- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feeling
tag
válasz
_Volkovy_ #101 üzenetére
de most pl ha valami femtartalyban vagy vagy valami hasonlo amirol altalaban visszapattan a lovedek, stb, akkor pont itt jonne szerintem a PhysX előnye, h ezt meg tudja csinalni egyszeruen. bar mivel a legtobb jatek a jovoben sem fogja kihasznalni mind a ket magot 100%osan (lasd pl iD programozoinak a nyilatkozatait h kb 4szer annyi a melo 2 mag teljes kihasznalasa eseten) oda kene helyezni a fizikat (szinten tole loptam az otletet
)
-
Feeling
tag
nekem más jellegű gondom lenne...mi van ha pl LANban jatszik ket ember, az egyiknek van a gepeben a masiknak pedig nincsen? az egyiket megoli az 1000 fele szorodo granat a masik pedig szalad tovabb mert az o gepeben nincs PhysX? vagy ezeknek majd mind a szerveren kell tortenniuk h egyenloek legyenek az eselyek? mert egy GPU-nal lejebb lehet venni a felbontast vagy az AA-t, de azert meglehetosen maskepp mozogsz ha tudod h visszapattan a soretes lovedeke a falrol meg ha nem...
-
Kraptor
őstag
válasz
Komplikato #94 üzenetére
Nézz meg bármilyen konfigban, nem úgy néz ki a játék mint azon a képen, ha nem hiszel nekem menj a hivatalos oldaalra és ott nézd meg. Nos én csak a demorol tudok véleményezni és fullon messze nem úgy néz ki, mint az a kép messze nem.
De ez nem HDR hanem deferred lightning amivel sehogy se lehet AAt bekapcsolni vagy deferred lightningot ki és AAt be, ami egy kicsit fura -
rocket
nagyúr
válasz
Komplikato #97 üzenetére
Karacsonyra lehet mar lesz ujabb valtozat
Valoszinuleg jon a vakitas ha elterjed az AGEIA megoldasa, 3-6 havonta jon majd magasabb orajelu valtozat ami 3 falavellel tobbet jelenit meg, es ugy fogjak hypeolni mintha hatalmas gyorsulas tortent volna (ahogy irtak feljebb vagy a masik topicban, elvileg asus 256mb-os kartyaval jon ki, mig pl. BFG kartyaja 128mb-os, ebbol ugytunik mar elkezdodott a vakitas).
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
válasz
Komplikato #93 üzenetére
Angliaba 217 font a BFG 128mb-os kartyajanak az elorendelesi ara afaval, az usaban az inkabb 250$ lesz mint 200$, egyebkent folyamatosan tolodik a megjelenes, most eppen majus kozepet irjak.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
Screenshot biztos jól néz ki, de valóságban messze nem úgy néz ki ...
Kérdés, hogy milyen videokártyán, mennyi rammal, és a végleges verzió e?
Ha a minimum konfig 1GB ram és GF6600GT, akkor szerintem a full beállításokhoz kell egy GF7800/7900 - Radeon X1800/1900 és 2GB ram. Másrészt a demóban nem is lehet max grafikát beállítani.
AAt nem is lehet beállítani, mert nem mükszik ''deferred lighting-al'' GRAW ezt hasnzálja nem HDRt.
Hmmm. Érdekes, mert ha jól tudom most kapható kártyákból amúgy is csak a Radeon X1000 széria (érdemben ugye 1800/1900) tudja egyzserre a HDR-t az AA-val. -
Komplikato
veterán
Nem tudom, de fura, hogy két különböző teljesítményű kártyára egy árat adnak meg. Ha jól tudom az Asuson 2x annyi memória van, meg magasabb az órajele is.
Más források 199/249USD-t adtak meg a 128MB/256MB kártyákra. És ezek kezdőárak, onnantól lefelé mehetnek csak, pláne ha gyér lesz a kezdeti támogatottság. Azért a Voodoo/3D gyorsító örület is akkor terjedt el, amikor többszáz játék volt, nem az első 1 évben, amikor volt 15-20 Glide Only játék és csak pár tehetős fanatikus vette meg. -
Kraptor
őstag
válasz
Mr.Skyline #75 üzenetére
Screenshot biztos jól néz ki, de valóságban messze nem úgy néz ki a játék sajna. Az keményen fotoshoppolták. Most olvasgattam a Ghost Recon hivatalos forumot és AAt nem is lehet beállítani, mert nem mükszik ''deferred lighting-al'' GRAW ezt hasnzálja nem HDRt.
-
Ati77
tag
válasz
Komplikato #90 üzenetére
-
Komplikato
veterán
Meg lehet oldani. Igazából szerintem elég sok játékban eddig is megoldották, csak mondjuk néhol (leejtő, lépcső, stb.) ''lebegtek'' a szereplők. Viszont ezzel normálisabban meg lehet csinálni.
A Lényeg, hogy ez csak kezdeti megoldás. Ráadásul ez a kártya annyiba kerül, mint egy 7900GT, vagy egy komplett Xbox360, ami azért vicces.
Az biztos, hogy ez csak a kezdet.
Az árat viszont nem tudom honnan veszed. Opcionálisan választható bevetés alatti exkluzív alkatrészként vol 270USD. Valószínüleg 250USD alatt lesz kezdőára. Azért az majdnem a fele ... -
Ati77
tag
Ezzel azt is meg lehet oldani, hogy ne lógjanak át a falon az emberek, fegyverek... ?
Mert ezt már évtizedek óta nem tudják megcsinálni a 3D-s játékokban.
Egyértelmű, hogy ez csak kezdeti állapot, késöbb a VGA-n lesz rajta. Eredetileg a 3D gyorsítás is külön kártyát igényelt (ld. Voodoo, nekem is volt 1998-ban Diamond Monster 3D II (Voodoo 2) 12MB + Asus V3000 (Riva 128) 4MB összeállításban), vagy az FPU sem volt még benne a 386-osokban (erről lekéstem, mert már nem árulták mikor venni akartam 1995 körül).
A Lényeg, hogy ez csak kezdeti megoldás. Ráadásul ez a kártya annyiba kerül, mint egy 7900GT, vagy egy komplett Xbox360, ami azért vicces.
[Szerkesztve] -
Lala77
tag
A szabványok téma még engem is zavar.Remélem mielőbb kialakul valami szabvány, sztem ennek a játék-engine programozók is örülnének..
Amúgy ageiá-ék azt ígérték hogy ennek nem lesz fél éves fejlesztési ciklusa, sztem is 2 évente egy frissítés rajta elég lehet.. aztán persze majd kiderül.
Most már csak egy dologhoz nincs gyorsítás: az AI-hozbár ahhoz szabványt kitalálni... az sztem nagy meló lehet. de ki tudja.
-
Cathulhu
addikt
Én azt látom, hogy pont ugyanaz megy mint a 3D kezdetekor. Sokan fanyalognak, hogy ez nem is kell, meg egyébként is tudja a proci, meg minden, sőt még szabvány sincs...
Mikor jött a 3DFx akkor sem álltak éppen a szabványok a csúcson (csak néhány: Glide, Metal, OpenGL, DX), aztán később kialakult. itt is az lesz a szabvány, amelyik sikeresebb, vagy jobban elnyeri a Microsoft bizalmát
A szükségessége jelenleg csekély, anno is lehetett minden játékot játszani gyorsító nélkül, csak legfeljebb kevésbé volt részletes. Manapság meg már az lenne meglepő, hogyha valamihez nem kellene 3D gyorsító. Szvsz idővel itt is az lesz, hogy bizony lesz játék ami enélkül már nem fut. De akkor ezen már senki sem fog meglepődni.
Szerintem a külön kártya is jó ötlet, hiszen ha videókártyára integrálnák, akkor az is többe kerülne, plussz előfordulhatna olyan eset is, hogy valaki profi videót akar, kevésbé látványos fizikát, és ugyanez pepitában. Ekkor ők nem választhatnának.
Esetleg alaplapi gagyit tudnék elképzelni, ami csak 1-2$ plussz, és bármikor bővíthető lenne.
A GPU-s megoldás meg szerintem vicc. Manapság is mindenki azon fanyalog, hogy csak 25 (50, 60, 100 fps), nemhogy még ebből vesztegessenek holmi fizikára.
Plussz videókártya fizikához? Kis teljesítményű, olcsó, halk, ergo fizikára is gyenge, vagy nagy teljesítményű, áramzabáló drága dög, szimplán pazarlás.
Nem tudom, szerintem minden így jó ahogy van. Minden célra külön egység, hogy mindenki maga állíthasson össze neki tetsző konfigurációt. (kíváncsi vagyok hányan lennének mérgesek, ha mondjuk nem dönthetnének hangkártya ügyben, hanem azt is GPU-ra bíznák. vájtfülűek ezért, alaplapival is megelégedők meg azért....) -
csongi
veterán
Én abban bízom/ De ez csak álom/ Hogy egy ilyen kártyát nem kell évente cserélni. Hátha egy viszonylag fix dolog marad, és a játékokat egy teljesítmény szintre optimalizálják majd inkább. Reménykedem hátha csoda történik és így alakul.
-
lolee
tag
válasz
_ocsisajt #76 üzenetére
Ja, képzeld ha még a fizika skálázhatóságával is kéne foglalkozni, meg hogy értelme is legyen a játékban, mai szinten ez elég gáz. Nem ártana valami dx-szerű szabvány már lassan a fizikára, hogy ne legyen ekkora kavarás.
Ez az összehasonlitás hülyeség, lejáratás,mókivakker.. -
Speed
addikt
Na erre nagyon kíváncsileszek biztos jó lesz a grafja
de úgy látom a kártyák hozzá elég drágák lesznek
Amúgy mi történik ha valaki nem vesz hozzá karit de ezzel a gemeval akar jtszani
-
Stalker-2572
veterán
Szerintem inkább dual-core-ra kéne optimalizálni. Nem hiszem el, hogy egy mostani 3Ghz-es proci ne tudná kiszámolni a fizikát
-
_ocsisajt
őstag
most hulyen fog hangzani a szambol(jopar topikban mar csinaltam flamet a pcs jatek ellenes kirohanasaimrol) DEEE!! nekem is tele van a hocipom, amit korabban leirtak a forumtarsak, hogy bedobsz egy granatot es tokre ottmarad a helyen minden, meg megolsz valalkit es belecsuszik a falba, meg ilyen idegesito dolgok... (tudom, hogy programozoi odafigyelessel meg lehet oldani*) de ha adott egy ilyen kartya, ami levenne a terhet a CPUrol, vájnát???
(* elo pelda a kivalo optimalizalasra es programozoi odafigyelesre, mindenki tudja milyen gagyi parameterei vannak a ps2nek... erdemes megnezni... [link]
esku nem flame celbol irtam csak jopofasag ami a linken van...) -
pisti
őstag
De nincs olyan nagy jelentősége az ilyen fizikai gyorsításnak és a jövőben sem lesz túl nagy sztem. Persze meglesznek meg használni fogjuk szvsz, de ilyen hangkártya szintű jelentősége lesz, meg életútja, legalábbis én azt saccolom. Nem kihagyhatatlan elem egy gépből, de pár év múlva lehet ugyanolyan alapvető lesz mint egy hangkártya.
Ez csak egy saját vélemény nem kell megkövezni érte. -
rogers
aktív tag
Pontosan. Mi legalább egyetértünk.
Én pont azért irtam be, mert sokan arról vitatkoznak, hogy a CPU meg a GPU is ''tud'' fizikát... Hát ja. Szinte akármilyen procira le lehet programozni bármit... de nem ez a lényeg. Hiszen a CPU is tud renderelni 3D grafikát, csak nézzük meg hogy hogyan és milyen áron...
Sokaknak még rá kell ébredni a PPU jelentőségére... Meglehet sokan jelenlegi formájában ''parasztvakításnak'' tartják, de majd nézzük meg pár év múlva. Az egész PC világ a célhardver sokszorozódás felé hajlik, hát miért pont a fizika maradjon ki? -
Bgs
senior tag
Sok dolog nemigazan mukodik jelenleg fizikai szinten a jatekokban. Egy rovid demoban nyilvan a latvanyosabb elemek segitsegevel probalja meg eladni a dolgot => robban millio darabra es hasonlok. Van egy csomo mas is, ami viszont a jatekelmenyt es a realisztikus hatasokat javitjak:
- FSP tipusu jatekok: collision detection, valodi tormelekek, 'alakithato kornyezet', hidak/kotelek/rugalmas objektumok megjelenese a jatekban (valosagos mukodessel es nem csak latvany megoldasokkal), akar a 3D audio funkcioit is atveheti, stb.
- Szimulator: itt lehet a legtobbet profitalni, szerintem folosleges reszletekbe menni
- Sport jatekok
- Jopar otlet, amely a lehetoseggel szuletik.
Persze vannak mas peldak is, de most hirtelenjeben ezek ugrottak be
Ugyanugy ahogy ma elvarjuk a texturakat es fenyhatasokat, nehany ev mulva az emberek jelentos resze nagy valoszinuseggel el fog varni egy bizonyos szintu fizikai 'reszletesseget' is. -
Bgs
senior tag
válasz
Stalker-2572 #68 üzenetére
Az S3 Trio 3D 64 is 'tudott 3D'-t...
Ugyanugy egy 386-os is 'tud fizikat'.
Nem az a kerdes, hogy tud-e vagy sem, hanem az, hogy milyen teljesitmennyel es milyen aron -
rogers
aktív tag
Bocsánat ha népszerütlen leszek de az eddigi hozzászólások alapján úgy tünik sokan nem is igazán látják át ennek a fizikai gyorsitónak a jelentőségét.
A kérdés itt nem az, hogy most a CPU a GPU vagy az új PPU képes ezt gyorsan és költséghatékonyan elvégezni a jövőben, inkább az, hogy mi is az a fizikai gyorsitó és miért van rá szükség...
Szerintem ez egy király ötlet még ha egyenlőre külön kártyán is van. Manapság már senki sem vitatja a shadereket meg textúraszámolókat meg egyebeket. Mert ez már rég a GPUban van. a fizika még nincs sehol ''hardveresitve''. Az egyetlen -szerintem- elhibázott dolog ezzel a fizikai gyorsitóval, hogy egyből a hardverre ugrottak és nem a szabványra. Nincs -legalábbis tudtommal- meghirdetve olyan ''dirextX'' vagy ''openGL'' tipusú interfész ami alapján különböző gyártók megoldása kompatibilis lenne... vagy akár mint a PS2.0 vagy PS3.0.
Amibe érdemes belegondolni, hogy mit is csinálhat a hardver: mert itt végülis nem az a lényeg, hogy egy plussz kártya által egy robbanáskor ezerszer több poligon mozog a képernyőn. Ha jól értem a lényeget itt arról van szó, hogy a fizikai kártya ismeri a fizikát és képest bizonyos kölcsönhatások kiszámitására sokkal hatékonyabban mintha azt más proci végezé. Sajnos a részletekről kevese irnak, de azért gondoljunk bele: ha akár a GPU vagy a CPU-nak kell pályaelemek kölcsönhatását számolnia akkor az idő és erőforrás, nem beszélve arról, hogy minden apró részletet a kódba kell tenni. Ez fizikai gyorsító gondolom csakúgy mint egy textúrázó vagy shader tud pár dolgot ''alapból'' ami nagyon gyorsítja a folyamatot. Vagy akár azt is (bár ebben nem vagyok biztos), hogyha egy fém típusú ''hasáb'' (==>pályaelem) felrobban akkor hogyan hogyan esik szét... nem kell a CPUnak bibelödni vele, csak beküldi a hasábot meg a ''robbanás'' műveletet a PPU-ba és kijön hogy mi történik vele... bár ez lehet kicsit naiv elképzelés...
A lényeg, hogy szerintem nem érdemes azon vitatkozni hogy hol van a helye a fizikai gyorsitónak, inkább azon, hogy segit-e valamiben. Szerintem igen. Lehet okoskodni, hogy egy Dual core-os procinál már lehet úgy is kódot optimalizálni, hogy 1 mag viszi az alapkódot a másik meg a fizikát v. hasonló, de inkább a lényeg az, hogy a fizikához kell-e annyira specializált processzormag mint ami mondjuk a rendereléshez (GPU). Ha kell, akkor végülis tökmindegy, hogy 1 vagy 2 ''tokba'' teszik, külön kártyára vagy integrálva vmibe, a lényeg, hogy mit tud!
[Szerkesztve] -
Stalker-2572
veterán
Dehát nem úgy volt, hogy a 6800-as szintű kártyák is tudni fogják a fizika számolását?? erről miért nemírnak semmit?????
-
Bgs
senior tag
Nemigazan hasonlit a ketto egymasra. Annyi hasonlosag persze van, hogy a GPU jobb ezen a teren, mint a CPU, de a szukseges kapacitasokhoz merve nem tul jo.
Ami itt a legfontosabb: a forintra szamitott fizikai szamitasi teljesitmenyt nezve, a GPU jocskan elmarad a PPU-hoz kepest.
Amugy Havoc kapcsan lehet mar tesztelgetni elvileg...
Meg egy dolog: egy olyan kornyezetben, ahol 10% teljesitmenyugras mar harveres cimlap sztori (pl. kijon uj GPU), ott nem biztos, hogy orulni fognak az emberek, ha egy teljes GPU-t lefoglal valami -
L3zl13
nagyúr
Az mindegy, hogy erre van-e tarvezve a GPU, vagy sem. Az a kérdés, hogy a fizika számolás mennyire hasonlít a grafika számoláshoz. Mert ha hasonló, akkor jó hatásfokkal tudja csinálni, ha nem akkor nem. Utóbbi esetben természetesen nincs értelme.
Amíg nem tudjuk mennyi erőforrsát vesz el a grafika elől a fizika, ha a GPU-val számoltatjuk, addig ezt nem lehet megmondani. -
Bgs
senior tag
Nem kell hozza, nem kell hozza...
Szerinted kijonnek az uj jatekok, hany embernek lesz olya egykartyas VGA-ja, ami futtaja az uj csilivili grafikakat es melelsleg meg rengeteg szabad kapacitasa marad fizikat szamolni? A jelenleg piacon levo kartyat egyike sem er a kozelebe sem...
Hat bereksz ket kartyat, akkor ugyanott vagy: plusz kartyat kell venned DE:
- SLI/CF alaplapra van szukseged -> plusz kolteg
- Egy GPU nem erre van tervezve, ergo sokkal nagyobb teljesitmenyu kell, mint PPU-bol, hogy hozd az azonos szintet -> nem lesz eleg egy aktualis masodik vonalas kartya, mert az aktualis csucskartya sem tudja majd azt a szamitasi teljesitmenyt (ergo minimum ket csucskartyaval kell szamolnod a konfigban)
Hol is tartunk penzben? Joval 100e folott es EZ az ar nem is fog csokkenni ellentetben a PPU kartyak araval, aminek csak most fog folfutni a gyartasa.
Majd 4-5 ev mulva lesznek olyan GPU-k, amelyeknek van annyi tartalekuk, hogy az iden megjelent jatekoknak a PPU igenyet kielegitse. Szertined ez menyire fogja befolyasolni a piacot a 4-5 ev mulva csucskartyaval nosztalgiazok kapcsan? -
L3zl13
nagyúr
Rosszul vetted ki.
Nem kell hozzá SLI, de SLI/CF-nél jobban el lehet különíteni erőforrásokat fizika számolásra.
De egy db kártyával is megy. Természetesen ha 100%-ra le van terhelve a kártyád egy játékban, akkor nem igazán fog tudni foglalkozni még a fizikával is, anélkül, hogy visszaesne az FPS.
Ugyanakkor ha jön egy új kártya generáció, ami másfélszeres sebességre lenne képes, vagy ha fizikát is számol, akkor 1,4x-re, akkor az szerintem grafikában nem jelent nagy különbséget (1,5 vs 1,4) és a fizikád is megvan ''ingyér''.
Arról nem is beszélve, hogy a gyártók már tervezhetik eleve úgy a következő generációs kártyákat, hogy nagyobb számítókapacitással tervezik a kártyát, pont a fizika miatt.
Ha jól tudom a legújabb generációs Ati kártyákban már most is nagyobb számítási kapacitás van, mint amit a jelenlegi játékok kihasználnak. (A kártya más részei jelentik a szűk keresztmetszetet.) -
Lala77
tag
válasz
bolondember #60 üzenetére
Én is várom a fejleményeket... ha kijön a ghost recon majd biztos kerülnek fel képek, videjók nagyobb mennyiségben, meg meglátjuk hogy hogyan tudták skálázni ppu meg anélküli futáshoz.
-
Lala77
tag
Az most miért jobb ha az ATI/NVidia megoldásait használjuk?
Az ugyanúgy plusz egy kártyát igényel ahogy kivettem az eddigi hozzászólásokból.
Ahhoz kell sli-s alaplap meg második kártya. egy x1600xt olcsóbb (jelenleg) mint a physix ppu, de nem célhardver, tippre lassabb is.
Míg ha a ppu értelmes áron lesz, akkor simán elfér egy pci vagy 1x,4x pci-e foglalatban.
Na persze kérdés mekkora chip, mennyire melegszik, hűtés, fűtés, zaj, stb.
Én szurkolok hogy terjedjen el, és 10e Ft körül hozzá lehessen jutni
De lehet hogy a játékfejlesztők most engem messzire küldenek ezért -
bolondember
MODERÁTOR
én azt mondom, be kéne fagyasztani a topikot és egy év múlva újra megnyitni, de előtte elolvasni!
Jó lenne, ha több gyártó piacra dobna ilyen kártyát (lásd még árverseny!) - de az igazi ''akadály'' az lesz, h a PROGRAMOK támogatottsága milyen lesz! (merthát, evidens, h a hajukra kenhetik a drága cuccukat, ha 4-5 SW támogatja...)
konklúzió: várjunk 1 hónapot és majd utána vitázzunk... -
válasz
Alvin_ti4200 #17 üzenetére
játékélmény? az mi? ja arra gondolsz, hogy még mindig képes vagyok órákat szopni, hogy a civ 1. elinduljon a gépemen?
és meg azt mondom, hogy jöjjenek az új kártyák, ha mást nem, legalább kicsit lenyomják a régiek árait.
azért megfordult a trend, a gpu-k nagyon lehagyták a cpu-kat... a végén az lesz, hogy egy kétprocis rendszerben az egyik proci csak a gpu kivezérlését fogja csinálni. -
orbano
félisten
PS3-ra láttam egyet valami eszement jó fizikával... talán viszontlátjuk mondjuk a következő CMR-ben
-
orbano
félisten
Mint már mondtuk: brutálisan jobb a fizika egy ilyen karival. Kb. 5000%-kal több fizika, mint 4 éve. A probléma a ''csomagolás''-ban van, ahogyan ránk akarják sózni/erőszakolni. Egy külön kártya, ami még drága is... kényelmetlen megoldás és bonyolult. Ha VGA-ra integrálják, esetleg a GPU-ba, vagy maga a GPU számolja a fizikát, az sokkal jobb... nem feltétlenül olcsóbb, de egyszerűbb.
-
CYBERIA
őstag
Valami jó autós játékot kipróbálnék
-
Pentax
tag
Ok,értem én mindkét fél álláspontját,de:
Ha dob bármit is a PC-sek élvezeti szintjén reális-kihangsúlyozomeális keretek közt-ám legyen,de akkor adjon hozzá( a mostani lehetőségek mellett,mint anno a 3dfx(tudom,az nagyobb lépés volt)egy olyan +-t,amit érdemes megfinanszírozni,s nem a mill-csemeték ujabb lehetősége legyen
IBI,NEKEM VAN......
(nekem a HL2 Havoc enginje eddig csucs,kevés azota megjelent gameban tapasztaltam hasonlót(szubjektív only)de ez soft,és nem kíván hard megoldást jelenleg 3 zsák pénzért...)
Várom a fejleményeket(hardw árak-,támogatottság+) -
pisti
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #17 üzenetére
Ha bírod a brutális játékokat akkor szerintem próbáld ki a Condemnedet, üdítő színfolt a mai játékok között, nagyon rendben van a játékélmény szempontjából is, meg a nextgen felé kacsintgató grafika se egy hátrány.
-
lolee
tag
Akit mélyebben érdekel a téma a másik topikban van mindenféle info, sok hsz, meg ageia engine kipróbálható (kártya nélkül) demo link is...
[link] -
Komplikato
veterán
Az egy techdemo, és a legtöbb videoban csak a gagyi multiplayer pályát látni. Tudtommal a játékmenetet is erősen befolyásolja a fizika, de majd meglátjuk. Viszont a megoldások (objektumok szétzúzása, gravitáció, légnyomás, textil lekezelése, folyadékszimuláció) igen is jók, még ha hülyén néznek is ki.
-
Komplikato
veterán
Megnéztem az NVidia és az ATI megoldását is (demovideok), egyik se tünt jobb megoldásnak, mint az Intel marketing szövege, hogy vegyél 2 vagy 4 magos procit a jó fizikához. Ellenben az ATI bemutatóban volt egy AI teszt is, ahol többszáz (többezer?) manus rohangál egy terepen egymást kerülgetve, és a mozgásukat számolta akártya.
Egyébként szerintem a cikkben túlbecsülik az árat, mert a kártyákat opcionálisan (mint újdonság!) 275 USD-ért adták az említett cégek a gépekhez. Szerintem 250 vagy kisebb lesz az induló áruk, és hamar lemegy 200USD alá. Az meg nem olan vészes összeg.
Az első Voodoo1 is bőven 80.000 fölött volt. -
rollins
őstag
Eddig csak a Cell Factor videót láttam, de ez nekem inkább röhejes volt. Szerintem is a játékélményre kellene koncentrálni. Tényleg mintha kezdene elfogyni a fantázia.
Ja: Nem tudom a crytek új motorja milyen technika, de amit láttam belőle, az ígéretes.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
Nemsokára jön a Ghost Recon AW. Szvsz az első játék ami nem csak támogatja, de aminél értelme is lesz. Majd jó sok újságíró szénnéteszteli, és utána vonhatunk le következtetéseket. Annyira nem lehet szar ötlet, ha a Sony beépítette a PS3 devkitbe, másrészt szép emlékeim vagynak egy Tresspasser nevű játék fizikájáról ... meg mondjuk a Crysis bemutatóban se volt randa, hogy a tereptárgyakon nem simán átsétáltak, hanem minden elmozdult, a növények is.
Aztén lehet bukni fog, mint a VFX sisak a 486-os idejében, de nem hinném ... -
rocket
nagyúr
''Amúgy meg nem értem, hogyan lehetne jobb egy grafika által 100%-osan leterhelt GPU-val számolt fizika egy PPU-nál.''
Az ATi elkepzelese szerint, berakhatnal masik kartyat fizikai gyorsitonak, tehat akar jelenben x1900xtx melle berakhatnal egy x1600pro-t (ami 100$ jelenleg) ami csak a fizikat szamolna, nem lenne rossz dolog.
[link]
Szerintem hosszabb tavon megfog bukni az AGEIA PhysX, es inkabb a HAVOC API gpu-val egyuttmukodo technologiaja fog teret nyerni.
Az se elkepzelhetetlen, hogy CPU-ra harul tovabbra is a fizikai szamitas feladata, ugye megindult mar a dual core korszak, es jonnek majd az egyre tobb maggal rendelkezo processzorok, ez persze mindig is lassabb lesz papiron mint egy cel hw, jatekfejlesztok meg ahogy ismerhetjuk oket ha nem penzelik oket, nem fognak nagy erot egy celhardverre forditani, eves szinte persze lesz esz 1-2 jatek amivel ellehet adni majd az AGEIA megoldasat.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
én sem értem mi ez a sirás.... aki látott már bemutato videot a ppu valodi teljesitményéröl az tudja, hogy nem 2 kocka gurul!
Ha elolvastad volna, akkor talán az is feltűnt volna, hogy nem a kockák számáról, meg a bemutató videó királyságáról/nemkirályságáról ment csak diskurzus, hanem az üzleti sikerről, arról, hogy ez a PPU, mint különálló termék, sikeres lesz-e, elterjed-e, mint anno a 3dfx voodoo kártyái. Igen, a fizika fog fejlődni, látványosabb lesz a fizika modellezése a játékokban, de nem az Aegia chipje fog elterjedni, hanem a GPU-k ilyen irányú képessége fog majd fejlődni, addig nem lesz elterjedt. Szigorúan magánvélemény ez, és semmi köze ahhoz, mekkora überkirály a bemutató videó, egyszerűen ez a termék ilyen áron nem versenyképes, ennyi.
[Szerkesztve] -
Ősember
őstag
én sem értem mi ez a sirás.... aki látott már bemutato videot a ppu valodi teljesitményéröl az tudja, hogy nem 2 kocka gurul! tévedés azt hinni, hogy szebb lesz töle a játék! ez csak a fizikai mozgásokban segit, a szebbet az sm3 meg társai nyujtják, ami a gpu feladata. persze hogy megy itt a rinyálás, mindigis ment és mindigis menni fog
ami uj és drága az természetesen gonosz, de azért valljuk be öszintén, hogy ez iszonyatosan megdobja a játékélményt! engem személy szerint bosszant, ha egy játékban egy szépen berendezett szobába bedobok egy gránátot vagy akármi robban és szinte maradéktalanul minden a helyén marad
szerintem nagy jövöje van
-
rup1u5
nagyúr
Ugyan úgy megy a fanyalgás mint az első 3Dfx megjelenésekor. Szerintem legalább akkora sikerre számíthatnak a fizikai gyorsítók, mint a jó öreg voodoo-k de majd úgy is eldől mit akar a piac.
Amúgy meg nem értem, hogyan lehetne jobb egy grafika által 100%-osan leterhelt GPU-val számolt fizika egy PPU-nál.
Vegyél hozzá SLI-t.
Akkor már inkább ez.
Szerintem nagy jövője van. Legfeljebb néhány évig kapcsolgathatjuk a software vagy hardware üzemmódot, úgy mint a 3Dfx megjelenése után lehetett a render módot. Az meg, hogy hova fog idővel integrálódni csupán részletkérdés.
Aki meg nem vágja, hogy mire is számíthat hardveres fizika alatt az tegye meg, hogy meglesi ezt a videót mielőtt véleményt alkot.[link] -
Radnix
senior tag
Állati, már látom, hogy a jövőben azzal hencegnek:nekem ilyan fizikus gyorsítókártyám van, nekem viszont ilyen fúúú. Még egy kártya bekerül a gépbe: +hő,zaj,kevesebb hely.
Ja és a jobb konfig ára még borsosabb lesz a kis fizikai kártyától... -
pschio
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #17 üzenetére
tudod hogy van ez.minden uj cucc kurv@ draga idovel lesz ez 10ezer forint is. csak ki kell varni.
-
jerry311
nagyúr
Majd jol kiprobaljak az emberek, aztan par het mulva mar 200 USD kornyeken lehet venni a hasznalt PPU kartyakat jatekkal egyutt...
-
L3zl13
nagyúr
válasz
Retekegér #28 üzenetére
Elvileg igen.
Főleg, hogy a játékokat kénytelenek lesznek úgy megírni, hogy kártya nélkül is fusson, nem tehetik meg, hogy pl egy ajtót kártyával szét tudsz lőni, kártya nélkül meg nem.
Tehát jobban szét lehet lőni dolgokat. Illetve a fizikai effektek (törés, esés, robbanás hasonlók) valamivel élethűbbek, pontosabbak lesznek a kártyával. -
rocket
nagyúr
Tevesek a lapertelsulesek, igy a hir is, a Bet On Soldier mar regebben megjelent, es ez a jatek hasznalja az AGEIA PhysX-et
[link]
[Szerkesztve] -
Agyasima
őstag
Ha ez a cucc 2 hét múlva jelenik meg, akkor nagyon remélem, hogy 15 nap múlva már olvashatjuk itt a róla szóló cikket...
Szóval házigazdik: Lesz teszt? -
CYBERIA
őstag
Szeretem a jó fizikájú játékokat, nincs sok belőlük.
-
L3zl13
nagyúr
Haladni kell, de nem mindegy milyen irányba.
Az általad felhozott példa is azt mutatja, hogy az ilyen különálló bővítőkártyának nincs jövője.
Értelme meg főleg addig nincs szerintem, amíg VGA-hoz kötött a felhasználása. (Azaz gépigényes játékhoz egyszerre kell erős VGA és a jövőben fizikai proci.)
Havok-os kezdeményezést többre tartom. Persze még kérdéses, hogy mennyire hatékony egy külön procival szemben, de ha nem az, akkor még mindig ott a lehetőség, hogy ennek figyelembevételével tervezzék a következő GPU generációkat. Ha pedig alapból hatékony, akkor ''ingyen'' megkaptad ugyanazt, amit az Ageia majd 100 kilóért osztogat. -
Retekegér
MODERÁTOR
Hmmmmm...UT2k7... az intrókat elnézve kell is ennek egy támogató kari, ami mondjuk kezeli a háttértextúrát, ami azért már elég komoly. Nem tudom, hogy mondjuk egy SLI v. Crossfire rendszert kihasználna-é a játék...
-
dilipok
veterán
válasz
Alvin_ti4200 #17 üzenetére
és mennyire igazad van ezzel a megállapítással... hol vannak már azok a végigjáccott éjszakák olyan játékokkal amiknek nevetséges (néha még akkori mércével nézve is) grafikái voltak. Vannak olyan játékok amiket még a mai napig néha előveszek unalmas perceimben. Pedig azokban nemhogy fizikai motor de még 3ds támogatás sem mindig volt
-
^Bundi^
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #17 üzenetére
grafikában jol állunk, de élethűségben mindig is szarul álltunk..
lásd nagyon szép autós játék, csak épp repül az autó(nem ismeri a gravitációt..)
dobozo hülyén röpköd össze vissza...stb
falat meglövöd füstöl!!!
ideje, hogy szétrobbannyon százezer darabra és átmehess rajta és mindez élethű is legyen(anno mennyire imádtam ezért a red faction -t...) -
^Bundi^
őstag
sztem meg nem, csak idővel be kell látniuk, hogy jolesz ha beleépítik ezt is a GPU ba vagy legalábbis a vidkarik része lesz eme második processzor (a vége úgyis az integrálás lesz...)
anno mennyire 1 szorny ára volt az első 4MB os 3d -s külön kártyának?..ma már természetes, hogy a legnyomibb alaplapokba is 3D -s gyorsító van integrálva vagy fillérekért hozzádvágnak 1 normális vga -t (itt ne a csúcsgémeket kiszolgálóra gondoljatok..)
sztem igenis jo dolog...haladni kell..a DVD iró is drága volt..sőt..az ENIAC milyen drága volt.. -
emre33
addikt
ezek a kártyák milyen csatoló felületüek lesznek? 1x vagy 4x PCI-e?
-
Alvin_ti4200
félisten
Teljesen egyet értek, 80 ezer forintot senki nem fog kidobni (vagy csak a nagyon tehetősek, akiknek úgyis mindegy) az ablakon némi plusz fizikai feature-ért. Szerintem a grafikában nagyon jól állunk, inkább a játékélményre kellene valamit kitalálni, mert az az évek során nagyon eltűnt
-
faster
nagyúr
a PPU fő előnye, hogy tehermentesíti a CPU-t
Egyszerűen hatékonyabb a fizikai modellezéshez szükséges számításokhoz a célprocesszor. Egyúttal tehermentesít is, ha egy másik szemszögből nézzük, de önmagában a PPU gyorsabb ezeknél a számolásoknál, így részletesebb lehet a fizika a játékban. Nem ezzel van a gond, a gond a különálló felépítésben és főképp az árban van. Ez a kártya még tán sikeres is lehetne 97-ben, de mostanában, amikor a desktop piac szűkül, szerintem kudarcra van ítélve. -
_Toka_
senior tag
-
kdz
tag
kérlek homályosítsatok fel: ha az eddigi hírekből jól értelmeztem, a PPU fő előnye, hogy tehermentesíti a CPU-t és ezért az képes lesz egyéb dolgokat számolni, mint pl. AI...
namost a felsorolt játékoknál szvsz a CPU nem lesz lefoglalva az AI számítással, vagy bármi egyébbel annyira, hogy megközelítse a 100%-os leterheltséget...akkor igazából mi indokolja ezekben az esetekben a PPU alkalmazását? -
faster
nagyúr
Szerintem ebből a PPU bizniszből nem lesz semmi.
-
-
_Toka_
senior tag
Az jutott eszembe, h. míg a konzolokban nem jelenik meg, addig nagyon nem kell félnünk, h. egy játék játszhatatlan lesz PPU nélül, tekintve, h. mindent mindenre megírnak.
Ellenben, ha tényleg beindulnak, idővel több gyártó, több megoldással, akkor ott mi a fenét kell majd állítgatnunk, fizikai felbontást, v. mi a hóhért? -
kovsol
titán
még egy ok miért veszek xbox360 -t
valahogy nincs kedvem majd plusz még1 elavuló dolgok cserélgetni a gépemben
vagy ez csak engem riaszt meg ? +300dolcsi egy vacak kariártaztán elöbb utobb már mindennek kell majd aztán veheti a nép
-
L3zl13
nagyúr
Nem tom egy Rise of Nations vajon mennyit profitál majd a PPU-ból.
-
_Toka_
senior tag
Na, ez még egy újabb lavinát indít el!
Azért kíváncsian várom, pláne, h. milyen lesz PPU nélkül...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- OpenMediaVault
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Parkside szerszám kibeszélő
- Gaming notebook topik
- BGA-zók, ReWork-ösök szakmai topic-ja
- Konteó topic
- Könyvajánló
- Sorozatok
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest