Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    válasz Mika1227 #33916 üzenetére

    A Pascal szériánál 3.0-ás verziót elérő Nvidia GPU Boost avagy kikapcsolhatatlan automatikus-gyári tuning nem túl sokat hagy a GPU-ban. De ha szerencséd van akkor jobb fajta GPU és VRAM modulok kerültek a birtokodban lévő kártyára így mehetsz feljebb egy adott szintig.

    Először ablakban, élsimítással és maximum részletesség mellett futtatnám a Unigine Heaven-t.

    Úgy kellene tuningolni, hogy külön-külön megnézni mit bír maximum a GPU és a VRAM, de még stabilan.

    Szóval a VRAM órajelét békén hagyod és a GPU-nál +50 Mhz-ces lépcsőkben haladj felfelé amit mindig érvényesítesz.

    Ha valahol elhasal .exe leállás, exe hiba, az Nvidia driver eldobja magát, kilép a játék vagy kifagy az adott program, akkor az előző, de még stabil órajelhez +50Mhz helyett +25Mhz-cet adj csak, ha úgy sem stabil akkor csak +12Mhz-cet vagy hagyhatod úgy is a legutolsó stabil órajelen.

    Érdemes némi tartalékot hagyni a GPU-ban

    Ha megvan a stabil maximum a GPU-nál akkor jöhet a VRAM:

    A GPU órajelét állítsd alapra, tehát az előzőleg kitesztelt órajelet ne használd.

    A VRAM-nál +250Mhz-ces lépcsőkben emeld.

    Ha valahol elkezd szemetelni, megváltozik a játék színvilága vagy kifagy, akkor menj vissza az előző még stabil és hiba mentes órajelre és csak +125Mhz-cet adj ahhoz az értékhez.

    Majd jöhet a főpróba.

    Állítsd be az előzőleg kitesztelt maximum órajeleket mind a GPU-nál és mind a VRAM-nál majd indíts egy Unigine Superposition-t amit 4K Optimized-ben futtass.

    Ha hiba nélkül lemegy 1-2 kör, akkor mondhatni meg van a birtokodban lévő kártyának a maximuma.

    Azért mondhatni, mert vannak játékok amik érzékenyebbek a tuningra és a fent említett exe hibákat-fagyásokat produkálhatják.

    Szóval ha ilyen helyzettel találod szembe magad, akkor vegyél vissza elsőre a GPU emelt órajeléből: -25Mhz-cet és úgy nézd meg megint hogy mit reagál az adott, előzőleg kifagyott játék-program.

    Én az Overwatch-nál találkoztam azzal a jelenséggel, hogy minden más benchmark és játék simán futott amiket telepítettem és használtam, de az OW volt az ami fagyott, kilépett exe hibával vagy a színvilága átváltott zöldre.
    De pl a GTA Online 16-18 órákat egyhuzamban simán futott.

    Most elvileg a Battlefield V az ami érzékeny a legminimálisabban is instabil tuningra.

    Más kártyákkal anno így alakultak az alaphoz képest emelt órajelek:

    GTX 760 gyári állapotában: GPU 1162 Mhz - VRAM 6008 Mhz :
    Tomb Raider mérés - link

    GTX 760 tuningolt állapotban: GPU 1254 Mhz - VRAM 6412 Mhz :
    Tomb Raider mérés - link

    GTX 760 maximum állapotában (nem volt stabil): GPU 1293 Mhz - 6750 Mhz :
    Tomb Raider mérés - link

    GTX 1050 Ti gyári állapotában: 1899 Mhz - VRAM 7006 Mhz :
    Tomb Raider mérés - link

    GTX 1050 Ti tuningolt állapotban: GPU 1987 Mhz - VRAM 8758 Mhz :
    Tomb Raider mérés - link

    Minden teszt esetén azonos beállításokat használtam, így van viszonyítási alapom, hogy a 2013-mas Tomb Raider-rel mérve, mennyit gyorsult a rendszer adott VGA csere után... a GTX 1080 Ti-nél el sem mentettem csak mosolyogtam egy jót a látott FPS értékeken a korábban elértekhez képest :D

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák