Hirdetés
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Magisk
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #117634 üzenetére
Nekem egy ilyen játékom van, de én nagyon nehezen éltem meg, hogy nem megy net nélkül ! RDR2 Nem netes játék kizárólag, mi a rákért nem tudok játszani internet kapcsolat nélkül ?! A többi simán indul az aktuálisan megnyitott származási hely nélkül.
Soha sem mennek nekem ezek. Nálam még egy játék a XY\gfgfd\ könyvtárban található EXE file-al indul. Az asztalról vagy gyorsindítóról való indításhoz annak az EXE-nek kell egy parancsikont csinálni. Egyszerű, mint a pofon.
Amúgy is annyira stabilan futó játékok jönnek, mindenképp akarom, hogy a háttérben még minél több dolog zsizsegjen, hogy ha esetleg összefossa magát, még csak ötletem se legyen, mi okozhatja.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz FLATRONW #117631 üzenetére
Ez már az a szint, amikor nem tudom, melyik vet rosszabb fényt a kiadóra, amikor azt mondják, hogy ilyen az engine és nem igen nő az fps vagy amikor egy hét alatt találnak +50% -ot.... Nem pár százalékkot vagy 10-et, hanem meg lehet 1,5-ezni... itt-ott..
"Látod John, mondtam hogy legalább egyszer nézzük át kiadás előtt ?"
Ahol találnak apró kis hibácskákat, amitől aztán 1,5x annyi lesz az fps. Ott még mi maradozott el ?! Lehet, hogy valakinek 2 családi fotója betöltődik a vram-ba, amiatt kell annyi....
Ilyen szintű fps növekedés a látvány romlása nélkül az nonszensz.... Mármint ez nem egy aprócska kis malőr. Lehet aprócska, csak akkor 25 db.
Valami olyan helyekre számol árnyékot vagy nem tudom, mit csináltat fölöslegesen, de na... És úgy, hogy aztán pikk-pakk megtalálják legtöbbször a kiadás után, azzal együtt fordul át borzasztóvá számomra. Ha ennyi lett volna, akkor 2 héttel a kiadás előtt még nem volt tesztelhető verzió ? Már csak mókából is kipróbálnám, ha egy játék fejlesztésében részt vennék. Hiába én csak a növényzetért feleltem, tuti tolnám otthon, ha már működtethető. Ezek szerint, ők nem ilyen gamer félék... :/[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ffodi #117584 üzenetére
Jó, de ebben az esetben ez nem probléma, hanem előny. Most azt hagyjuk, hogy a tömörítés milyen hatékony, de ha adott állományt kell végigrágni, akkor a minél nagyobb cpu terhelés azt jelenti, hogy gyorsabban végez. Mi lenne ha valami ótvar, pár szálat használni tudó kóddal futna. Még Karácsonykor is ott ülnénk.
Az, hogy az újabb patch harmad annyi idő alatt végez, az inkább szomorú. Ha ez nem jött elő a fejlesztésnél / tesztelésnél, akkor tényleg a vásárlók voltak az elsők, akik kipróbálhatták a játékot. XD
Tlou-hoz szinte nincs is jobb cpu egy Threadrippernél.
A játék is a számítási kapacitást díjazza.
Nézted is, hogy fut ? Kíváncsi lennék, mekkora fps-t tud.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Ha valaha azt kívántad volna, hogy közel ugyan olyan fps-ed legyen 4K-ban, mint 1080p-ben, [akkor ez végülis siker-story !]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #117509 üzenetére
Kis polír kihozza !
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz snecy20 #117315 üzenetére
Pár éve egy ilyen kijelentésért kiröhögtek volna (lehet, most is van, aki igen. ) pedig a közelmúltban egyre több példát láttam én is arra, ahol simán a képminőségért is használtam volna a Dlss-t, a plusz fps már csak amolyan "non plus ultra".
Ahogy próbálgattam az egyel (vagy többel) újabb verziókat adott játékokhoz, helyenként elég komoly javulásokat tapasztaltam. Látszik, hogy komolyan veszik és ezekből a tesztekből, illetve a mi, saját tapasztalatinkból is, hogy van is látszata ennek a munkának.
Emiatt gondolom (tudom. ), hogy a tesztelt játékoknál, azoknál ahol 2.2 , 2.4-es Dlss volt, ott egy újabbra cserélve más lenne az eredmény. Konkrétan egyértelműen kikapna a natív, ami elég nevetséges, de ettől még megtörténik...[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
[Is DLSS Really "Better Than Native"? - 24 Game Comparison, DLSS 2 vs FSR 2 vs Native]
Ha már szóba került a héten.
Tegyük hozzá, hogy egy sor játékban elég régi a Dlss / Fsr verzió. Dlss-t ismerem valamennyire és óriási javulás volt 2.2.X, de még 2.4.x óta is ! Ha csak egy kicsivel jobb az eredmény egy újabbal, ami garantált, akkor kb. kikap a natív... Valahol borzasztó. (a villogós, "kerítés" effektet, konkrétan tudom, hogy RDR2-be az alap 2.4.X elég csúnyán csinálja és akár a 2.5.1-re cserélve gyakorlatilag nyomtalanul eltűnik)
Egyrészt le a kalappal a felskálázó eljárások előtt, hiszen a default "quality" az 66.67%-on renderel. Ami óriási csökkenés. Másrészt kell hozzá megfelelően fos natív szereplés is...
Ami érdekes, hogy több játéknál is egyre jobb a Dlss a felbontás csökkenésével. (Pl. Tlou. És nálam, 1080p-ben óriásivá nőtt Dlss előnye.) Holott ez igen csak ellene megy a logikának, hiszen részletgazdagság, apró élek tekintetében nem mindegy, hogy 1440p-ről skálázunk 4K-ra vagy 720p-ről 1080p-re. (4K quality / 1080p quality)[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz proci985 #117271 üzenetére
Ja, de CP 2077 nagyon kevés vram-ot kér alapból a látványhoz képest. Ahhoz képest, ami egyszerre a képen van, szinte hihetetlenül keveset. A végetekig reszelték ebbe az irányba. Az elején rengeteg bug, hiányzó text, pop-in, stb. probléma volt. Plusz ide köthető a "slow hdd" vs. ssd-ről való működtetés is. Persze mindezt fájdalmas kényszer alatt, de legalább látni erre is példát. Ebből azért sejthető, hogy egy egyszerűbb képi világú, mégis jóval több vram-ot igénylő megoldáson még lehetne picit reszelni.
CP emiatt szinte köyörög a nagyobb text mod-okért. Már úgy értem, hogy tele van olyan pontokkal, ahol egy nagyobb felbontású text óriásit dob a látványon. Witcher 3 is ilyen volt. Remélem CP -hez is hasonlóan kimunkált Text pakkok lesznek a közeljövőben. W3-hoz a HD Text pack sok kiadót megszégyenítő alapossággal és minőségben van összerakva.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz proci985 #117268 üzenetére
Igen, de mennyivel alacsonyabb volt az átlag és a "top" monitorok felbontása is. Anno az a 8 GB bődületesen sok volt. Most meg már simán vannak olyan vga-k, amikkel 4K vagy fölötte is játszanak meg adott a monitor is hozzá. Ott is jól kell kinézzen, tehát a max. text felbontást azokhoz lövik be. Oda már szűkös lesz a 8 GB, de nem is kell. Sőt, ha bele is férne, akkor sem dobna sehol a látványon, mindezt némi teljesítmény veszteség mellett. Nagy felbontáshoz a gpu sem elég. Legalábbis messze nem kompromisszummentesen.
Megy az idő, amik 8-10 éve még a kínálat csúcsát, a fullos "gamer" élményhez tökéletes típusokat jelentették, azok lassan átcsúsznak az alsó szegmensbe, amire "még konfigurálhatóvá" teszik a játékot. A max / ultra opciók viszont nagyon nem erre a szintre készülnek.
Tlou-nál is volt egy teszt, amit ScomComputer linkelt valamelyik topic-ba, amiben voltak összehasonlító képek a különböző beállításokról. Text-nél, 1080p-be vagy 1440p-be, már nem emlékszem pontosan, konkrétan nem lehetett semmi különbésget látni a high és az ultra közt. Pedig teljesen közelről fotóztak nagy felületeket. 1080p ultra-ba fogytak el a 8 GB-os típusok. High teljesen problémamentesen fut. Erre értem, hogy ilyen esetekben nem tudom igazán a vga-t okolni. (volt ilyen cikk, hogy már 1080p-hez sem elég a 8 GB)
Persze azt is értem és elfogadom, hogy van, aki csak simán játszani akar egy játékkal, nem a vizsgálgatásra meg a szét állítgatásra izgul, mint én.
Kicsit lehetnének egyértelműbbek, segítőkészebbek a beállítási felületek. Itt lenne hová fejlődni a kiadóknak szvsz. 35 grafikai opció az nagyon profi, de teljesen életszerűtlen elvárni, hogy bárki végig fogja kínlódni az összeset, hogy aztán egy számára tökéletes közelit rakjon ki. Általában behúzzák a Preset csúszkát és kész. Egy csomó ponton, az adott cucchoz kellemtlen vagy épp ésszerűtlen opciókkal együtt. Erre lehetne, sőt kellene tervezni, úgy gondolom.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz proci985 #117266 üzenetére
Erre volt a "nem a szoftver kimagasló ótvarsága miatt" záradék.
Illetve nyílván nyílik az élettér az akkora textúráknak, amikhez valóban kevés lesz a 8 GB, mert egyre erősebb vga-k vannak, egyre több vram-mal. Jóval nagyobb felbontásra tervezve, mint amire a 8 GB-os mezőny készült. Az, hogy nem tud akkora textekkel problémák nélkül működni, amikhez 4K közeli felbontás kell, hogy látható legyen a javulás, vitathatóan kenhető kizárólag a vga-ra.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Kisebb, mélyebben fekvő területek teltek fel könnyel, olyan szinten sírt egy emberként a világ azon, hogy annyi a 8 GB-os vga-knak, már 1080p-re is kevés.
Csak én gondoltam, hogy ennek kéne látszódnia a 4070-es teszteknél mondjuk egy 3070 (Ti) -el összevetve ?
3070 Ti konkrétan közelít a 4070-hez a felbontás növekedésével átlag fps-eknél és megadom egál-ra min. fps-re vetítve.....
[átlag fps -es lista] [min. fps-es] Legalább volt egy kis pezsgés.
Mondjuk attól nem félek, hogy sokáig kell várni, mire valóban, az átlag user-nél is jelentkező (nem a szoftver kimagasló ótvarsága miatt ) problémává cseperedik, de azért még van egy-két jó hetünk, hónapunk.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz KutiCill #117236 üzenetére
Nekem is olyan szemem van, ami nem érzékeny az fps-re ! Istennek hála !
Amikor hardvert kell tenni az elképzeléseim / vágyaim alá, nem is tudom, van-e ennél nagyobb áldás !
Hihetetlen nagy befektetés kell a "stabil 60 fps"-től egy "ne essen be 100 alá" szint eléréséhez. Főleg amilyen jól hajthatóra sikerál egy-egy újabb cím...
Jó kis TV és 60 fps. Semmi sziper-szuper, villámgyors cucc, amin azonnal zavaró lenne ez a szint.
Ez részben (nagyobb részt szvsz) megszokás függő. Ha adott egy szuper cucc, valóban gyönyörűen tud kinézni, de utána meg rettentő kellemetlen lejjebb adni. Kicsit olyan, mint az ssd. Mikor először került ssd a gépbe, nagy élmény volt, de hozzá sem lehet hasonlítani a fájdalomhoz, amit pár év után egy hdd-s gép okoz.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #117186 üzenetére
Bedobom ide is, hátha valakit érdekel. [Witcher 3 Dlss / Dlaa tweak]
Itt is nagyon meggyőző az eredmény ! Kapott egy mod-ot, amivel az átvezetőkhöz külön lehet konfigurálni pár grafikai opciót. Ezzel és a Dlss tweaker-el Dlaa-ra vált az átvezetőknél és kapott egy csipetnyi kis DOF-et is. Nekem nagyon tetszik !
Továbba sem értem, hogy miért nem általános egy pár (pl. DOF) opció külön konfigurálhatósága.... Ingame / cutscene vonalon.... Kicsit olyan, mintha évszak megkötés nélkül kéne döntenünk a kötött pulcsiról.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #117231 üzenetére
Vagyis ha kilépünk a háttérben futó torrent kliensből.
Az az igazi "low latency" mode !https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ÁdiBá #117220 üzenetére
Mindig is jelen volt ez a dolog a hálozatban játszott játékoknál.
Ahogy Proci985 is írja, játékfüggő, hogy kit, mennyire "szívat" meg. Jellemzően (a nem túl nagy multiplayeres múltammal) mindkét félnél jelentkeznek negatívumok, de akinek rosszabb a net kapcsolata, annak szokott több kellemetlensége adódni ebből.
Engine oldalról mindenképp ez az irány a logikusabb.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #117186 üzenetére
Ugyan ez [Tlou-hoz] Csodák csodája, ott is egy retek a natív TAA....
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Ha valakinek nem tetszik a RDR2 alap TAA-ja, akkor Dlaa -ra cserélheti ! (natív felbontásba ráeresztett Dlss "koktél" )
[Dlss tweaker Rdr2-höz] Dlss tweaker file-okat be kell másolni a főkönyvtárba.Az [ini file-t kell szerkeszteni az igényeink alapján]
RDR_1 illetve RDR_2 -be készítettem 1-1 képet TAA vs. Dlaa beállítással.
[Image_diff_checker] ide bedobjátok, a lényeg látszik, azt hiszem.[Működik online alatt is, nem okoz problémát.]
Vigyázat, éles kép veszély !!
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz cyberkind #116925 üzenetére
Nem is értem, minek rakták bele a menübe. Hátha valaki kibaszik magával és azt használja ?
És itt 1080p natív vs. 720p-be renderelt és 1080p-re skálázott Dlss van.720p-be pedig elég nagy minuszba van a részletesség, körvonalak ,stb. terén. És még így is sokkal élesebb, részletesebb... Mondjuk ez valahol Dlss-t is dícséri azt hiszem. Ezt ne vitassuk el tőle, de ilyen ótvar natív opciót nem tudom, láttam-e. Abba valamiért nem raktak élesítés opciót. Fsr-nél, Dlss-nél akítv a csúszka, TAA-nál lakat... Fsr mellett az FX Cas élesítő van, ami szabadon használható... Mindegy, darabra így is megvannak a különböző opciók.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
[Azért ez nem semmi !!] Ezt is elértük ! Van olyan natív felbontás, ami gyakorlatilag felskálázottnak tűnik a felskálázott mellett. Ezt a minőséget tudja, jóval kevesebb fps mellett.
A video leírásába van 2 link, onnan letölthető a videóban készített 2 kép.
Az milyen durva, (amellett, hogy ótvar homályos) hogy konkrétan a Dlss-en több részlet van. A natív olyan, mint amikor a kisebb felbontásról felskálázás során eltűnnek részek.
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Legtöbb progi az ütemezőtől kérdezi le a cpu terhelést, de egy ideje hazudik.
[Itt lehet látni pár példát]
Januári hsz. : "As others have stated, MSI Afterburner, HWinfo are reporting correct CPU usage"
Microsoft még munkába van, de páran már megunták és javították a saját programjukban. Egyébként Hwinfo-ba akkor került be a "cpu load mellé" a "cpu utilisation" és az a pontos terhelés. A "Cpu load" továbbra is az ütemező által közölt érték. De ezek alapján már Aida és Msi AB is átállt.
Nem találom meg, de volt valahol egy topic amikor bekerült a "cpu utilisation", ahol szépen bemutatták egy 4 magos procin, hogy a cpu load az hol kevesebbet, hol többet mutatott, míg az "utilisation" gyönyörűen kiadta a 25%, 50%, 100% -ot.
(Hwinfo egy 10 MB-os program.... )
Lassan már nem is annyira sürgős a javítás, mert mindenki megoldja majd magának.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #116368 üzenetére
Én becsukott szemmel is meg tudtam mondani. hogy 100 vagy 200 fps még a 980 Ti -mmel.
Sőt, ha nagyon csend volt, akkor még a másik szobából is. 9-ből 10 esetnél tutira.
Coil whine volt 120-150-től kb. mindig.A 300-400 eldöntése azért tűnik még országos "Kimit tud"-ra is potens képességnek, mert egy kicsivel ezelőtt még nem is volt semmi, ami azt meg tudta volna jeleníteni. Az, hogy a játékban érzed, hogy direktebb az ok, de, hogy szemmel meglátod, na az azért már valami !
Bár üvegszemet még sosem próbáltam. Nem tudom, milyen ajtók nyílnak / záródnak be azzal.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #116366 üzenetére
"Fluidabb" vagy mit szoktak mondani ?
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz CJ4567 #116364 üzenetére
Ohh, az jó húsos menü akkor. Egyébként pl. a SOTTR-be is ki lehet rakni pl limitre a vga-t. Egy picivel magasabb fps-en igaz, de annyira nem magas. Egy menühöz képest.
A bencmharkban tudok magasabb fps-eket.
Lassan már a menühöz is kell a Dlss 3 (frame gen)[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz CJ4567 #116352 üzenetére
Így hullott el pár 3090-es anno a mittoménmilyen játék beta verziójával. Ahol nem volt fps limiter a menübe.... Mindezt úgy rótták fel a fejlesztőknek, mintha tök alap lenne, pedig egy csomó másik játékban sincs. Pont olyan story, mint a CP 2077 -es SMT bugja, ami meg a CDPR hibája lett.
Régebben meg el sem lehetett adni egy használt vga-t egy minimum órás Furmark teszt screen nélkül. Most meg már a menü is veszélyes.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
[Neural Chip Plays Doom Using a Thousandth of a Watt]
(Nem a "Na, min fut még el a Doom ?" miatt érdekes, hanem pl. a fogyasztása miatt. (is) )[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #116052 üzenetére
10 ?!?! Lyézusom...
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #115914 üzenetére
Ne öregíts ! 82 alatt más alpik vannak.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Puma K #115904 üzenetére
Nálam is gyomlált win van, ne aggódj. Lehet, hogy régimódinak tűnök és az is lehet, hogy valóban így is van, de nekem az operációs rendszer az nem zenedoboz, nem lelkitárs, hanem operációs rendszer. Majd ha valamire szükségem van, akkor beszerzek egyet. Viszont az, hogy számolatlan fiszfaszság ott nyüzsög, hemzseg a háttérben, az nekem nem pálya. Persze, elvileg nem okoznak semmi gondot, de tudjuk mekkora a közös metszete az elvi és a gyakorlati dolgoknak... Leginkább azt nehéz elfogadni, hogy fogalmad sincs, mi és mit csinál épp a háttérben. 5-en vannak vagy 50-en ? Mind aluszik vagy 3 izeg, mozog ? Áhhhh... Majd ha valaminek mozognia kell, akkor én szólok, addig nem mozog senki. Csak az én gépem. Pont pár hónapja került szóba telefonokkal kapcsolatban, hogy "Nem kell kilépni / bezárni az alkalamzásokat ! Csak lerakod és kész !" Aha, mondom, persze.... Megkérdeztem, hogy ha csinál egy össznépi bezárást, fürgébb-e a teló. A válasz az volt, hogy ja, olyankor pattogósabb... Na, ezért kell bezárni.... Mintha 5 percig nyitná meg a dolgokat... A pc-knél ugyan ez megy. fél évig nincs kikapcsolva a gép csak altatva. Közben jött 400 darab frissítés, az 50 darab (segítő) kis agent egy része ide-oda leakadva... Aztán lassú a gép... Meg beesik az fps 10 alá fél percenként pár másodpercre. Mitől lehet ? Bármitől...
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #115880 üzenetére
Egyáltalán nem akarom, hogy vége legyen.
Az idő felében (na jó, valójában sokkal nagyobb részében sztem' ) nem hajtom a storyt-t, csak modologatok, állítgatok, szöszölök, stb.
Még jó sok van hátra. Nem mintha annyira fontos lenne, hogy végigjátszam. 4, 5 alkalom után sejtem, mik lesznek.
Viszont egy kis mellékes b@xakodással máris új színt kap. Nomeg' imádom is, még minidg be tud szippantani. Ahogy Geralt el gyün-megy, vicserkedik, segít a féhérnépnek, ahol tud, stb.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #115576 üzenetére
Visszaváltottam 2.5.1-re Witcher 3 -nál. 3.1.1 -el a haj (leginkább a szakálnál jött elő), amikor egy picit távolabb volt idönként nagyon elmosódott volt. Olyan, mintha durva Lod ugrás lett volna. Egyik pillanatban még szálas volt, utána meg egy életlen maszlaggá vált, aztán vissza.
Ezen kívül nem láttam sehol máshol problémát, de ez pont elég zavaró volt az átvezetőknél pl. (Főleg miután kiszúrod a dolgot. Utána odaragad a tekintet. )https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Mintha a pci-e csati fém burkolata nem futna együtt a 2 oldalon. Mondjuk az lehet a kicsúszástól is pont. A csati nincs beletörve, az tisztán kivehető, szóval onnan ki kellett jönnie, onnan meg nyílván az anyaföld felé fog megindulni. A backplate (vagy hátsó panel) meg engedett az erőszaknak, mert az viszont úgy tűnik be van csavarozva még mindig.
troll on
Jobban aggódnék azon a könyörtelenül derékszögbe hajtott 12pin-es kábelen.
troll off[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ÁdiBá #115194 üzenetére
Kell egy normális kábel, ahol minden pin-hez külön szál jön. Annál nincs biztosabb.
Egy ilyen pl. :
Minden kis közösítő lemezke, kutyafüle csak növeli kockázatot. Letörik, njincs jól forrasztva, ecetera. Ahogy láttam mind az ilyenekből voltak a gondok.
Meg az ilyen, mindkét oldalon megnyitott pinekből . :
Nem kell nagy szakértelem, hogy megtippeld, ez sokkal nagyobb eséllyel fog rosszul érintkezni....[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz keIdor #115167 üzenetére
Óriási ugrás volt hatékonyságba. Ha tegyük fel, kifordult volna a világ és a 4090-es 250W-osként érkezik, úgy is brutál erős lett(nne) volna az elődökhöz képest.
megmondom őszintén (aki semennyire nem vagyok célközönség ) nekem jobban is tetszett volna egy olyan, hoyg a Tdp egy picit csökken, miközben a teljesítmény sokkal nagyobb. És teljesítmény fronton nem kellett volna sokat eldobni ehhez. Pár %-ot, ami valljuk meg őszintén valahol a valami és a semmi közt van. Milyen jól nézett volna ki cserébe, hogy X Watt-al kevesebből 1,5x vagy nemtommennyiszer' nagyobb teljesítmény, mint az előző generáció. Vagy ez csak nekem / azoknak tetszik, aki nem célközönség ?https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ÁdiBá #115166 üzenetére
Azért annyit nem. Legalábbis átlagba biztosan jóval alatta marad.
"Én nem tudom hosszútávon elképzelni a 4090 est víznélküp." -Teljesen megértem. Igazán már egy 200-250W -os vga-nal is elképesztően jó tud lenni a víz. Mind a vga hőfokaira, teljesítményére, a konfig többi összetevőjének a hőfokára !! (és teljesítményére) és nem utolsó sorban csendességre. Anno emlékszem a GTX 580-asnál már egy áldás volt a víz. Ilyen új, top típussal nincs saját tapasztalatom, de vannak ismerősök, akik bizony nem voltak maradéktalanul boldogok a top 3000-esükkel (80 Ti / 90), mikor kiderült, hogy bizony azért volt 1-2 crash játékok alatt, mert pikk-pakk 50-60 fokot csinál a gépházba, aztán meg jönnek a problémák. Persze, legyen szellős a ház. Nade mennyire ?! Stb., stb.
Szvsz ezek már abba a hőtermelési tartományba vannak, amit annyira nem egyszerü pc-s méretekben kontrollálni. Óriási, 4 slotos vga-k és addig rendben is van, hogy a vga leadja a hőt, de az a hő nagy eséllyel még nincs jó helyen.
Nekem pl. a kis 3060 Ti-m a hátsó kis nyílásán pont annyira fűtötte fel a ramokat, hogy néha kilépett a játékból. (azóta ventizem azt a részt)https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz proci985 #115154 üzenetére
Jahh, pár hónapja néztem, hogy mennyibe kerül egy-egy blokk, fittingek, stb..... Ok, sose volt filléres, de azért meglepődtem.
Milyen fura, hogy anno sokkal nagyobb "divatja" volt a vízes vga-knak, pedig a mostani top típusokra is pont olyan tökéletes megoldás lenne. Rengeteg szempontból nagy előnyökkel jár egy komolyabb fogyasztású kártyánál. Nem csak a vga-ra nézve, mert azért egy 3-400W-os cucc szépen be tud fűteni mindennek ami körülötte van. Cpu-kra jóval kevesebb előny mellett is pattintjuk fel az Aio-kat, míg vízes vga-t alig látni. Mondjuk a "custom" vízes cuccok árait látva, egy okot már fel is tudok sorolni, miért lehet ez... Egy Aio azért egész belátható összegbe fáj, de egy custom loop-ot rakni egy vga + cpu kombóra, na az nem 2 fillér..
Azt hiszem nekem is lezárult ez a korszak a 980 Ti Matrix nyugdíjazásával. Nem hiszem, hogy lesz még 1x vízes vga-m.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #115150 üzenetére
Szép mennyiség lehet egy-egy helyen felhalmozva. Ha csak az épp aktuális Radeon Gpu dögvészt nézem, ami a jelen állás szerint kapcsolódik a bányászathoz, ott sem kis tételben kellett értékesíteni. Elsőre jóval "globálisabb" problémának is tűnt / vélték, annyi vga hibásodott meg.
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz KAMELOT #115148 üzenetére
Egyedül azt furcsállom, hogy ha a vevő (jelölt) észreveheti, hogy a vramok indokolatlanul viseletesek (lol ), akkor a vga szétszedve kell legyen. Most ha alapból hűtő nélkül / ömlesztett hűtővel / csavarmatricát nyomokban sem tartalmazó állapotban van hírdetve, az nem feltétlen jó előjel. Azt, hogy egy bontatlannak hírdetett vga-t a vevő csak megbontás után (vram check :D) legyen hajlandó kifizetni és ebbe az eladó belemenjen, megintcsak elég kérdésesnek gondolom.
Ha meg nagy tételben cserélnek gazdát (a cikkből erre következtetnék), akkor nem gyanús, hogy valakinek van 500 gpu chip-je meg 9600 db. ddr6-os ic-je ?
Óriás chip hiányos napok után.
Amíg csak egymást szopatnák, addig nem is lenne baj, de gyanítom ezek előbb-utóbb lecsapódnak a boldog "egyszeri user" tulajnál, mint patika, sosemtuningolt, csak netezésre használt vga-k. :S
Biztos van rá megoldás, de elég nehéz elképzelnem, hol merült fel ez olyan szinten (gyakorisággal), hogy nekiálltak kisuvickolni az ic-ket.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz -=RelakS=- #115146 üzenetére
nabazz...
Most már nem furmark kép kell az eladó vga-khoz, hanem fotó a vram ic-kről...
"korának megfelelő vram ic felirattal"
Ami túl szép, azt meg gyanús, hogy visszatekerték.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz proci985 #115138 üzenetére
Elvileg mindegy, hogy van-e bent cpu / ram vagy nincs. Én csináltam már így is, úgy is.
A pendrive viszont lényeges. Ahogy ScomComputer is mondja, mielőtt megbolondulunk, hogy miért nem működik, érdemes egy másik pendrive-al is próbát tenni.
A lábak beállításánál a bankkártya már tényleg túlméretes lett az újabb cpuknál. Snitzer pengével (a székely módszer, egy jó bicska ) egész jól lehet terelgetni. Az vékony és tartása is van. Én pl. egy EK blokk "szűkítőjét" szoktam befogni. (a képen bal alul)
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Devid_81 #115034 üzenetére
Jaja. Látványos jelenet, de nem sok köze van a videóban egyébként tárgyalt problémához.
Ha gond nélkül belemennék gyanusítgatásokba még fel is hoznék itt egy esetleges részrehajlást a jelenet miatt, de nem vagyok ilyen, úgyhogy nem írok ide inkább semmit.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #115001 üzenetére
https://www.rtings.com/monitor/tests/inputs/input-lag
https://www.dignited.com/60510/resolution-upscaling-lag/
Ezt a kettőt még bedobom. Pár hónapos cikk mindkettő.
Aztán most már eleget tetszek a "Ne koptasd a billentyűzetet! " felkérésnek.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz -=RelakS=- #114993 üzenetére
[Rákerestem és úgy tűnik vannak még hülyék rajtam kívül is. ]
Tv és egy játékra használt monitor közt azért van némi különbség. Elvárásokba.
Tv-nél mindegy az se baj, ha 1 percig tart, úgyse tudod meg soha. Monitornál ez azért más picit.
Abban igazatok van, hogy vannak már ilyen monitorok, (egyébként annyira nem rég óta. Legalábbis 2021 / 2022 -es teszteket találtam csak) amik tudnak komolyabb felskálázást, de szinte mindenhol kiemelik, hogy játékra nem igazán jó.+a TV-knél van még egy elég nagy előny, hogy ott egész számú többszörösére nő a felbontás 1080p óta. Arra jóval könnyebb egy felskálázó algoritmust hajtogatni.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Raymond #114989 üzenetére
Nem haragszom, sőt ! Szívesen vennék egy jó cikket vagy valamit, ami erről szól. Tegnap este próbáltam valami infot találni, de nem jártam sikerrel.
A 25 évet kicsit sokallom ,mert akkor még a crt-s monitorok korát éltük. Ha jól rémlik legalábbis. (azok kevésbé voltak kitéve az általam vélt problémának)
Egyezzünk ki 15-be, azt elfogadom.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz -=RelakS=- #114987 üzenetére
Nem hinném, hogy van erre alkalmas elektronika, bármi a monitorokba, de hozzáteszem, nem vágom ilyen szinten a monitorok világát. Ha könnyedén, realtime menne nekik a felskálázás, akkor kb. semmi szükség nem lenne a manapság egyre divatosabb (és hasznosabb) DLSS és FSR szerű eljárásokra.
Túl azon, hogy szerintem abban a formátumban, ahogy a monitor kapja a jelet, már igencsak nehéz lenne felskálázás szerűen belenyúlni. Elég nagy frame buffernek kéne lennie és jó sok időbe telne, míg a vga kimenetétől a monitor kijelzőjére kerülne a kép. Mikor ms-eken megy a küzdelem a képernyőknél, nem nagyon tudom elképzelni, hogy van ilyen állomás a láncba. De mondom, nem vágom ennyire. Ha esetleg tévedek, örömmel fogadnék egy kis info csomagot erről. Hsz-be vagy cikk / video linket. Most már egész kíváncsi lettem rá.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #114981 üzenetére
És tényleg !! Ez fel sem tűnt, este, de most, hogy rápillantottam, valóban 99% keresztrejtvény, 1% egyéb-re hasonlít.
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Raymond #114977 üzenetére
A vga csinálhatja, igen. Erre vannak ezek a megoldások.
Egyébként abban igazad lehet, hogy nem kihagy, hanem összevon. Fényerő miatt ez evidensebb, de akkor is sérül a kontúr. Ez volt e lényege.
Pl. egy átlós vonalnál. Ideális esetben ugyan úgy egy folytonos vonal maradna kisebb felbontáson is, csak nőne a pixelméret, de ez nem valósítható meg a monitorokon. Ha csökken a felbontás, akkor apró kis "törések" lesznek benne.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz cyberkind #114968 üzenetére
Itt az LCD monitorok felépítéséből adódóan romlik a képminőség ha nem natív felbontású képet jelenítesz meg rajtuk. Úgy tud alacsonyabb felbontást (hogy másképp ), hogy kihagy pixeleket.Tegyük fel, hogy 100x100-as a moncsi, de Te 66x66-os felbontáson használod. Ilyenkor ugye a pixelek harmada kiesik. Ezt viszont nem tudja egyenlően elosztani, csak úgy, hogy kettőt kigyújt, egy kimarad, megint kettő világít, egy aluszik. Ez viszont torzítja / rontja a képet. Valamennyire. Minél kisebbek a pixelek, annál kevésbé érinti ez a "torzulás".Egyébként pont erre vannak a különböző felskálázó eljárások. A Dlss, FSR, stb. Ilyenkor nagy eséllyel jobb lesz a kép, ha így felskálázzuk és a monitoron meg natívba jeleníthető meg.
Állítsd egy picit kisebb felbontásra a monitort és nézz meg egy szöveget pl. Látni lehet, hogy nem jó irányba változik az élessége / olvashatósága.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz ScomComputer #114924 üzenetére
Lel....
Ebből volt már probléma a Crysis-nál, ha jól emlékszem.
A map alatti vízzel rogyasztották be az fps-t a Radeonokon vagy mi vót'.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- iPhone topik
- Apple asztali gépek
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
- Új Lenovo Yoga 7 ProX Gamer Tervező Ultrabook -50% Ryzen 7 6800HS 32/1TB AMD 4GB + 3050 4GB 3K 120Hz
- HP EliteBook 840 G6 Fémházas Tartós Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- AOC CU34G2X 34" 144Hz 21:9, ivelt Gaming monitor, monitorváltás miatt eladó!!
- Logitech G Pro X Superlight + Corepad Skatez PRO & Soft Grips
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest