- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
válasz molnarpeter #149050 üzenetére
Elviekben nem.
Nekem is eltört anno. Szereztem fémet. Az azóta is jó. -
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Egy kis segitsegre, infora, tanacsra lenne szuksegem!
Adott egy Audi A6, 2.5TDI 180LE, Quattro, manualvaltos sedan jarmu, 2002-bol, nem agyonextrazott (se bor, se xenon, se allofutes)
Egy ismert eloletu peldanyrol lenne szo.
1, milyen betegsegei, tipushibai vannak ennek az autonak?
2, van benne kettostomegu (gondolom igen) es DFP?
3, mit erdemes mindenkeppen tudni errol a tipusrol (elektronika, kasztni, motor) ill. eves fenntartasa, a szukseges kotelezok milyen arsavban mozognak, szukseges szurok, folyadekok csereje otthon elvegezheto mutet?Ami reszletkerdes:
4, mik a korabeli 17"-os Audi felnik fantazianevei, amik jol mutatnak egy ilyen vas alatt?
5, szovet sportulesek keszultek-e ehhez az autohoz, fotot tudna-e vki mellekelni?
5, gyari (bontott) xenon beszerelese mekkora melo, ill. penzosszeg lehet?Egy 1.4-es Opelre is raboritottam 4-500e Ft javitast, uh bator vagyok
Koszonom!
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz zolikaDB #149055 üzenetére
Mintha fent lenne az a motor ezen a listan AKE koddal: [link]
AFB - 150 bhp ( 1998 - 2000)
AKN - 150 bhp (1999 - 2000)
AYM - 155 bhp (2002 only)
BCZ - 163 bhp (2003 on)
BFC - 163 bhp (2003 - 2004)
BDG - 163 BHP (2004 on)
AKE - 180 bhp (2000 - 2004)
BAU - 180bhp (2003 on)
BDH - 180 bhp (2003 on)Majd a szakik kijavitanak mennyire veszes a konkret tipus
-
MunezXBK
nagyúr
válasz zolikaDB #149055 üzenetére
DPF nincs, ez már a megbízhatóbb motor, ( nekem AKN se volt szopóka ). Kartergázszűrőt érdemes megsasolni vétel után, bár ebben már a jobbik fajta van gyárilag.
Vezérlésre egy szatyor pénz el tud menni, munkadíjra szintén. Olajcserékre kényes, futómű sok lengőkaros, minőségit érdemes venni belőle és egyszerre felújítani az egészet. Szintén 2-300.000.
Otthon nem sok mindent fogsz szerelni rajta.
Vezérléscsere:
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Meg volt az olajcsere ma a Toledon, szűrőcserékkel együtt.
Nagy meglepetésemre a motorolaj negyedig volt, full fekete.
Castrol Magnatec 10w40 ment bele 4.5liter. Pont maxig van. (Ha elfolyna akkor pontosan látom majd).
A kormány nagyon ropogóssan ment álló helyzetben.
Megnéztem a szervó folyadékot, minimum alatt volt.
Ilyet vettem bele: (Benzinkútnál voltam, semmi nem volt nyitva.) [link]
Keveset kellett rátölteni maxon van.
Szerintetek jó ez?Gázolaj szűrőt is cseréltem.Nagy meglepetésemre az egyik ágnál nagyobb volt a cső, így nem tudtam ráhúzni a műanyag csövet.kicsit meg kellett reszelnem hogy olyan legyen mint a másik szűrő.(Muszáj voltam, kell az autó, régi szűrőnek meg már annyi volt.) (Szűrő szelepnél a tömítéseket is kicseréltem).(egy fekete egy kék)
Szűrő feltöltve, és indult is majd lefulladt(nem teljesen volt feltöltve), majd ráindítottam mégegyszer és onnantól kezdve jó volt.2óra elteltével beindítottam az autó és megint fulladozással indult, de beindult.
Remélem reggelre nem levegősödik le, mert mindent úgy raktam vissza ahogy volt.A tegnapi jobb első ajtót megcsináltam, de valahol megint beázott, a lábtér és szőnyeg vizes volt.Valami itt nem jó...ajtóról nem jöhetett be víz, pollenszűrőnél is minden jó.
Vagy lecsapódott a pára talán és azért, vagy nem értem.Nem volt nagyon vizes, de érezhető volt. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #149058 üzenetére
Magnatec 10w40??? Neked nem való tdi. A régi faros skodákba lehet hogy jó az az olaj, de nem ebbe.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #149058 üzenetére
Milyen gagyi szűrőt vettél, hogy más volt?
Taknyolni és gányolni vetted?
Ha ásványi olaj volt a szervóban, akkor rábasztál. Ahol csak hozzányúltál, mindenhol hibáztál. Ne haragudj meg, de szerintem Te ne szerelj autót.
Gagyi olajat vettél a motorba, rossz olajat a szervóba, szar szűrőt, szakszerűtlenül légtelenítve. Ha így folytatod, hamar szarkupaccá fogod varázsolni az autót.
[ Szerkesztve ]
-
L1ZRRR
senior tag
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
K Norbi
addikt
Köszönöm mindenkinek az ablakemelő választ.
Akkor jó lesz a műanyag. -
flpuovd
csendes tag
Sziasztok,
Hátsó manuális ablakot szeretnék átalakítani elektromosra egy 2009-es passat 3c5-ben.
Amim már van:
-ajtópanel, ezen az elektromotor
-kábelköteg
-2 hátsó ajtó borítás ablaklehúzó gombbalMi kellhet még hozzá?
A vezetékelés mennyire nagy munka? Esetleg valaki csinált már ilyet?
Minden segítséget örömmel fogadok -
diablo1984
veterán
válasz Winchester95 #149058 üzenetére
Ez a régi adagolós 110 lovas tdi? Mert abba jó a 10w40, lehet 5w40-est is belerakni, de nem feltétlen igényli, ezer éves konstrukció a motor, anno nekem is az adagolós tdi-be az ment, nincs azzal baj! PD motorokba még véletlenül sem kell azt önteni, de ha jól emlékszem, te cserélted a benzines audit tdi seatra, akkor abban nem ártottál motorolaj és szűrő terén!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #149067 üzenetére
10w40-et én semmilyen turbós motorba nem öntenék.
-
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #149067 üzenetére
Sok fórumon is 10w40-el használják, ajánlották is hozzá, a szervízpapírok alapján is régóta 10w40-et öntöttek bele.
Szervóba Olajat csak utántöltésre vettem, mivel semmi nincs nyitva, nem találtam más fajtát. Csak jobb mint ha minimum vagy alatta van a szint.A gázolajszűrő érdekes kérdés, most maradt volna a kocsi, nem tudtam volna közlekedni vele, vagy kicsit kisebbre vettem az egyik cső átmérőjét.Képek alapján mindegyik MANN gázolajszűrőnél a bemenő ág is ugyan olyan átmérőjű mint a kimenő ág. Más márkánál már máshogy vannak.
"de ha jól emlékszem, te cserélted a benzines audit tdi seatra, akkor abban nem ártottál motorolaj és szűrő terén"
Ezt a mondatot nem teljesen értem.Mágus: Legközelebb megfogadom a tanácsodat, előbb kérdezek majd. Ki tudnád fejteni miért nem jó a Turbónak?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Mágus2 #149068 üzenetére
Sima tdi-ben simán előírás szerinti, a gyár anno csak tudta mi kell a vasba! Igaz akkor még nem volt longlife meg hasonlók, igénytelen motorba igénytelen olajat. Volt már 70-80as években is TD motor, abba sem 5w-s olaj való. Persze mindenbe mindent bele lehet rakni, de a 10w40es sem árt ennek az adagolós a motornak!
Tudod jól, hogy tisztelem a véleményed, de ebben most nem értek veled egyet, de ilyen is kell néha a csoportba!
Peti198506: Ha jól emlékszem és a seat-ban is azt a szűrőt használták, akkor egy cső bemegy, egy kijön valamint egy gyorscsatis cső van a közepén(ezt már lehet mással keverem) és alul egy vízleeresztő tekerős biszbasszal szűrő járt hozzá és az egész egyben volt, így egyben is cserélhető egy kerek szorítóbilincs oldásával! Nem nagyon lehet elcseszni a csövek mellett a házban van a gázolaj irányát jelző nyíl, így felcserélni is művészet, a tetején a középre járó cső is adja magát! Mann szűrőt választottál, azt jól tetted, szervóból majd ha lesz alkalmad cseréld le az összes olajat egységes belevalóba és nézd meg, hogy nem-e taknyol valamerre, mert ha igen, akkor javíttasd és akkor mehet bele a friss olaj és bejár egy darabig!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #149071 üzenetére
Hidd el hogy árt neki. Ismerős is ezt mondta, semmi különbség, aztán meghallotta az enyémet járni és rájött, hogy nagy különbség van. Aztán lecserélte ő is total quartz 9000 5w40-re és sokkal csendesebben járt az a motor. Ha már hallható a különbség, akkor elgondolkodtat...
Nekem 2004-es ASV volt, neki 2002-es AHF. Mindkettő octavia combi. Azóta sok ilyet szervizelek, és mindegyikbe 5w40-et öntök, aki figyel, az megjegyzi, hogy csendesebb a nem sokkal drágább olajjal.
[ Szerkesztve ]
-
Csabadi
tag
válasz Mágus2 #149065 üzenetére
Nem tudom szerelő cserélte a 8hidro meg a tengely volt 70ezer,a pd elemek azért lett cserélve mert a szállitási mennyiségek sokak voltak.Ezért,és mióta ezek vannak bent van a tünet,az előzőekkel jo volt,azt hittem a tengely miatt van.Az olajteknő nem volt lent.Most is új olaj került bele
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Winchester95 #149070 üzenetére
Mármint eztel azt akartam mondani, hogy ha arról az adagolós, 110 lovas seatról van szó, akkor mèg amit csináltál vele, mèg nem ártottál neki.
Viszont mèg 1 valami, amit meg kell csináltatnod, az a komplett vezèrlès csere, mert a tdi sem szereti a szakadt vezèrműszíjat, a nepper meg azt mond amit az arcbőr vastagsága elbír, az a biztos ami cserèlve van!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #149071 üzenetére
Hidegindításnál később ér el a kritikus pontokhoz. Minél hidegebb lesz kint, annál rosszabb lesz a motornak ez a választás. Ha csillaggarázsban áll, télen egyszer annyit kopik a turbó a hidegben mint az 5w-olajjal. Ha garázsban áll, akkor mind1.
Minden fórumon a 10w-t ajánlják, de szét is van kopva 10 tdi-ből 8-nak a bele. Azoknak meg már mindegy.
Mindenki csináljon az autójával amit akar, nekem mindegy, a véleményemet kifejtettem a dologról. Soha nem generáloztam egyik tdi-met sem, és az olajjal kompromisszumot nem kötöttem.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Mágus2 #149078 üzenetére
A gyári előírásban is ott figyel, itt még nem feltétlenül van meg a technikai háttér a full szintetikus olajokhoz(megmunkálás minősége, pontosabb illesztések).
A tdi motorokból 10 ből 8nak azért lóg a bele, mert már őskövületek, már a világ összes km-re bennük van 2x.Fater sz@rfos tdi-je világ életében 10w40-es olajat kapott(holland szervízkönyve szerint is), még sincs kutya baja azon kívül, hogy a saját kormától fuldoklik, motorikusan pöccröff, olajat sem eszi, gyári turbó figyel benne 250 ezernél is, nem füstöl, jól fogyaszt. De az sem hagyja el szinte sosem a várost, faterék sem pörgetik sosem, abból kiindulva, hogy az enyém szívósora hogy nézett ki(teljes keresztmetszet fele-harmada ha elérhető volt a falára rakódott korom miatt), akkor el tudom képzelni a fateréké milyen lehet, mikor 2004 óta kapja az alacsony fordulatos városi kínlódást! Az is ha az enyém lenne leszedném a szívósort, kitakarítanám, egr le lenne zárva és már táltosabb lenne! De motor és olaj tekintetében kutya baja, sosem volt vele gond!(250 e km van benne, a hollandok után magyarban mi állítottuk forgalomba, abban az időben, mikor még vámot is kellett érte fizetni....)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #149079 üzenetére
Már írtam, nekem mind1. Akár 15w 40-et is önthetne bele, de ne hasonlítsd a passat ős tdi AFN motorját egy ASV-hez, aminek a PD-ből van az alja!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Mágus2 #149080 üzenetére
1Z, még ez a 90 lovas cuccos, fix turbóval!
Mint mondom, nem bírálni akartalak, ne is kapd fel a vizet ezért, én csak a tapasztalatomat írtam le, amit a családban lévő szarokról tapasztaltam(nekem is volt 5 évig tdi, az fel is let újítva a-z ig motorikusan), szerettem azt az autót(az előtt egy escortom volt 5 évig, azóta egy autó sem húzta nálam még eddig sem, most az asszony yarisa van már nálunk szűk 3 éve, mégis a skoda benzinesítésén töröm a búrám).
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #149081 üzenetére
Az ASV már long life technológiával készült.
-
FoLey-v
addikt
Sziasztok!
Van két problémám az egyik a hátsó csomagtér ajtót lehetetlen bezárni. Van egy ilyen kis pöcök annak nem kéne bekattani? Régebben is volt ilyen probléma,de spréé segített rajta,de már az sem segít rajta.
A másik hogy az jobb első ablaklapáttörlő nem működik csak picit mozog mi lehet a hiba oka?
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
FoLey-v
addikt
válasz MunezXBK #149085 üzenetére
Apám mutatta a Daewoo Lanosában,hogy még kézzel benyomva és bekéne kattania,de az enyém még kézzel sem kattan be. Akkor valszeg csere lesz már szétlett szedve a borítás. Megkérdezhetem,hogy ennek a kis pöcöknek mi a neve,hogy neten rátaláljak a vételéhez vagy a bontóban?
Délután megpróbálom WD40-vel ha még van benne.
Még annyit elfelejtettem,hogy a bal oldalit kézzel nem lehet mozdítani,de a jobb oldalit lehet mozgatni az ablaktörlő lapátot.• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
FoLey-v
addikt
Nem zárdad be véletlenül a zárat? Próbáld meg kinyitni a kilinccsel.
Mindennel próbálkoztam sajnos semmi nem változott.Van egy rugó benne, ami visszahúzza a nyelvet, lehet az szakadt el, és visszanyit, nem akad be.
Melyik résznél? Mert szétszedtem a borítását és láttam egy urgót benne,de nem láttam szétszakadva.Ablaktörlőnek szerintem szétakadt / tört a rudazata. Levélrács ki és meg kell sasolni.
Köszönöm délután neki is fogok!Itt szokott berohadni.
Még rápillantok,de szerintem pöcök lesz a ludas kikophatott.Mi járatban?
Állandóan rossz az az autó
Biztos nem szereti a gazdáját.Én kérek elnézést,hogy az előzö két gazdája nem nagyon foglalkoztak ezzel majd a 3. gazdája megcsinálja az utószarmunkákat.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
havri1
félisten
válasz FoLey-v #149092 üzenetére
Marha rég szedtem már szét, de nekem az volt a zárnak a problémája, hogy maga a zárnyelv (vagyis nem nyelv az, csak nekem az ugrik be, ami gyakorlatilag reteszel) tök simán 2 holtpont között mozgott, de nem akadt be végálláskor. Tehát ha az ellendarab megakasztotta, simán visszanyílt. Darabokra szedtem, és volt egy rugó benne, ami el volt szakadva. Ha jól emlékszem, azt tartotta bent, hogy a zár reteszelni tudjon. Azt pótoltam, és jó lett a zár.
[ Szerkesztve ]
havri
-
Killer01
őstag
válasz FoLey-v #149084 üzenetére
Golf 5-ösömben anno ugyanez a zár volt, 10 év alatt 2x cseréltettem ugyanezzel a hibával... (bár lehet asszonyt kellett volna lecserélni, ő b@szkodta mindig a csomagtartóajtót). Mondjuk vicces volt lakótelepi csillaggarázsnál nyitott csomagtartóval kint hagyni az autót éjjelre, más lehetőség nem volt
-
FoLey-v
addikt
Hát srácok szétkapva az ablaktörlő is és ezt sem úszom meg alkatrész vásárlás nélkül.
Lényeg itt van csoda,hogy eddig bírta ki alig lehet rákapatni. A másik oldalon meg hosszabb is volt a menet és az simán rálehet húzni.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Autóhifi
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NBA és kosárlabda topic
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Padavan firmware
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest