Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Giovan!

    addikt

    válasz kyle23 #250 üzenetére

    Most miattad utána kellett olvasnom a témának, de megérte, mert legalább tágíthattam a tudásomat, szóval köszönöm, hogy elindítottál ezen az úton :R

    Egyrészt igazad van, egy elektromos autó rengeteg káros anyagot termel már a gyártás során, és mire kigördül az útra, le is tudta a károsanyag kibocsátásának nagy részét (csak a nagy részét, mert gumit koptat ez is). Viszont én azt írtam, a működése során nem termel káros anyagot (és mielőtt a felhasznált energia előíllítási módjával jönnél, ha csak zöld energiaforrásból származó enegergiát használunk, nincs károsanyagtermelés, márpedig ez azért nem lehetetlen feladat), nem azt, hogy a gyártás is tiszta lenne. Az ugyanis nem éppen környezetbarát.

    Ez függ attól is, hogy hol gyártják az akkut, Kínában pl. elég környezetszennyező technológiát használnak ehhez, és ha átvennék az európai és amerikai technológiai fejlesztéseket, sokat javíthatnának ezen (ezen cikkben idézett tanulmány szerint a kibocsátott károsanyag mennyiség akár 66%-át is le lehetne így faragni) de az gondolom pénzbe kerülne. Persze az állam szabályozhatná ezt, de az emberélet olcsón van mérve arrafelé.
    Az újrahasznosítási módszerek fejlődése azonban a jövőben várhatóan jelentősen mérsékelni fogja ezt a problémát, pl. a Volkswagen a tavaly közzétett tervezete (amire ebbe a cikkben is hivatkoznak) szerint 2040-re akár 97%-ra is felcsúszhat az elektromos autók akkumulátoraiban felhasznált újrahasznosított nyersanyagok aránya, ez pedig akár 23%-os csökkenést jelenthet a gyártás során keletkező üvegházhatású gázok mennyiségében.
    A Kína elleni kereskedelmi háború várhatóan az újrahasznosítás iránti igényt is meg fogja dobni.

    Emellett a fent említett cikkben van egy érdekes mondat:

    According to the ICTT study, "an electric vehicle’s higher emissions during the manufacturing stage are paid off after only 2 years compared to driving an average conventional vehicle, a time frame that drops to about one and a half years if the car is charged using renewable energy."

    Tehát bármilyen káros is a gyártás, az elektromos autó visszafizeti ezt az adósságát kb. 2 év alatt (bár nem tudom itt milyen energiamixel számolták ezt ki, feltételezem valami európaival).

    A Forbes cikkében pedig ez szerepel:

    With electrical vehicles already producing fewer emissions through their lifetime regardless of the energy source, it shows that EVs are indeed the vehicle of the future. Car manufacturers are also accepting the fact that electric cars are less polluting and producing more EVs will help reduce total carbon emissions.

    Szóval a technológia valóban forradalmi, hiszen további fejlesztések mellett egyszer el fog juttatni minket a teljesen zöld közlekedés világába, amire a belsőégésű motorok alkalmatlanok.
    Ja igen, mielőtt elfelejteném, az összehasonlításod, miszerint a Huawei lenne a mobilpiac Teslája, még mindig alapvetően hibás :)

  • Giovan!

    addikt

    válasz kyle23 #245 üzenetére

    A zero károsanyagkibocsátás mellett működő autók szerintem forradalmi ujításnak tekinthetőek a működésük során károsanyagot termelő társaikhoz képest, de legalábbis mindenképpen nagyobb újítást jelentenek, mint amit a Huawei ad a mobilpiacnak. Az összehasonlításod tehát még mindig pontatlan, bárhogy is akarod nekem megmagyarázni az ellenkezőjét :)

    Nézd meg azt is, hogy hány évig van használatban egy benzines/dízeles autó. Ezalatt az idő alatt alatt folyamatosan szennyezi az környezetet. Elhiszem hogy a lítium bányászata és hasznosítása is termel olyan mellékterméket, ami nem éppen környezetbarát, de ez szerintem elhanyagolható mértékű kárt okoz ahhoz a mértékű légszennyezéshez képest, amit a belsőégésű motor hajtotta járművek okoznak.
    Nem vagyok a téma szakértője természetesen, de ha nem így lenne, valószínűleg nem nyomnák annyira a dolgot, mint a zöld megújulás egyik zászlóshajóját.
    A városi levegő tisztaságának (és ezáltal az ott élő polgárok életminőségének) mindenesetre jót tenne ha minden autó elektromossá válna.

  • Giovan!

    addikt

    válasz kyle23 #237 üzenetére

    Komolyan nem vágom mit akarsz kihozni ebből. Az elektromos autók alapjaiban eltérő, akár forradalminak is nevezhető technológiát alkalmaznak belsőégésű motor hajtotta társaikhoz képest, és véleményem szerint segítenek jobb hellyé tenni a világot azáltal, hogy csökkentik az emberiség károsanyag kibocsátását.

    Viszont a Huawei semmi ilyesmit nem nyújt a konkurenciához képest, hiszen alapvetően ugyanaz van a motorháztető alatt, csak gyengébb a szoftverezettség. Nincs forradalmi ujítás, nincs morális többlet. Ezért gondolom azt, hogy alapjaiban hibás az összehasonlításod.

  • Giovan!

    addikt

    válasz kyle23 #229 üzenetére

    Igen új még a HMS, és igen, ez érződik is rajta, és igen, ez a készülék már ezzel fog a boltok polcaira kerülni, és igen, ezt hálistennek lehet véleményezni. Persze mindenki arra költi a pénzét amire akarja, ebben egyetértünk, viszont ettől függetlenül a véleményemet én is leírhatom, ahogy te is :)

    Elon hogy jön ide? A Huawei használata is segít zöldíteni a bolygót, mint az elektromos autók? Vagy mi az a morális plusz, amit a Huawei tud adni a hátrányaiért cserébe?

  • #76289792

    törölt tag

    válasz kyle23 #76 üzenetére

    Ha tényleg így gondolod akkor nézz a OnePlus után. Ott még kevesebb a hiba és az EU-s szervízük még jobb mint a Huaweinek.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés