Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz stevve #3 üzenetére

    Szerintem az a gond, hogy a grafikus driverek mára egy-egy hatalmas bloatware-ré nőtték ki magukat. De ez nem a fejlesztők, hanem a hagyományos grafikus api-k koncepciójának hibája, hogy mindent meg akar csinálni helyetted, s ezeket a driverbe kell implementálni. Ugyan egy egyszeri fejlesztőnek nagyon jól jön az egyszerűen programozható felület, s nem is érdekli mi van mögötte (bloatware), de egy techbuzi stúdiónak ez korlátozó tényező, mert egy fekete dobozt nagyon nehéz debuggolni vagy rájönni hogy hol van a szűk keresztmetszet teljesítményben. Illetve ott vannak a funkcióbeli hiányosságok is, lásd használható multithreading CPU-ra.

    A techbuzik problémáinak megoldására a driverben a grafikus api rétegét radikálisan le kell vékonyítani, s fejlesztő kezébe adni a kontrollt. Ezzel kvázi drivert írnak a fejlesztők, de azért ez nem teljesen igaz, hisz a driver megmarad, csak alacsonyabb szintű a hozzáférés.

    A "hibás játék" szerintem szimplán a jelenleg elterjedt grafikus api-k problémáira utal.

    Persze más kérdés, hogy mi lesz a nem techbuzi fejlesztőkkel, mert nekik az új api inkább bosszúságot okoz.

Új hozzászólás Aktív témák