- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
Új hozzászólás Aktív témák
-
katt777
félisten
Mivel vannak, akik értik, nem a leírásban van a bukfenc.
Szerinted ez mi: "A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni." - ha ennél szájbarágósabban akarnám leírni, turmixgép kéne.
Költői kérdés volt! Én zártam a témát.
Galdech: Gratulálok a multis méréshez, amire külön írtam, hogy nem mérvadó (jövőbe látás #23: "persze, itt majd jön a "bezzeg BF4 multi + Civ." - beszólás"), mert nem a CPU miatt limites, a BF4 pocsék kódjáról elég sok helyen olvasni.
Éppen a magas CPU-igény miatt hoz a Mantle az e tekintetben relatíve gyenge bármilyen CPU miatt. Tényleg user error van, de nem nálam.
Itt meg elég sötét.
-
katt777
félisten
Na, itt jön ki az, hogy a felhasználó számít, vagy a profit.
Arra emlékszem, hogy anno lehetett a gépemben Matrox, nV v. ATI és egyéb kártya, mindegyiken futott minden játék bármiféle driverfrissítés nélkül. Persze anno még olyan is megesett, hogy egy adott alaplapba AMD, Intel, Cyrix és egyéb procit is be lehetett tenni (és akkor persze tényleg pontosan látszott a procik közti különbség). Lényegében nem ördögtől való a megoldás, és 1x már működött.
cain69: Dehogynem, 2x is.
pakriksz: Na, ez a marketing. Főleg, ha az okos felhasználó nincs tisztában, milyen beállításokkal futtatják az adott "tesztet" (ált legjobb az ultra grafika semmi élelmosással, vagy csak a más teszteredményt mutató beállítások lekapcsolásával). Ha akarom, én is be tudom bizonyítani, hogy CPU-limites egy i7, vagy hogy gyorsul a Mantle intelen is, csak beállítás kérdése. Ez akkor is átverés, amit egyesek megkajálnak, mások meg nem.
Abu85: Az, hogy nem akarják újra megcsinálni, nem azt jelenti, hogy nem lehetséges. Csakhogy akkor minden gyártónál kiderülne, hol vannak bibik a meghajtókban, vagy éppen a hardverben, és ezt nem szeretnék. Ha bármely gyártó mégis meglépné, én azt venném, mert tudnám, hogy jó a terméke. Persze a minőségigény a vásárlóknak olyan csekély hányadát jelenti, amire üzletileg egyetlen cég sem alapoz.
És akkor még mindig ott van a gépi kódú programozásra képes fejlesztők alacsony száma.
A low-level api legalább egy jó irányba tett lépés, de nem azon a szerfölött önérdekű módon, ahogy az AMD csinálja. Akkor az nV dx-optimalizálása már sokkal jobb, mert az mindenben hoz gyorsulást, tehát valódi megoldás.
Konzollal az a baj, ott komoly áldozatot hoz a minőség oltárán (az elcseszett vezérlésről és menthetetlenségről nem is beszélve), és persze úgyis venni kellene mellé egy PC-t.Jim Tonic: Én meg akkor leírom újra neked, és azoknak, akik nem képesek nemhogy egy hsz-t, hanem egy mondatot sem értelmezni: a felhasználók 99%-át a játékok érdeklik, és nem érdekli őket, hogy 1 adott alkalmazásban hű de jó az OGL, vagy éppen egy gyenge procival megvert felhasználó sem fog örömében madarat fogni attól, hogy Thief-ben v. BF4-ben mennyit gyorsulna a gépe teljesítménye, mert attól az összes többi játékkal CPU-limites marad. Szintén nem állítottam, hogy a Mantle feltétele az AMD processzor lenne, de ehhez megint csak tanulni kéne némi szövegértelmezést.
-
katt777
félisten
Biztosan én vagyok a hülye, nem a Mantle-lel és DX-szel is tesztelt játékaimban esett vissza a Mantle teljesítmény (gondolom, neked valamilyen gyengébb AMD procid van). A marketing-mantrát nem kell szajkóznod, hallom eleget.
Az viszont tényleg marhaság, hogy egy i7-tel bármely program CPU-limites lenne.Nyilván ezt sem tesztelted.
Az tuti, hogy én a tuningolt HD7870XT-t is 100%-ban kihajtottam egy alap órajeles 6800K-val (persze, itt majd jön a "bezzeg BF4 multi + Civ." - beszólás, amelyek egyike sem a CPU miatt limites), ami kissé odébb van egy i7-től, és jobban, mint a VGA egy mai csúcs VGA-tól.
Kopi31415: Ja, igazad van, sem a DX, sem az OGL, sem a Mantle nem a játékokról szól.
lev258: És kinek a dolga lenne a normális driver megírása, a MS-é? Vagy az enyém?
Amelyik játékom képes OGL-re, mind drasztikusan lassul, de elég pl. egy Heaven benchmarkot megnézni. A felhasználók túlnyomó többsége Windows-t használ és játszik, és ha az OGL-t lassúnak (+ rondának) találja, DX-t használ, nem érdekli, hogy bizony 1 valamiben az OGL tök jó.
cain69: Nem csak 2 szót kéne felfogni egy mondatból.
Azt írtam, AMD procival javul a grafikus teljesítmény Mantle használatával (mind a 9999 Mantle-t támogató programban
), Egy i3-mal, i5-tel nem. Thiefben nálam Mantle 5-8% teljesítmény-csökkenést okozott, és hasonlóan teljesített BF4-ben is. Ergo nem érdemes Intel procival Mantle-ben gondolkodni, ezzel a szándékkal készült a Mantle, azt a pénzt költse a mafla user inkább 3GB-os AMD VGA-ra, amire meg DX-szel nincs szükség Full HD-nél nagyobb felbontásig.
Bici: Köszi, akkor érthetően fogalmaztam.
Oda kellene visszajutni, hogy ha a GPU kap egy hardveres utasítást, akkor azt a gyártójától függetlenül képes legyen végrehajtani. Minden szoftveres megoldás kizárólag lassít, függetlenül a szoftvertől, hiszen azt máris fordítani, értelmezni kell. Sajnos az erre képes programozókból már nincs túl sok.
-
katt777
félisten
OpenGL-t újraírni, nahát!
Most jöttek rá, hogy gagyi?
A felhasználók nagy része erre már régen rájött.
DX12 is messze van, és persze nem tudni, ahhoz is VGA-t és OS-t kell-e cserélni, ahogy az már csak lenni szokott.
Amit a Mantle-ről mindenfelé beharangoztak, az alapján ma nincsen Mantle, legalábbis, amit annak neveznek, nem tekinthető annak. AMD driverekről nem is szólva, nekik valahol az első épkézláb meghajtót kéne összerakniuk, hogy ne csak véletlenszerűen legyen rendben évente 1-2.
Akkor végül is mit várjon az ember?Egyébként lehet, hogy buta kérdés, de nem lehetett volna annak idején eleve megmaradni a hardveres programozás mellett?
cain69: A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni. Na jó, a vérszegényebb Celeronok mellett Intelesek is nyerhetnek egy kevés sebességet vele, de minden más esetben kifejezetten rontja a grafikai teljesítményt (jó néhány százalékkal).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hardcore café
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Acer notebook topic
- Trollok komolyan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gigabyte alaplap topik
- Nintendo Switch 2
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra. I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Bomba ár! HP ProBook 440 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB THERMALTAKE Core V21 Enermax 650W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest