- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Légies iPhone halvány színei
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #286 üzenetére
Nyilván nem ismered eléggé a média hátterét. Nagyon meglepődnél, hogy mik vannak, amiről nem tudsz. Név nélkül, de van olyan, aki Windows 10-et nem tud telepíteni segítség nélkül, és termékteszteket csinál. A gyártók szerint is van baj a médiával, csak nem kürtölik világgá. Erről szoktam beszélgetni velük, hogy aki valóban hozzáértő, azt előbb utóbb elviszi egy nagy cég. Emiatt felhígult a szakma. És némelyik gyártó magát is hibáztatja, mert például ők is a médiából szerzik az utánpótlást, és azok közül az emberek közül, akik értenek hozzá. Lásd Damien Triolet esete, aki kb. az egyik legnagyobbja volt a szakmának, de egyszerűen az AMD sokkal többet kínált neki, és elment oda dolgozni. Nem hibáztatom ezért, nyilván igent mond, csak ezeknek az embereknek a kiválásával a szakma hígul, mert alig jön utánpótlás.
A Forza Horizon 4-ben is? Meglepődnél mennyit segít a GeForce driverének ebben az alkalmazásban a kétszer több mag. A Radeonnak nem, de az AMD DX12 implementációja eléggé máshogy működik.
Azért 2018-ban szerintem elvárható, hogy egy VGA-tesztben nyolcmagos CPU-val dolgozzunk. Egyrészt ez a valóságban is megfizethető, másrészt a DX12/Vulkan játékok skálázódnak.
Kész vannak a tesztek. Írják őket a srácok. Mint írtam korábban, egyszerre esett be egy rakás hardver, és eközben nincs annyi memóriánk, hogy minden működjön egymás mellett. Az RX 590 azért lett hamar kész, mert a többi cucc NDA-járól már lemaradtunk, de az RX 590-é tartható volt, így azt beszúrtuk. Ez ilyenkor egy tipikus döntés, mert így az RX 590 eléggé időre meglett, persze ezzel picit csúszott a többi, de nem sokkal. Ezek jönnek sorban.
(#291) b. : Nem így van. Mindenki, aki itt dolgozik ugyanolyan értékes alkalmazott. Az más kérdés, hogy eltérő képességekkel rendelkezünk, de ettől hasznos mindenki. Az, hogy a hírek tőlem jönnek, leginkább azért van, mert én vagyok az erre kijelölt személy. A cikkekben annyiban veszek részt, hogy segítem ezek elkészülését. Hogy miben? Amiben kell és amiben tudom. Ezért vagyok a cikkeknél odaírva, mert a PH-nál szabály, hogy ha csak egy icipicit is hozzátettél, akkor már ott lesz a neved. A cikket viszont az írja, akinek a neve ott van az "írta" résznél. Ez azt jelenti, hogy a teszteket ő csinálta, stb. Én alapvetően 99%-ban nem tesztelek, mert 200 km-re lakom a szerkesztőségtől. Egyszerűen nehéz megoldani. Maximum annyiban van ebben részem, hogy ha valami hibát tapasztal a kolléga, akkor felhívhat, hogy együtt megoldjuk azt. Ebben nyilván segítek. Amit a tesztekhez jellemzően hozzárakok az az architektúra rész, de néha az külön van.
-
leviske
veterán
válasz
huskydog17 #286 üzenetére
Abban szeretném megvédeni a PH!-t, hogy a tesztek időpontjai nem rajtuk múlnak. Már 8-9 évvel ez előtt is volt rá példa, hogy meg kellett venniük a tesztelt hardvereket. Ez meg félmilliós videokártyák és negyed milliós processzorok mellett kissé meredek elvárás.
Se az Intel, se az nVidia nincs olyan pozícióban, hogy szüksége legyen győzködni ekkora országok piacait is tesztekkel. Pláne, hogy a célközönségükhöz így is eljutnak olyan oldalakon keresztül, mint az Anand, TPU, bit-tech és TechSpot.
-
Remus389
veterán
válasz
huskydog17 #286 üzenetére
2 hónappal a launch után mi a helyzet az RTX teszttel? Mikorra várható? Csak olyan fura, hogy az RX590 tesztet 1 nappal a launch után kiraktátok, de az RTX teszt 2 hónap alatt nem tudott elkészülni.
Igen, ez nekem is feltűnt. Csökken a színvonal?
Bár felesleges összeesküvés elméletet szőni, valószínűleg nem kaptak tesztpéldányt az Inteltől és az Nvidiától, ettől függetlenül okosba meg lehetett volna oldani.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #219 üzenetére
A Sapphire-ra. Ez a TBP-je. Megkérdeztem.
És valamiért a Vega 56 alatt ugyanaz a rendszer 90 wattal többet kért?
Jó, hogy ezt jelzed tizenakárhány év után.
Annyit tudunk tenni, hogy megnézzük a táblázatkezelőben, hogy mindent jól számolt-e a program, képletek rendben vannak, stb. Ha igen, akkor ez van. Csak azért nem fogunk tizenakárhány éves gyakorlaton változtatni, mert egy tesztben pár olvasónak nem tetszik az eredmény.
-
válasz
huskydog17 #185 üzenetére
Igen, ezt a tesztet is láttam, de itt keveset mérnek 1080p fölött.
Okkés, ha az árát is figyelembe vesszük, és kizárólag a 1080p játék a fontos, akkor valóban jobban megéri egy i5-8400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #153 üzenetére
A TDP-t ne keverjük a TBP-vel. Utóbbi a boardra vonatkozik.
(#145) b. :Semmi köze a játékok kiválasztásának ahhoz, hogy előnyös-e egy gyártónak vagy sem. Egészen egyszerű módon szelektálunk. Egyrészt DX12/Vulkan API-t kell támogatnia. DX11-est már nem veszünk fel, a Far Cry 5 majd kikopik, az az utolsó DX11-es címünk. Az egyik fő tényező, hogy ne szopasson minket a DRM, vagy a platformra vonatkozó korlátozás. Például az, hogy az Origin 24 óránként csak 5 VGA-cserét enged, ráadásul megkerülhetetlenül. Tehetnek a limitjükkel egy szívességet. Próbáltam azt, hogy kérek egynél több példányt ugye, amivel mehetne a multiply account, de a válasz az, hogy meg kell venni annyi példányban, amennyire szükségünk van a munkánkhoz. Hát kösz, de nem, már elvből sem, az a pénzéhesség határtalan, ami az EA-t jellemzi manapság. Ezt más sokkal jobban megoldja. Tudják, hogy tesztre kell, ezért olyan verzióhoz adnak press kódot, amiben nincs géplimit, és ez így a normális, nem akarunk mi ezeken játszani, arra vannak saját fiókjaink saját példányokkal. A másik fontos tényező, hogy használja is a játék a GPU-t. Erre vonatkozóan felveszek pár 4K-s frame-et, és megnézem, hogy a képszámítás hány százalékát tették ki a barrierek. Ha átlagosan 8 fölött, akkor viszlát van, az túl sok ahhoz, hogy a GPU-k optimálisan ki legyenek használva. Ha egy felvett frame-en is 15 fölött volt ez a szám, akkor is dobjuk a játékot. És félreértés ne legyen, ezek nem szigorú értékek ám, az iparági ajánlás minden frame-re 5% alatti.
Strange Brigade van. És basszus a felvett frame-jeinken a barrierek 1-2%-ot tesznek ki. Beszabehu, de úgy tényleg.
Azt egyébként túlzás lenne mondani, hogy nagyon előremutató a játék motorja, de kétségtelen tény, hogy veszettül jól működik.
A Hitman esetében egy profilról megy a vita. Erre vonatkozóan egy kérdés: ez a profil mikor borította fel az egyensúlyt? Akkor, amikor belekerült és hozott bő 20-30% pluszt, vagy akkor, amikor már ez nem működik? Ne legyen kettős mérce ebből, hogy amikor elérhetővé vált, akkor nem volt baj a Hitmanből, mert jól felgyorsultak a GeForce-ok, majd most, hogy az új programverzióval megszűnt a speckó profil hatása, milyen rossz lett a program. Mi pont azért mérünk, hogy ezeket megmutassuk. Ettől még dönthetsz úgy, hogy ignorálod az eredményt. Mindemellett ez az egész rávilágít arra is, hogy a DX12 nem olyan ám, mint a DX11. Lehet itt nagyon optimalizálni, de ideiglenes a hatása, ezért is érné meg inkább a driver általános implementációján javítani, mert akkor ezekre a nagyon specifikus profilokra nem lenne szükség.
(#147) solfilo: Igen a Rise-ot követi a Shadow, csak nem fért bele a váltás az időbe.
-
Remus389
veterán
válasz
huskydog17 #128 üzenetére
Nézzük másképp
80 Watt a RX 580 és GTX 1060 közti fogyasztáskülönbség. (azonos teljesítmény FPS-ben, ezért ezt)
1kilowattóra: 1000/80=12.5
Tehát 12 és fél óra játék után 36 Forint többletpénzt fizetsz.
A 12 és fél óra egy átlagos játékos heti játszással töltött ideje átlagosan, mondjuk reálisan másfél évig tartod meg.
52hét*1,5év*36Ft=2808 Ft
Na most alzán, 98 ezer a 6Gb-os GTX 1060 és 75 ezer az RX 580 8GB! Mindkettő msi armour, tehát ugyanolyan. A 4Gb-os csak 62 ezer!
Aki most ki a szamár?
-
Vesa
veterán
válasz
huskydog17 #128 üzenetére
Ez a mérés elég egyértelműen igazolja, hogy a 1060 komoly köröket ver az AMD megoldására! Az 590 fogyasztása pedig viccnek is rossz, gyakorlatilag a duplája, miközben teljesítményben meg...Felejtős ez a kártya meg az egész széria.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gyúrósok ide!
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Hardcore café
- Synology routerek
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egyre jobban hisz az AI-képes szemüvegekben a Meta
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
- HP OMEN 3080Ti 12GB
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó nem szép állapotban levő Apple iPhone 12 128GB / AKKU 100% / 12 hónap jótállás
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest