- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Mobilhasználat külföldön
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem is a technikai korlátait tartom én sem fő hátráltatónak, hanem az emberi érdek tényezőket.
Pedig mélyebben átgondolva nagyon jó lenne. Sokan alig bírnak fenntartani egy autót, de a taxi túl drága. Ha viszont önjáró kocsik lesznek, akkor minden megváltozhat. Gondoljunk csak bele, egy telekocsival vagy oscar-al már 2-3 Ft-ból el lehet jutni Bp-ről szinte bármelyik nagyvárosba. Na ez gépi kivitelben, ahol még sofőrt sem kell etetni, fizetni mennyivel is jobb lehet! Csak hát az érdekek....Node az eredeti témához visszakanyarodva. Mindenhol kell 1-1 első fecske, aztán majd biztos jön a többi gyártó is hasonló termékkel, nyilván csak idő kérdése.
-
DraXoN
addikt
Sajnos nem tudtam már szerkeszteni a dolgot, de végignézve a talált videót.. egy 2015ös volvo promó arról, hogy mi lesz a 2017ben megjelenő modelljükben ..
Jelenleg egyébként bárki számára elérhető piacon valahol a Level2 és Level3 szintek között vagyunk.
Pár gyártó, kontrollárt körülmények között már a Level4el "kísérletezik".
A Level5 pedig még távoli, de egy 10 éves távlatban szerintem a Level4 elérhető.
A szintekről: [link] -
DraXoN
addikt
Szerintem nem lesz az olyan messze, hogy megjelenjenek ezen járművek az utakon (valamelyik olaj ország, egyik városában (talán Dubai?) úgy hallottam van egy taxi társaság, amelyik pár autóval már működik ilyen járművekkel.. nincs sofőr, csak utas .. jah és az a nálunk "kiutált" Uber is kísérletezik az autonom "taxijaival" több országban is)...
Szerintem nagyobb "gond" lesz a jogszabályokkal, hogy ezen járművek forgalomba kerüljenek (hacsak nem valamilyen politikusi érdekeltségi kör nem fűződik hozzá, mert mondjuk az épp aktuális "vezér" egyik haverja, a testvérének nincs épp egy "ötlete", hogy csinál egy "automata" taxi társaságot, és kéne rá gyorsan valami szabályzás...)Összehasonlításképp:
3 éve kb, itt tartottunk: [link]
most meg csak egyet a "jelenből": [link]
utóbbi erősen nem annyira "játék" jellegű. -
válasz
#65675776 #15 üzenetére
Szép jövő lenne, de messze még sajnos. Amúgy akkor a lehúzós taxisoktól is megszabadulhatnánk. Aki el akarna jutni valahova, csak rendelne egy fuvart és az automata jármű az adott címre kimenne és vinné korrektül ahova kell. Na akkor lesz majd taxis lázadás, mint kb. mikor megjelentek az autók (anno az első T Ford-ok) New York utcáin és a lovaskocsis fuvarozók sztrájkba kezdtek (konkrétan a lovakkal összetojatták a várost). De a fejlődést előbb utóbb úgysem lehet megállítani.
-
Sinisi
senior tag
válasz
Cyberboy42 #17 üzenetére
Eddig az almát :-)
-
Cyberboy42
senior tag
Mi az, amit az intel nem vásárol fel? :d
-
Sinisi
senior tag
Ne is monnd!
De ez egy igen jó mérce!
-
Sinisi
senior tag
Amikorra az ilyenek elszaporodnak az utakon remélem már biztonságban leszünk tőlük!
-
kromatika
veterán
Nem is tudtam hogy külön Autókba szánt processzor létezik.Érdekes volt.Köszi.
-
gerii
addikt
A másik érdekesség, hogy a meghibásodási arány valami 100 millió az egyhez kell legyen a járműelektronikában.
-
#65675776
törölt tag
A mostani számítógépek (navigáció, motorvezérlő, multimédia) is ott vannak akár parkoló autókban. Nem hallani, hogy emiatt tömegesen halnának. Egyébként meg nem a műszerfal mögé kell rakni, és akkor problem solved. Emellett ott az akku, arról lehet hajtani egy kisebb hűtőt neki akár éveken át.
-
nzozz
aktív tag
Menet közben ezzel talán nincs is gond, azonban egy parkoló autóban már problémásabb. Ott tényleg el tudnak szabadulni a hőmérsékletek, ami ugyanúgy károsíthat egy processzort, viszont elég fura lenne egy alkatrész hűtése miatt pl. járatni a motort (a klíma miatt). Bár azt a 120-150°C -ot azért túlzásnak érzem, hacsak nem a Szaharában parkol a gép.
-
#65675776
törölt tag
No, akkor az intel meg is veheti akár az Imaginationt ha már egy partnere hozzá került, a cég meg úgyis eladó.
ivarg: Miért? csak egy légcsatorna kell a műszerfal mögé, és a menetszél le tudja hűteni kellemesen 40-50 °C környékére. A klíma körét keresztülvezetni a fedélzeti számítógépen meg megint csak akaraterő kérdése.
-
ivarg
tag
80-90fokod műszerfal mögött inkább 120-150 fokról beszélhetnénk tűzőnapon, működés közben.
A ventilátor minimum kötelező. -
Kíváncsi vagyok hogy milyen üzemi hőmérséklet tartományt szabtak neki. Autóban azért tud piszok meleg lenni.
-
Tubi2
senior tag
Cím: Autókba*
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B550M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest