Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz rdi #19 üzenetére

    És persze mondhatod azt is, hogy egy okosnak meg nem kell a Bojár féle extra.

  • bambano

    titán

    válasz tkazmer #14 üzenetére

    Ha a papának vannak olyan kapcsolatai, hogy elsózza valahova a 25 milkás gyerekét, akkor az a kapcsolat 25 milka nélkül is működik. Sőt, megkockáztatom, akinek nem okoz gondot 25 milka, meg az, hogy állást találjon a gyerekének, annak az se okoz gondot, hogy a gyerekét betolja valami nevesebb egyetemre államilag finanszírozott szakra.

    25 misiért diplomát árulni: ez a piac ismeretének hiányára utal.

  • bambano

    titán

    Szerintem sokkal-sokkal egyszerűbb lenne azt a pénzt egyenesen a Dunába dobni.
    Hogy miért?
    - ezen képzés ''piaca'' erősen kétséges számomra. Valaki vagy elborult kóder, akkor tud(hat) programozni, de az ilyen úgy fog kihullani a közgáztól, mint a pinty. Vagy valaki alkalmas közgáz ismeretek befogadására, akkor meg nem lesz belőle szinvonalas kóder. A kettő együtt szerintem nem megy, vagy középszer lesz mindkettőből vagy az egyik iránya használhatatlan lesz. Ezért persze lehet engem köpködni, de még nem láttam olyan programozót, aki tudott programozni, volt üzleti érzéke és nem saját cégét gründolta (csakazértis). Egy-két üzleti érzékkel megáldott programozót ismerek, annak van saját cége. De az erősen kétséges, hogy 25 millierért 5 évig ezen az egyetemen fog tespedni...

    - egy jó egyetem elsőszámú alapköve a jó oktató. Mese nincs, jó oktató nélkül nem megy. A jó oktató első számú mértékegysége a publikáció, vagyis az, hány minőségi, zsürizett (lektorált) cikke jelent meg minőségi folyóiratban. Ez ma másképp sajnos nem megy, mint hosszú évek során szorgosan kigürizett kapcsolatrendszerrel, amihez kell az öreg oktatók támogatása is. Magyarul a kihalás előtt álló oktatók kapcsolatrendszerét megörökli, jó támogatással megkapja a fiatalabb oktató. Az nem működik, hogy előkapunk hirtelen 50 embert és felrakjuk a katedrára. Az így előkapott emberek le fogják tudni adni az anyagot, el fogják tudni végezni az oktatói munka egy részét, de nem az egészet.

    - a jó oktató következő mérőszáma a tudományos kutatásai és azon belül is az általa irányított fiatal diákok, kutatók, tanársegédek kutatásai. Ehhez megint kapcsolatrendszer kell, kutatási témát kell szerezni (nem tartom kizártnak, hogyha begereblyéznek ipari vezetőket, akkor téma még csak-csak akad), azt finanszírozni kell, publikálni kell, a publikációkat be kell tudni juttatni a menő folyóiratokba. Megint az a pont, ahol egy frissen kinevezett oktató meghal.

    - ha nem akarja az állami tananyagot tanítani, akkor saját maga kell, hogy kidolgozza a tananyagot. Erre sok-sok év megy rá, mire rendesen kicsiszolódik az elméleti anyag, a gyakorlati képzés anyaga, feladatsorai, a laborok, mérések módszerei.

    - és utána kell egy csomó idő, mire a végzettek eljutnak olyan állásokba, ahol bizonyítják (vagy nem) a képzés hatékonyságát és leépítik a kezdeti, egyetemmel szembeni idegenkedést.

    Erre úgy 30-40 év szerintem elég is.

    Az meg a másik, hogy beletol a kolléga egy milliárdot. Felvesz 100 embert /5 misi, az rögtön a fele a befektetésnek, egy év múlva megint indul egy évfolyam, az már évi 1 milliárd bevétel, 5. év végére 7.5 milliárd árbevétele van. Elismerem, kiadása is lesz. De akkor is, ilyen számadatok mellett a kapzsiság bűnét is lehetne emlegetni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés