Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz td #1 üzenetére

    Amit mondasz, az a történet elejére igaz, aztán ez másképp alakult. Mára gyakorlatilag kötelező tananyag ez a fillm az keresztények egyházak hívői számára. Az esztétikusok fanyalogtak, s fanyalognak ma is, de ez a történet nem az esztétikumról szól, ahogyan a Wass Albert-kultusz sem az író regényeinek esztétikai értékei miatt alakult ki. Csak néhány példa arra, hogy hogyan is zajlott le a folyamat (és persze a nézőszámok!!!!)

    Az Új Ember, katolilus lap: ''A nagyböjti időszakban bemutatott film hozzájárulhat hitünk megtisztításához, annak keresztényibbé tételéhez. Visszavezeti a nézőt a kereszt botrányához; ahhoz a kereszthez, amely Isten bölcsességének, szeretetének, a bűn és a halál fölött aratott győzelmének mérhetetlen jele.''

    Evangéllikus élet: ''Esztétikai oldalról, filmkritikusok részéről több elmarasztalás, ugyanakkor egyházi körökben több megértés kíséri a filmet. (Megfogalmazódott azonban határozott elutasítás is egyes egyházi személyiségek részéről.)''

    educafé: ''Én mindenkinek szeretném ajánlani ezt az alkotást, annak, aki keresztény, mert hite szerintem erősödni fog, annak is, aki nem keresztény vallású, mert mindenképpen figyelemre méltó Gibbson értelmezése Jézus életéről. A filmes eszközök modern tárházával pedig valóban lenyűgöző monumentális játékfilmet hozott létre.''

    nők lapja café:
    ''A Passiót eddig világszerte 25 millióan látták, hazánk a tizedik ország, ahol műsorra tűzik. Bevétel szempontjából is élvonalbeli alkotás, hiszen az első 13 napon összesen 219 millió dollárt hozott, alig kevesebbet, mint a Gyűrűk ura trilógia befejező epizódja.

    Ifj. Cserháti Sándor lelkész (40), Szeged

    Úgy gondolom, hogy a filmmel szemben megfogalmazott minden vád igaztalannak bizonyult, és szertefoszlott. Aki előítéletektől mentesen, nyitott szívvel nézi végig A passiót, és nem csak a véres jelenetekre koncentrál, az megértheti, hogy a film nem gyűlöletet gerjeszt, hanem éppen ellenkezőleg: a mérhetetlen testi és lelki fájdalom mellett is megőrzött szeretetnek állít emléket. Annak a szeretetnek és annak a krisztusi fénynek, amely erősebb, mint a sötétség, és amely győzelmet arat a gonosz erői és a halál felett. Nincs értelme félni a filmtől, és nem kell félni a gondolkodástól...
    A film világszerte a kritikák kereszttüzébe került, a magazinok a botránygyanús téma és megjelenítési mód miatt címlapon hozták. A katolikus vezetők az érzékletes és hatásos ábrázolásmódot emelték ki,''

    Parókia, ref. portál: '' Mel Gibson filmjét lehet szeretni és megvetni, lehet szidni és dicsérni. Nem lehet azonban elvitatni azt a figyelmeztetést, amelyről a film szól. A huszonegyedik századi ember ''megedződve'' a szimbólumokon úgy megy el a jászol mellett karácsonykor, vagy a kereszt mellett húsvétkor, hogy már rég nem tudja, vagy nem gondolja át, hogy mit is jelentenek a mára már jelképpé szelídült tények. Erről szól a figyelmeztetés: mindnyájan szereptévesztettek vagyunk.''

    és így tovább

Új hozzászólás Aktív témák