Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz maiden8 #54 üzenetére

    A Google Maps meg full ingyen van.

    A Sygic épp most jelentette be, hogy lifetime térképfrissítés és verziófrissítés lesz ingyen az androidos szoftverükhöz. Nahát. Nem mellesleg különböző partnereiknél az androidos szoftver készülékvásárlás esetén 5k. Ami pont a harmada a iGO árának, bónusz ugye a frissítések.

    Talán már decemberben, de lehet, hogy csak januárban kezemben lesz az első androidos navi, 5 inchen, kapacitív kijelzővel. A világnak csak ebben a szűk kis régiójában (Közép-EU) van igény a WinCE navikra, tőlünk nyugatabbra már nincs piac, sőt, Kínában sincs már. A komplett kínai, shentzeni ipar épp Andriodra áll át. Lehet, hogy te, ti sok munkát, lelkesedést és szakértelmet öltök abba, hogy a WinCE alapú navik életképesek maradjanak, de ettől még igenis kinézhettek egy olyan GSM-GPS bolt ablakán, ahol 80 telefont adtok el 3000 navival szemben, mert mindenhol máshol pont fordítva van.

    Az NDrive pedig azért kerül elő állandóan, mert TopMap alapú a hazai térkép, valamint azért, mert az egyik első androidos navi volt a Marketben jóval azelőtt, hogy egyáltalán itthonról legálisan elérhető lett volna annak fizetős része. Nem tudom, hogy miről kéne még beszélnem az NNG-vel azon túl, mint amiket már leírtam, de szerinted a CNS-nek fognak jobb árat mondani 1000 darab licenszre, vagy az Opelnek húszszor ennyire? Hogy az iGO ára mennyi, az nem egzakt, a megrendelőtől és a volumentől nagyban függ, s ezt mindketten rohadtul jól tudjuk. Az a navonos sztori gondolom mindenkinek megvan...

    De igazából tök felesleges veletek vitatkozni. Jövő ilyenkor várlak benneteket a fórumban, hogy megírjátok, hogy mennyivel esett vissza a WinCE alapú kütyük forgalma.

    A két éves garit beleírtam a cikkbe, ez tényleg fontos, thx.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz maiden8 #45 üzenetére

    Szia Krisztián,

    először is javaslom, hogy olvasd át újra a cikket. Egy nyamvadt szó, de még csak utalás sincs arra, hogy iGO lenne Androidon. Mindössze megemlítésre került, hogy a jövő ebben a rendszerben van. És természetesen írhatsz árakat, csak amíg azt látom, hogy egy márkásabb, középkategóriás, 7 hüvelykes táblagép bruttó 40k-ból kijön, akkor ha a WinCE és annak komponensei olcsóbbak, akkor magyarázd már el, hogy mi kerül majdnem hasonló összegbe egy elavult, döcögős, rezisztív panellel szerelt navin. Jah, hogy 50 dollár? Akkor mennyi rajta a haszon? De legyen, oké, a WinCE 5" olcsóbban kijön, mint az Android 5 inch. Csak éppen alapból benne van a wifi, opcionálisan a SIM, a kapacitív panel, az Android Market elérése, a Bluetooth, a zenelejátszó (ami klasszisokkal jobban működik, mint a WinCE-s cuccok), kamera, normális videolejátszó, értelmezhető böngésző, a connected service-k kapcsán működő SIM és telefon kezelés, HSDPA, ilyesmi. Azért ez rohadtul nem mindegy ám, hogy a WinCE-t kell megerőszakolni és szétbuherálni, aminek az eredményét láttam a saját szememmel a Globe HD Net kapcsán, vagy az OS alapból tudja. A hardverről nem is beszélve, azért egy grafikus gyorsító egy 800-as Qualcomm mellett már alap, és az MSM7227 nem egy drága cucc, navigálni viszont vidáman elég, ellentétben az ilyen-olyan 400-500 MHz-es WinCE gépekkel, amelyeken soha, de soha nem futott folyamatosan például az iGO animációja egy kanyarodáskor.

    Az iGO Androidon téma akkor jött elő itt a fórumban, amikor a tesztelt termék forgalmazásában tevékeny szerepet vállaló arcok elkezdtek ezen pattogni, holott alapvetően a Silver pozitív kritikát kapott. Hogy az NNG tud Androidra fejleszteni, az tény. Hogy nem dobják piacra, az is tény, és bocs, de igenis megkérdeztem őket, több ízben is erről, s simán azt mondták, amit itt is leírtam: amíg nincs benne üzleti lehetőség, addig nem csinálják. Ha majd jönnek PNA-k Android rendszerrel, akkor meggondolhatják magukat, de - s ezt is írtam - mindez halálosan mindegy, lévén Androidra kismillió megoldás létezik, mondjuk alapból ott van a GMaps ingyen, de az NDrive sem egy horror összeg, a többiről nem is beszélve. És ezek már most létező, élő, fejlődő applikációk, amelyeket bárki megvehet.

    Ha itt fórumozol nálunk már egy ideje, akkor pontosan tudod, hogy milyen következetes irtjuk a warez szoftverek használatára való felhívást, különösen az iGO kapcsán. Ezért aztán elég nagy bátorságra, vagy oda nem figyelésre utal, hogy engem akarsz aért hibáztatni, mert piaci folyamatokról írok egy fórumban úgy, hogy nem is én hoztam fel a témát, hanem a tisztelt illetékes kötött belém és pattogott mindezidáig úgy, hogy még azt is ideköhögte, miszerint én a saját telefonomon hackelt szoftvert használok, ami szerintem egy kicsit sem engem minősít.

    Reklám mindenek felett? Az NNG egy árva petákot sem fizetett soha, semmiféle megjelenésért. És egyébként is magasról teszek rá, hogy ki és mit fizet, attól egy cikk, vagy egy hír nem változik meg. A pénzt a megjelenésért fizetik a reklámozók, amelyek bannerek, vagy szponzorált blogok formájában vannak jelen, tökre elkülönítve a szakmai tartalomtól.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz maiden8 #31 üzenetére

    Nagyon röviden, mert felesleges ezen vitázni:
    a WinCE elképesztően oldschool, egy csomó dolgot NEM támogat, ami egy navinál igenis hasznos. Monduk a kapacitív kijelzőtechnológiákat. Hiába tartod te céleszköznek, vagy célplatformnak, ha egy androidos, 7 inches táblagép tripla ilyen mennyiségű funkcióval bruttó 40k, akkor teljesen abnormális ehhez a lepusztult rendszerhez ragaszkodni.
    Nem mellesleg az NNG igenis fejleszt Androidra, lévén egyre több board computer Android alapú az autókban, amihez az NNG szállítja a navigációs szoftvert, plusz anno a Samsung Galaxy Spica-hoz is volt egy egyedi verzió.
    Abban a pillanatban, hogy Android kerül egy navira, hirtelen egy sereg connected funkció normálisan fog működni, plusz a júzer olyan navigációs szoftvert húz le a Marketből, amit csak akar.

    Videózás: azt a videót, amitől a navi megdöglött, egy közepes okostelefon vidáman viszi.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés