Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mrlujoak

    veterán

    válasz monti0222w #90 üzenetére

    ...és még mindig nem rólam van szó.
    Általánosságban, mint általános, mindenkire ható problémáról vakerolok itt. De úgy látom nem akarjátok megérteni.

    "régen" - pár éve - még érintős okostelefon esetében is lcd nélkül tudtál kijelzőüveget cserélni.
    Ma már ez rendre egyben van, így csak kompletten cserélhető (üveg,digitizer,lcd)
    Régen - és ma is számos modellnél - hátlap le, oldható kötések ki (csavar) és máris javítható az okostelefon.

    Manapság pedig a kompaktság (vékonyítás és egyéb) hatására minden lehető alkotót egybeépítnek, egymásra rögzítenek, ragasztanak.
    Akkumulátort a kijelzőre, alaplapot az akkura/kijelzőre, burkolatba.
    Lassan a készüléktestek olyan vékonyak lesznek, hogy egyáltalán nem is fognak menetet vágni bele, hogy csavart tehessenek bele.
    Mindent ragasztani fognak. Extrém vékony (hajlékony) alaplapot helyére hajtogatva beragasztják majd a kijelző tartófelületére, és onnan leszedni sérülés nélkül kihívás lesz.

    Ez a "rossz" tendencia már az olcsóbb, alsókategóriába is leszivárog.
    De a személygépjárműveknél is ez a helyzet.
    Egyszerhasználatos ragasztott szélvédők, apró, patentos rögzítéssel feltett burkolati elemek, panelek, melyek levételkor - szakszerű levételkor is! - eltörnek, így adott a panelcsere.
    Régen egy izzót simán ki tudtál cserélni, manapság meg annyira összetett és kompakt lett a motortér, hogy van olyan autó, aminek a lökhárítóját le kell szerelni, hogy izzót cserélhessünk...

    Az ilyen gyártói megoldások csak tovább fokozzák a problémát.
    Legyen az otthoni, vagy garanciaszervizes javítás.

  • mrlujoak

    veterán

    válasz vicze #87 üzenetére

    Ha a "pancser" szervizes - mert nem az - sérülés nélkül nem tud egy elemet kivenni a szerelés során, akkor azt a munkadíjba anyagköltségbe kalkulálják.

    Ezen munkafolyamatokat már a szervizeléskor rögzítik, tehát ha egy tartókeret jó eséllyel eltörik a kijelző kivételekor - mert számos ilyen modell van - akkor már eleve a kijelzőcsere árképzésekor az új keret árát is belekalkulálják.

    Ha hiszed, ha nem, ez így megy.

  • mrlujoak

    veterán

    válasz vicze #75 üzenetére

    "iFixit igenis az otthoni javítást vizsgálja nem a szervizest."

    ÉÉÉS?!

    Én folyamatosan az általános eljárásról beszéltem. Folyamatosan.
    Mert tök mindegy, ki áll neki - szerviz, vagy a user maga otthon - ha sérül valami szétszedéskor, akkor az pénzbe kerül.

    "Szakszerviznek nehogy már problémát okozzon, ha okoz akkor az nem szakszírvíz... Ne legyünk már nevetségesek"

    Már MEGINT nem értelmezted amit írtam. Nem problémát, hanem többletköltséget okoz.
    Ezt a többletköltséget nem garis javítás esetén a user, garis esetében a szervizen keresztül a gyártó viseli. Ami ezt meg a következő modelljeinek magasabb árával kompenzál, tehát ismét csak a user viseli... :U

    "Ha garin kívül kell javítani nem a 500Ft ragasztó anyagköltsége fog földhöz vágni."

    ...és szintén értő olvasás. Nem csak azt mertem felhozni... Mert pl kijelzőkeret, de ház is szokott sérülni. Írtam is.
    Egyébként meg nézz csak utána, mennyi egy Xperia Z tömítése az eBay-en, és ha ezt szerviz szereli be, kérdezz csak rá mennyit van képük érte elkérni. Megsúgom, sokat.

    "Én meg akkor ésszerű gondolkodást kérek részedről, az egész topik az otthoni javításról szól,"

    Az, hogy én az alap problémát tovább vittem általánosítva, és ezt valaki (TE) nem tudtad felfogni - sokan mások igen - megint csak nem az én hülyeségem...

    Ennyire nehéz belátni, hogy ezt nagyon benéztétek. Egy általános gyártási/szervizelési problémát hoztam fel, ami a topikhoz kapcsolódik - tehát nem OFF - ellenben nem kifejezetten az otthoni barkácsolásról szól.

    Figyelni tessék!

    ...és akkor a lényeg, utoljára, szájbarágósan:

    Nagyon nem jó ez az irány, mert így a javítások költségei is emelkednek, az e-hulladékkal egyetemben.
    Teljesen mindegy, hogy otthoni barkács, szakszerű garis javítás, vagy pénzes nem garis, szervizes javításról legyen szó.

  • mrlujoak

    veterán

    válasz monti0222w #70 üzenetére

    Ennyire nem lehettek értetlenek.

    SZERVIZBEN. Nem otthon. Szervizben.
    Ha nem garis a javítás - mert egy kijelzőtörés nem az - akkor a szerviz (legyen az GSM, vagy garancia/szakszerviz) azt nem a két szép szemedért fogja cserélni.

    Márpedig ha egy kijelzőcserében tönkremegy még valami más alkotó (teszem azt ragasztott kijelzőkeret, vagy a ház/előlap egy része) akkor azt is cserélni fogja a szerviz. Pénzért.

    Ma egy Xperia Z megbontásakor kapásból kell egy új ragasztótömítés. Tehát ha csak bele szeretnél nézni, máris vásárolni kell egy tömítést. Ezt pedig a szerviz kő keményen kiszámlázza. A sérült alkatrészen (vagy ami miatt bele kellett nézni) felül.

    (#67) vicze1 :

    OK, mutasd már meg, hogy hol írtam le, hogy otthon, a vevő saját maga végzi a cserét!!

    ...mert ez már kezd óvodás szint lenni.

    MINDEGYIK többletköltséges hozzászólásom a GSM szerviz/szakszerviz/garanciaszerviz NEM garanciális, tehát fizetős megmozdulására vonatkozik, SOHA nem írtam, hogy a user maga kezd otthon bohóckodni.

    Srácok! ÉRTELMEZŐ olvasást kérnék, mert az amit TI ezen a fórumon tesztek az nem az! :(((

  • mrlujoak

    veterán

    válasz monti0222w #38 üzenetére

    ...nem akarom, csak célszerűbb.

    Mivel pl. egy törésből eredő csere nem garanciális, így máris azonnal a vevőn csapódik le a gyártástechnológiából adódó plusz költség.
    Például az új ragasztó(tömítés), vagy a szétszerelés közben sérült (járulékos sérülés) elem pótlása ilyenkor a vevőt terheli, így lesz a nem garis - teszem azt kijelzőcsere - munkadíja több, mint egy nem ragasztott esetében.

    Ezen felül pedig igen is figyelni kell a felesleges hulladék keletkeztetésre, mert már most is komoly gond az elektronikai hulladék kezelése.

    ...az pedig, hogy mely topikban mondom el az ipari hulladék mondandót (és nagyon remélem itt tényleg az E.hulladékra gondoltál) az én dolgom. Majd ÉN eldöntöm... :U

    Egyelőre nem a Nokia, a Samsung, vagy az LG nehéz szétszedéséről szól a cikk.

  • mrlujoak

    veterán

    válasz vicze #36 üzenetére

    ...most megint mi a fenének kell kötözködni, meg Sony-val példálozni?! A franc essen már bele a kötözködő fomátokba! :((( :((( - elnézést, moderálom magam...

    IGEN, képzeld a nagyratartott Sony-nál sem tartom indokoltnak, de ott a vízállóság miatt elfogadható.
    Azoknál a modelleknél viszont már megint nem, ami ugyan OmniBalance dizájn kapott, de nem vízálló.

    Egyébként meg DE, pl ott a Nokia N9, és a rá épülő winphone modellek (n800...).
    Unibody, és nem ragasztott. Nem is vízálló, de a lényeg, hogy bizony VAN olyan unibody okostelefon, ami ne ragasztva lenne. :(((

    (#41) -=Starwing=-:

    ...nem a megalkotók te, hanem a terméket alkotók (alkatrészek) :)

  • mrlujoak

    veterán

    Nem jó ez így...

    Mindig törekedni kellene az alkotók könnyű cserélhetőségére.
    Már eleve a ragasztott elő-hátlapokat is homlokráncolva "fogadom el" - mert pl a vízállóságnál,ez így könnyebbség, a kevesebb hely miatt - de hogy ennyire bonthatatlanná tegyék a többi részegység cserét, az zavaró.

    Nem szabadna elmenni ebbe az irányba, mert túl sok már így is a hulladék...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés