Hirdetés
- Miért fárad gyorsabban az iPhone akku, mint az androidos?
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Kis méret, nagy változás a Motorolánál
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Olyan lesz a Google Térkép, mint a segítőkész haver az anyósülésen
-
Mobilarena

Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
"Szóval jön az ügyfél a kész munka után, és 20ezer számra sorolja, hogy de ezt ő nem így gondolta, meg azt nem úgy mondta, meg hogy de hiszen egyértelmű volt hogyan kellett volna csinálni, és társai. Gyakorlatilag a beleidet kidolgoztad a lehetetlen határidő tartására, elméletben viszont kárt okoztál a cégnek a "hozzá nem értéseddel", mert semmit sem csináltál meg "úgy, ahogyan az ügyfél kérte", csak "elpocsékoltad az időt"."
Nem így kell ezt elképzelni. Ez nem azt jelenti, hogy a határidőkor látja először a business azt, hogy mi készül el, hanem első adandó alkalommal. Pl. egy hónapos határidő esetén már az első héten lehet neki mutatni valamit, s onnantól ki fog derülni, hogy tényleg ezt az irányt kell-e csinálni. Ilyenkor még teljesen más irányba is el lehet menni, bőven van idő. Nyilván ehhez partner kell, hogy legyen a business is. A business meg örül, hogy olyan kérdések merülnek fel minél hamarabb, amik az ő fejében magától meg sem fordultak volna.
Visszatérve a #17116-os kérdésre:
"Csak hogy értsétek, nálunk vannak olyan emberek, akiknek a feladata az lenne, hogy az ügyfél ötleteit átfordítja nekünk, ami alapján tudnánk becslést adni, de amit én kapok abba kb több a kép, mint a normális leírás, szóval pl egy számlázó programanàl annyi lenne leírva, hogy készít egy számlát a számla gomb, de hogy mit ellenőriz, hogy számoljon stb azt nem írják le. Szóval több a kérdés utána mint a válasz. Jó lenne megreformàlni, de nem tudom hogy lenne ez a legjobb."
Erre agile képzéseken azt szokták javasolni, hogy legyen valamilyen definition of ready. Azaz meg kell határozni, hogy milyen feltételek esetén van tényleg olyan állapotban egy task, hogy el lehessen rajta kezdeni a munkát. Ha nem elég jó a kidolgozás ahhoz, hogy becsülni lehessen, akkor meg kell mondani, hogy csak nagy szórással tudsz becsülni rá, vagy még egyenesebb, ha tényleg megmondod, hogy ezen infók alapján nem tudsz rá egyáltalán becsülni. Másik agile-os módszer, hogy egy spike-ot csinál rá az ember, ami arról szól, hogy feltérképezitek, hogy mit is kell csinálni valójában. Ha azt gondolod, hogy valami szerinted nem becsülhető/elkezdhető állapotban van, akkor azzal kell beszélned, aki azt gondolta, hogy abban van. Elmondani, hogy szerinted miért nem elég az infó. -
Pont ilyen szituaciokra valo az 'agilis' fejlesztes, aminek nem az a lenyege, hogy standup van, meg sprint planning, hanem az, hogy vegig tisztaban vagyunk azzal, hogy a fejlesztok es a kliens fejeben nem pont ugyanaz van, es pont emiatt folyamatosan konzultalunk az ugyfellel, hogy ne a vegen deruljon ki, hogy rossz iranyba mentunk.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- iKing - Samsung Galaxy A56 5G 5G sebesség, nagy kijelző, stabil üzemidő 8/256 GB
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 1st : i5-3GEN I 8GB I 240SSD I 14" FHD I mDP I Cam I W10 I Gari!
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, problémamentesen, méghozzá OLCSÓN! Immáron 8 éve!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



