Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vinibali

    őstag

    válasz julius666 #98 üzenetére

    a Gallium3D tényleg nagyon előre mutat és fejlődik is. saját magam a D9D3 kiegészítésükkel játszom immár Linux alatt normális tempóval, egy A8-3850 mellett, ami valljuk meg GPU erő tekintetében nem egy vadállat :) az elején elég bajos volt a grafika, de bugreport után 1 hónappal javítva is volt a driver! Sok innovatív fejlesztőjük van, de amilyen sok hardvert támogatnak, nem hiszem hogy a kiadást követően hamar jönnének akár a GCN alatti hardverekre (HD7000-től felfelé azért nagy eséllyel hamar elkészülnek majd) a Vulkan driverek és valljuk meg, leginkább ezekhez kellene a támogatás, mert ami hardveresen képes lenne futtatni, valószínűleg fogja is zárt driver mellett. kérdés mennyire bugosan, de az AMD részéről biztos lesz hamar támogatás. sok találgatás volt, hogy miért nem kerülnek már nyilvánosságra a Mantle specifikációi, de ilyen komoly lépésre szerintem csak nagyon kevesen számítottak :)
    azt hiszem amikor kiderült, hogy nagyot változtatnak a nyílt forráskód támogatásához(egyesített kernel driver nyílt és zárt driver alá), már sejteni lehetett valamit. időben csúszik a dolog, mert már októberben meghirdették a dolgot és a Tonga(R9 285) még mindig csak zárt driverrel futtatható :F

    itt egy ábra a Gallium működésésről, ezért tudták megcsinálni a D9D3 leképzőt, és hagyhatták egy a hagyományos wine megoldását, ami OpenGL kódot generál.

  • Menthirist

    veterán

    válasz julius666 #84 üzenetére

    Nem gondolnám hogy kő alatt élnék, csak azért mert a tucatnyi nemzetközi és magyar oldal közül pont nem olvasom a phoronix-ot.
    apropó az a cikk amit küldtél, írja konkrétan hogy nagyon nagyrészt mantle az alapja? vagy hogy nem 2017-re várható? Azt írják hogy bemutatózni fog a khronos is az új api-jával, amihez hasonlót a dx tavaly is csinált (intel dx12 bemutató 2014 augusztus), mégis onnantól legalább 1,5 évre van a dx12 debütálása is. Szóval amit linkeltél pont nem cáfolja azt meg, hogy 2017 előtt jönne, csak azt hogy most bemutatják hol áll az api.

    ehhez képest meg még idén lehet hogy jön. Erről nem ír a phoronix. Legalábbis nem írt napokkal ezelőttig az biztos.

    Emellett nem csodaként élem meg. Meglepőként. Ég és föld a kettő között a különbség.

    Szóval továbbra is csak azt akarom mondani, hogy sehol nem láttam utalást azon a tucatnyi oldalon amit látogatni szoktam, hogy a glNext konkrétan asszimilálta volna magába úgy egy az egyben a mantle-t és azt alakítgatta volna a saját igénye szerint. Úgyhogy ez meglepetés volt számomra, pedig mint mondtam, nem egy kő alatt élek. Az egy dolog hogy tudtuk hogy bepillantásuk van a mantle-be, ahogy a dx-eseknek is... de belepillantani és átvenni nem ugyanaz a két dolog.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz julius666 #81 üzenetére

    Mert érdemes megérteni, hogy mi változik a Vulkanban. Amúgy sem én döntöttem úgy a Khronosnál, hogy nagyon nagy százalékban lemásolják az AMD API-ját. Jól tették, de ha megtették, akkor tény lesz, hogy ez nem az ő találmányuk. Csak másoltak, mert szerencséjük volt. Persze ehhez kellett az is, hogy az AMD felajánlotta nekik a teljes forráskódot, illetve az, hogy éljenek is a lehetőséggel. Más esetben 2017-ben jött volna ez cikk az új API-ról, már ha az MS és az Apple nem tarolta volna le totálisan a piacot a DX12-vel vagy a Metallal addigra.

    Az opcionális funkciók az igazi kincsek a Vulkanban és a DX12-ben is.

  • Menthirist

    veterán

    válasz julius666 #81 üzenetére

    Hát én szvsz még pár nappal ezelőttig úgy tudtam, hogy az új opengl épp írás alatt áll, valamikor 2017-2018 körül lesz kész, és noha nézik hozzá a többi api-t is, azért sajátot írnak. Ehhez képest szerintem te is érzed hogy nem kicsit más így a helyzet, hogy nem sajátot írnak, hanem ÁTVESZIK a mantle 1.0-t és csak itt-ott módosítgatják, cserébe nyernek konkrétan vagy 2-3 évet. Erről pl a te általad linkelt cikk felejtkezett el megemlékezni, szóval ne kezdjünk ujjal mutogatni hogy ki mit tart a mezei olvasóknak releváns információknak.

  • Menthirist

    veterán

    válasz julius666 #74 üzenetére

    Azért az sem semmi, hogy az általad linkelt oldal konkrétan egyetlen kis szót sem vesztegetett arra, hogy felhívja a közönség figyelmét hogy amit olvasnak, az gyakorlatilag a mantle-ből fakadt :D Szóval azért az a "pártatlanság" sem semmi :P

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz julius666 #74 üzenetére

    A második bekezdésben van megemlítve, hogy a Vulkan név egy köszönetnyilvánítást jelent az AMD felé. Nélkülük ez az API most nem lenne itt. Ez nem tisztelet, mert az AMD-nek is egy üzlet ez.

    A SPIR-V-vel a mi cikkünk is elég sokat foglalkozik. Egy API-nál pedig a bekötési modell az egyik legfontosabb tényező. Amiről phoronixes cikk nem ír. Emellett az aszinkron compute és DMA is nagyon fontos. Például ilyen a DX12-ben is lesz, szóval nem árt kiemelni, hogy a Vulkanban is elérhetők. Nem mindegy ugye, hogy a GPU kihasználása 40-50 vagy 80-90 százalék. Az Oxide a hét további részében be fogja mutatni, hogy miért nem.

    A cikk címében szándékosan nincs benne az OpenCL. Azt hittem ebből sejthető lesz, hogy nem lesz a tartalmában sem. Egy külön hír van az OpenCL 2.1-ről.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés