Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szergei

    tag

    válasz Abu85 #17 üzenetére

    Akkor ezt rosszul tudtam, azt hittem, hogy nincs már Xenos-tesszellátor az AMD-GPU-kban.

    Én elhiszem, hogy rengeteget használták, nem fogalmaztam jól:
    Úgy írom inkább, hogy nem tudok nagyon sok PC-s játékról, ami használta volna, és azért volt körülötte valamennyi marketing(-bullshit), amiből nem feltétlenül az következett volna, amit te mondasz, hogy fejlesztésekre lesz jó, hanem sokan azt várták/hihették, hogy lesznek majd olyan PC-s játékok, ahol be lehet kapcsolni.

  • Szergei

    tag

    válasz Lacccca87 #10 üzenetére

    Sokan azért szidták az ATI Truform-ot, mert egyes esetekben tényleg röhejes volt ,hogy ész nélkül tesszellált mindent, beleértve a fegyvereket is fps-ekben, de voltak játékok azért, amiket rendesen optimalizáltak rá, és valóban jobban néztek ki Radeonokon.
    Néhány példa - karakter-tesszellációt használt a Return to Castle Wolfenstein, C&C Renegade, UT2003-2004 stb.
    Terep-tesszelláció (hogy a hírhez is kapcsolódjon): Soldier Of Fortune II, The Elder Scrolls III - Morrowind (későbbi patch).
    Az első hibát ott követte el az ATI, hogy a Radeon 9000-es sorozattól már csak szoftveresen emulálták a Truform-ot (ami a hírben szereplő megoldással ellentétben sokkal lassabb volt, a Radeon 8500 tesszellálás sebességében megelőzthette akár az egyébként sokkal gyorsabb 9800 Pro-t is).
    2005-2006 körül teljesen megszűnt a támogatása, talán az X850 XT volt az utolsó kártyájuk, ahol be lehetett kapcsolni driverből.

    Amit az AMD(-ATI) csinált, az végképp értelmetlen tranzisztorpazarlás, az R600-tól generációkon keresztül beépítették a GPU-ikba a "Xenos-tesszellátort", amit a Froblins demójukon kívül nem sok program használt ki. Utána a DX11 "hatalmas újításként" végre "szabványosította" a tesszellációt, amihez megint fixfunkciós egységek kellettek, de most úgy tűnik, annál is vannak (lehetnek) jobb megoldások.

Új hozzászólás Aktív témák