Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • solasola

    csendes tag

    Szerintem a Metal erőltetésével csak előnytelenebb helyzetbe hozzák a macOS-t és az iOS-t mintha szimplán a Vulkan-t támogatnák.

    Így meglenne a könnyű átjárhatóság az Android, az iOS, a Windows, a Linux és a macOS között legalább a grafikus API vonatkozásában. Nem vagyok biztos benne, hogy elég nagy hozzá a piaci súlyuk, hogy kikényszerítsék a fejlesztőkből a dedikált Metal támogatást az alkalmazásokban és játékokban. Az Android tönkreverte az iOS-t, maradt 10-15% piaci részesedésük. A macOS jelenleg stagnál és amúgy is csak ~8% körüli piaci részesedése van desktop környezetben.

    Technikailag amúgy sem sok értelmét látom egy olyan, harmadik grafikus API-nak, ami csak iOS/macOS-en érhető el. Ha legalább lenne bármilyen multi-platform támogatása. Nem alacsonyabb szintű mint a Vulkan és nem magasabb szintű mint az OpenGL/DirectX. Ha pedig Metal-ra írsz egy komplexebb grafikus alkalmazást akkor lőttek a Windows vagy Linux portnak (legalábbis belátható költséggel).

    Ennek max egy Vulkan driver fölött futó fejlesztés-könnyítő rétegként lehetne bármilyen haszna.

Új hozzászólás Aktív témák