- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kérdés az egybegyültekhez.
Szeptemberben volt hűtőfolyadék- , kiegyenlítőtartály-, termál menedzsment unit és vízpumpacsere a G7 2.0 TSI-n. Mentem vele utána városi 40-50 km-t, majd hidegen feltöltöttem a hűtőfolyadékot pont a maximumra. (Aztán a Mazdával közlekedtem főleg.)
Azóta újabb 850 km-t tettem meg autópályán és városban vegyesen. Hidegen kb. 1 mm-rel a maximum alatt van a szint.
Szerintetek:
- Volt még benne pici levegőzárvány és kibüfögte?
- Vagy inkább szivárog valahol?Nem izgulok különösebben, de korábban nem fogyott belőle.
-
válasz
TrollBalint #211998 üzenetére
Ha 2400 km alatt nem fogyott az olajból értékelhető mennyiség, akkor legfeljebb a csereperiódus vége felé fog egy kevés hiányozni. De azért nézz rá időnként.
Enyém ~2 litert megkajál 15 000 km alatt. (nem érzem tragédiának)
-
válasz
d.tiborz #211912 üzenetére
Szia!
Ha nem mutat aggasztó jeleket, én 5 évesen még nem cserélném.
Kb. ugyanakkorát vagy minimálisan nagyobbat és pontosan ugyanolyan technológiájút (klasszik, EFB, AGM) tennék bele, és feltanítanám.
A Golfba a 70 Ah-s "57511 Banner Running Bull Professional EFB" 42900 Ft volt tavaly, a csere ingyen van ha magadnak csinálod. -
válasz
Motion_Blur #211840 üzenetére
Szia!
Ötlet szintjén:
- AliExpress
- veszel egy olcsó, karcos dísztárcsát (Jófogás pl.) és arról átteszed
(- veszel drágán új dísztárcsát vagy azonos méretű felniközepet) -
válasz
diablo1984 #211810 üzenetére
Megnézve a videót, itt is csak a 2-es és 3-as hengert kapcsolja le.
-
válasz
yodamester10 #211740 üzenetére
Bevált a szilentekre ez a spray?
Nálam is nyöszörögnek fekvőrendőrön.Szerk: Látom már, hogy bevált.
-
-
válasz
F-ECT$ #211529 üzenetére
- Ahogy Asbee és Qru is írta: G12 EVO.
- Nincs mindegyik gyárilag G13-mal feltöltött autóban szilikátzsák, mostanában direkt figyelem ezt. (Amelyikben van, ott a kiegyenlítő tartályon a G13 felirat mellett szerepel a "+silicat" vagy "+silica" felirat is.)
- Ha cserélik a vízpumpát, akkor vele együtt szokás cserélni a hűtőfolyadékot is. Ha pedig cserélik, inkább a G12 EVO-ra cseréljék. Kicsit nehezebben hozzáférhető, de találni.A 278 e. Ft márkaszervizes ár?
-
-
válasz
joshua7 #211382 üzenetére
Szó sincs laborkörülményekről, nem tudományosan megalapozott, kb. a saját népi megfigyelésem, amit leginkább a vizeletem sugall.
Mintha jobban kormolná a kipufogót, és mintha többet fogyasztana pár decivel, mint MOL 95-tel. Utóbbival mintha lelkesebb is lenne, kb. ez a "kedvence".
De ha a Shell olcsóbbra jön ki, akkor azt kap. (pl. budaörsi tescós Shell eleve kb. -10 Ft a többihez képest, hozzájön egy 10 forintos kupon, szemben a MOL 5 Ft alap kedvezményével.)
-
válasz
powerup2 #211358 üzenetére
Szia!
Ha még nem cserélték, a termosztát hajlamos ilyentájt megadni magát, és akkor már a vízpumpát is érdemes cserélni. (Gyári cucc 200-250, utángyártott 100-150 ezer forint, plusz munkadíj.)
Tünet: kezdetben lassanként fogy a hűtővíz.100-as benzin való bele, ezzel érdemes számolni.
DSG-nek még nem lesz baja ha nem gyilkolták.
Diagnosztika: VCDS, OBDEleven. De ehhez érteni kell valamennyire.
-
válasz
dellfanboy #211350 üzenetére
Nekem is ez jutott elsőre eszembe. De lehet, nem olyan egyszerű és "pikk-pakk megvan" meló, az alvázszámhoz tartozó szoftvert le kell hívni a szerverről úgy tudom.
-
válasz
imyourfriend #211290 üzenetére
A Te "szekered" is 10 méter lenne újonnan, és ugyanazt a féktárcsát kapja, mint az azonos motorizáltságú A3.
-
válasz
balage25 #211280 üzenetére
A többiek már leírták, hogy mindössze esztétikai probléma. Hozzáteszem, az én szememet is bántja az ilyesmi. Megoldás: leszereled a kereket, rozsdátlanítás, és nagyjából kimaszkolva lefújod pl. ilyen ezüst színű rézpasztával, esetleg cink sprével [link] .
Mitől lett ilyen? Az én tippem, hogy rajtahagyták télen a sós trutyit.
-
-
válasz
Morris #211076 üzenetére
Kb. 7,5 liter ment bele eddig, a maximumra töltve. A szerelő emítette, hogy hidegen nézzek azért rá, hátha kell még egy kevés.
Valahonnan az rémlik, hogy 8 literes az enyém (EA888 Gen.3).A Kaufferes link ugyan 5 kg tömeget ír, a cikkszám alapján az az 1 literes kiszerelés, ill. az ára alapján se életszerű, hogy 5 literes lenne.
-
válasz
tibbike01 #211059 üzenetére
Csak ne idegeld magad feleslegesen.
Persze, hogy cseréltem G12 Evora, mert 8 éves, 114 K km és még a gyári volt benne. Akkor pedig az optimális fagyálló kerüljön bele. Elvittem cserére, de már picit gyanús volt a nyáron, hogy a termosztát vagy a vízpumpa kezd elfáradni - után kellett tölteni kb. 0,5-1 deci közötti mennyiséget, előtte nem fogyott a víz.
Ennek úgy tűnik, tényleg gyenge pontja a termosztát, ami valójában egy "thermal management unit" (TMM), elektronikusan szabályozza a hűtővíz hőmérsékletét (óvatos tempónál melegebbre engedi a vizet, ha tiprod akkor pedig alacsonyabbra hozza le).
- A 2013. végi gyártású autómban 4 évesen, 80 ezer km-nél adta fel, de ott teljesen elromlott, szélsőségesen hullámzott a hőmérséklet. F végű cikkszám volt.
- A 2015. szeptemberi gyártású, jelenlegi autómban 8 évesen, 114 ezer km-nél történt most a csere, kiszerelés után látható, hogy hol eresztett a TMM. H végű cikkszám. Most INA került bele, ő készíti a gyári alkatrészt is.A G8-ot ugyanezzel a TMM-mel szerelik. A vízpumpa a TMM része, nem olcsó cucc.
A kiegyenlítő tartály cseréjét Rbalint88 fórumtárs ötletelte ki, pusztán esztétikai nyereséget érzek miatta
, de nem volt vészes az ára.
-
válasz
tibbike01 #211056 üzenetére
Mennyit futott az autód, 40 ezer kilométert? Engedd el a kérdést, nem fog holnap szétesni.
Tényleg feleslegesen aggódsz szvsz, és ezért harapsz a témára.Majd eladod 150 000 km előtt.
Kb. 10 éve aktívan követem a topikot, mindig feljön valami új paráztatás. (1.4 TSI lánc szanaszét szakad, ez-az biztosan elromlik a 2.0 TSI-n. Ebből a termosztát mondjuk valid...
)
-
válasz
ArthurShelby #211045 üzenetére
Igen, de csak ollónak tűnik, valójában reteszelhető csipesz; kölcsön kaptam. [kép]
FONTOS: Nem fogják emberben használni!
(Más célra van.)
-
válasz
focvis #210960 üzenetére
Tegnap elkészült a Golf, ma mentem érte. Vízpumpa + termosztát (INA), kiegyenlítő tartály (gyári), hűtőfolyadék (G12 Evo, gyári), fékfolyadék cserélve. Anyag 144 e., munka 35 e., szumma 180 ezer Ft.
A G13 szilikát zsákját kivettem tanulmányozásra, elég erős anyagból készült, nem is értem, hogy tud kiszakadni bizonyos esetekben.
-
válasz
molnarpeter #210961 üzenetére
Az örök darab.
Olasz csoda gurul már?
-
válasz
1stVikman #210951 üzenetére
Kezd több nyűgje lenni a kelleténél. :/
Az enyém a szerelőnél egy hete, nem sürgetem, csinálja meg nyugodt körülmények között. Fékfolyadék csere OK, emellett hűtőfolyadék és kiegyenlítő tartály csere volt a kérésem, közben derült ki, hogy a termosztát / vízpumpa elkezdett ereszteni. Remélem, azért a jövő héten elkészül.
-
válasz
F_Zolee #210797 üzenetére
Igen, a DSG-sben kellett cserélni 4 évesen, 80 ezer km környékén. 2013 végi gyártás.
Abban teljesen elromlott, előtte aránylag gyakran kellett utántölteni a vizet.A mostani 2015. szeptemberi, 114 ezer km. Ez minimális vizet fogyasztott, most nyáron kezdett gyanús lenni, így nem ért váratlanul.
-
válasz
focvis #157390 üzenetére
Na, az aktuális GTI-ben is elkezdett szivárogni a termosztátház. Nagyon happy vagyok.
Lekopogom, 3 év alatt nem kért pénzt, csak rutin karbantartást. (Most lesz 8 éves, 114 ezer km.)
A nyáron után kellett töltenem 0,5 - 1 dl hűtőfolyadékot, tegnap vittem ki folyadékcserére és jeleztem, hogy néha pár csepp nedvességet látni a motortérben. A szerelő hívott délelőtt, hogy igen, a termosztát könnyezik.
Gyári termosztát, vízpumpa, fogasszíj magyar áfával 490 €. Megrendeltem, hurrá!Jó kérdés, hogy kell-e még mellé +1 tömítés... kiderül ha itt van.
-
válasz
T0mBd1gg3R #210771 üzenetére
Mindenből a legjobbat vetted, rendben van így.
-
válasz
imyourfriend #210729 üzenetére
Hogy működik? Kapsz egy kódot, majd azt beírod valahol? Hol?
-
válasz
TheMarci #210635 üzenetére
Két éve 35 k. volt az aktiválás svarcban, tavaly is annyit kértek itt valakitől. Android Auto egyből megy utána.
Először ezt tisztázd le.Majd szifonhoz szükséges még ezt kicserélni: [link] , a momentán 31 dolláros "USB" fantázianevű USB-aljzatot (full gyári alkatrész, 5Q0035726E).
Otthoni DIY 15-20 percben, YouTube hozzá. -
válasz
ArthurShelby #210487 üzenetére
Olyanom nincs. Csak Volvo esetén találkoztam olyannal.
-
válasz
ArthurShelby #210481 üzenetére
Igény esetén angol nyelvű, 2015-ös kiadású pdf-fel tudok szolgálni.
-
-
válasz
Motion_Blur #210471 üzenetére
Fémgőzölt, akár 20 év körüli nagyobb Renaultokon, Opel Vectran is láthatsz ilyent. Nekem is lilásnak tűnik.
-
válasz
T0mBd1gg3R #210425 üzenetére
De a parkolóban visszanézel rá. (főleg ha érdemes) 🤗
A többi se csúnya!
-
-
válasz
T0mBd1gg3R #210359 üzenetére
Ebben a linkek: [link]
-
válasz
boti19871125 #210347 üzenetére
Ahogy nézem, csak német nyelvű. Viszont Chrome böngészővel le tudod fordítani.
-
válasz
focvis #210266 üzenetére
A kedd reggeli rendelésem ma, csütörtökön megérkezett (Bp.) a UPS-szel.
Minden gyári (kiegyenlítő tartály, 10 l G12evo, szőnyeg), faxán csomagolva.A szőnyegről tudtam, hogy nem a süppedős prémium kivitel lesz, de teljesen oké, 20 centiről nem látni a különbséget. Világbajnok 30 €-ért.
-
válasz
focvis #210265 üzenetére
Magamnak viszont rendeltem, ill. egy szett új szőnyeget is, így lett 128,59 euró postával, magyar áfával.
Pos. Art.-Nr. Menge Preis Summe
1 5G1061404WGK 1 31,91 EUR 31,91 EUR
Original VW Fußmatten Velours "Plus" Textilfußmatten 4x
Stoffmatten 5G1061404WGK2 G12E050A3 2 26,57 EUR 53,14 EUR
Original G12evo Kühlflüssigkeit Kühlmittel Fertigmischung
VW Audi Skoda Seat 5L Kanister G12E050A33 5Q0121407M 1 27,64 EUR 27,64 EUR
Original VW Ausgleichsbehälter Kühlmittel Behälter
Kühlwasserbehälter 5Q0121407MVersandkosten : 15,90 EUR
Gesamtkosten Netto : 101,25 EUR
Gesamtkosten Brutto : 128,59 EURGewählte Zahlungsart : Amazon Pay
Gewählte Versandart : UPS Standard -
-
válasz
T0mBd1gg3R #210188 üzenetére
A kiegyenlítőtartályban. De csak akkor van benne, ha gyárilag G13-as.
Kb. fél tenyérnyi zsákocska, kívülről nem látszik, alaposan bele kell kukkantani. -
válasz
molnarpeter #210180 üzenetére
A facebook károsítja az agyat. 🙏
Mindig jön egy próféta. Ugyanez volt a Volvo D6-nál, azonnal át kell mosni a váltót, ahűtőrendszertklímát (4 évvel ezelőtt 180+áfa). Kidobott pénznek éreztem utólag, a váltó nem lett finomabb, a klíma meg elment 200 e. km-t az eredeti típusú hűtőközeggel. -
válasz
nrb263 #210174 üzenetére
Szia!
Túlparázottnak / túlhájpoltnak érzem a G13 témát*. Az én Golfom 2015-ös, hamarosan lecserélem benne a gyári G13-at a G12evora, de ebben amúgy is aktuális a csere 8 évesen.G12 alternatíva a Febi 183366, ill. 183367 (1,5 ill. 5 literes koncentrátum).
* Mindig jön másik hype.
-
válasz
szőröscica #210026 üzenetére
Menj be az első Seat szalonba és nézd meg belülről, hogy milyen. (Nem ismerem.)
Más reális kifogásod nem lehet vele.Valamelyik extrát feláldoznám a jobbik (ledes csiribiri) hátsó lámpákért, nagyon disznó.
-
válasz
CharlieDrop #210017 üzenetére
-
Pozsonyban utoljára 4-es Golfot gyártottak, azóta főleg a nagy SUV-okat Touareg, Q7, Cayenne. Európának Golfot a 7-es óta csak Németországban készítenek, a 6-ost még Belgiumban is készítettek.
Leon, Octavia hasonló, Golf minőségben felettük. Octavia nagyobb, Leon sportosabb.
-
válasz
T0mBd1gg3R #209987 üzenetére
AliExpress: "passat b7 steering wheel module". Többfélét láttam 30-40-60 USD-ért.
-
válasz
daniel2121 #209907 üzenetére
A konkrét különbséget nem tudom, viszont a G6 kombi a Jettával együtt Mexikóban készül, kb. a G5 faceliftje, míg a sima G6 német gyártmány és erősebben eltér a G5-től.
-
válasz
macilaci78 #209887 üzenetére
G12: [link] , csak 5 literest találtam ami egyértelműen G12.
Tegnap volt nálam fél liter original G13... ha kell, holnap még itt leszek a 12-ben.Ami biztosan keverhető a G12, G12+, G12++ és G13-mal, az a G12 evo, csak nehéz beszerezni (jó áron).
-
válasz
TrollBalint #209814 üzenetére
Régen olvastam már a Revolut topikot, de úgy rémlik, ott aktív vagy. Ha van Metal csomagod, akkor az bőven elég mindenre (még bérautó biztosításra is).
-
válasz
simonjoe #209739 üzenetére
G7 GTI-vel ma Balaton - Portorozs 6,7 [kép] a megengedett+10%-kal. Viszont itt hiába nincsenek fizetőkapuk és hiába nem a szombati turnusváltáskor mentünk, Ljubljana és Postojna között szinte végig araszolni kellett, Koper után szintén.
Itt se ukrán, se ruszki, se lengyel, se kravót, se semmi másik szláv, se digó, csak helyi, magyar és osztrák.
-
válasz
molnarpeter #209735 üzenetére
Tegyél má' lécci ruszki alertet is ezek után.
-
-
válasz
Mágus2 #209599 üzenetére
Nekem elől Zimmermann, hátul TRW -> valamelyik szeret hidegen enyhén csikorogni, tippre az első. (A gyári tökéletesen csendes volt.)
42 ezer km után még bőven jók, kb. 50%-osak.A Mazdan tudtommal gyári (Mazda) van, az meg nem elég harapós, előre racse cuccot rendeltem
, egy EBC green személyében.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3016, 98% Akkumulátor
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-G5 I 8GB I 128SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest