Új hozzászólás Aktív témák
-
Mögle
csendes tag
hehe
Nem az a kifogás hanem a lustaságamúgy nem utálom az opencl-t csak nem fűlik hozzá a fogam
venni kéne egy normális videokártyát de ha egyszer sok pénzt költök hobbiprojektre akkor inkább fpga, az jobban érdekel – tudom, a videokártya mellett szól hogy lehet vele játszani is de az már nem köt le, úgyhogy azzal dolgozok ami van
Nos, a Watson-Ahumada algoritmust két a NASA optikai kutatólaboratóriumában dolgozó matematikus találta ki, azt átalakítani úgy hogy egy párhuzamos feladat végrehajtásra kitalált architektúrán működjön nem egy péntek délutáni meló
azt inkább meghagyom a nálam okosabbaknak, viszont logaritmikus mozgásvektor keresést implementálni RV770-re talán reálisabb, aminek a lényegi része a mean absolute error ami végül is egy mátrix összeadás egész számokkal (van egy 1/N^2-es tag is de azt az összeadás után is el lehet végezni a visszaadott értéken).
Szerinted ezt RV770-en (vagy ehhez hasonlón) van értelme működtetni, mármint lenne akkora szignifikáns sebességbeli növekedés hogy megérné? Bár ez elég egyszerűnek tűnik, szerintem valaki már biztos megcsinálta -
Mögle
csendes tag
Rosszul fogalmaztam bocsánat, nekem OpenCV-ben minden filter
Olyanra gondoltam mint pl Lucas-Kanade optikai folyam számítás vagy mint a Watson-Ahumada "emberi vizuális mozgásérzékelési modellre épülő" mozgás számítás (angolul jobban hangzanak) utóbbi nincs OpenCV-ben implementálva viszont elég jó kis dolog, kíváncsi lennék hogy lehetne opencl-el gyorsítani, elég sok fft-t használ (3d-set) talán azt valahogy lehetne de sajnos matekból nem vagyok túl jó és opencl-ez sem értek úgyhogy nem tudom megítélni hogy vajon elég hozzá az 1.0 vagy RV770-en érdemes lenne működtetni vagy hogy egyáltalán lehetséges-e/megérné-e opencl-el gyorsítani de mindenesetre érdekes téma, na majd egyszer
-
Mögle
csendes tag
Értem, pár OpenCV-s filtert lenne jó gyorsítani de most nézem hogy a 2.4 verzióhoz már van opencl-es támogatás
de az is 1.1-től
van pár dolog amit megnéznék de szerintem ha próbálgatásra kerül a sor azt inkább egy teljes értékű támogatással bíró hardveren lenne érdemes
Köszönöm az infót! -
Mögle
csendes tag
(#9) vinibali:
(#10) lenox:Működni működik, lehet hogy a 4-es szériával jött Stream SDK-val jobban ki lehet használni mint ezzel az utólagos opencl támogatással (nem tudom, nagyon nem mélyedtem bele
) de nem akarok videokártyát venni (saját használatra bőven jó ami most van), opencl miatt meg pláne nem, elhiszem hogy működik
csak arra voltam kíváncsi hogy ha már van támogatás (akármilyen minőségű) akkor 1.0 felületre vannak-e értékelhető alkalmazások, de úgy néz ki csak pár jelszótörő meg benchmark viszont a jelszavaimat meg tudom jegyezni másé meg nem érdekel, egy ablakot bámulni 2 percig ami kiír egy számot meg nem izgat, de persze ez szubjektív lehet hogy valakinek ez kell
Úgy tűnik az 1.0 arra volt jó hogy megmutassa magát a fejlesztőknek hogy ilyen is van - 4 év elteltével sikerült is
Amúgy ez a része is érdekel mert van olyan alkalmazási területet ahol megnézném hogy melyik érné meg jobban, egy adott, jelenleg is működő céleszköz (sok-sok-sok mikrokontroller
) vagy egy pc meg egy-két videokártya, mint financiálisan mint hatékonyság ügyileg de ameddig be nem vezetik a 35 órás napot meg az 5 napos hétvégét, addig sajnos nem lesz elég szabadidőm kipróbálni
-
Mögle
csendes tag
(#2) F34R A Handbrake libx264-et használ és úgy támogatja az OpenCL-t ahogy a libx264 támogatja (tudtommal), Doom9 fórumon azt írták az x264-ról hogy nem mostanában lesz OpenCL támogatás mert nem lehet az enkódolást egy az egyben a GPU-n végezni és tologatni kell az adatokat a rendszermemóriából a GPU memóriájába oda és vissza ami teljesítmény szempontjából hátrányos valamint azt is írták hogy egésznek csak AMD APU-n lesz értelme mivel
az AMD szponzott "architéktúrálisan közelebb van" a két dolog egymáshoz. Van egy elérhető patch ami a lookahead részt végzi GPU-n de attól tartok az sem 1.0-s(pár hete volt egy cikk hasonló témában, a hozzászólásokban ezt kivesézték a többiek
) Encoderek közül csak az AMD AVIVO-t próbáltam, most már talán más a neve és nem is opencl-t használ hanem brook+ -t, de az elég ronda kimenetet produkált és a bitrátán meg pár preseten kívül semmi beállítási lehetősége nem volt. Viszont gyors volt, az tény
A Gimp-ben meg az Imagemagick-ben reménykedtem mert azokat ritkán ugyan de szoktam használni, a Photoshop CS6 is 1.1-től támogatja az opencl-t. A WinZip meg ebben a formában értelmetlen mivel csak deflated zip-et támogat opencl-en keresztül és persze az sem megy 1.0-n.
(#3) Fiery: Ubuntun is a zárt driver van fenn és azzal működik a LuxMark, ha van támogatás Linuxra akkor Windows-ra is kell hogy legyen
a 12.6-os legacy csomagot telepítettem fel Catalystel együtt, az openCL.dll fájl verziója 1.2.1.0, 2012.04.05, a LuxMark azt írja platform version-ra hogy "OpenCL 1.2 AMD-APP (937.2)" az AMD oldalán nem írják hogy béta lenne legalábbis nem vettem észre
(#4) con_di_B: Sajnos igen, én is arra jutottam hogy akkor lesz valami ha leülök és csinálok
pár éve próbálkoztam Stream SDK-ban Brook+ -al egy jpeg encodert csinálni (a DCT-k mentek kernelen) működött is - többnyire
de ez egyszer szerettem volna csak felhasználó lenni
No majd legközelebb
Szóval összességben az 1.0 csak felvezetés volt, érdemben nem sok mindent lehet vele kezdeni.
Ok.
Köszönöm a válaszokat! -
Mögle
csendes tag
Bocsánat az off-ért de pont a napokban próbálgattam az opencl-t és azt szeretném megtudni hogy van-e olyan mezei userenknek készült alkalmazás amihez elég az 1.0 szabvány?
Kipróbáltam HD4870-en, elvileg támogatja 1.0-t. Windows-on sehogy nem akart működni (windows7+sp1 64bit, 12.6 catalyst csomag) WinZip-et (16) és LuxMarkot (2.0) próbáltam, egyik sem működött legalábbis a GPU load stabil nulla volt, LuxMark-ban (32 és 64bites is) a kép darabos volt, a WinZip be és kikapcsolt GPU gyorsítás mellet ugyan azt a sebességet hozta. 12.04-es Ubuntun is kipróbáltam, fordítottam 32bites LuxMark-ot, gegl-t (0.2.0) és ImageMagick-et (6.8.0-7). A LuxMark működött, befejezte a képet de érdekes eredmények születtek, a fémgolyós rendernél a CPU-only (C2D E8500) kétszer annyi pontot csinált mint a GPU (~850, ~450), a Sala-nál GPU-val 232, CPU-val 110, a kettővel együtt 115. No mindegy, lehet hogy ez így normális, lényeg hogy a GPU-load 99% voltImagemagick és a gegl dokumentációjában nem találtam meg hogy hányas verzióval működnek de az imagemagick opencl-es konvolúciónál kernel fordításkor megállt egy "storage-class specifier not allowed" hibával és mivel az opencl 1.0 specifikáció 155. oldalán alján az áll hogy: "The extern, static, auto and register storage-class specifier are not supported." ezért arra következtetek hogy nem elég neki az 1.0
A gegl nem ment (GPU load 0) és semmilyen információt (opencl specifikusat) nem adott futás közben hiába volt beállítva hogy GEGL_DEBUG=all GEGL_USE_OPENCL=yes gondolom ez se fog menni.
Szóval, van használható alkalmazás 1.0-ra ?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest