- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
freaghill
őstag
Valaki tudna nekem segíteni és megnézni egy csavart, hogy mi a gyári cikkszáma?
Ma ki lett elől cserélve a fékbetét + féktárcsa (Zimmermann/Zimmermann) és ahogy láttam a csavar ami a tárcsát tartja fenn, már kissé ki van kopva, így kicserélném mind a négy keréknél. Na ennek a csavarnak a cikkszámát szeretném tudni.Aláírásomban az autó.
-
bul07
nagyúr
válasz freaghill #168602 üzenetére
Én eddig tudtam elmenni pontosan hogy melyik kell neked nem tudom
[link]
[link], [link], [link], [link][ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
J&P
tag
válasz Mágus2 #168598 üzenetére
ÜdW Mágus!
Köszönöm szépen,Te egy úr vagy!Végre egy ember aki nem egyből pd elemet akar cseréltetni darabját 170 000-ért.
Köszi a tanácsot,a videókat.Nos,az elsőn amikor rángatja az üa csővet,na pont ezt csinálja az enyém is,csak ugye nem cibálom a csővet,csinálja ő cibálás nélkül is.
Az autóm egy AVB kódú,301000km van benne,hidegen,melegen,padlózásnál sem füstől,10000km cserélem az olajat,ha 3deci olajat töltök rá eközben,ha megszagolom az olajat nincs gázolaj szaga,ezt azért írom mert említetted a pd elem tömítéseket.
Amit nem írtam,van hogy napokig tünetmentes,nincs alapjárat ingadozás,rángás,leállás.Viszont ha elkapja a gépszíj akkor a sírba tesz.
Mégegyszer köszönöm,átnézem a üa csőveket,ha már a szerelőknek ez nem jutott eszükbe.
Milyen jeladókra gondolsz??Azoknak a hibáját nem olvassa ki a gép??Mert mint írtam hibakód nincs,azaz van,de azt a klímára írta amit nem is értek mert tökéletesen mükxik.Bár néha akkorát koppan valami csapanttyú vagy mi fene amikor vált hogy merre tolja a levegőt.Na megyek,megnézem a üa csőveket.
-
Pixx96
aktív tag
válasz Reggie0 #168606 üzenetére
Aha értem!
Annyit kérdeznék még hogy ha chipeltetem az autót ( rigotech) elvben 140 le / 320nm ---> 176 le / 386nm
ig tudják húzni gyári állapotban. Na de most hallottam hogy ez nyírná a kettőstömegűt a megnövekedett nyomaték végett DE és egy jó nagy de.Néztem és a gyárilag 170 lóerős 2.0pd-n is ugyan az a lendekekér , szerkezet és kuplung van mint az enyémen akkor bírnia kéne nem? -
J&P
tag
válasz Mágus2 #168598 üzenetére
ÜdW újra Mágus.
Nos,megrángattam a üa csőveket,nem történt semmi,most szépen járt a motor,de.........ha már a motortérben kotorásztam kipucoltam a légtömegmérőt,nem volt patika de nagyon koszos sem,amikor végeztem vele,összeraktam mindent inditanám,hát nem akart,úgy 30 másodpercig kínlódott mire bepöccent,meg én is.
Ime a fotó az üa csőről,ez az egy néz ki csak így,én elég töredezettnek nézem.
Felhívtam a szerelőt,kérdem cserélt e gázolajszűrőt,cserélt,meg azt a fekete vackot is ami a szűrőbe megy,új tömítéssel.
-
csabi324
tag
Sziasztok.
Golf3 1.9 td 1992-es évjárat. AAZ motorkód.
Korábban már említettem a problémám a kocsival kapcsolatban.
Kuplung tárcsa, kinyomó csapágy, váltó olaj csere volt.
A probléma az hogy ha megyek a kocsival akkor egy kis idő múlva egyre nehezebb a sebességet váltani,hidegen tökéletes a váltó nem reccsen a rükverc de olyan mint ha melegedés után venné nehezebben a sebességet és a rükverc iszonyatosan reccsen.
Azt írtátok hogy nem megfelelő váltó olaj lett bele rakva(TOTAL 75W-90/API GL-4,GL-5,MT-1 típusú az olaj).
Viszont a héten vettem észre hogy le mentén vele egyben 120 km-t fő úton pár lakott területet érintve és az út végén alig lett nehezebb a sebesség és a rükverc is szinte nem reccsent.
De hétköznap reggelente városon keresztül munkába érkezte után újra nagy a probléma.
A héten volt az is hogy fent állt a probléma de leparkoltam,állt a kocsi 10 percet mert be szaladtam a boltba.
Utána álltam ki a parokolból tolatva, raktam a rükvercet és semmi hangja, könnyen vett minden sebességet.
Mivel nagy távon nem váltottam annyit mint városban ezért az út végén szinte nem is volt baja, viszont városban élő jön mivel többet váltottam.
Szerintem nem olaj baja van mert akkor nem lenne ez amit leírtam.
Egy ismerősöm említette a nyeles tengely csapágyat hogy az mutat ilyen tünetet melegedés után.
Mi lehet még a baja neki? -
-
K Norbi
addikt
-
bandi0000
nagyúr
Passat B5 be OBD 2 csati van? Hogy működnek ezek? Ha veszek egy készüléket akkor mennyire lesz kompatibilis a többi kocsival?
Xbox One: bandymnc
-
-
Rukongai
csendes tag
Sziasztok!
Golf 4 vásárlásán gondolkozok, viszont nem találtam a neten konkrét leírást felszeretségi szintekről.
Pl Comfortline, Trendline, Highline, Anniversary, Ocean, GS, stb.Tudtátok linkelni egy oldalt, vagy katalógust akár PDF-ben ahol megvannak ezek konkréten hogy pl trendline mit tartalmaz? Lehet német is.
(Focusnál van fent magyarul) -
kaszaking
tag
Mágus mester
A felső lengőkarok a helyén mozoghatnak oldal irányba? Úgy tűnik hogy jobb oldalon teljesen feszesen ott vannak a helyükön, mozgatásra nem nagyon mozdul. A bal oldalon mozgatásra van egy kis oldalirányú mozgása a gömbfej részénél kívül meg belül a gumi részénél. A mozgatást úgy értem, hogy rámarkoltam és elkezdtem mozgatni jobbra balra.
Audi a4 1996 adp 1.6Köszönöm
-
Gyula84
veterán
üdv
Mikortól kezd para lenne a vezérműtengely kopás tehát van valami érték megadva rá? 2,5v6 AYM
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
c00per
tag
Udv!
Segitseget kernek.Baratom sima 1.9 tdi gepeben kettostomegu+kuplung csere volt.Bontott lendkerek illetve elmeletben uj kuplungtarcsa lett volna, de a pekek osszeraktak szar tarcsaval az uj helyett csak a kinyomo csapagy lett cserelve.Csuszott is mint allat meg volt egy ciripelo hang jaro motornal,ami erosodott ha be lett nyomva a kuplung.Ez a cirip megszunt.Masnap "gratiszba" megint szetkaptak es vetettek bele komplett kuplungszettet.Kijott a nyomlap+tarcsa+uj csapagy es bement az uj szett.Jelenleg nem csuszik a kuplung, de a ciripeles visszatert illetve a kuplung az utolso 5mm-en fog(szerintem rosszabb mint elotte). A lendkerek amit beleraktak en is megneztem jonak tunt csak felszini rozsda mutatkozott rajta.Az auto nem raz es nincs lendkerek hibara utalo zaj sem.Talalkozott mar valaki hasonloval?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz c00per #168629 üzenetére
Nem szabad kombinálni a LUK lendkereket Sachs kuplunggal, vagy fordítva, mert nem fognak összeszokni. Milyen gyártmány volt a lendkerék és milyen a mostani kuplung? Amúgy én nem hiszek a bontott lendkerékben, akkor sem, ha kevés kilométeres. Mindig van valami nyűg körülötte. A fent fogás lehet rossz légtelenítés, de lehet nem megfelelő alkatrészek kombinációja.
300 euró egy TDI kuplung szett lendkerékkel, 200 euró a munka. Kinek éri meg bontott lendkerékkel kísérletezni?
-
addikt
Üdv!
Ebbe a topikba is beköszönök, mert még nem jártam errefelé, a PH-s tagságom alatt. A következő a helyzet, van egy 2004-es, mezei, 5 ajtós alap Skoda Fabia 1.2 Classic kocsink, amit túl sűrűn nem használunk, most van benne kb. (nem röhög ) 40 e km. Olyan gond van/volt, hogy kb, már a harmadik aksinál jelentkezik az, hogy ha 2-3 hétig nem vettük elő a kocsit a garázsból, az aksik teljesen lemerült állapotban voltak, függetlenül attól, hogy mondjuk csak 1 évesek voltak, vagy már annál idősebbek egy kicsit.
Autóvillamossági szerelőnél már volt pár éve, pont egy akkucsere miatt, méricskélt is ezt-azt, de szerinte minden okés volt. Annyit még hozzátennék, hogy a városban szinte egyáltalán nem használjuk a kocsit, inkább csak a szomszéd városokba szoktunk átjárni vele.
Legutóbb kb. a múlt hónap 10-e körül volt használva a kocsi, ma reggel indítottam volna, de totál le volt merülve, de úgy, hogy még a műszerfal se pislákolt. Most töltőn van az aksi, holnap viszem a helyi Autóklubba átnézetni újra.
Érdekelne az itteni szakik véleménye, hogy mi a fene állhat a háttérben? Rádió nincs a kocsiban, ami esetleg meríthetné az aksit, más meg mi, ami a normálistól eltérő mértékben merítheti az aksit.
Továbbá érdekelne az is, hogy milyen 55 Ah-s aksit érdemes belerakni, ami jó minőségnek számít mostanában, és nem viseli meg 2-3 hét használaton kívüliség?
Előre is köszönök minden infót.[ Szerkesztve ]
"Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani." G.B. Shaw
-
addikt
válasz molnarpeter #168633 üzenetére
Köszi, őszintén megmondom, hogy most hallok erről a CTEK-ről először, és egyelőre nem is kristálytiszta minden vele kapcsolatban . Ugye, ha jól értem, a hagyományos akkutöltő helyett, inkább ezzel kellene tölteni az aksit. Attól, hogy ezzel lenne töltve, várható, hogy 2-3 hét használaton kívüliség kevésbé viseli meg az aksit? Meg egyáltalán, milyen sűrűn célszerű ezzel tölteni az aksit, illetve milyen kapacitásút érdemes beszerezni ehhez a Skodához úgy, hogy maradna alapból az 55 Ah-s aksi?
"Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani." G.B. Shaw
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz pendre54 #168635 üzenetére
Nem, amikor leteszed az autót, akkor felcsipteted rá minidig a töltőt, ez nem csak tölt, hanem tartja a feszültségét az akksinak, bármeddig maradhat rajta, mindig úgy fog indulni, mintha tegnap használtad volna. Kényelmetlenség, hogy mindig szórakozni kell a kábellel, mielőtt indulnál.
Utólagos riasztó van? Csomagtartóban elalszik a lámpa, ha bezárod?
[ Szerkesztve ]
-
Adam8199
tag
Üdv.
Olyan kérdésem lenne,szeretnék az Audi A4 B5 tipusu gépkocsimhoz könyöklőt venni.Találtam is egyet elég jó áron,azonban egy 98-as évjáratú kocsiból vették ami még nem faceliftes.Azonban az enyém 2000-es évjáratú ami ugye már faceliftes,kérdésem az lenne bele tudnám rakni a kocsiba?Válaszokat előre is köszönöm.Audi A4 B5
-
lsebestyen
addikt
Hali!
Octavia mk1 2004 1.6 bfq benzin
Még mindig nem jött rá senki sem a szerelők közül, hogy mi okozhatja azt, hogy meleg motornal megjáratás után, ahogy először visszaesik a fordulat sípol a piros olajoskanna. Lett nézve többször olajnyomas, cserelve gomba, leszedve is volt a teknő, villamossagisnal is járt. Olajat nem eszi egyáltalán, 10k vagy évente le van cserélve. Esetleg az olaj hűtő nem okozhat gondot? Fura h csak melegen csinalja. Télen pl egyszer sem jelzett, aztan mikor jott a tavasz es mentem fel a 3. kerületben hegynek, akkor egyből sípolt... Hiba kód sincs.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lsebestyen #168638 üzenetére
Olajnyomás mennyi üzemmelegen? (legalább 80 fokos olaj) Meg kell kergetni és megmérni az olajynomást.
A nyomás gomba csak 1 testet kapcsol, ha rosszul van letestelve a motor, akkor is lehet gondja, de más hibák is lennének és nem csak melegen lenne gond. Olajnyomást kell mérni, ha melegen alacsony, jól jelez a gomba, kopott az olajpumpa vagy a motor. Ha az olajnyomás rendben, kell egy gyári gombát venni, ha azzal is csinálja, elektromos a gond.
-
lsebestyen
addikt
válasz Mágus2 #168639 üzenetére
4.5 bar. De ha elektromos gond, akkor miért csak meleg motornal csinalja? Oracsoportot megnezessuk? Elvileg azt muktkor kihagyta a villamossagis szaki, de azt mondta h azon kívül atnezett mindent. Meg amúgy már a szüleim igy használják kb 3 éve, és semmk baja az ég világon az autónak, csak ha en ülök benne akkor halálra idegesít a csipogas. Ha kopott lenne a motor, akkor enné az olajat, nem? Egyebkent kb 40k km-rel ezelott volt motorgeneral, meet azelott ette az olajat.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lsebestyen #168640 üzenetére
Egyebkent kb 40k km-rel ezelott volt motorgeneral, meet azelott ette az olajat.
Látod, ilyeneket miért nem lehet leírni? Motorgenerál nálatok mit takart? Csak dugattyúk és gyűrűk, vagy a főtengelyt is köszörülték? Nem kell, hogy egye az olajat, ha a gyűrűk rendben vannak, de ha kopott a főtengely, a siklócsapágyainál elengedi az olajnyomást melegen. Erre mit mondanak a mesterek?
4,5 bar nyomás milyen fordulaton van és milyen meleg olajnál???
Meg kell hajtani nyomásmérővel és megnézni, cipőzés után alapjáraton és 2000-es fordulaton. Az olajgomba ha jó, 1,2 bar alatt sikít. Szerintem a motorral van valami. Szorul a nyomás határoló szelep az olajpumpában, kopott a pumpa, vagy kopott a főtengely.
Mérni, mérni, mérni. Utána lehet gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Mágus2 #168641 üzenetére
"MOTOR FELÚJÍTÁS
-dugattyúgyűrűk
-hengerfej tömítés, csavarok
-vízcső csatlakozó
-mind a 4 gyertya cseréje: NGK BUR6ET-10
-tömítő
-olajszűrő, olaj csere
-hengerfej javítás (gépműhely)"Olajnyomást pedig sztem alapjaraton mértek, de erre már nem emlékszem...
Oké, köszi szépen, így lesz!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lsebestyen #168642 üzenetére
Ez nem motorfelújítás, csak kis javítás.
Motorfelújítás, új főtengely, új csapágyak, új dugattyúk, blokkot első túlméretre fúrják, ehhez kap túlméretes dugattyúkat, gyűrűket, a hengerfejet kibelezik, szelepfezetőket cserélik, szelepfészeket cserélik vagy újra marják, szelepeket cserélik, +összes tömítés + vezérlés, vízpumpa, termostat, gyertyák kébelek, labdaszonda, katalizátor. Na ez a motorfelújítás, de ezzel mehetsz bármelyik vizsgaállomásra, át fog menni.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Sziasztok,
leon 1m 2002 AUQ első lengőkar szilenteket cserélném ki TT/S3 szilentekre. Tudna valaki adni hozzá cikkszámot?
Az egyik a 8N0407181B lenne, és a másik? 8N0407182A?
Elől már lett cserélve szilent, de fogalmam sincs, hogy melyik lett.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
bul07
nagyúr
válasz Mágus2 #168643 üzenetére
Szemléltető videó
Mini motor "felújítás", fúrás nem volt( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reggie0 #168646 üzenetére
Nincs, azért van rajta a hónolás, hogy elvezesse a hőt és megtapadjon benne az olaj, megelőzze a kopást. Felfúráskor csak a hónolást kell reprodukálni. A henger fala a perselyes motoroknál anyagában eltér a blokktól, alul egy réz gyűrű zárja ki a vizet a hengerből, felül meg a hengerfej tömítés Ezeket a legegyszerűbb felújítani, mert cserélhető a henger. Ahol egyben van öntve, ott nem is mindig opció a fúrás, mert vékony szokott lenni a hengerfal eleve, lásd egyes BMW motoroknál.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Koszi sracok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- További aktív témák...