetnek.” A következmények háromféleképpen jelentkezhetnek az Intel szerint: Előfordulhat garanciavesztés, hardverhiba illetve számolni kell a degradációval. Nézzük ezeket sorjában:
    Garanciavesztés: erről szerintem nem is érdemes többet beszélni. Használt piacról dolgozunk több mint 6 éves technikával.
    Hardverhiba: Azzal riogatnak, hogy a magasabb feszültség illetve működési frekvencia okozta károk miatt a gépünk el sem indul majd. Persze, ez egy valós veszély, de ha nem először csináljuk illetve nem rögtön ezer voltot és 6 GHz-et állítunk be nem lesz baj.
    Degradáció: Ez érdekes kérdés. Jellemzően minden egyes processzor degradálódik a működése során. Ezzel a gyártó számol is és olyan módon alakítja ki a processzor belső felépítését, hogy ez a folyamat jelentősen hosszabb legyen mint a processzor tervezett életciklusa. A megemelt feszültség és magasabb működési frekvencia gyorsítja ezt a folyamatot."

    [ Szerkesztve ]

  • Urby66

    aktív tag

    válasz Géjza #52 üzenetére

    Érdekes látni az eredményeket. Én úgy emlékszem nekem az F1 ultra beállítások mellett futott a teszt alatt. (az volt kiválasztva alapból.)
    Itt elég jól kijön, hogy a E5-1650v2 processzor (ami a i7 3770-hez hasonlóan szintén Ivy alapú) képes kihajtani a 1080-at is.

    Az eredményeid egyébként kicsit körtét az almával hasonlítunk esete. Amíg a i7 3770 már Ivy Bridge alapú 22 nm-en készült processzor, addig a i5 2500 még az eggyel előző, Sandy Bridge-re épült 32 nm csíkszélességgel. Szóval a magok számán kívül itt még lehetnek architekturális különbségek, amik a korszerűbb i7 felé billentik a mérleg nyelvét.

    Soderes:
    Az eredményeim csak azt mutatják, hogy bizonyos esetekben a maximálisan elérhető FPS több, ha csak fizikai magokat használunk. A jelenség akkor figyelhető meg, ha már nem processzor limites az adott játék. Magas processzor kihasználtság esetén szerintem mindig előnyös ha van HT a fizikai magok mellett.
    És ne felejtsd el, hogy ez csak az FPS. Egy gépet másra is használsz, pl tömörítesz esetleg videót szerkesztesz vele. Ott szerintem egyértelműen a HT bekapcsolása javasolt a magok számától függetlenül.

    [ Szerkesztve ]

  • Urby66

    aktív tag

    válasz BITBOYS #74 üzenetére

    Ha jól tudom a V3 már DDR4-et támogat, igaz?
    Milyen alaplappal használod, tuningolod? A munkaállomásba készült lapok jellemzően nem tudnak feszültséget állítani.
    Ez miatt ragadtam én 4,3 GHz-en a Z420-ban. Persze alapfeszültségen tud ennyit a 1650 V2. :D

  • Urby66

    aktív tag

    válasz kenwood #79 üzenetére

    Úgy gondolom egy ilyen tesztet nehéz lenne úgy elkészíteni, hogy abból egy általános következtetést le lehessen vonni, hiszen az általad említett tevékenységek nehezen reprodukálható, nehezen megismételhető terhelést jelentenek.
    Továbbá, ahogyan a kollégák is írják, nehéz egy - átlagos felhasználót feltételezve - olyan helyzet elképzelni, hogy az egymástól független folyamatok mind-mind önálló processzormagot használjanak, akkor is ha van "elegendő". Nem beszélve az operációs rendszer saját feladatairól, amik mindenképp futnak a háttérben.
    Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy párhuzamos feladatok, több program futtatása esetén például memória sávszélessége, a háttértárak sebessége a processzormagok számától függetlenül nem fog változni, ezért a párhuzamosan futó programok kénytelenek ugyanannyi erőforráson osztozni.
    Ez miatt szerintem játék közben még egy háttérben futó letöltés is képes gigantikus lagokat, megtorpanásokat okozni. Véleményem szerint a játék klasszikusan egyfeladatos művelet ami nagyon érzékenyen reagál a vele együtt futtatott programokra.
    Ezek mellett lehet érdekes lenne látni, hogy pl enkodolás vagy valami server üzelmeltetése mellett lehet játszani vagy sem. Attól tartok én sem a cikk eredeti célja, sem pedig a felhasználói szokásaim okán sem fogok illyesféle tesztet végezni. :(

    Robitrix:
    Igazad van, a hőtermelés kérdése fontos a játékmenet szempontjából, hiszen például akár a processzor akár a videokártya órajele csökkenhet ennek hatására. És ezek pont a teljesítményigényes helyzetekben, nagy terhelésnél jelentkeznek, amikor a jelenség a legjobban fáj, amikor azt a leginkább észre fogjuk venni. Ennek ellenére úgy gondolom az üzemi hőmérséklet kérdését nem szabad egyértelműen összemosni a fogyasztással. Mondom ezt annak ellenére, hogy a két dolog között van összefüggés. De úgy ahogy a megjelenített képkockák számát sem csupán a magok száma határozza meg, úgy a melegedést sem egyértelműen lehet a hardver fogyasztásához kötni.

    [ Szerkesztve ]

  • Urby66

    aktív tag

    válasz Robitrix #83 üzenetére

    Bocsi, kifogytam a szerkesztési időből...
    Szóval még egy hozzáfűznivaló:
    A számítógépes játék alapvetően szórakozás, és (az átlag felhasználó számára) nem értékteremtő tevékenység, ezért úgy gondolom álszent dolog azzal védekezni, hogy én nem 350 csak 299W felhasználása mellett szórakozok ezért én megmentem a földet. Véleményem az, hogy a klímaváltozás hatásait csak akkor lehet hatékonyan csökkenteni, ha az emberek elsöprő többsége képes lesz tartósan kilépni a konforzónájából. Ez igaz agy egyszeri gamerre és a nagyvállalat igazgatótanácsában ülő részvényesre is. Amíg úgy "harcolunkj", hogy a profit, a kényelem, a napi szokások, a számunkra fontosnak tartott dolgokhoz fűződő viszonyunk nem változik addig igazából semmi sem fog történni.
    És az a számítógép ami nem képes nyáron is ugyanolyan üzembiztonsággal működni mint télen, az valami miatt hibásan működik az hardverelemek fogyasztásától függetlenül. Ott a fagyás lehet a magas fogyasztás miatti hőtermelés következménye, de nem a gyökérok
    .
    Úgy tűnik ez kicsit OFF lett, és persze ezzel nem akartam személyeskedni, vagy bárkit megbántani, a leírtak csak a saját véleményem tükrözik.

    [ Szerkesztve ]

  • Urby66

    aktív tag

    válasz BiP #94 üzenetére

    A teszt szempontjából úgy gondolom érdekes lenne megnézni, hogy a magletiltásos módszerrel tesztelt két cím hogyan viselkedik egy legújabb generációs processzoron.
    Kíváncsi vagyok ugyanaz a trend mint a viszonylag régi xeon esetén vagy a HT növelt hatékonysága miatt már nincs teljesítményesés.
    Szóval ha valakinek van kedve és ideje szívesen látom a számokat! 😋

  • Urby66

    aktív tag

    válasz Eversmann #103 üzenetére

    Amúgy a PET palack tényleg őrült nagy üzlet, mert viszonylag egyszerűen gyártható. Igaz a gyártási folyamat két lépcsős, de az első lépésben, viszonylag komplex gépeken készülő előformát egyszerűbb megvenni. A második lépés viszont csak egy egyszerű gépet és egy relatív olcsó szerszámot kíván. A trükk az, hogy az élelmiszeripari szabályok szerint csak a gyártás után meghatározott ideig lehet be italt tölteni. Ezért ha szezon van, akkor őrült módon gyártják a palackot. És mivel a gyártás és a palackozás nem egy helyen van, ezért a kamion üres palackokkal telepakolva, tulajdonképp 0 súllyal szeli át az országot. Úgy hogy a szállítmány 90%-a levegő. :W
    Amíg a gyártóknak megéri műanyagba csomagolni nem fognak változtatni. Ha belegondolunk az üvegre egy komplett infrastruktúrát kell kiépíteni: gyűjtés, szállítás, tisztítás, minőségbiztosítás, hogy törött üvegbe ne kerüljön ital, stb. És mindezt az után, hogy az italt már eladták. Műanyagnál semmit sem kell csinálni eladás után. A gyártónak olcsó, kényelmes. ezért írtam azt itt, hogy amíg mindenkinek csak a profit számít, illetve a korfontzónájából nem akar engedni addig nem lesz változás. A felhasználó sem akar a visszaválthatóval szívni, mert plusz idő gyűjteni, visszaváltani, mert súlyosabb a palack, és a gyártó se fog váltani, mert többe kerül a visszaváltható, és úgysem azt veszik majd az emberek a plusz macera miatt.
    Úgy gondolom amíg ennyire profitorientált a világ addig nem lesz változás. :(

    [ Szerkesztve ]

  • Urby66

    aktív tag

    válasz #16939776 #110 üzenetére

    Elképzelhető, hogy van olyan cég aki helyben gyártja magának a palackot. Én a lakhelyem környékén egy céget biztosan tudok aki csak gyárt és nem palackoz (anno ott voltam gyakorlaton).
    Úgy gondolom a kisebb cégeket, illetve a csúcsidőben jelentkező magasabb igény elégítik ki ilyen módon.

  • Urby66

    aktív tag

    Bocsánat, de a tesztből szerintem az látszódik, hogy a maximális képkockaszám magasabb bizonyos játékokban a HT kikapcsolása esetén. És ez nem is annyira a HT hibája, mivel ha processzor limittel szembesülünk a HT egyértelműen segít. (lásd a magletiltós részt) Baj - szerintem - csak akkor van, ha már bőven a processzor limit fölött vagyunk. És ott sem minden játék esetén "árt" a HT.

    Továbbá a számok nem tükrözik a mikrolagok, pillanatnyi megakadások számát sem. Amikor ilyen történt akkor újramértem, mivel nem tudtam egyértelműen megítélni, hogy az adott eset összefügg a HT állapotával vagy sem. Ezt nagy biztonsággal megállapítani sokkal több mérést igényelne, és mivel így is több mint száz mérést kellett végezzek, ezért ehhez már nem volt kedvem.

    Ezen felül, ahogyan írtam is, a felhasználói élményt nem csak a maximális képkockaszám határozza meg. Például a töltési idők a HT bekacsolása mellett rövidebbnek tűntek.

    Chaser:Szerintem nem azzal van baj, hogy felárat kérnek a HT-ért, hanem azzal, hogy a nélküle szállított processzorok nem olcsóbbak annyival.
    Való igaz a HT használatából (ha elég erős a processzora) az egyszeri játékos nem sokat profitál, de valljuk meg az Intel célközönsége nem elsősorban mi vagyunk. És a HT előnyei főleg munkánál, illetve vállalati környezetben jelenhetnek meg hangsúlyosabban.

    [ Szerkesztve ]

  • Urby66

    aktív tag

    válasz Chaser #123 üzenetére

    Igazad van. Alapvetően jó, csak azok a sebezhetőségek... :W
    És tényleg... az elmúlt jópár hónapban nem néztem árakat... :(

Új hozzászólás Aktív témák