Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz Locutus #157 üzenetére

    Nyilván ez sem rossz, de a Sony utóbbi néhány drágább féle LCD TV-jén némileg még ettől is élesebb és simább a 60fps mozgókép, mint az utolsó csúcs plazmákon (bár összességében nyilván nem éri meg a többi LCD hátrányt árcédulában, kontrasztarányban, homogenitásban, de ebben az egyben nyer, tényleg tűéles a mozgás, plazmás zajformációk és foszforlag nélkül).

  • janos666

    nagyúr

    válasz Reggie0 #151 üzenetére

    "nagyon keves a 60 fps+

    Mihez képest és mire?

    Legtöbben (a konzol tulajoknak általában nincs is beleszolása a kérdésbe, sok kocajátékos pedig mindent kimaxol a midrange VGA-hoz is) megelégednek a ~30fps-el is, ami matematikailag is fele a 60-nak, érzésre pedig még kevesebb.

    Én megelégszem a fix 60-al (ha tényleg stabil) és a megjelenítő csak az ideálishoz elég közeli időtartamra villantja fel ezeket a képkockákat (nem folyamatosan mutatja őket, mint a legtöbb LCD). Olyankor én már a játékokban előforduló jelenetek túlnyomó többségében folyamatosnak érzem a mozgást és kellően élesnek látom a mozgóképet.
    Azért vegyük figyelembe azt is, hogy nem csak tesztvideókkal és nagyítóval kell vizsgálódni, szerintem az a mértékadó, mikor belemerülsz a játékélménybe és nem minden figyelmed arra öszpontosul, hogy milyen a kép és hangminőség. Szertem annyira kell jónak lennie a minőségnek, hogy legfeljebb néhány kirívó esetben zökkenthessen ki a játék vagy akár filemélményből, nem feltétlenül jó út, ahol ez az egyetlen élmény (annyira unalmas a játék, hogy csak az tud lekötni, hogy milyen szép a grafika és hogy teljesít a képmegjelíntő hardware, stb, és ilyenkor persze elkezded látni az apró hibákat, amik felett 99%, hogy elsiklanál, ha érdekes/izgalmas lenne maga a tartalom).

    "Mi van ha fixen van 120fps?"

    Valószínűleg méreg drága hardware-en vagy jelentősen visszafogott grafikai minőségbeállításokon ülünk (legalább is relatívan abban az értelemben, ha a hardware-hez képest régi játékokat futtatunk, vagy szó szerint, ha új AAA játékokat).
    Általában több, mint 2x nyers számítási kapacitás kell a 2x fps előállításához, ami jóval több, mint 2x költséggel jár.
    Ezzel szemben az impulzus megjelenítési mód lehetővé tétele közel sem jár 2x kiadással (legalább is a gyártási oldalon, még ha utána le is szűkítik ezt a módot a csúcsmodellekre, amiket aztán túláraznak...).
    Nekem így egyérteműnek tűnik, hogy melyik lenne optimális.

    Amúgy pedig szerintem bizonyos szempontból jobb a mozgókép impulzus módban megjelenített 60fps-el, mint sample-and-hold módban kivetített 120fps-el. Bár innen nyilván mehetünk tovább, odadobhatjuk, hogy a 300, 1000, 10^32 fps már mindenképp jobb, de tudjuk, hogy az több szempontból sem ideális vagy akár csak kivitelezhető (sample-and-hold módban sem lehet "végtelen sok" képkockát megjeleníteni, és az LCD előbb ütközik korlátokba, mint amit a szem észletelhet, mert még mindig milliszekundumokban mérik a válaszidejét).

    Egyedül a V-sync miatt nem "receg" a kép, ez szerintem hülyeség. Sőt, V-sync-el konzisztensebb a kép, mint nélküle.
    Ha arra gondolsz, hogy fix 60fps-el "receg" a kép, az vitatható. Jelent és egyénfüggő, de itt visszautalok a hsz elejére...

    A lag pedig olyan dolog, ami valamilyen formában és valahol mindig jelentkezik. Igazából csak stabilan magas (>100) fps értékkel lehet minimalizálni. De ezzel megint visszaugorhatunk oda, hogy ez mibe kerül.

    Ha a magas stabil fps útját akarod járni, akkor agresszíven 100 fölé kell menni, miközben már 60-al is egész jó képélményt lehet elérni. Lag szempontjából persze sokkal jobb az ilyen adaptive sync >=60fps-el, de ha nincs egyenesen >=120fps, akkor másban lesz élményrombólóan rossz (finoman, de akadozik, erősen csóvázik/mosódik a mozgókép).

  • janos666

    nagyúr

    Az én véleményem továbbra is szilárdan az, hogy ez egy zsákutca (akár nVidia, akár VESA köntösben az egész koncepció). Még akkor is, ha ez jobb, mint az az út, amiről leágazik.

    - A fix 60fps impulzus alapú képmegjelenítéssel szinte tökéletes.
    - Az előbbi pontban vázolt megoldás jobb, mint fix 100fps sample-and-hold alapú megjelenítéssel.
    - A legrosszabb nyilván a sample-and-hold <60fps-el (legyen az akár fix, akár adaptív).
    - Az adaptív frissítési frekvencia és az impulzus mód nem igazán kompatibilisek (de legalább is nem optimális elegy, legfeljebb kompromisszumokkal látom összeerőltethetőnek).
    - A véges számítási kapacitás mellett egyszerűbb fix 60, mint 60-tól jelentősen magasabb fps értéket produkálni.

    A fenti pontokat összegezve tehát kvázi kétfelé nyílik a csomópont, amiből az egyik egy ideális és legtöbb szempontból optimális megoldásnak, míg a másik egy beszűkült gondolkodásmód, lustaság és esetleg minimális spórlás szülte zsákutca (mármint spórlás amikor nincs license fee, de szerintem 200$-os fee mellett olcsóbb lenne megoldani az impulzus módot). A cikk témája pedig az utóbbi (és mint látjuk, ez még csak nem is olyan egyszerű, hanem göröngyös út, míg a másik abszolút kivitelezhető, létező, kipróbált, bizonyított technológia).

Új hozzászólás Aktív témák